Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez tadziol » 14 mar 2017, 14:17

jeziorek napisał(a):Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki od czego zacząć, co może być problemem.

tu masz problem :
jeziorek napisał(a):korekty wtryskiwaczy ujemne, w większości od -80
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wujex » 15 mar 2017, 08:12

jeziorek napisał(a):Wracam znów do tematu, obserwowałem wypalanie DPF na trasie, w mieście i mniej więcej zlokalizowałem problem, co niestety nie oznacza, że jest to równoznaczne ze znalezieniem rozwiązania. Do rzeczy:
PROBLEM: auto ma problem z wypalaniem DPF, ale tylko na trasie, w mieście nie zaobserwowałem problemu
Objawy: EGR wyczyszczony, korekty wtryskiwaczy ujemne, w większości od -80 do -10. Auto ma problem z korelacją wskaźników PM_ACC, PM_ACC_DSD oraz PM_GEN.
PM_ACC_DSD najszybciej wzrasta. Normalnie w jeździe miejskiej wartość PM_ACC jest synchronizowana z PM_ACC_DSD. Oznacza to, że co jakiś czas oba wskaźniki synchronizują się. Problem z wypalaniem filtra na trasie polega na tym, że jadąc na tempomacie ze stałą prędkością wskaźnik PM_ACC nie synchronizuje się z PM_ACC_DSD. Synchronizacja pojawia się dopiero, gdy PM_ACC_DSD osiągnie wartość powyżej 80% zapchania DPF. Wtedy na kilka sekund zapala się kontrola DPF, a później od razu zaczyna migać i samochód ma ograniczoną moc. Jeżeli jeżdzę po mieście, po każdym włączeniu/wyłączeniu zapłonu obie wartości zrównują się. Problemu nie ma, gdyż po przekroczeniu 4,5 filtr zaczyna się wypalać i wypala się skutecznie. Zjawisko synchronizacji obu parametrów jest widoczne podczas normalnej jazdy, nie trzeba się zatrzymywać. Co jakiś (niedługi czas) obie wartości się zrównują.
Wartość PM_GEN jest zwykle dużo mniejsza od PM_ACC.
Czy któryś z kolegów zna relacje pomiędzy tymi parametrami i może podpowiedzieć gdzie szukać problemu. Jakiś czas temu resetowane były ustawienia czujnika różnicy ciśnień, DPF-u, wypalany był statycznie. Po zresetowaniu włączony był proces adaptacji DPF w Forscanie. Być może sama procedura adaptacji wymaga innego postępowania.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki od czego zacząć, co może być problemem.
pozdrawiam
jzk


Cześć,

jak pisał Janusz626 objawy wskazują na EGR. Jeśli procedura wypalania nie startuje podczas jazdy "na trasie" a odpala podczas jazdy w mieście to jest to objaw niedomykjącego się EGR-a i czyszczenie już nie wiele pomoże. Łatwa w montażu i demontażu zaślepka kosztuje z wysyłką ok 25 zł. Załóż ją i na 99 % pomoże tzn. podczas jazdy "na trasie" regenracaj automatyczna (w Forcsan) będzię również wskazywała ON. Zapewne po założeniu zaślepki poczujesz że nie masz "dziury" w mocy między 1500 a 1900 rpm oraz przestaną falować obroty. I zacznij zbierać na EGR-a.

A tak przy okazji: czy są jakieś negatywne skutki stosowania zaślepki oprócz wywalania na desce co jakiś czas błędu Check-Engine i ABS ?
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 13:46
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM

Postprzez kriskus » 15 mar 2017, 11:30

A tak przy okazji: czy są jakieś negatywne skutki stosowania zaślepki oprócz wywalania na desce co jakiś czas błędu Check-Engine i ABS ?

Szybciej zapycha się DPF
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez wujex » 15 mar 2017, 11:38

@kriskus,

raczej interwal miedzy wypaleniami DPF-a wydłuża się. W moim przypadku (przy dojazdach do pracy, czyli w dość powtarzalnych warunkach jęsli chodzi o odległoś, korki, rodzaj trasy, tankowaniu tego samego paliwa na jednej stacji itd.) zwiększył się z ok. co 200 km do ok. co 230-250 km.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 13:46
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM

Postprzez jeziorek » 15 mar 2017, 13:30

Janusz 626: Dziękuje za wskazówkę. Podejrzewałem EGR, jednak ponieważ został wyczyszczony uznałem, że problem jest inny. Czyszczony był u mechanika, zapewne został wymoczony w jakiejś chemii itd. Zastanawiam się, czy nie wyczyścić go jeszcze zgodnie z relacją Tadziola. Zdaje się, że widziałem ją kiedyś na forum i czyszczenie polegało na odkręceniu grzybka i wyczszczeniu krawędzi.
Zakup nowego EGR-a to wysoki koszt, wiec ewentualnie będę musiał znaleźć jakąś używkę. Dodam, żę obroty faktycznie mi falują, a przed czyszczeniem EGR-a samochód dużo więcej palił. Ewentualnie pozostaje zaślepić- zgodnie z waszymi radami.

