Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala

Postprzez bartes76 » 7 lut 2013, 19:18

Mam podobny problem.
Madzia jeździła jednego dnia do wieczora, następnego dnia rano nie chce odpalić. Rozrusznik kręci silnikiem bez problemu, nie słychać żadnych dziwnych dźwięków przy tym. Paliwo jest podawane, sprawdzałem również powrót paliwa i też idzie.
Po lekturze forum stawiam na czujnik położenia wału – mógłby mnie ktoś oświecić gdzie go szukać i czy można go na chwilę odłączyć, żeby zobaczyć czy silnik zagada. Może (chciałbym żeby tak było) po prostu gdzieś dane nie przechodzą do komputera (albo przechodzą błędne) i ten nie pozwala uruchomić silnika?

PS. Dodam jeszcze że kontrolki zachowują się normalne i że nie mam już DPF tylko emulator – od założenia nie było żadnego problemu z nim.

edit:
Podłączenie pod kompa pokazało błąd EGR, po skasowaniu błędu auto nie odpaliło, dopiero po zastosowaniu Plaka silnik zagadał. Błąd EGR nie pojawił się ponownie przy kilkukrotnej próbie odpalenia ( na ciepłym i zimnym silniku), oczywiście auto tylko raz odpalało na plaku, potem już bez 'wspomagacza'.
Na razie dziś odebrałem autko od mechanika, zobaczymy jutro po 'nocce' pod gołym niebem czy odpali.
Czy taki błąd może oznaczać zacinanie się EGR i czy przez to silnik nie odpalał (słyszałem o przypadkach 'zapychania' przez EGR spalinami komory spalania i nie odpalaniu silnika w takim momencie) ?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez awrezyser » 20 lut 2013, 01:10

Witam,to moj 1 post wiec prosze o wyrozumialosc,jestem posiadaczem mazdy 6 silnik 2.0 rok 2004,i mam oto taki problem,zona zakopala sie w blocie i boksowala dosyc dlugo ale nie wyjechala,przy ktoryms boksowaniu auto jej zgaslo,probowala odpalac ale nic,kiedy odcholowalem go do domu okazalo sie ze rozrusznik padl,bylem pewny ze wirnik sie spalil ale okazalo sie ze wywalilo cyne na szczotkach,bylem pewny ze po przylutowaniu szczotek wszystko bedzie ok ale okazalo sie ze to dopiero poczatek klopotu,zalozylem rozrusznik probuje odpalic a tu nic,teraz juz kreci ale nie odpala,probowalismy z kumplem odpalac na plak i wyglada to tak ze jak sie psiknie to zapali wypali plak i momentalnie gasnie i juz bez plaka nie zapali,bylem u elektromechanika podpial pod kompa i wykazalo za mala ilosc dostarczana do pompy A,pogrzebal tam bo chcial zobaczyc czy jest pompa wstepna ale po obejzeniu powiedzial ze nie ma i zebym zawiozl gdziec do mechanika bo wedlug niego to nie elektronika auta tylko cos z paliwem,bo tez u sibie probowal odpalac na plak,dzisiaj mechanik zadzwonil i powiedzial ze wedlug niego to wtryski,jutro ma poodkrecac i wtedy bede wiedzial czy to wtryski czy cos innnego,jesli ktos mial podobne oznaki to napiszcie czy cos poradziliscie w tym wzgledzie
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 22:17
Posty: 11
Skąd: Chojnów
Auto: Mazda6 GG Diesel 2004

Postprzez dobrzyn22 » 20 lut 2013, 08:24

ja, tak na wstępie to kolegę powitam <spoko>
Sprawa następna – chyba pierwszy raz widzę zdanie na 9 linijek <wow> <szok> Także bardzo proszę(dla własnego dobra) używać znaków interpunkcyjnych i poprawnej ortografii(wbudowany moduł na forum podkreśla błędy)
awrezyser napisał(a):zona zakopala sie w blocie i boksowala dosyc dlugo

<oczy> <lol>
A jak tam stan oleju i kiedy wymieniany był filtr paliwa?? Możesz spróbować odłączyć wężyk z paliwem za filtrem i niech ktoś pokręci rozrusznikiem, a Ty patrz, czy paliwo jest pompowane.Możesz też sprawdzić czy jest syf w baku(pod siedzeniem z tyłu – jest wątek)
awrezyser napisał(a):podpial pod kompa i wykazalo za mala ilosc dostarczana do pompy

lepiej było by, jakbyś podał konkretny kod błędu
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez awrezyser » 20 lut 2013, 11:18

Dzieki za przywitanie,ok bede pamietal o znakach.Wczoraj wlasnie zaczalem czytac wszystkie watki ten o syfie w baku i o jego wykrecaniu tez przeczytalem,zobacze dzisiaj co powie mechanik i zagladne tam do baku,stan oleju jest ok,a filtr paliwa byl wymieniany 2 miesiace temu,podjade dzisiaj do elektryka i zapytam jaki byl ten kod bledu bo z tego wszystkiego mialem gdzies zapisane ale nie wiem gdzie to przesialem <glupek2> ,jak cos dzisiaj bede wiedzial to napisze
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 22:17
Posty: 11
Skąd: Chojnów
Auto: Mazda6 GG Diesel 2004

Postprzez Enduro » 20 lut 2013, 11:45

jak dla mnie to komp. tzw. ECU/PCM odcina wtrysk paliwa elektronicznie prawdopodobnie z powodu mechaniki tj. przeskoczonego paska rozrzadu.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 20 lut 2013, 12:56

Enduro napisał(a):z powodu mechaniki tj. przeskoczonego paska rozrzadu.

a nie pokazywał by wtedy błędu/check'a??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bieski » 20 lut 2013, 13:02

