Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Tadziol, w czym tkwi problem?
Bo ja ostatnio miałem problem z DPF z błędami P2458 i P2463.
Sytuacja podobna, autostrada, 6 bieg, tempomat, i sru...
Wskazania z Forscan to:
PM_GEN ponad 4
PM_ACC prawie 11
PM_ACC_DSD prawie 12.
ostatnie wypalanie prawie 140km wstecz.
Wypalilem DPF forscanem i problem zniknął, jak dotąd na prawie 2 kkm.
OCB?
Bo ja ostatnio miałem problem z DPF z błędami P2458 i P2463.
Sytuacja podobna, autostrada, 6 bieg, tempomat, i sru...
Wskazania z Forscan to:
PM_GEN ponad 4
PM_ACC prawie 11
PM_ACC_DSD prawie 12.
ostatnie wypalanie prawie 140km wstecz.
Wypalilem DPF forscanem i problem zniknął, jak dotąd na prawie 2 kkm.
OCB?
Witam ponownie,
udało mi się przeprowadzić kolejny test autostradowy i oto jego założenia:
– zapełnienie DPF-a 4,65 g/L w momencie wjazdu na autostrdę i RegAuto OFF
– 140 km/h na zegarze, tempomat, wbita szótka,
– założenie że jadę ile się da bez zmiany biegu i wyłaczania tempomatu, aby zapełnić DPF-a,
– założona na EGR zaślepka,
Wynik:
– po zapełnianiu DPF-a do ok. 4,85 g/L RegAuto ON – SUKCES.
Konkluzja:
– mimo czyszczenia EGRa zawór zacina się i warunkach jazdy po autostradzie i "6" i tempomatu nie włącza sie automatyczna regneracja,
Pytania:
– EGR do wymiany ?
– jak jest to możliwe, że dzieje się to tylko w tych specyficznych warunkach (6, tempomat) że ECU nie incjuje wypalania a mimo nie prawidowego działanie EGR-a i nie założonej zaślepki proces ten bez problemu rozpoczyna sie podczas jazdy w miescie lub trasie (brak tempomatu i 6)
– dlaczego ten kawałek blaszki dał tak pozytywny rezultat (pomijam fakt wywalania błędu EGR-a P0401 na desce rozdzielczej) i czy faktycznie kieruje mnie ku wydaniu 2K PLN na EGR-a ?
udało mi się przeprowadzić kolejny test autostradowy i oto jego założenia:
– zapełnienie DPF-a 4,65 g/L w momencie wjazdu na autostrdę i RegAuto OFF
– 140 km/h na zegarze, tempomat, wbita szótka,
– założenie że jadę ile się da bez zmiany biegu i wyłaczania tempomatu, aby zapełnić DPF-a,
– założona na EGR zaślepka,
Wynik:
– po zapełnianiu DPF-a do ok. 4,85 g/L RegAuto ON – SUKCES.
Konkluzja:
– mimo czyszczenia EGRa zawór zacina się i warunkach jazdy po autostradzie i "6" i tempomatu nie włącza sie automatyczna regneracja,
Pytania:
– EGR do wymiany ?
– jak jest to możliwe, że dzieje się to tylko w tych specyficznych warunkach (6, tempomat) że ECU nie incjuje wypalania a mimo nie prawidowego działanie EGR-a i nie założonej zaślepki proces ten bez problemu rozpoczyna sie podczas jazdy w miescie lub trasie (brak tempomatu i 6)
– dlaczego ten kawałek blaszki dał tak pozytywny rezultat (pomijam fakt wywalania błędu EGR-a P0401 na desce rozdzielczej) i czy faktycznie kieruje mnie ku wydaniu 2K PLN na EGR-a ?
- Od: 15 wrz 2014, 13:46
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM
Witaj, jesteś na 100% przekonany, że to jest zależne tylko w takich warunkach?
Chyba też muszę to przeanalizować w warunkach autostradowych
Powiedz jeszcze przy jakiej prędkości wrzucasz 6 bieg z tempomatem.
Chyba też muszę to przeanalizować w warunkach autostradowych
Powiedz jeszcze przy jakiej prędkości wrzucasz 6 bieg z tempomatem.
