mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

Postprzez aros87 » 28 sie 2011, 19:25

Witam!

Dzisiaj rano madzia normalnie odpalila, w przeciagu godziny byla odpalana 3 razy za kazdym razem wszystko ok. Po okolo 30 min ponownie chcialem opdalic a tu akumulator calkowicie rozladowany, ledwo co krecil rozrusznik. Wczesnie w przeciagu miesiaca z 3 razy zdarzylo mi sie ze madzia ciezko odpalala, tzn. trzeba bylo troche dluzej krecic. Czy to znaczy ze aku jest juz do wymiany? Jak mocny i o jakich wymiarach powinienem kupic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez Grzeggorz » 28 sie 2011, 19:49

Proponowałbym poszukać źródła ew. uciekania fazy z Twojego akumulatora. Poszukaj ew. zwarć, naładuj aku, sprawdź ładowanie i dopiero wtedy będziesz mógł realnie ocenić dalsze działania. Jeżeli nie masz ładowania i nowe aku Tobie nie pomoże. Pzdr G
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez aros87 » 29 sie 2011, 09:48

Sprawdzalem ladowanie, na razie tylko na wylaczonym silniku, bylo 12.6V wiec chyba w porzadku, jak na wylaczony silnik. Akumulator jest jeszczy od nowosci z Panasonica, chodzi juz 7 lat, dlugo jak na diesla. Wydaje mi sie, ze bedzie to aku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez Wojtek » 29 sie 2011, 10:00

aros87 napisał(a):Sprawdzalem ladowanie, na razie tylko na wylaczonym silniku, bylo 12.6V wiec chyba w porzadku, jak na wylaczony silnik. Akumulator jest jeszczy od nowosci z Panasonica, chodzi juz 7 lat, dlugo jak na diesla. Wydaje mi sie, ze bedzie to aku...

<co?>
...czyli sprawdziles tylko jakie napiecie ma aku... i nic wiecej...
powinienes zmierzyc napiecie ladowania, a wystepuje ono tylko i wylacznie na wlaczonym silniku...
na wylaczonym silniku powinienes sprawdzic jego pojemnosc,
ale do tego potrzebujesz specjalny miernik...
tak jak radzil kolega... w pierwszej kolejnosci powinienes sprawdzic ilosc elektrolitu w aku, nastepnie naladowac go i wtedy zobaczyc jak sie bedzie zachowywal... oczywiscie sprawdzic tez napiecie ladowania, aby miec pewnosc, ze aku bedzie ladowany w czasie jazdy...

Ps. kazdy akumulator nalezy minimum raz w roku odpowiednio obsluzyc...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Myjk » 29 sie 2011, 10:17

67igor1 napisał(a):Ps. kazdy akumulator nalezy minimum raz w roku odpowiednio obsluzyc...

Jak? Od kiedy akumulatory są "lakowane" a nie zakręcane, są akumulatorami bezobsługowymi AFAIK.

BTW jak mój akumulator wygląda na wilgotny i ma ślady (plamy) jakby zalania, a do tego taki biały łuszczący się nalot, tzn. że wykipiał? Mam również dosyć mocno zaśniedziałe klemy, aż śniedź wlazła na kable od CarPC i to dosyć mocno, grubą warstwą. Aku do wymiany?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez aros87 » 29 sie 2011, 10:20

Sprawdzilem poziom elektrolitu, wszedzie dotykal konca nakretki(czubka, miarki). Dzisiaj zalatwie prostownik od kumpla, naladuje aku sprawdze ladowanie i zobacze co bedzie dalej. Pozdro!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez Wojtek » 29 sie 2011, 10:23

Myjk napisał(a):są akumulatorami bezobsługowymi

hehehe
jak masz "odpowietrzniki" w aku, a na pewno sa, to ubywa elektrolitu... czyli odparowuje, a zwlaszcza moze sie to dziac w dluzszych trasach... czyli nalezy dolac wody destylowanej, a to juz jest obsluga...

Ty masz objawy zagotowania aku... wyczysc go i jak mozna sprawdz elektrolit...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Myjk » 29 sie 2011, 10:27

67igor1 napisał(a):Ty masz objawy zagotowania aku...

Jakie mogą być tego przyczyny?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Wojtek » 29 sie 2011, 10:35

Myjk napisał(a):Jakie mogą być tego przyczyny?

hm... dla przykladu:
– dluuuga trasa na wylaczonych swiatlach ;) (czyli z malym poborem pradu) – ja w M6 Pb tez zagotowalem aku... i od tamtej pory zawsze jezdze w trasach na wlaczonych swiatlach...)
co innego jazda po miescie... tutaj powinny byc DRL
– za wysokie ladowanie aku...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Myjk » 29 sie 2011, 10:46

Ale ja jeżdżę zawsze na światłach i ogólnie ze zwiększonym, niż normalnie, poborem energii (CarPC sporo wciąga). Aczkolwiek ze dwa razy zostawiłem kompa zapalonego, poszedłem spać, a jak rano wsiadłem, to już nie zapaliłem. Ale to nadal nie trzyma się kupy. ;P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Lorento » 29 sie 2011, 10:53

