Mazda 6 CiTD 2.0 Wzrost temperatury silnika

Postprzez Enduro » 27 paź 2012, 22:45

miazga91 napisał(a):..
Pod samą głowicę Elring od 160-200zł.

chyba od 120-130 moze juz zakupic..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dyrdus90 » 20 mar 2013, 23:42

ja wymieniałem uszczelke pod glowica w mojej Madzi z silnikiem 2,0 CD i wyszło mnie to 2,450 tys (uszczelki, planowanie wymiana dwoch zaworow, robocizna, plus czyszczenie układu chłodzenia). tylko problem w tym ze auto mi sie grzeje, np jakad z rybnika do katowic A1 stala prędkość 130 km/h to juz mniej wiecej przy zjeździe na debieńsko około 50 km, wskazówka zbliża sie niebezpiecznie do czerwonego pola... nie wiem o co kaman może ktos z was powie co może z tym byc, skoro uszczelka pod głowica wymieniona, mechanik płukał układ 3 razy także ja juz nie mam pomysłu co to może byc..;/ POMÓŻCIE !! :( :( :(
dyrdus90
 

Postprzez flywin » 21 mar 2013, 08:13

Termostat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Leoo » 30 mar 2013, 22:07

Problem może być nie tylko w termostacie. Planowanie głowicy zmniejsza jej wysokość. Raczej trudno określić, który raz była planowana (chyba, że autko mamy od nowości). W zasadzie należało by położyć splanowaną głowicę na bloku bez uszczelki i sprawdzić, czy któraś ze śrub nie jest już za długa. Mazda podaje w manualu silnika maksymalną długość śrub ale dla głowicy bez szlifowania.
Niewłaściwie dokręcona głowica może powodować zapowietrzanie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez lambov12 » 20 cze 2013, 18:43

Witam!Chciałbym podłączyć się do tematu.Wraz z polepszeniem się pogody i wyższej temp.,moja Mazda zaczęła się nieźle przegrzewać.Dzieje się tak przy prędkości powyżej 120km/h,przy spokojnej jeździe wskazówka pozostaje na połowie.Chcę dodać,że rok temu był wymieniany kompletny rozrząd razem z pompą wody,a miesiąc temu termostat,płynu chłodniczego od wymiany w maju ubyło ok,200ml,śladów aby wyciekł nie widać.W samym płynie nie widać oznak oleju,ani w oleju płynu chłodniczego.Mechanik do którego zawiozłem mówi,że chłodnica jest normalnie ciepła i przewody też,a wentylatory na postoju też się załączają.POMOCY!
lambov12
 

Postprzez ansej_nj » 30 cze 2013, 22:44

Witam

Podepne sie do tematu. Mianowicie klopoty z temperatura mam juz od marca, przy jezdzie do 90km nie grzeje sie ale juz 95'C temperatura wskakuje na maksa i wywala plyn przez korek, dolewam wody i tak smigam. Jak jezdze po miescie to temp w normie ale wywala plyn przez korek, musze dolewac raz w tygodniu okolo litra!!!! Jak doleje wody na maksa i odpowietrze uklad to i tak jak bede jechal chwile pozniej 100km/h to i tak sie zagotuje. Korek jest nowka i orginalny kupiony w serwisie Mazdy, po zalozeniu nowego korka strzelila mi chlodnica i musialem kupic nowa, uklad byl plukany 3 razy, nowa uszczelka pod glowica zalozona w maju, pompa wody wymieniona rok temu razem z rozrzadem (przejechane ok 25kkm), termostat wymienilem razem z uszczelka, ogladalem pompe wody i byla ok. (fakt wczesniejszy termostat byl walniety, byla porwana guma). Jak widzicie po wyeliminowaniu potencjalnych przyczyn sytuacja nie ulegla zmianie dalej wywala plyn przez korek, weze sa tak napiete jak baranie j...:/ . Powietrze w kabinie leci cieple i nagrzewnica jest drozna. Czy guma ktora odewala sie od starego termostatu mogla zatkac jakis kanal, obieg i przez to wzrasta cisnienie w ukladzie? z drugiej strony jak auto sie grzeje i wzrasta temp. to wzrasta cisnienie w ukladzie i wywala plyn? Brak jest oleju w plynie i plynu w oleju!
Jakie moga byc jeszcze przyczyny wzrostu temp w silniku w tym modelu. Brak jest innych wyciekow niz ten spod korka.
ansej_nj
 

