Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez krzych » 15 lut 2010, 01:27

Dla rozluznienia atmosfery – wykres temperatury DPF. Trzy czujniki, niestety na dzien dzisiejszy jeszcze nie orientuje sie gdzie ktory z nich jest zamontowany, ale mozna wywnioskowac z temperatur :)

Obrazek

Wesolo tam w tej puszce, male piekielko :P

Zlapalem caly cykl wypalania (od ruszenia z miejsca do paru minut po spadku spalania), wiec mozna sobie wnioski wyciagac do woli ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 15 lut 2010, 09:55

Przydałyby się czytelniejsze cyfry :)
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 13:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 15 lut 2010, 10:45

Cyfry sa tu malo istotne ;) 700 widac, 500 tez ;) Co do osi X jest to probkowanie z czasem pomiedzy probkami "nieco zmiennym" (maksimum mozliwosci pod katem predkosci komputera Mazdy przy odpytyaniu standardowego zestawu PIDow – gdyby odpytywac tylko te trzy, byloby kilkanascie razy na sekunde). Mozna zakladac ze jest czesciej niz raz na sekunde.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MasterB » 18 lut 2010, 18:05

Czym to sczytałeś? ELM327?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 17:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez krzych » 18 lut 2010, 19:50

Zczytalem faktycznie interfejsem z ukladem ELM327 v1.3a. Ale to drobiazg.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Mario12 » 20 lut 2010, 19:34

Mario12 napisał(a):Jak często wypala się wam DPF ????,ja ostatnio duzo jezdze po mieście,także wypalanie mam co 180-220 km.tzn. nie świeci się kontrolka tylko wzrasta spalanie-o jakieś 60%n.-normalnie przy jakiejś tam prędkości 6 litrów i nagle 9,5 l. po wypaleniu spadek do 6 l. ,kilka kilometrów z obrotami około 2200 i spalanie spada znowu do normalnego,to normalne???.Mazde mam krótko,także nie wielkie doświadczenie.
mazda 6 disel rocznik 2006 121KM,przebieg 69 tys.


Wracam z pytaniem w/w,dzisiaj byłem przelotem w lublinie w serwisie mazdy,ale było pózno panowie zamykali(mechaników juz nie było,był jakis pracownik),zapytałem czy to normalne,że na podstawie wzrostu spalania wynika,że filtr DPF wypala się no powiedzmy średnio co 200 kilometrów,głównie jazda po mieście,ale miasto małe to bez korków,odpowiedż,nie to nie mozliwe-"wydaje mi się",.Wiem,że tu na forum są ludzie z dużą wiedzą na ten temat,także prosze o konkretną odpowiedż,bo w końcu nie wiem czy mam cos walniete,czy to jest norma.
Mario
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2009, 23:25
Posty: 82 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6 2006 GG MZR-CD
143KM.
Mazda Mx-3 B6 SGI '92r.
Mazda 3 BM HB 2.0 165KM Soul Red

Postprzez mcbeth » 20 lut 2010, 20:06

Mario12 napisał(a):czy to jest norma.

To jest norma. A człowiek z serwisu miał rację co do jednego: wydaje mu się. <lol>
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 13:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 21 lut 2010, 15:44

Tak sobie wczoraj poobserwowalem wskazniki temperatur podczas wypalania i cos Wam poiwiem...

Wy jeszcze nie do konca zdajecie sobie sprawe z tego na jaka mine wpakowala nas pseudo-ekologia...

Do rzeczy: zgodnie z tym co twierdzi Mazda, czyli ze nie zauwaze istnienia DPF jak tez informacjami "pokatnymi" pt. temperatura wypalania 600 stopni, przychodzi na mysl idea kumulacji ciepla z silnika w samym DPFie gdzie po granicznej wartosci temperatury nastepuje zaplon...

I wszystko byloby ok, bo przeciez jak DPF sie zepsuje to mozna go wymienic (sugestia Mazdy iz wystarcza na iles tam tysiecy km) i bedzie git gdyby nie jeden drobny fakt...