Tadziol: Czy mógłbyś napisać coś więcej o tym. PO kalibracji, korekty wtryskiwaczy mają odpowiednie wartości +/– 30, 40, większość oscyluje w okolicach 0. Niestety wystarczy 1-2 dni jazdy po mieście i na światłach PCM przeprowadza adaptację ustalając korekty na ujemne. Zastanawiałem się czym może to być spowodowane, ale chyba za cienki jestem, żeby wymyślić coś sensownego. Wymieniłem filtr powietrza, wyczyściłem przepływkę, EGR, sprawdziłem czy sonda lambda HO2S działa tak jak trzeba (w forscanie) – i wydaje mi się, że działa. Ciśnienie na szynie paliwowej jest na wolnych obrotach dobre, w okolicy 35k. Czy możesz coś podpowiedzieć w tej kwestii? Nie za bardzo mam się z tym do kogo udać. Pytałem u Jaksy, ale dostałem wskazówkę, żebym przyjechał jak się zapcha DPF to naprawią. Jasne, wypalą go, olej wymienią i gotowe :).

17-03-2017:
Ok, odpowiem sobie sam, że zbyt mała ilość tlenu w komorze spalania może być powodem ujemnych korekt wtryskiwaczy – co oznacza, że mój EGR nie działa jak należy. To teraz jeszcze jedno pytanie. Nie chce wycinać DPF, czy zaślepiony EGR może sprawiać, że szybciej się będzie zapychał filtr? Znam teorię, chciałbym zapytać jak się to ma w praktyce u Was?
pozdrawiam
Arek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez jeziorek » 4 kwi 2017, 14:50

Po zaślepieniu DPF jest lepiej, auto jest bardziej dynamiczne, rzadziej się wypala DPF, ale problem nie jest do końca rozwiązany. Po skalibrowaniu wtryskiwaczy, po 1-2 dniach znów auto przeprowadza adaptację i korekty wracają do złej normy – wszystkie wartości ujemne.
Monitorowałem parametry
MAF_C
MAF_C_DSD
wartości w zależności od sytuacji zwykle różnią się do max 200, z tym, że wymagany przepływ najczęściej jest większy.
Teraz mam pytanie, czy zaobserwowany brak może wynikać z nieszczelności (IC, gumowe rury), czy też z uszkodzenia turbiny?
jzk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

PostTen post został usunięty przez Koci@k 9 kwi 2017, 19:28.
Powód: nabijacz postów

Postprzez ddrtom » 15 kwi 2017, 23:21

Witam. Jako ze chip tunigery cenia sobie wprowadzanie zmian do komputera 600zl za 10 min pracy postanowilem opisac jak mozna ZA DARMO W MAZDA 6 USUNĄĆ DPF I JESZCZE WZIAC 400ZL ZA WKLAD DPF NA ZLOMIE.

1. ZDEJMUJEMY CAŁY UKLAD WYDECHOWY Z DPF.
2. ZDEJMUJEMY ZÓŁWIA KTORY OSŁANIA KATALIZATOR I DPF
3. WYCINAMY WKLAD DPF. PIERWSZY JEST KATALIZIZATOR I DRUGI DPF(WSZYSTKO W JEDNEJ PUSZCE)
4. ZASPAWUJEMY BLACHE
5. WYCINAMY Z DOSC GRUBEJ BLACHY PROSTOKAT I WIERCIMY W NIM DODATKOWA DZIÓRE 12MM.
6. WYCINAMY KONTÓWKA W TYM MIEJSCU ROWEK(ZAZNACZONE NA ZIELONO) I WKLADAMY NASZA BLASZKE.
7. ZASPAWUJEMY WSZYSTKO

W ZWEZCE CHODZI OTO ZEBY OGRANICZYC PRZEPLYW SPALIN O 30% (WTEDY PRZED BLASZKA TWOZY SIE WIEKSZE CISNIENIE NIZ ZA BLASZKA). PRZY TAKIM ROZWIAZANIU KOMPUTER POKAZUJE ZE FILTR DPF JEST ZAPCHANY W 50% I MAZDA NIGDY GO NIE CZYSCI.

