mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator
1, 2
Witam!
Dzisiaj rano madzia normalnie odpalila, w przeciagu godziny byla odpalana 3 razy za kazdym razem wszystko ok. Po okolo 30 min ponownie chcialem opdalic a tu akumulator calkowicie rozladowany, ledwo co krecil rozrusznik. Wczesnie w przeciagu miesiaca z 3 razy zdarzylo mi sie ze madzia ciezko odpalala, tzn. trzeba bylo troche dluzej krecic. Czy to znaczy ze aku jest juz do wymiany? Jak mocny i o jakich wymiarach powinienem kupic?
Dzisiaj rano madzia normalnie odpalila, w przeciagu godziny byla odpalana 3 razy za kazdym razem wszystko ok. Po okolo 30 min ponownie chcialem opdalic a tu akumulator calkowicie rozladowany, ledwo co krecil rozrusznik. Wczesnie w przeciagu miesiaca z 3 razy zdarzylo mi sie ze madzia ciezko odpalala, tzn. trzeba bylo troche dluzej krecic. Czy to znaczy ze aku jest juz do wymiany? Jak mocny i o jakich wymiarach powinienem kupic?
- Od: 17 maja 2010, 18:00
- Posty: 104
- Skąd: Orzesze
- Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004
Proponowałbym poszukać źródła ew. uciekania fazy z Twojego akumulatora. Poszukaj ew. zwarć, naładuj aku, sprawdź ładowanie i dopiero wtedy będziesz mógł realnie ocenić dalsze działania. Jeżeli nie masz ładowania i nowe aku Tobie nie pomoże. Pzdr G
- Od: 20 mar 2011, 19:04
- Posty: 88
- Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
- Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku
Sprawdzalem ladowanie, na razie tylko na wylaczonym silniku, bylo 12.6V wiec chyba w porzadku, jak na wylaczony silnik. Akumulator jest jeszczy od nowosci z Panasonica, chodzi juz 7 lat, dlugo jak na diesla. Wydaje mi sie, ze bedzie to aku...
- Od: 17 maja 2010, 18:00
- Posty: 104
- Skąd: Orzesze
- Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004
aros87 napisał(a):Sprawdzalem ladowanie, na razie tylko na wylaczonym silniku, bylo 12.6V wiec chyba w porzadku, jak na wylaczony silnik. Akumulator jest jeszczy od nowosci z Panasonica, chodzi juz 7 lat, dlugo jak na diesla. Wydaje mi sie, ze bedzie to aku...
...czyli sprawdziles tylko jakie napiecie ma aku... i nic wiecej...
powinienes zmierzyc napiecie ladowania, a wystepuje ono tylko i wylacznie na wlaczonym silniku...
na wylaczonym silniku powinienes sprawdzic jego pojemnosc,
ale do tego potrzebujesz specjalny miernik...
tak jak radzil kolega... w pierwszej kolejnosci powinienes sprawdzic ilosc elektrolitu w aku, nastepnie naladowac go i wtedy zobaczyc jak sie bedzie zachowywal... oczywiscie sprawdzic tez napiecie ladowania, aby miec pewnosc, ze aku bedzie ladowany w czasie jazdy...
Ps. kazdy akumulator nalezy minimum raz w roku odpowiednio obsluzyc...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):Ps. kazdy akumulator nalezy minimum raz w roku odpowiednio obsluzyc...
Jak? Od kiedy akumulatory są "lakowane" a nie zakręcane, są akumulatorami bezobsługowymi AFAIK.
BTW jak mój akumulator wygląda na wilgotny i ma ślady (plamy) jakby zalania, a do tego taki biały łuszczący się nalot, tzn. że wykipiał? Mam również dosyć mocno zaśniedziałe klemy, aż śniedź wlazła na kable od CarPC i to dosyć mocno, grubą warstwą. Aku do wymiany?
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):są akumulatorami bezobsługowymi
hehehe
jak masz "odpowietrzniki" w aku, a na pewno sa, to ubywa elektrolitu... czyli odparowuje, a zwlaszcza moze sie to dziac w dluzszych trasach... czyli nalezy dolac wody destylowanej, a to juz jest obsluga...
Ty masz objawy zagotowania aku... wyczysc go i jak mozna sprawdz elektrolit...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Myjk napisał(a):Jakie mogą być tego przyczyny?
hm... dla przykladu:
– dluuuga trasa na wylaczonych swiatlach (czyli z malym poborem pradu) – ja w M6 Pb tez zagotowalem aku... i od tamtej pory zawsze jezdze w trasach na wlaczonych swiatlach...)
co innego jazda po miescie... tutaj powinny byc DRL
– za wysokie ladowanie aku...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ale ja jeżdżę zawsze na światłach i ogólnie ze zwiększonym, niż normalnie, poborem energii (CarPC sporo wciąga). Aczkolwiek ze dwa razy zostawiłem kompa zapalonego, poszedłem spać, a jak rano wsiadłem, to już nie zapaliłem. Ale to nadal nie trzyma się kupy.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Ale ja jeżdżę zawsze na światłach i ogólnie ze zwiększonym, niż normalnie, poborem energii (CarPC sporo wciąga). Aczkolwiek ze dwa razy zostawiłem kompa zapalonego, poszedłem spać, a jak rano wsiadłem, to już nie zapaliłem. Ale to nadal nie trzyma się kupy.