Sa trzy czujniki temperatury w DPFie tak jak zaprezentowalem na wykresie. Pewnie co bardziej spostrzegawczy juz sie zastanawiali dlaczego niektore z nich, a szczegolnie jeden ma "zebaty" wykres. Otoz wczoraj wlasnie zaczalem obserwowac "zebatosc" czujnika numer jeden. Jako ze jest to czujnik ktory reaguje z najmniejszym opoznieniem na liczbe obrotow, zakladam zapewne slusznie, ze jest on umieszczony na wlocie spalin do DPF tuz za turbina/kolektorem czy innym ustrojstwem wystajacym bezposrednio z silnika. Nawet jesli nie, nie jest mu daleko do silnika, bo... Bo jego opoznienie (spadek wzrost temperatury) zalezny od ilosci podanego paliwa wynosi okolo 2-3 sekund...
To jeszcze nic, bo przeciez byc tak musi, podajemy chlodne powietrze przez intercooler, wiec musimy chlodzic ten czujnik, ale problem w tym, ze jego odczyt podczas normalnej pracy silnika bez wypalania wynosi okolo 200 st, a podczas wypalania dochodzi do 600 st C !

Wniosek nasuwa sie sam – niestety to nie DPF gromadzi cieplo, to NASZ SILNIK narazany jest na TRZYKROTNIE wieksza temperature pracy, a przynajmniej tak wskazuja spaliny (sytuacja w samych cylindrach moze byc o wiele gorsza lub niewiele lepsza – ostrozni moga spokojnie zakladac dwa razy wyzsza temperature pracy).

Czy teraz wszyscy juz beda wiedziec, dlaczego nalezy stosowac wylacznie olej Dexelia DPF jak rowniez zmieniac go tak czesto jak to tylko mozliwe? :) (empirycznie wiekszosc mechanikow zaklada 10k jako bezpieczna granice, ale niech sie okaze, ze ktos ma bardziej zjechany silnik niz srednie zuzycie czy np. wadliwy wtrysk...). "Czarnosc" oleju tez juz nie powinna nikogo dziwic :)

A teraz wszyscy razem: "DZIEKUJEMY WAM NASI EKOLOGICZNI ZBAWCY!" :D

Pozostale czujniki maja o wiele wieksza bezwladnosc, przy czym ostatni ma super-bezwladnosc (czyli pewnie jest czopkiem DPFu) ktora po owych nieszczesnych 15km (okolo) _wreszcie_ osiaga 600 st C po czym uwalnia nasz silnik z katorzniczej pracy. Srodkowy (tak go nazywam, acz nie wiem gdzie jest) czujnik pokazuje szczytowo 750 st C (nie zawsze, czasem 700 i troche podczas innych wypalen).

PS. Bedzie pelna historia z dokladnymi wykresami obroty vs temperatury (i nie tylko) z kilku wypalen gdy skoncze prace nad swoim softem, w chwili obecnej wymagaloby to za duzo zachodu, a poniej bedzie praktycznie z automatu.
PS2. Mozna zwiekszac temperature DPF _stojac_. Nie wiem czy do wypalenia wystarczy, bo mi sie nie chcialo marnowac paliwa, ale byc moze da sie wypalic DPF pod jakims biurem ekologa :D – trzeba to kiedys sprawdzic :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 21 lut 2010, 16:21

krzych napisał(a):niestety to nie DPF gromadzi cieplo, to NASZ SILNIK narazany jest na TRZYKROTNIE wieksza temperature pracy


1. Obejrzyj sobie jak wygląda DPF. Wszystkie 3 czujniki znajdują się się na jego obudowie.
2. Jak myślisz, jaka temperatura panuje wewnątrz cylindra podczas spalania mieszanki ON/powietrze ? Wystarczająca by syntetyzować bez katalizatora tlenki azotu ! 600*C to dla niego pikuś. Turbina po ostrej jeździe potrafi świecić na wiśniowo. To są temperatury grubo ponad 500*C.
3. Gdyby w cylindrze było dość powietrza, to kopcenie prawie nie występowałoby. Cała sadza uległaby spaleniu, co również wskazuje na wysoką temperaturę.