CZERWONA LINIA POKAZUJE SRODEK FILTRA I JEST TYLKO POTO ZEBY BYLO WIDAC JAK DUZA MA BYC BLASZKA(ZIELONA).


NIE DAJCIE ZARABIAĆ BOGACACYM SIE W ŁĄTWY SPOSÓB CHIP-WYZYSKIWACZA... SPAWARKA W DŁON I DO PRZODU :). ZROBILEM TAK 5000KM , ANI RAZU NIEWYPALAŁ MI SIE FILTR I NIGDY NIE ZAPALILA SIE KONTROLKA DPF A KOMPUTER(PROGRAM IDS) CIAGLE POKAZUJE 50% ZAPCHANIA. V-MAX MAZDY PRZED PRZERÓBKA BYŁ 215KM/H PO PRZERÓBCE JEST TO SAMO WIEC MOCY NIE TRACI.

POZDRO...
ZAŁĄCZNIKI
Załączniki
filtr dpf.jpg
ddrtom
 

Postprzez Janusz626 » 18 kwi 2017, 11:45

Bzdury z czarnej dziury.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez wujex » 11 maja 2017, 08:18

Panowie,
znowu problem z DPF-em. Zbierałem, zbierałem i uzbierałem na nowy EGR (wcześniej był zaślepiony (kupiłem Blue Printa). Niestety przy powrocie z długiego weekendu dopadł mnie mrugajacy DPF, Check Engine i ABS.
Brak mozliwości statycznego wypalenia DPF-a z FS z powodu dużego zapchanie (PM_ACC ok.14 oraz PM_ACC_DSD ok. 14). Na szczęście pomogła metoda Tadziola (wyzerowane czujniki, jazda i chmura dymu z rury).

Obecnie prowadzę obserwacje PM_ACC i PM_ACC_DSD i zauważyłem bardzo szybki (przy jeździe na autostradzie) przyrost PM_ACC_DSD podczas gdy PM_ACC w zasadzie się nie zmienia. Po zjeździe z autostrady wskaźnik PM_ACC natychmiast osiąga wskazania PM_ACC_DSD. I jeśli osiągną wskazania ok. 5 g/L rozpoczyna się proces wypalania, tylko dzieje sie to co ok. 70 km !!!

Kiedy EGR był zaślepiony jego wypalnia incjwało osiągnięci przez PEM_GEN wartości ok. 5 g/L podczas gdy dwa pozostałe (PM_ACC i PM_ACC_DSD) nie osiągały wartości większych niż 1 g/L

Dodatkowo oba wskaźniki fluktują (PM_ACC i PM_ACC_DSD) podczas jazdy w mieście bez spektakularnych wzrostów a czasami nawet spadają podczas gdy PM_GEN g/L w liniowym postępie rośnie.
Poniżej screen z FS po przejachaniu 45 km od ostatniego wypalania. Jak widać watości na pierwszym, trzecim i czwartym sa bliskie lub przekroczone wartości dopuszczalne – czy to może być przyczyna ?
A może coś innego ?

Dopisano 11 maja 2017, 15:22:

Dodatkowo wskazania oba wskaźniki po zjeżdzie z autostrady lub zwolnieniu spadają (ich wrtości). Czy może to być walnięty czujnik ciśnienia spalin ?
Załączniki
DPF.jpg
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 13:46
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM

Postprzez tadziol » 11 maja 2017, 22:55

Przecież Ty masz albo pierwszy wtrysk do wymiany i to natychmiast,albo kompresja na tym cylindrze niedomaga (podkładki ??).
Ja sie nie dziwie,ze ten DPF tak sie szybko zasrywa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wujex » 12 maja 2017, 17:23

@Tadziol:

Wtryskiwacze używane, regenerowane, nowe (sic!) ?
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 13:46
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM

Postprzez tadziol » 12 maja 2017, 22:44

A to już jak stryjenka życzy ;)
Ja bym strzelał w regenerowany w denso.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez 5en5i » 21 maja 2017, 20:03

5400km i (OIL_DIL) 1kg. Na bagnecie mam MAX lub lekko ponad MAX, do X jeszcze bardzo daleka droga.

Ktoś wie czy ten 1kg to dużo ? Co o tym myśleć ? DPF wypala się średnio co 150km.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2017, 11:31
Posty: 9 (1/0)
Auto: Passat b5

Postprzez Pabllo » 29 maja 2017, 20:35

Witam,

po krótkiemu opiszę mój problem z DPFem.