@Janusz626,
to mój post z 02-05-2016:
"No i znowu to się stało. Szybko po autostradzie, wpięta szóstka, tempomat, ok. 2500 rpm (wg. wszystkich idealne warunki do wypalenia) i po przejachaniu ok. 200 km (od ostatniego wypalania DPF-a) km zjazd z autostrady i zapala się ciągłym światłem DPF. OK – myśle sobie – 2500 rpm i więcej wbite – dopali – myślę sobie, ale po ok 3 minutach DPF zaczyna mrugać. Forscan pokazał PM ACC 7 i bład P2458. Naszczęsie udało się wypalić statycznie FORSCANEM, ale tu powstaje pytanie "why ?". Samochodu używam do dojazdów do pracy, bez wiekszych przelotów i tu inicjuje i wypala DPFa bez problemow (co ok. 150 – 200 km), EGR wyjęty i wyczyszczony przy okazji wymiany oleju (Dexelia) ok. 2300 km temu (inspekcja skasowana). Wskazania korekt wytryskiwaczy mieszcza sie między -100 a 100. Jakieś pomysły ? Założę zaślepke EGR-a, ale czy mimo tego będzie inicjował wypalnie w warunkach szybkiej jazdy, szóstki, tempomatu ..... ?"
Różnica w warunkach testu – zaślepka na ERG-e. 6 wbita przy 140 km/h i tempomat ON.
to mój post z 02-05-2016:
"No i znowu to się stało. Szybko po autostradzie, wpięta szóstka, tempomat, ok. 2500 rpm (wg. wszystkich idealne warunki do wypalenia) i po przejachaniu ok. 200 km (od ostatniego wypalania DPF-a) km zjazd z autostrady i zapala się ciągłym światłem DPF. OK – myśle sobie – 2500 rpm i więcej wbite – dopali – myślę sobie, ale po ok 3 minutach DPF zaczyna mrugać. Forscan pokazał PM ACC 7 i bład P2458. Naszczęsie udało się wypalić statycznie FORSCANEM, ale tu powstaje pytanie "why ?". Samochodu używam do dojazdów do pracy, bez wiekszych przelotów i tu inicjuje i wypala DPFa bez problemow (co ok. 150 – 200 km), EGR wyjęty i wyczyszczony przy okazji wymiany oleju (Dexelia) ok. 2300 km temu (inspekcja skasowana). Wskazania korekt wytryskiwaczy mieszcza sie między -100 a 100. Jakieś pomysły ? Założę zaślepke EGR-a, ale czy mimo tego będzie inicjował wypalnie w warunkach szybkiej jazdy, szóstki, tempomatu ..... ?"
Różnica w warunkach testu – zaślepka na ERG-e. 6 wbita przy 140 km/h i tempomat ON.
- Od: 15 wrz 2014, 13:46
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM
@kriskus,
Z obecnego doświadczenia skłaniam się w kierunku EGR-a, gdyż jedyną zmienną która spowodawała wypalenie/nie wypalnie DPF-a była zaślepka, pozostałe faktory/zmienne/warunki były do siebie bardzo zbliżone rzec by można identyczne (vide post z 02.05.2016 lub cytat dwa posty wyżej).
Z obecnego doświadczenia skłaniam się w kierunku EGR-a, gdyż jedyną zmienną która spowodawała wypalenie/nie wypalnie DPF-a była zaślepka, pozostałe faktory/zmienne/warunki były do siebie bardzo zbliżone rzec by można identyczne (vide post z 02.05.2016 lub cytat dwa posty wyżej).
- Od: 15 wrz 2014, 13:46
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM
Mam pracujący EGR bez zaślepki.
Wróciłem z trasy, i nic podobnego nie zauważyłem,by przy 6tym biegu i tempomacie regeneracja wyłączala się.
Natomiast, kiedyś (jeśli dobrze pamiętam) parametry PM_ACC i PM_ACC_DSD wskazywały po trasie od 1 do 5 i tak sobie rosły i malaly.
Teraz jest to inaczej, PM-ACC i PM_ACC_DSD rosną prawie równo do ponad 5 prawie 6 ciu, czasami spadają ale nieznacznie.
Kiedyś wypalanie włączalo się gdy PM-GEN wynosił 5. Teraz będzie nawet 2.5 i wypalanie się uruchomi.
Ogólnie przestałem monitorować jakieś 2 lata temu, stąd moja niepewność
Wróciłem z trasy, i nic podobnego nie zauważyłem,by przy 6tym biegu i tempomacie regeneracja wyłączala się.
Natomiast, kiedyś (jeśli dobrze pamiętam) parametry PM_ACC i PM_ACC_DSD wskazywały po trasie od 1 do 5 i tak sobie rosły i malaly.
Teraz jest to inaczej, PM-ACC i PM_ACC_DSD rosną prawie równo do ponad 5 prawie 6 ciu, czasami spadają ale nieznacznie.
Kiedyś wypalanie włączalo się gdy PM-GEN wynosił 5. Teraz będzie nawet 2.5 i wypalanie się uruchomi.