Jedyne co dostaje 'w palnik' to wydech i sam DPF.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 13:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 21 lut 2010, 16:29

mcbeth napisał(a):Jedyne co dostaje 'w palnik' to wydech i sam DPF.

Sie nie zgadzam.

1. Tym gorzej, znaczy ze w srodku jest "piekniej"
2. Czyli co, ze podczas normalnej pracy "cos" absorbuje cieplo i chlodzi spaliny do 200 st.C a podczas wypalania nie? Krecisz. Ja nie pisalem ze w silniku panuje 600 st., ja pisalem, ze trzykrotnie wieksza temperatura (lub mniej/wiecej – ale na pewno wieksza) niz podczas _normalnej_ pracy.
3. Z tym polemizowal nie bede, bo sie nie znam, ale wiekszy IC + wieksze komory zapewne bylyby bezpieczniejsze, inna sprawa, ze nie wiem czy duzy cylinder trzymalby odpowiednie cisnienie przy niewielkiej ilosci ON podczas normalnej pracy, a jesli nie to czy da rade skompresowac powietrze bardziej przy standardowym rozmiarze cylindra. Nie wiem, nie znam sie, nie orientuje, zarobiony jestem ;)

PS. Zapewne spalanie sadzy w cylindrach zmniejszyloby mocz calej jednostki. Co zas do samej temperatuty w silniku, topienie tlokow przez nesprawny lejacy wtrysk (wprawdzie tu ciezko ustalic w ktorej fazie wydechu czy innej to nastepuje) jak tez sama temperatura spalin zdaja sie potwierdzac owo zjawisko dosc dobitnie, bo sama konstrukcja silnika w trakcie wypalania nie zmienia sie zeby zaabsorbowac cieplo "bokiem" lub je "bokiem" wytworzyc.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 21 lut 2010, 17:05

krzych napisał(a):2. Czyli co, ze podczas normalnej pracy "cos" absorbuje cieplo i chlodzi spaliny do 200 st.C a podczas wypalania nie? Krecisz. Ja nie pisalem ze w silniku panuje 600 st., ja pisalem, ze trzykrotnie wieksza temperatura (lub mniej/wiecej – ale na pewno wieksza) niz podczas _normalnej_ pracy.


Tak. Ciepło jest absorbowane przez powietrze chłodzące z zewnątrz kolektor i rurę wydechową. Podczas wypalania ON spala się głownie na powierzchni DPF-u. Dlatego ta absorbcja ciepła jest mniej istotna. Ale na pewno chłodzi sam DPF – dłuższe wypalanie przy szybszej jeździe ? Było o tym...
Na wejściu do kolektora spaliny mają blisko 1000*C. Sugerujesz, że podczas wypalania DPF-u mają 3000*C ? Wolframowe kolektory panie :P .
Powietrze PRZED wtryskiem ON ma blisko 600*C.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 13:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 21 lut 2010, 17:10

mcbeth napisał(a):
krzych napisał(a):2. Czyli co, ze podczas normalnej pracy "cos" absorbuje cieplo i chlodzi spaliny do 200 st.C a podczas wypalania nie? Krecisz. Ja nie pisalem ze w silniku panuje 600 st., ja pisalem, ze trzykrotnie wieksza temperatura (lub mniej/wiecej – ale na pewno wieksza) niz podczas _normalnej_ pracy.


Tak. Ciepło jest absorbowane przez powietrze chłodzące z zewnątrz kolektor i rurę wydechową.
Na wejściu do kolektora spaliny mają blisko 1000*C. Sugerujesz, że podczas wypalania DPF-u mają 3000*C ? Wolframowe kolektory panie :P .
Powietrze PRZED wtryskiem ON ma blisko 600*C.

