Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
ręczny zaciągnięty, klima i inne elektryczne rzeczy powyłączane? Kalibracja ogólnie nie ruszy jeżeli jest jakiś wyskakujący błąd. Warunki na pewno spełnione ( temperatury )? Sprawdź raz jeszcze czy na pewno dobrze dopisałeś wtryskiwacze po wymianie.
Silnik chodzi ok ? spalanie nie jest mocno zawyżone ?
Pozbądź się najpierw problemu z tym DPF, bo na 99% to on blokuje możliwość kalibracji.
Silnik chodzi ok ? spalanie nie jest mocno zawyżone ?
Pozbądź się najpierw problemu z tym DPF, bo na 99% to on blokuje możliwość kalibracji.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Dzięki Dobrzyn22 za odp. Klima,radio wyłączone. Mam tylko ładowarki podłączone do wyjścia zapalniczki,ale to raczej nie to, bo nie są podpięte.Hymmm....ręczny nie zaciągnięty ale czyżby miał wpływ. Temperatury są ok,inaczej pojawia się ostrzeżenie. Sprawdzałem czujniki w forscan i temp. były prawidłowe do inicjacji kalib. Muszę oddać DPF do wymycia. Jakieś wskazówki co do demontażu?
- Od: 24 sty 2014, 23:19
- Posty: 24
- Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010
Jakoś poradziłem. Informacja: niewypięta na zdjęciu wtyczka z lewej uwolniona szczypcami poprzez zwolnienie blokady w głębi od strony kabla wychodzącego z gniazda. Prawa (duża) teflon w spray-u i szczypcami za blokadę na wtyczce widoczną na zdjęciu. Była mocno zabrudzona przez to zakleszczona.
Dopisano 27 maja 2021, 21:50:
Po wymyciu DPF-a w komorze, wysuszeniu i zamontowaniu skasowałem błędy w ForScan i.......nic.
Wygląda to tak, że kasuję błędy (te znikają w ForScan-nie), po czym program prosi o wyłączenie zapłonu-co robię. Po włączeniu stacyjki ForScan melduje że nie wykrył błędów, jednak na tablicy wesoło mruga DPF i świeci Check Engine. Po rozłączeniu i ponownym połączeniu programu błędy wracają. Razem z tym, o niemożności zapisania korekcji wtryskiwaczy
Co powinienem zrobić?
1) czy po resecie błędów powinienem może zresetować odczyty czujnika różnicy ciśnień?,
2) czy reset czujnika wykonać przed czy po skasowaniu błędów (o ile kolejność ma znaczenie)?,
3) czy powinienem jeszcze coś zrobić, aby usunąć check engine i mrugający DPF ?
Dajcie znać
Dopisano 27 maja 2021, 21:50:
Po wymyciu DPF-a w komorze, wysuszeniu i zamontowaniu skasowałem błędy w ForScan i.......nic.
Wygląda to tak, że kasuję błędy (te znikają w ForScan-nie), po czym program prosi o wyłączenie zapłonu-co robię. Po włączeniu stacyjki ForScan melduje że nie wykrył błędów, jednak na tablicy wesoło mruga DPF i świeci Check Engine. Po rozłączeniu i ponownym połączeniu programu błędy wracają. Razem z tym, o niemożności zapisania korekcji wtryskiwaczy
Co powinienem zrobić?
1) czy po resecie błędów powinienem może zresetować odczyty czujnika różnicy ciśnień?,
2) czy reset czujnika wykonać przed czy po skasowaniu błędów (o ile kolejność ma znaczenie)?,
3) czy powinienem jeszcze coś zrobić, aby usunąć check engine i mrugający DPF ?
Dajcie znać
- Od: 24 sty 2014, 23:19
- Posty: 24
- Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010
Zatem jest progres. Zgasły CHE i DPF. Zabrałem się do kalibracji wtrysków. I niestety klapa. Pomimo spełnionych warunków przy 1% ForScan przerywa i zapodaje komunikat: stan pojazdu jest nieprawidłowy.
Zatem czy ktoś wie jak sobie z tym poradzić? (dla przypomnienia wymieniłem jeden wtrysk i chcę sprawdzić jakie podaje parametry stąd parcie na kalibrację, aby sprawdzić czy zapchanie DPF to nie wina tłoka -kompresja.)