Trzyma się kupy. Zagotowany aku oże stracić dużo ze swojej pojemnosci. Sprawdź napięcie ładowania, bo może byc walnięty reulator napięcia
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Ladowalem aku calą noc, odpalil normalnie, napiecie ladowania 14.6V, wiec ok. Chyba sa to juz ostatnie dni mojego akumulatora. Na razie jeszcze na nim pojezdze, zobacze jak dlugo wytrzyma. Jaki polecacie kupic nowy? Wiem, ze musi miec miedzy 90 – 100Ah, myslalem o Centrze Plus? Bedzie w porzadku czy lepiej wybrac cos innego?
- Od: 17 maja 2010, 18:00
- Posty: 104
- Skąd: Orzesze
- Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004
aros87 napisał(a):Ladowalem aku calą noc, odpalil normalnie, napiecie ladowania 14.6V, wiec ok. Chyba sa to juz ostatnie dni mojego akumulatora.
niekoniecznie... prosze pamietac, ze kazdy aku powinien miec "serwis" (sprawdzenie stopnia naladowania, czyszczenie i smarowanie) minimum raz w roku... jezeli jezdzisz duzo po miescie, to nie bedzie za dobrze doladowany i takie sytuacje sie zdarzaja... czyli naladowac i obserwowac
aros87 napisał(a):Jaki polecacie kupic nowy? Wiem, ze musi miec miedzy 90 – 100Ah, myslalem o Centrze Plus? Bedzie w porzadku czy lepiej wybrac cos innego?
hehe... to juz nie jest tematem tego watku...
w dziale GG/GY uzyj szukajki i bedziesz mial wszystko
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Po dwoch dniach od naladowania aku znowu padl. Dzisiaj rano madzia nie chciala zapalic, rozrusznik ledwo co zakrecil. Nie pozostaje mi nic innego jak zakup nowego akumulatora.
Tez mysle wlasnie nad aku Boscha badz Centry. Nie wiem co bedzie lepszym wyborem?
Nimrod-PW napisał(a):Ja wymieniłem swój oryginalny, który notabene wytrzymał 7 lat na Boscha S4 12V 95 Ah 800A
Tez mysle wlasnie nad aku Boscha badz Centry. Nie wiem co bedzie lepszym wyborem?
- Od: 17 maja 2010, 18:00
- Posty: 104
- Skąd: Orzesze
- Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004
aros87 napisał(a):Tez mysle wlasnie nad aku Boscha badz Centry. Nie wiem co bedzie lepszym wyborem?
Centra nie pasuje wymiarami, jest za długa – masz do wyboru Vartę Blue Dynamic lub Boscha Silver S4. Ja kupiłem Vartę, bo ze wszystkich opinii jakie zebrałem okazała się pewniejsza, zresztą firma Bosch delikatnie mówiąc opuściła się, szczególnie w temacie baterii, żarówek i wycieraczek. Oczywiście nie żałuję.
VARTA BLUE DYNAMIC, 95Ah, 830A, wymiary 305x173x225
BOSCH SILVER S4, 95Ah, 830A, wymiary 306x173x225
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
agnostyk napisał(a):Centra nie pasuje wymiarami
Kupilem wlasnie Centre Plus 95Ah 800A. Wymiarami pasuje, jest jedynie trochę dłuzsza niz podstawka na aku, ale ja delikatnie przyciąlem jedna scianke podstawki i bez problemu wchodzi:) Pozdrawiam!
- Od: 17 maja 2010, 18:00
- Posty: 104
- Skąd: Orzesze
- Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004
aros87 napisał(a):Wymiarami pasuje, jest jedynie trochę dłuzsza niz podstawka ale ja delikatnie przyciąlem jedna scianke podstawki i bez problemu wchodzi
czyli nie pasuje...
z tego co pamiętam jest o 5 cm dłuższy, więc "delikatnie", to za delikatnie powiedziane, szczególnie jak Ci "pójdzie" do przodu podczas hamowania, albo do tyłu dając w pedał, a sama blacha od góry nie utrzyma takiego ciężaru, zresztą przycinać to wiesz, można i ścianę grodziową pomiędzy silnikiem, a kokpitem i wstawić silnik od Audi A8 5.2 V10, byle tylko "wlazł"... i też można powiedzieć – pasuje
Co też ludzie wyczyniają dla zaoszczędzenia paru zetów
Tak, czy inaczej, życzę udanej eksploatacji aku, bezproblemowej zdecydowanie
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6