Postprzez Hubix » 1 lip 2013, 08:48

dyrdus90 napisał(a):ja wymieniałem uszczelke pod glowica w mojej Madzi z silnikiem 2,0 CD i wyszło mnie to 2,450 tys (uszczelki, planowanie wymiana dwoch zaworow, robocizna, plus czyszczenie układu chłodzenia). tylko problem w tym ze auto mi sie grzeje, np jakad z rybnika do katowic A1 stala prędkość 130 km/h to juz mniej wiecej przy zjeździe na debieńsko około 50 km, wskazówka zbliża sie niebezpiecznie do czerwonego pola... nie wiem o co kaman może ktos z was powie co może z tym byc, skoro uszczelka pod głowica wymieniona, mechanik płukał układ 3 razy także ja juz nie mam pomysłu co to może byc..;/ POMÓŻCIE !! :( :( :(


Jesteś z Wodzisławia to jedź do MazVagTech do Mysłowic – ogarnie Ci to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Leoo » 2 lip 2013, 00:06

ansej_nj napisał(a):Jakie moga byc jeszcze przyczyny wzrostu temp w silniku w tym modelu.

Proponuję odłączyć webasto. Może są jakieś problemy z instalacją i się załącza?
Czy wentylatory pracują poprawnie?
Jak wygląda zużycie paliwa?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez ansej_nj » 3 lip 2013, 03:45

Witam
W jaki sposob wylaczyc webasto? Wentylatory chodza poprawnie, zuzycie paliwa na poziome 6,5-7,0 w miescie (w-ch duzo gorek pelno korkow,remontow drug) w trasie spalnanie na poziomie 5,5. Mam takie pytanie, jakis rok temu (moze 9mcy) pekl przewod gumowy ktory idzie od turbiny do IC (ten kolo chlodnicy w ksztalcie "Z" ) skocilem i zalozylem, ostatnio jakis tydzien temu zauwazylem ze on jest znow pekniety malo tego, przewod ktory idzie od turbiny pod katem 90' krotki i trudno zalozyc i wchodzi do aluminiowej rury kolo glowicy tez jest pekniety (akurat te dwa przewody sa na nadcisnieniu) czy niedrozny IC moze miec cos z tym wspolnego z grzaniem silnika (byc moze zatkany IC silnik niedostaje tyle powietrza co powinien dlatego pekaja weze a przy okazji sie grzeje;/
Ostatnio edytowano 3 lip 2013, 09:16 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
ansej_nj
 

Postprzez dobrzyn22 » 3 lip 2013, 09:19

ansej_nj napisał(a):W jaki sposob wylaczyc webasto?

najprościej, to wyciągając bezpiecznik od niego,ale biorąc pod uwagę to:
zuzycie paliwa na poziome 6,5-7,0 w miescie (w-ch duzo gorek pelno korkow,remontow drug) w trasie spalnanie na poziomie 5,5

nie sądzę, żeby to webasto było problemem...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez daymaker » 23 wrz 2013, 13:08

Chciałbym się podpiąć po ten temat ponieważ mam podobny problem.

Po przejechaniu około 200-250km na trasie temperatura silnika naprzemiennie mi wzrasta aż pod czerwoną kreskę i po jakimś czasie nieco spada i potem znowu wzrasta. Przy zatrzymywaniu się na parkingu byłem w stanie ją unormować żeby jechać dalej, ale po chwili znów było to samo.

Płynu według mnie nie ubywa, nawet dolałem nieco więcej żeby się upewnić, dodatkowo zauważyłem że ogrzewanie przestaje działać. Czyżby termostat?

