Strona 1 z 1

mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 12 wrz 2011, 11:34
przez rafaello1974
witam jestem od niedawna wlascicielem mazdy 6 diesel 2003 rok,bylem zadowolony az do teraz ,pojawil sie dziwny stukot w silniku,,,gora silnika dobra,odkrecilem miske i okazalo sie ze panewka na 4 cylindrze jest luzna jakby jedna sroba sie wykrecila lub zerwala,ale zeby do tego dojsc jest tam jeszcze jakby druga miska tak zwana,musze ja zdemontowac zeby dostac sie do walu i panewek ,czy ktos moze mi opisac jak to sie demontuje ,co musze pokolei zrobic .bardzo prosze o pomoc bo musze stwierdzic czy sroba jest zlamana czy cala a inaczej bez dostania sie do walu tego nie stwierdze.
czekam na info i pozdrawiam wszystkich :) :)

Re: mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 12 wrz 2011, 11:42
przez Maciek 251
Między blokiem a miską jest tzw. plaster i chcąc go odkręcić musisz niestety wyjąć silnik z auta, a co do luznej panewki to na 99% nie jest to śruba korbowodu tylko niestety obrócona panewka z braku smarowania – taka wada tych silników <glupek2> przerabiałem to u siebie trzy miesiące temu.

Re: mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 12 wrz 2011, 11:55
przez Wojtek
o klopotach z 4 cylindrem mozna poczytac w dziale diesel MZR-CD
gdzie przenosze...

Re: mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 12 wrz 2011, 11:57
przez rafaello1974
a slyszalem ze mozna poloznic skrzynie i dac pare centymetrow luzu i tam sa 2 sroby ktore jeszcze musze wykrecic ,bo wszystkie juz wykrecilem tylko zostaly mi te dwie ,,,jest to prawda.
a co do panewki to widze od dolu ze jest luzna i niema sroby ,ale moze to zludzenie
powiedz mi czy moge to zrobic takim sposobem czy wyciagac silnik,,,,,,,,,,i czy latwo schodzi ten plaster albo czebia miec jakis specjalny sposob,,,,,, :(
sorki ze truje ale wole 10razy zapytac niz raz spieprzyc
dzieki za szybka odpowiedz

Re: mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 12 wrz 2011, 15:57
przez Maciek 251
Powiem Ci tak, czytając forum wszyscy piszą że się nie da bez wyjęcia silnika ale... byłem w podobnej sytuacji jak Ty czyli obrócona panewka, wyjąłem silnik rozebrałem, zrobiłem szlifa, złożyłem i włożyłem z powrotem do auta, po dwóch dniach trafiłem na forum na temat dotyczacy momentu dokrecania srób na korbowodach i okazało się że za słabo je dokręciłem i znowu stanołem przed problemem zdjęcia "plastra" aby to dokręcić... po oględzinach okazuje się że pomiędzy obudową skrzyni a podłużnicą jest akurat tyle miejsca że po jej odkręceniu i odsunięciu od silnika teoretycznie da się odkręcić te dwie śróbki.. czy jest to wykonalne to nie potwierdzę bo tego nie zrobiłem, bo kręcąc wałem doszedłem chyba do wszystkich śrób korbowodów za wyjatkiem pierwszego cylindra.
Spróbować możesz nic to Cie nie kosztuje a może zaoszędzić dużo roboty przy wyjmowaniu motoru, po odkręceniu schodzi w miarę łatwo, trzeba delikatnie opukac lub podważyć bo siedzi na masie uszczelniającej.
Jak bys miał jakieś pytania to na Priv wysyłam Ci tel. opowiem co i jak.

Re: mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 12 wrz 2011, 21:02
przez Enduro
Maciek 251 napisał(a):... bo kręcąc wałem doszedłem chyba do wszystkich śrób korbowodów za wyjatkiem pierwszego cylindra.....

i dlatego czeka ciebie kolejna naprawa silnika, predzej czy pozniej.
wiem, " prawda boli"
pozdr.E

Re: mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 12 wrz 2011, 22:53
przez rafaello1974
kurde nie dobrze enduro,,,,,,,,,,,,nie lubie takich wiadomosci -masz racje prawda boli

mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 13 wrz 2011, 00:03
przez Enduro
rafaello1974 napisał(a):kurde nie dobrze enduro,,,,,,,,,,,,nie lubie takich wiadomosci -masz racje prawda boli

wiem!
P.S. po slowie "dobrze" powinnien stac przecinek, o ktory niniejszym upraszam, bo bez niego sens wypowiedzi stawia mnie ewidentnie w niekorzystnym swietle..
pozdr.E

