Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala

Postprzez dobrzyn22 » 26 gru 2012, 11:35

nocny napisał(a):zaczoł migać DPF I AUTO straciło moc ledwo sie buja i obroty dochodzą do 2500 i jest koniec nie kręci wyżej MASAKRA CO MOŻE BYĆ ?? ??

a wyszukiwarka forumowa nie działa ?? <nauka>

PS. masz, w ramach prezentu na święta ;) :
viewtopic.php?f=90&t=90175&hilit=mrugaj%C4%85ca+DPF

nast. razem proszę o więcej samodzielności <czytaj>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 5 sty 2013, 00:25

janko1kierowca napisał(a):Wg. mnie tylko i wyłącznie paliwo

do wymiany paliwo plus filter i to najnajszybciej
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez nocny » 9 sty 2013, 07:51

Pierwsze diagnozy
Paliwo czyste i pachnące :D
Przetarty przewód biegnący do zaworu SCV (naprawiony)
Po podpięciu do kompa wyskakuje błąd położwnia wałka rozrządu i wału korbowego ?? ciekawe ? <płacze>
DPF wypalony statycznie, olej wymieniony .
EGR przeczyszczony
Teraz powalczymy z tymi błędami na wałkach. Po odpięciu czujnika położenia wałka rozrządu auto pali normalnie wiec chyba tu przyczyna bądzie <spoko>
Początkujący
 
Od: 20 gru 2012, 12:56
Posty: 10
Auto: MAZDA 6 2006 2,0 diesel 143 KM KOMBI

Postprzez Enduro » 9 sty 2013, 10:39

nocny napisał(a):.. Po odpięciu czujnika położenia wałka rozrządu auto pali normalnie wiec chyba tu przyczyna bądzie <spoko>

wskazuje to raczej na przeskoczony pasek rozrzadu
lub uszkodzony klin na walku rozrzadu, przez co przestawiony jest tryb z ktorego czujnik pobiera impulsny dla PCM/ECU.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez myszka » 11 sty 2013, 09:50

witam
mam problem z mazda niewiem od czego zaczac tyle tego jest <oczy>
na poczatek w zeszlym roku okres zimowy moja lala zaczela strajkowac nie palila czasami odpalila ale miala z tym duuuzy problem webasto rozladowywalo aku a wiec przezimowala w garazu i tyle bylo z autka po zimie wizyta u mechanika wymiana aku i oczywiscie co sie okazalo wtryski, troche za duze koszty wiec zdecydowalismy sie zrobic to dopiero przed nastepna zima a wiec od 3 m-cy stoi u mechanikow, nieznam sie na tym wiec zaczelismy u jednego bardzo go chwala ja z reszta tez ale zawiozl nasze wtryski do regeneracji i zaczelo sie, po wszystkim mialo byc ok zaczela gasnac falowac podczas jazdy (zimny, cieply) zazwyczaj na luzie ale przynajmniej odpalala , nasz mechanik poddal sie , wizyta w serwisie mazdy <glupek2> to bylo najgorsze pol auta wymienili skasowali i do tego te ich procedury! nic nie pomoglo, nastepny mechanik okazalo sie ze wtryski cos dalej bylo nie tak kupilam uzywki w bardzo dobrej cenie i dobrym stanie wymienione no i juz lepiej teraz juz nie gasnie nie faluje ale................ nie pali wszystko kreci cisnienia w normie scv , egr , przeplywomierz, czy to moze byc cos z kompem w tej chwili zajmuje sie nim elektryk co radzicie?
Początkujący
 
Od: 11 sty 2013, 01:00
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 TDI Kombi 2004r

Postprzez bieski » 11 sty 2013, 10:09

myszka napisał(a):czy to moze byc cos z kompem w tej chwili zajmuje sie nim elektryk co radzicie?

Sprawdz czy rozrząd się nie przestawił.

myszka napisał(a):nasze wtryski do regeneracji

To wszystko zależy od tego jak były regenerowane. Jak ktoś je tylko wyczyścił to ich raczej nie zregenerował.

myszka napisał(a):w normie scv

A czy SCV był wymieniany? Jakiej jest serii. Bo może się okazać że wymieniałaś czasem dobre wtryski.

No i czy filtr paliwa ktoś wymienił?

No i napisz nam skąd jesteś. Może ktoś jest w okolicy kto będzie mógł ci pomóc.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez myszka » 11 sty 2013, 10:13

scv byl sprawdzany i jest dobry to akurat stwierdzilo dwoch mechanikow co do wtryskow juz je przebolalam sa ok a czy moze miec to cos wspolnego z tym kompem i czy ma znaczenie ze ma wiecej koni tzn ze 136 ma 176 o ile sie nie myle

Dopisano 11 sty 2013, 09:16:

filtr paliwa wymieniony caly uklad paliwowy "wyczyszczony" uszczelki powymieniane takze juz dosc wlozylam w nia jestem z opolskiego
Początkujący
 
Od: 11 sty 2013, 01:00
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 TDI Kombi 2004r

Postprzez bieski » 11 sty 2013, 10:16

myszka napisał(a):ze 136 ma 176

Jakis box czy coś innego? Bo fabrycznie to byłby rekord :)

myszka napisał(a):scv byl sprawdzany

Ja tam bym zaczął od tego.