Uszczelka pod głowica była wymieniana przez poprzedniego właściciela, rozrząd z pompą wody wymieniałem niecały miesiąc temu tyle że pompa nie była oryginalna tylko GMB :(
Początkujący
 
Od: 11 lip 2013, 12:49
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GY CD 2.0 136km 2005 RF-5C

Postprzez Enduro » 24 wrz 2013, 14:00

polecam kpl. sprawdzenie chlodnicy, jej stanu zapchania , termostat, pompa wody..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 27 wrz 2013, 12:03

daymaker napisał(a):Uszczelka pod głowica była wymieniana przez poprzedniego właściciela, rozrząd z pompą wody wymieniałem niecały miesiąc temu tyle że pompa nie była oryginalna tylko GMB :(

Jak dla mnie winna jest kiepska w/w uszczelka.
Nagrzewnica jest na "małym obiegu", więc termostat nie wpływa na jej pracę. Prawdopodobnie dochodzi do zapowietrzania układu spalinami.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez daymaker » 30 wrz 2013, 15:03

Niestety Tadziol w rozmowie telefonicznej też sugerował uszczelkę, lub w lepszym wypadku winę nieoryginalnej pompy wody :( No nic. Póki co jak nie jadę nigdzie w dalsza trasę to z autem nic złego się nie dzieje, więc trzeba będzie w najbliższym czasie zainwestować w planowanie głowicy :(
Początkujący
 
Od: 11 lip 2013, 12:49
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GY CD 2.0 136km 2005 RF-5C

Postprzez daymaker » 3 paź 2013, 08:01

Załączone zdjęcie utwierdza mnie w tym przekonaniu :(

Dym z chłodnicy czuć spalinami, a płyn chłodniczy zaczyna się zmieniać w rudy :(
Załączniki
2013-10-03 07.39.16.jpg
Początkujący
 
Od: 11 lip 2013, 12:49
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GY CD 2.0 136km 2005 RF-5C

Postprzez Enduro » 3 paź 2013, 10:38

czyli sprawa jasna..co do uszczelki pod glowica.
E.
Ostatnio edytowano 3 paź 2013, 10:47 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: kolejna prośba o nie cytowanie całości ostatniego posta...
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez 6-122005-20d » 3 paź 2013, 19:07

Miałem identyczny problem – przegrzewanie się silnika, skoki temperatury, wielkie cisnienei w układzie chłodniczym i po kolei wykluczane były różne hipotezy w rodzaju:
– termostat,
– chłodnica,
– głowica,
– uszczelka pod głowicą.
W końcu okazało się, że poszła pompa oleju i naprawa słono kosztowała, gdyż w komplecie trzeba było zrobić praktycznie remont silnika.
Naprawiałem u Jaksy a silnik jak nowy.
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 12:02
Posty: 6
Auto: mazda 6 kombi po lifcie
produkcja 12.2005r.
silnik 2.0D 144km

Postprzez marek219 » 17 maja 2014, 23:33

Witam
mam problem taki, że auto się grzało, po wymianie termostatu problem się pomniejszył i później wymiana korka chłodnicy i do przejechanych 300 km był spokój auto się nie grzało wgl przy ostrej jeździe też. Teraz się grzeje przy większych prędkościach, rośnie do 3/4 jakoś i tak stoi, o też po chwili zwalniam, żeby nie przegrzać, ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Pompa wody działa, było sprawdzane CO2 w płynie i nie wykazało nic takiego. Mechanik mi mówi, że to raczej nie jest uszczelka. Miał ktoś coś podobnego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 15:40
Posty: 663 (0/9)
Skąd: Strzelce Opolskie
Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 150KM 2002 rok
viewtopic.php?f=331&t=169015
Mazda 6 GH 2.5 L5-VE 170 KM 2008
viewtopic.php?f=331&t=200456&view=unread#unread

Postprzez Enduro » 17 maja 2014, 23:48

6-122005-20d napisał(a):Miałem identyczny problem – przegrzewanie się silnika, skoki temperatury...
W końcu okazało się, że poszła pompa oleju i naprawa słono kosztowała,...

poprawna praca pompy oleju ma naprawde niewiele wspolnego z temperatura ukladu chlodzenia :|
wrecz przeciwnie bo to woda schladza olej w chlodnic oleju
jedynie tloki schladzane sa przez olej

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 18 maja 2014, 00:11

marek219 napisał(a):Teraz się grzeje przy większych prędkościach, rośnie do 3/4 jakoś i tak stoi

Sprawdź wentylator, czasem szwankuje jego sterownik.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6