Parę miesięcy temu na chwilę auto odmówiło posłuszeństwa i nie odpowiadało na dodanie gazu.
Potem było okej, raz zaczął dpf mrugać, ale auto normalną moc miało i po wyłączeniu i włączeniu silnika nie mrugało już.

Mazdą miałem jechać przyczepką w trasę, ale po 200km gdy chciałem jechać jednostajnie 120 to auto się znowu zamuliło i tym razem na dobre i potem zaczął dpf mrugać i doszły kontrolki silnika i trakcji.

Tak niestety jechałem przez 500km. Za granicą błędy usunąłem, był błąd przepływomierza, przekroczeniu czasu regeneracji dpf oraz przekroczeniu wtryskiwania oleju do wypalenia potrzebnego, piszę z pamięci więc dokładnie błędów nie pamiętam.

Auto odzyskało moc, ale niestety potem wracając i jadąc z prędkością 120 znowu błąd przepływomierza wyskoczył i skasowałem go w czasie trasy i zajechałem do domu

W PL auto było lekko zamulone, ale chodziło przez 10 tyśięcy kilometrów okej, dopiero w kwietniu zacząłem oglądać podzespoły wszystkie, czujnik MAP czy boost sensor jak się zwie miał wężyk zatkany mazią czarną i go wyczyściłem, auto chodziło dobrze, ale było czuć lekka zadyszkę przy przyśpieszaniu jadąc 120 i potem od 130 było dobrze.

Stwierdziłem zmianę zaworu EGR i wyczyszczenie tego kupionego.

Poprawa była, ale potem zawsze po 30km zaczął świecić DPF i wypalał się sukcesem bo gasnął.

Pytanie teraz czy DPF jest na tyle zawalony, że tak szybko się zatyka czy EGR go zawala? bo na starym EGR nie było takiego częstego wypalania DPFU

Proszę o rady jakiekolwiek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez wujex » 7 cze 2017, 07:55

Wtryski zrobione (screen korekt poniżej), EGR wymiony (nówka), podkładki wymienione, kompresja OK, mimo wszystko ciągle martwi mnie PM_ACC (ilość nagromadzonych PM) i PM_ACC_GEN (ilość wymaganych PM). Wartość tego drugiego podczas szybkiej jazdy (powyżej 100 km/h) szybko się podnosi (ok 1 g / 15 km.) podczas kiedy PM_ACC i PM_GEN w zasadzie stoją w miejscu. Podczas zredukowania prędkości (do ok. 60 km/h) lub całkowitego zatrzymania parametry PM_ACC i PM_ACC_GEN zrównują się tzn. PM_ACC w jednej chwili dobija do wartości PM_ACC_GEN (screen poniżej). Obawiam się, że w przypadku dłuższej szybkiej jazdy po autostradzie znowu pojawi się problem swiecącej na tablicy choinki z DPF-em gdyż parametr PM_ACC_GEN przekroczy dopuszczalną wartość przy której może odbyć się wypalnie aktywne a PM_ACC nie jako jeszcze jej nie załapie i nie rozpocznie się proces wypalania. Jedyną rzeczą która mi przychodzi do głowy to czujnik ciśnienia spalin, bo raz może dawać fałszywe wskaznania dwa wartość parametru EXPRESS_LRN (zarejestrowana wartość czujnika ciśnienia spalin) – 0,5 kPa ona w zadzie się nie zmienia, podczas gdy EXPRESS2 10.1 kPa jest zmienne a może to zasfiony któryś z wężyków ? Ktoś pomoże, podpowie .....???
Załączniki
1.jpg
2.jpg
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 13:46
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM

Postprzez Pabllo » 27 cze 2017, 22:05

Chyba znalazłem winowajcę całego zamieszania z dpf. :D





IMAG2676.jpg
dziurawa rura od powietrza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez tadziol » 27 cze 2017, 22:24

No pacz,szczelina hahaha
Fałszywy pomiar masy powietrza to kłopoty....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janusz626 » 27 cze 2017, 22:31

Dlatego podczas paczenia trzeba dobrze patrzeć hahahahahaha ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pabllo » 27 cze 2017, 22:34

akurat tą szczelinę miałem cały czas przed oczami, a jej nie widziałem <glupek2> <glupek2> <glupek2>

teraz trzeba będzie kupić coś dla dpf z forte bo się wypalał już co 50km i czasami świecił co oznaczało zapełnienie ponad 80%

dokładnie to forte dpf cleaner and regenerator i advanced diesel fuel conditioner

jakoś statycznie nie wiem czy wypalać dpfa <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6