P.S. wnikliwi obserwatorzy na załączonym prntscr dostrzegą ,co doprowadziło mnie do zgaszenia kontrolek DPF i CHE.
Wzywam na pomoc.... najbardziej Tadziol-a
Zatem czy ktoś wie jak sobie z tym poradzić? (dla przypomnienia wymieniłem jeden wtrysk i chcę sprawdzić jakie podaje parametry stąd parcie na kalibrację, aby sprawdzić czy zapchanie DPF to nie wina tłoka -kompresja.)
P.S. wnikliwi obserwatorzy na załączonym prntscr dostrzegą ,co doprowadziło mnie do zgaszenia kontrolek DPF i CHE.
Wzywam na pomoc.... najbardziej Tadziol-a
- Od: 24 sty 2014, 23:19
- Posty: 24
- Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010
Wyzerowałeś wartości DPF bo to powodowało DPF+CHECK.
I dobrze. Przejedź się autem z podłączonym FS i kontroluj wszystkie 3 pidy PM,oraz REG_AUTO.
Powinnno ruszyć wypalanie automatyczne i powinny PM-y spadać,w pierwszym momencie podskoczą gwałtownie do wartości świadczących o zapełnieniu DPF-u.
Zanim wyruszysz rozgrzej silnik na postoju.
Potem spróbuj kalibrować,a jak będzie nadal oporna to reset zarejestrowanych wartości wtrysku i znowu próba.Paliwo żeby nie było za gorące i powietrze na dolocie.
I dobrze. Przejedź się autem z podłączonym FS i kontroluj wszystkie 3 pidy PM,oraz REG_AUTO.
Powinnno ruszyć wypalanie automatyczne i powinny PM-y spadać,w pierwszym momencie podskoczą gwałtownie do wartości świadczących o zapełnieniu DPF-u.
Zanim wyruszysz rozgrzej silnik na postoju.
Potem spróbuj kalibrować,a jak będzie nadal oporna to reset zarejestrowanych wartości wtrysku i znowu próba.Paliwo żeby nie było za gorące i powietrze na dolocie.
Wydaje się, że pełen sukces. Nie miałem możliwości zrobić kursu z wypalaniem, ale zrobiłem jakieś 70km w cyklu mieszanym. Po tym zapodałem kalibrację wtrysków. Operacja zakończona sukcesem
W załączeniu jeszcze raz obraz z przed wymiany wtrysku i wynik po jego wymianie i rzeczonej kalibracji.
Proszę jeszcze tylko naszego Guru Tadziola o słówko komentarza, któremu tu jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.
P.S muszę jeszcze sprawdzić wypalanie DPF-a. Dam znać jaki skutek i w jakich warunkach.
W załączeniu jeszcze raz obraz z przed wymiany wtrysku i wynik po jego wymianie i rzeczonej kalibracji.
Proszę jeszcze tylko naszego Guru Tadziola o słówko komentarza, któremu tu jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.
P.S muszę jeszcze sprawdzić wypalanie DPF-a. Dam znać jaki skutek i w jakich warunkach.
- Od: 24 sty 2014, 23:19
- Posty: 24
- Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010
Z komentarza Tadziola wnioskuję że przedstawione wyniki są poprawne
Jak obiecałem załączam wynik wypalenia. Uruchomiło się w drodze w mieście (utrzymywałem pow 2tyś obr i minimum 40km/h). Mały ruch był o 11-00 i dlatego się udało, ale łatwo nie było w mieście. Wynik myślę prima. Jedynie muszę poobserwować co ile wypala, bo teraz po wymianie wypalał po ok 90km. Na razie nie wyciągam wniosków z tak krótkiego przebiegu do wypalenia.
Dzięki Tadziol za dobre słowo. Jestem wytrwały dlatego teraz chcę poprawić osiągi o 0.5% , więc wyciągam silnik, i biorę się za honowanie cylindrów.