Myjk napisał(a):Ale ja jeżdżę zawsze na światłach i ogólnie ze zwiększonym, niż normalnie, poborem energii (CarPC sporo wciąga). Aczkolwiek ze dwa razy zostawiłem kompa zapalonego, poszedłem spać, a jak rano wsiadłem, to już nie zapaliłem. Ale to nadal nie trzyma się kupy. ;P

Trzyma się kupy. Zagotowany aku oże stracić dużo ze swojej pojemnosci. Sprawdź napięcie ładowania, bo może byc walnięty reulator napięcia
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez aros87 » 30 sie 2011, 09:11

Ladowalem aku calą noc, odpalil normalnie, napiecie ladowania 14.6V, wiec ok. Chyba sa to juz ostatnie dni mojego akumulatora. Na razie jeszcze na nim pojezdze, zobacze jak dlugo wytrzyma. Jaki polecacie kupic nowy? Wiem, ze musi miec miedzy 90 – 100Ah, myslalem o Centrze Plus? Bedzie w porzadku czy lepiej wybrac cos innego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez Wojtek » 30 sie 2011, 09:18

aros87 napisał(a):Ladowalem aku calą noc, odpalil normalnie, napiecie ladowania 14.6V, wiec ok. Chyba sa to juz ostatnie dni mojego akumulatora.

niekoniecznie... prosze pamietac, ze kazdy aku powinien miec "serwis" (sprawdzenie stopnia naladowania, czyszczenie i smarowanie) minimum raz w roku... jezeli jezdzisz duzo po miescie, to nie bedzie za dobrze doladowany i takie sytuacje sie zdarzaja... czyli naladowac i obserwowac :)


aros87 napisał(a):Jaki polecacie kupic nowy? Wiem, ze musi miec miedzy 90 – 100Ah, myslalem o Centrze Plus? Bedzie w porzadku czy lepiej wybrac cos innego?

hehe... to juz nie jest tematem tego watku...
w dziale GG/GY uzyj szukajki i bedziesz mial wszystko :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Nimrod-PW » 31 sie 2011, 09:26

Ja wymieniłem swój oryginalny, który notabene wytrzymał 7 lat na Boscha S4 12V 95 Ah 800A w lutym tego roku i jakoś do tej pory bez najmniejszych problemów. Jestem zadowolony i polecam ten aku.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez aros87 » 1 wrz 2011, 10:54

Po dwoch dniach od naladowania aku znowu padl. Dzisiaj rano madzia nie chciala zapalic, rozrusznik ledwo co zakrecil. Nie pozostaje mi nic innego jak zakup nowego akumulatora.

Nimrod-PW napisał(a):Ja wymieniłem swój oryginalny, który notabene wytrzymał 7 lat na Boscha S4 12V 95 Ah 800A


Tez mysle wlasnie nad aku Boscha badz Centry. Nie wiem co bedzie lepszym wyborem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez przemek_bsi » 1 wrz 2011, 15:29

Może najpierw sprawdź pobór prądu przy wyłączonym silniku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez agnostyk » 3 wrz 2011, 23:30

aros87 napisał(a):Tez mysle wlasnie nad aku Boscha badz Centry. Nie wiem co bedzie lepszym wyborem?


Centra nie pasuje wymiarami, jest za długa – masz do wyboru Vartę Blue Dynamic lub Boscha Silver S4. Ja kupiłem Vartę, bo ze wszystkich opinii jakie zebrałem okazała się pewniejsza, zresztą firma Bosch delikatnie mówiąc opuściła się, szczególnie w temacie baterii, żarówek i wycieraczek. Oczywiście nie żałuję.


VARTA BLUE DYNAMIC, 95Ah, 830A, wymiary 305x173x225
Obrazek

BOSCH SILVER S4, 95Ah, 830A, wymiary 306x173x225
Obrazek
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez aros87 » 7 wrz 2011, 17:52

agnostyk napisał(a):Centra nie pasuje wymiarami


Kupilem wlasnie Centre Plus 95Ah 800A. Wymiarami pasuje, jest jedynie trochę dłuzsza niz podstawka na aku, ale ja delikatnie przyciąlem jedna scianke podstawki i bez problemu wchodzi:) Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez agnostyk » 7 wrz 2011, 19:15

aros87 napisał(a):Wymiarami pasuje, jest jedynie trochę dłuzsza niz podstawka ale ja delikatnie przyciąlem jedna scianke podstawki i bez problemu wchodzi


czyli nie pasuje...
z tego co pamiętam jest o 5 cm dłuższy, więc "delikatnie", to za delikatnie powiedziane, szczególnie jak Ci "pójdzie" do przodu podczas hamowania, albo do tyłu dając w pedał, a sama blacha od góry nie utrzyma takiego ciężaru, zresztą przycinać to wiesz, można i ścianę grodziową pomiędzy silnikiem, a kokpitem i wstawić silnik od Audi A8 5.2 V10, byle tylko "wlazł"... i też można powiedzieć – pasuje ;P
Co też ludzie wyczyniają dla zaoszczędzenia paru zetów ;)

Tak, czy inaczej, życzę udanej eksploatacji aku, bezproblemowej zdecydowanie ;)
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez aros87 » 7 wrz 2011, 19:36

Agnostyk zapewniam Cie, ze aku jest mocno i stabilnie utwierdzony:) A wybralem Centre poniewaz wydaje mi sie lepsza niz bosch lub varta....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6