Re: mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 13 wrz 2011, 09:13
przez rafaello1974
sorki za blad,,,wiesz chodzilo mi o nastepne naprawy,,,no ale coz takie zycie,,,,,,bo jak juz zrobie to wszystko to bedzie mi szkoda sprzedac potem,,,,,,,,,,,,pozdrawiam

za bledy ortograficzne przepraszam za dlugo siedze za granica chyba juz,,,,,,,,,,,,,

Re: mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 13 wrz 2011, 09:39
przez Grzyby
Enduro napisał(a):rafaello1974 napisał(a):
kurde nie dobrze enduro,,,,,,,,,,,,nie lubie takich wiadomosci -masz racje prawda boli

wiem!
P.S. po slowie "dobrze" powinnien stac przecinek, o ktory niniejszym upraszam, bo bez niego sens wypowiedzi stawia mnie ewidentnie w niekorzystnym swietle..
pozdr.E

Zacznijmy od tego, że "niedobrze" powinno być napisane razem. A co do przecinka przed "enduro" to polemizowałbym :P
Za to na pewno zdanie zaczynamy z dużej litery i kończymy kropką. Bez tego wychodzą takie właśnie "niejasności".
Ile mamy opcji napisania tych 3 słów?
Kod: Zaznacz cały
Kurde. Niedobrze. Enduro, .....
Kurde, niedobrze. Enduro, ....
Kurde. Niedobrze Enduro.

I tylko autor może wiedzieć jak powinno to wyglądać :)


A co do samego tematu. Wydaje mi się, że o możliwości zdjęcia plastra bez wyjmowania silnika pisał kiedyś Jaksa.

Re: mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 13 wrz 2011, 09:49
przez Maciek 251
Enduro napisał(a):Maciek 251 napisał(a):
... bo kręcąc wałem doszedłem chyba do wszystkich śrób korbowodów za wyjatkiem pierwszego cylindra.....
i dlatego czeka ciebie kolejna naprawa silnika, predzej czy pozniej.
wiem, " prawda boli"
pozdr.E


Enduro pisząc doszedłem nie napisałem że je dokręciłem lub nie dokręciłem, spróbowałem na kliku śrubach zrobić te dodtakowe +90 st. i się nie dało – gdybym ciagnął na 100% urwał bym śrubę, próbował też mechanik i również nie dał rady więc dalismy sobie spokój, faktem jest, że przy skałdaniu silnika najpierw dokrecaliśmy zwykłym kluczem a dopiero później zakładaliśmy dynamometryczny i wtym przypadku były one mocniej dokrecone. Nie zmienia to faktu że jestem świadomy że może nie jest to zrobione wg ksiązki, ale od tamtej pory auto przejechało ponad 12 tyś. km po górskich drogach, bo w takiej okolicy mieszkam i nic się nie dzieje i nie mam zamiaru szukać dziury w całym – leję ropę i jeżdżę.

Re: mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 13 wrz 2011, 13:31
przez Enduro
Grzyby napisał(a):[...
Ile mamy opcji napisania tych 3 słów?
Kod: Zaznacz cały
Kurde. Niedobrze. Enduro, .....
Kurde, niedobrze. Enduro, ....
Kurde. Niedobrze Enduro.

...

Kurde. Nie. dobrze Enduro...
wersji jest więcej jak i ich interpretacji
pozdr.E

Re: mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 19 wrz 2011, 09:28
przez rafaello1974
witam problem zostal opanowany panowie ,zlamana sroba podtrzymujaca mostek panewki,,,,doszedlem i zrobilem bez wyciagania silnika,,
pozdrawiam wszystkich :D

Re: mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 19 wrz 2011, 10:14
przez Enduro
rafaello1974 napisał(a):...zlamana sroba podtrzymujaca mostek panewki..

a to bardzo ciekawe z jakiego to powodu zostala tak uszkodzona!

pozdr.E

Re: mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 24 wrz 2011, 22:09
przez rafaello1974
sam niewiem ,,ale chyba sie wykrecila i zlamala,,bo musialem wykrecac koniec sroby z mostka panewki...pozdrawiam

masakra takie problemy z nowymi autami
chyba niema jak niemieckie wozy tam takie cuda sie nie dzieja <lol>

mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 24 wrz 2011, 23:19
przez Enduro
rafaello1974 napisał(a):sam niewiem ,,ale chyba sie wykrecila ....

wręcz niemozliwe,
ta są śruby rozciągliwe i po wkręceniu są cały czas po naprężeniem
i ich samowykręcenie jest niemożliwe..
pozdr.E

Re: mazda 6 diesel 2003 4 cylinder

PostNapisane: 25 wrz 2011, 23:20
przez rafaello1974
a jednak,nawet zrobilem zdjecia,
dziene ale prawdziwe dobrze ze nie narobila szkod tylko lezala polowka na plastrze,
pozdrawiam