Będzie. Tylko niektórzy mają problem ze sprawdzeniem czy jest błąd czy nie. Kontrolka Check Engine gaśnie dopiero po odpaleniu przecież :> Ale to można łatwo wykryć. jak nie gaśnie DSC to znaczy że jakiś bład jest.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez awrezyser » 21 lut 2013, 03:07

Witam,dzisiaj po wizycie u mechanika powiedzial mi tak,ze kiedy podpial go pod kompa nie wykazalo zadnego bledu i wszystko sprawdzal recznie,po kolei po przewodach wszystkie sygnaly sprawdzal,a kiedy wyciagnal czujnik na walku samochod odpalil,kiedy zalozyl drugi nowy czujnik auto nie odpalo wiec czujnik wykluczyl,postawil diagnoze ze przeszkoczyl rozrzad,rozebral go i powiedzial ze diagnoza sie potwierdzila,troche mnie to zdziwilo bo zeby podczas boksowania przeszkoczyl rozrzad?ale trodno 1000zl w plecy :( ,jutro ma go zrobic dam znac czy odpalil,bo powiedzial ze moze cos jeszcze moze byc ale rozrzad przeszkoczyl na 200%.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 22:17
Posty: 11
Skąd: Chojnów
Auto: Mazda6 GG Diesel 2004

Postprzez Enduro » 21 lut 2013, 12:00

Enduro napisał(a):jak dla mnie to komp. tzw. ECU/PCM odcina wtrysk paliwa elektronicznie prawdopodobnie z powodu mechaniki tj. przeskoczonego paska rozrzadu.
E.

o tym pisalem uprzednio <czytaj>
P.S.
po odpieciu/ wymontowaniu czujnika polozenia walka rozrzadu PCM przelicza jego polozenie i pozwala wtedy odpalic silnik lekko awaryjnie
a po wpieciu/zamontowaniu nie pasuja mu ustawienia i silnik nie odpala.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez awrezyser » 21 lut 2013, 12:18

tak wlasnie mi powiedzial co napisales wczesniej:Dauto wlasnie sie robi,mam nadzieje ze po wymianie auto odpali a nie okaze sie ze jeszcze cos sie zrabalo :( dam znac pozniej czy auto dziala :)
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 22:17
Posty: 11
Skąd: Chojnów
Auto: Mazda6 GG Diesel 2004

Postprzez Enduro » 21 lut 2013, 12:32

koniecznie niech mechanik zdemontuje dekiel/kape zaworowa i sprawdzi krzywki czy nic sie tam nie polamalo...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez awrezyser » 21 lut 2013, 13:00

ok dzieki za rade zaraz zadzwonie i mu przekaze,mam nadzieje ze jest tam wszystko ok.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 22:17
Posty: 11
Skąd: Chojnów
Auto: Mazda6 GG Diesel 2004

Postprzez dobrzyn22 » 21 lut 2013, 14:07

awrezyser napisał(a):po wizycie u mechanika powiedzial mi tak,ze kiedy podpial go pod kompa nie wykazalo zadnego bledu

hmm to czegoś tu nie rozmumiem...Pasek przeskoczył, więc błąd powinien wyskoczyć(od czegoś chyba jest czujnik położenia wału) ??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez awrezyser » 21 lut 2013, 14:25

no tak mi powiedzial ze wyciagnal czujnik auto zapalilo,wlozyl drugi nowy auto niezapalilo,i zadnych bledow nie pokazalo,z czujnikiem czy bez,dlatego wszystko szukal recznie krok po kroku
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 22:17
Posty: 11
Skąd: Chojnów
Auto: Mazda6 GG Diesel 2004

Postprzez IceMan2008 » 21 lut 2013, 16:03

Witam awrezyser i co autko już działa czy dalej nic?
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 10:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Postprzez awrezyser » 21 lut 2013, 16:09

jeszcze czekam na tel od mechanizatora :)
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 22:17
Posty: 11
Skąd: Chojnów
Auto: Mazda6 GG Diesel 2004

Postprzez IceMan2008 » 21 lut 2013, 16:21

Jeśli mu się nie uda to sugeruję aby zobaczył za na klinek na wale ostatnio miałem to samo pasek przeskoczył niby wszystko porobili ale auto zaczęło zapalać co 4-5 raz i nagle koniec. Kombinowali z elektryką i okazało się po 2 tygodniach, że to jednak klinek na wale jest zerwany, a błąd synchronizacji pokazywał się raz na 20 przekręceń.
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 10:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Postprzez awrezyser » 22 lut 2013, 19:31

no i jak przypuszczal mechanior po wymianie rozrzadu auto odpalilo bez problemu,klinek na wale jest ok,auto odpala za kazdym razem,ale wynalazl mi ze musze wymienic przewod hamulcowy bo jest zgiety,pewnie sie zgial jak zona boksowala i musiala gdzies zachaczyc o twarda ziemie badz wiekszy kamien ale to juz pikus przy wymianie rozrzadu,tak mysle :D ,najwazniejsze ze auto odpala bez problemu,dzieki wszystkim za porady <spoko>
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 22:17
Posty: 11
Skąd: Chojnów
Auto: Mazda6 GG Diesel 2004

Postprzez dobrzyn22 » 22 lut 2013, 19:46

awrezyser napisał(a):jak zona boksowala

to jeszcze tak na przyszłość – Twoja żona się z nikim nie boksowała :P a koła, to mogą co najwyżej buksować <czytaj>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 22 lut 2013, 20:53

dobrzyn22 napisał(a):
awrezyser napisał(a):jak zona boksowala

to jeszcze tak na przyszłość – Twoja żona się z nikim nie boksowała ..

kto wie co tam sie dzialo
pewnie byla wkurzona na maxa <glupek2>
ale wsio sie w miare pozytywnie skonczylo.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6