Napisane: 30 lis 2009, 16:30
chmooreck napisał(a):Śmiem twierdzić, że koszt wypalania DPF, liczony w litrach ON, jest taki sam przy każdej prędkości
Jesli jedziesz 2500 na dwojce, a 2500 na piatce to musisz miec inne spalanie per kilometr, na samej tej roznicy tracisz wypalajac na niskich biegach. Niestety DPF jest kaprysny i na wysokich biegach (4,5,6) lubi sie wypalac dluzej. Z mojego doswiadczenia 3 jest najbardziej optymalna i to w dodatku niekoniecznie ciaglego 2500 – lepiej raz na minute/dwie przyspieszyc lekko/zwolnic – czesto wtedy dopiero DPF "odpala" wydalone paliwo... Ciezko mi jasno to opisac, ale z doswiadczenia tak wynika. Jedziesz, czekasz az sie wypali, zaczynasz sie juz irytowac, w koncu szlag Cie trafia, depczesz, a ten wtedy wlasnie szarpnie i po wypalaniu. Tak, jakby wlasnie na to czekal.