Jak obiecałem załączam wynik wypalenia. Uruchomiło się w drodze w mieście (utrzymywałem pow 2tyś obr i minimum 40km/h). Mały ruch był o 11-00 i dlatego się udało, ale łatwo nie było w mieście. Wynik myślę prima. Jedynie muszę poobserwować co ile wypala, bo teraz po wymianie wypalał po ok 90km. Na razie nie wyciągam wniosków z tak krótkiego przebiegu do wypalenia.
Dzięki Tadziol za dobre słowo. Jestem wytrwały dlatego teraz chcę poprawić osiągi o 0.5% , więc wyciągam silnik, i biorę się za honowanie cylindrów.
- Od: 24 sty 2014, 23:19
- Posty: 24
- Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010
Hello,
I have an issue with short regeneration period (every 80-120 km) on Mazda 6 2.2 CD175 year 2015/11, 100,000 km. in last 2 months PM ACC DES grows very fast to 6, especially when accelerating on highways. Any idea? In attachment there is the Forscan log file with all PCM parameters on 20 km trip.
I have an issue with short regeneration period (every 80-120 km) on Mazda 6 2.2 CD175 year 2015/11, 100,000 km. in last 2 months PM ACC DES grows very fast to 6, especially when accelerating on highways. Any idea? In attachment there is the Forscan log file with all PCM parameters on 20 km trip.
- Załączniki
-
- Example 20 km.xlsb
- (7.44 MiB) Pobrane 39 razy
- Od: 29 sie 2021, 11:17
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 2.2. CD175 2015/11
Cześć, no i na mnie trafiło z dpf-em. Wypalenie według sposobu Tadziola rozwiązało problem migających kontrolek – wartości PM spadły do zera na wszystkich trzech współczynnikach. Niestety parametr PM_DSD szybko rośnie i ciągnie w górę parametr PM_ACC. Na czwartym wtryskiwaczu mam wartość 90. Podpowiedzcie proszę czy od niego zacząć wymianę czy może skoncentrować poszukiwania w innym kierunku?
- Od: 23 lut 2021, 12:36
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6, GY, 2.0 143 KM, 2005
co ile masz +– wypalanie filtra ? jak wyglądają wartości korekt na innych wtryskiwaczach, przy róznych ciśnieniach ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Za radą dobrzyn22 zdecydowałem się przerzucić wtryski z mojego starego silnika, żeby sprawdzić różnicę na korektach gdyż 1 i 4 wyglądają średnio. Przed wymianą zrobiłem jeszcze kalibrację starych wtrysków dla lepszego porównania. Na pierwszym zdjęciu. Trzeci wtrysk wyszedł sam, pierwszy ze sporym oporem, drugi i czwarty po ciężkiej walce i podważaniu dwoma dźwigniami.
Drugi komplet wtrysków po kalibracji na drugim zdjęciu. Także szału nie ma, ale wypalanie pierwsze miałem po 100km więc chyba muszę rozważyć regenerację wtrysków.
Drugi komplet wtrysków po kalibracji na drugim zdjęciu. Także szału nie ma, ale wypalanie pierwsze miałem po 100km więc chyba muszę rozważyć regenerację wtrysków.
- Od: 23 lut 2021, 12:36
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6, GY, 2.0 143 KM, 2005
Pytanie do speców z tego ponad przeciętnie rozrośniętego wątku.
– czy wszystko powyższe tutaj można zaadoptować do Skyactiv-D? Pidy mają te same nazwy, więc co najwyżej może się różnić wartościami granicznymi.
– kiedy odczytywać wartości FI_LRN? Podczas jazdy / na postoju i potem brać pod uwagę najwyższe wartości?
– czy wszystko powyższe tutaj można zaadoptować do Skyactiv-D? Pidy mają te same nazwy, więc co najwyżej może się różnić wartościami granicznymi.
– kiedy odczytywać wartości FI_LRN? Podczas jazdy / na postoju i potem brać pod uwagę najwyższe wartości?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a): kiedy odczytywać wartości FI_LRN? Podczas jazdy / na postoju i potem brać pod uwagę najwyższe wartości?
na postoju – te wartości są pokazane przy różnych ciśnieniach, więc w trakcie jazdy się nie zmienią.
Nie wiem jak jest w BM, ale w GG/GY przy silniku 2.0 wartościami świadczącymi o zużyciu/awarii wtryskiwacza jest +-80 ( to info z forum Forscana )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6