A co z tym filtrem paliwa ?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez myszka » 11 sty 2013, 10:26

ma chip a co do rozrzadu to mechanik mowi ze niemozliwe nie wyskakuja zadne bledy komputer nic nie wskazuje kreci okolo min nim zacharczy rece mi odpadaja maja dzisiaj zalozyc inny komp i sie okaze czy nie jest walniety
Początkujący
 
Od: 11 sty 2013, 01:00
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 TDI Kombi 2004r

Postprzez Enduro » 11 sty 2013, 11:35

troche jest ten opis chaotyczny...
zasada jest prosta: jesli jest paliwo podawane na listwe i jest odpowiednia kompresja na cylindrach,
to tylko PCM musi podac odp. impuls, aby wtrysk paliwa spowodowal eksplozje w komorze spalania.
czyli jesli kompresja jest , paliwo w zbiorniku tez no i na listwie CR jest pod cisnienieniem, to tylko wtryski lub ich sterowanie.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez myszka » 11 sty 2013, 12:37

a co z tym sterowaniem? podobno nie programuje sie ich tylko resetuje czy to prawda jedni mowia ze sie koduje inni resetuje juz glupia jestem niewiem w co mam wierzyc
Początkujący
 
Od: 11 sty 2013, 01:00
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 TDI Kombi 2004r

Postprzez Enduro » 11 sty 2013, 14:51

nie wiem co tobie mowią, ale wszelkie eksperymanty poza ASO tyn. innzmi testerami, mogą ale nie muszą, spowodowac problemy z PCMem i dlatego oni powinni odczytac informacje w nim zawarte.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zagiell » 11 sty 2013, 15:51

Nie wiem jak jest w przedlifcie, ale znajomy jak kupił nieodpalającą M6 po liftingu, to też wszystkie parametry były ok (ciśnienie, kompresja, paliwo docierało tam gdzie trzeba), a problemem okazała się zaśniedziała masa komputera. W silniku poliftowym znajduje się to w okolicy obudowy filtra powietrza. Polecam sprawdzić ten trop.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez Enduro » 11 sty 2013, 16:46

tak też miałem <glupek2> i opisalem to dokladnie na forum wraz z fotkami
E.
Ostatnio edytowano 11 sty 2013, 21:26 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez myszka » 12 sty 2013, 14:15

no i wyszlo szydlo z worka mechanik zalatwil inny komp i sie okazalo ze jest to jego wina juz nie gasnie odpala na dotyk ale co z tego ten musza zwrocic a ja znowu bede wkladac kasie teoretycznie z moim jest wszystko w porzadku wszystkie napiecia itd ale w praktyce cos jest z nim nie tak i nie wiadomo co
czy pozostaje mi juz tylko zakup nowego?
Początkujący
 
Od: 11 sty 2013, 01:00
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 TDI Kombi 2004r

Postprzez kamil87wwo » 12 sty 2013, 21:50

mam podobny problem. Po odpaleniu chwile pracuje później gaśnie. zazwyczaj gdy jest zimny. Dziś rano wcale nie odpalił. zawiozłem furkę do mechanika... zobaczymy jaki będzie efekt. Myślę,że to zawór scv bo juz kilka osób pisało o podobnych objawach i to własnie scv okazał się wadliwy. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 sty 2013, 14:28
Posty: 4
Skąd: Wejherowo
Auto: Mazda 6 2.0 kombi 2004r.

Postprzez Sabat » 14 sty 2013, 09:45

myszka napisał(a):no i wyszlo szydlo z worka mechanik zalatwil inny komp i sie okazalo ze jest to jego wina juz nie gasnie odpala na dotyk ale co z tego ten musza zwrocic a ja znowu bede wkladac kasie teoretycznie z moim jest wszystko w porzadku wszystkie napiecia itd ale w praktyce cos jest z nim nie tak i nie wiadomo co
czy pozostaje mi juz tylko zakup nowego?


OT
Myszka nic nie zrozumiałem z tego co napisałeś. Wiesz co to są znaki interpunkcyjne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Enduro » 14 sty 2013, 11:48

myszka napisał(a):... teoretycznie z moim jest wszystko w porzadku wszystkie napiecia itd ale w praktyce cos jest z nim nie tak ...

tu troche brak przmyslenia.... :>
P.S. jak co to mam PCMa ktory moge tobie uzyczyc...
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez nocny » 19 sty 2013, 14:12

Witam

No i sprawa się wyjaśniła po sprawdzeniu już wszystkiego przyszedl czas na pasek po oględzinach niby pasowało na znakach z jednym ALE !! przesunięcie było o jakieś pół ząbka jak twierdził mechanik . Po zdjęciu paska okazał sie że jest rozciągnięty !? Według przebiegu pasek miał zrobione 50 tyś . i był nie oryginalny tylko firmy Contitech , ot i cała przyczyna niezapalania .

Kupa nerwów niepotrzebnie od razu mogłem zacząć od paska <glupek2> ale myślałem że niemiec nie włoży jakiegoś chłamu lub też może jakiś nasz rodak skręcił licznik <nie powiem>
Początkujący
 
Od: 20 gru 2012, 12:56
Posty: 10
Auto: MAZDA 6 2006 2,0 diesel 143 KM KOMBI

Postprzez Enduro » 19 sty 2013, 15:40

nocny napisał(a):... i był nie oryginalny tylko firmy Contitech , ot i cała przyczyna niezapalania .
Kupa nerwów niepotrzebnie od razu mogłem zacząć od paska <glupek2> ale myślałem że niemiec nie włoży jakiegoś chłamu lub też może jakiś nasz rodak skręcił licznik <nie powiem>

to standart, ze pakuje sie w warsytatach poya ASO nieoriginalne, bo zamienniki są tansze a nikt raczej nie wiem, ze conti itp nie dają rady na dłuższę mete.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6