Ogólnie przestałem monitorować jakieś 2 lata temu, stąd moja niepewność
Hej,
Niecały tydzień temu kupiłem M6 z 2006 z silnikiem 121km, na dzień dobry przejechałem nią 250km, z czego 100km było autostradą na 6 biegu z prędkością około 130-140km/h (2300-2500rpm). Tylko zjechałem z autostrady i zaczął mi migać DPF. Po 2-3 minutach wyskoczył mi check engine oraz trakcja. Pojechałem do mechanika, który wypalił komputerowo filtr oraz wymienił olej. Minęły trzy dni, wczoraj przejechałem 350km, znów 80% w trasie, z czego ostatnie 50km autostrada 120-130km/h, zjazd z autostrady i choinka trzech kontrolek – migający DPF, check engine, trakcja. Nie jestem też pewien czy poziom oleju się nie podniósł (ropa w oleju???). Jak to jest możliwe, że od wypalania filtra minęło 500km i znów mam to samo? Jakieś pomysły?
Nie wiem czy to ma związek, ale zauważyłem lekkie skakanie na 1-3 biegu przy niższych obrotach (1500-2000).
Pzdr
Niecały tydzień temu kupiłem M6 z 2006 z silnikiem 121km, na dzień dobry przejechałem nią 250km, z czego 100km było autostradą na 6 biegu z prędkością około 130-140km/h (2300-2500rpm). Tylko zjechałem z autostrady i zaczął mi migać DPF. Po 2-3 minutach wyskoczył mi check engine oraz trakcja. Pojechałem do mechanika, który wypalił komputerowo filtr oraz wymienił olej. Minęły trzy dni, wczoraj przejechałem 350km, znów 80% w trasie, z czego ostatnie 50km autostrada 120-130km/h, zjazd z autostrady i choinka trzech kontrolek – migający DPF, check engine, trakcja. Nie jestem też pewien czy poziom oleju się nie podniósł (ropa w oleju???). Jak to jest możliwe, że od wypalania filtra minęło 500km i znów mam to samo? Jakieś pomysły?
Nie wiem czy to ma związek, ale zauważyłem lekkie skakanie na 1-3 biegu przy niższych obrotach (1500-2000).
Pzdr
Standartowo, objaw skłania ku szukaniu przy EGR. Wypal, załóż zaslepke. Powinien zacząć wypalać co 200-250 km. Powinno również zniknąć pływanie obrotów (jestem pewny, że ustaje w momencie wciśnięcia sprzęgła ?).
Druga sprawa to że sprzedjący wcisnął Cie na minę, bo jest w 100 % pewny, że sprzedając widział że "szóstka" nie wypala DPF-a. Oczywiście możesz spróbować:
http://maszprawo.org.pl/2013/06/samocho ... a-odpowie/
koszt nowego EGR-a to około 2 K PLN.
Dopisano 13 sie 2016, 20:55:
No i jeszcze jedno, żeby nie płacić mechanikowi kup ELMa i ściągnij Forscana. Wypalisz DPF-a sam.
Druga sprawa to że sprzedjący wcisnął Cie na minę, bo jest w 100 % pewny, że sprzedając widział że "szóstka" nie wypala DPF-a. Oczywiście możesz spróbować:
http://maszprawo.org.pl/2013/06/samocho ... a-odpowie/
koszt nowego EGR-a to około 2 K PLN.
Dopisano 13 sie 2016, 20:55:
No i jeszcze jedno, żeby nie płacić mechanikowi kup ELMa i ściągnij Forscana. Wypalisz DPF-a sam.
- Od: 15 wrz 2014, 13:46
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM
Mam kupić nowy EGR czy go zaślepić, co jest lepszym rozwiązaniem? Ile kosztuje zaślepienie i czy po tej operacji trzeba zmieniać coś w sofcie komputera?
Dopisano 13 sie 2016, 23:11:
A może wystarczy tylko wyczyścić EGR? Jakie jest najlepsze i możliwie najtańsze rozwiązanie problemu? Chcę zrobić autko na cacy, ale nie uśmiecha mi się bulić dwóch kawałków na nowy EGR :/
Dopisano 13 sie 2016, 23:11:
A może wystarczy tylko wyczyścić EGR? Jakie jest najlepsze i możliwie najtańsze rozwiązanie problemu? Chcę zrobić autko na cacy, ale nie uśmiecha mi się bulić dwóch kawałków na nowy EGR :/
Czy ktoś coś wie lub ma doświadczenie w wypalaniu filtra w piecu indukcyjnym? Czy jest to warte uwagi?
- Od: 1 mar 2015, 22:39
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.
a czemu akurat w indukcyjnym ?
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Bo niby to najbezpieczniejsza metoda czyszczenia, przywracająca filtr do 95% sprawności. Tak niby się chwalą firmy, które to robią. Dlatego pytam czy ktoś korzystał i jakie efekty...
- Od: 1 mar 2015, 22:39
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6