No dobrze, wszystko ok (nie mam nic przeciwko temperaturom ktore podales), pytanie tylko czy podczas wypalania spalin nagle kolektor psiejsko czarodziejsko nie absorbuje ciepla, bo DPF go poprosil? Kupy sie nie trzyma. A spalanie w DPFie nastepuje raczej nie w sposob ciagly tylko po osiagnieciu jakiejs temperatury (podobno 600 st). Na wykresie widac, kiedy. A czujnik nr 1 o wiele wczesniej wykazuje wysoka temperature).
I czy sugeruje – tak, sugeruje wlasnie przyrost temperatury do wartosci jakich nigdy zwykly silnik nie osiagnie – byc moze Mazda uczynila nasz MZR-CD silnikiem niezwyklym zaprojektowanym do wytrzymywania owych temperatur, ale to nic dobrego nie wrozy biorac pod uwage, ze tloki tez mialy sie nie topic, a korba nie wychodzic bokiem...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 21 lut 2010, 17:14

krzych napisał(a):pytanie tylko czy podczas wypalania spalin nagle kolektor psiejsko czarodziejsko nie absorbuje ciepla, bo DPF go poprosil? Kupy sie nie trzyma.

Jeżeli ten wzrost następuje w filtrze a nie w silniku, to kolektor chłodzi, jak chłodził. A DPF się grzeje, bo spalanie następuje w nim samym. Pamiętajmy, że wszystkie 3 czujniki temp. DPF-a są zlokalizowane w filtrze.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 13:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 21 lut 2010, 17:16

Sorki, dopisalem, bo zapomnialem – powyzej masz. Czujnik nr jeden jest w stanie miec w miare rowno wzrastajaca temperature zanim pozostale sie nagrzeja. Spalanie ON w temp 300 st na powierchni ceramiki bez cisnienia? Jak?

PS. Swoja droga, ten wykres jest malo informacyjny, bo robiony przy w miare stabilnym wypalaniu swiadomym, bez postojow, gazowania do 4k obrotow itp.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 21 lut 2010, 17:25

Chyba powinniśmy ustalić przedmiot dyskusji :) .
Czy Ty negujesz, że wszystkie czujniki temperatury są zlokalizowane w puszce DPF-u ?
Czy negujesz, że spalanie ON podczas wypalania DPF-u odbywa się w puszce DPF-u ?
Jeśli tak, to należy poszukać materiałów z Denso, bo wszystko to jest tam wyjaśnione.
Uważam, że Twoje wnioski z pomiarów nie są trafione.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 13:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 21 lut 2010, 17:42

mcbeth napisał(a):Chyba powinniśmy ustalić przedmiot dyskusji :) .
Czy Ty negujesz, że wszystkie czujniki temperatury są zlokalizowane w puszce DPF-u ?
Czy negujesz, że spalanie ON podczas wypalania DPF-u odbywa się w puszce DPF-u ?
Jeśli tak, to należy poszukać materiałów z Denso, bo wszystko to jest tam wyjaśnione.
Uważam, że Twoje wnioski z pomiarów nie są trafione.

No oba pytania odpowiedz brzmi nie.
Neguje ze proces wypalania trwa od poczatku "nadtryskow" do konca, ale tego tez pewien nie jestem. Natomiast bardziej wierze w to, ze zaczyna sie przy samym koncu osiagania odpowiedniej temperatury. Zreszta byla gdzies animacja nie pamietam czyjego autorstwa dokladnie tak to przedstawiajaca (Mazda?, nie wiem)

PS. Wg danych BP, ich paliwo ma tzw. temperature samozaplonu 270 st.C. Nawet biorac to pod uwage, standardowa praca silnika nie odpalilaby luzem walajacego sie ON, musi podniesc do zalozmy 300 (zeby miec pewnosc odpalenia) – to tlumaczyloby ostre zbocze po osiagnieciu takiej temperatury i nieco zmniejszalo "tragizm" moich wnioskow, natomiast nadal nie wykluczalo. Swoja droga, skoro podniesiona temperatura odpalalaby w DPF ON to zakladajac, ze kolektor chlodzi, wiec wczesniej temperatura i tak bylaby wyzsza, zaplon nastepowalby juz wczesniej? Jesli ktos jest w stanie rzetelnie opisac sam proces wypalania DPFu, chetnie poslucham, bo jak na razie inne teorie sa nieco nieskladne niz ta animacja o ktorej wspomnialem (az sobie pogooglam zeby to znalezc :P)

PS2. Zupelnie przypadkiem znalazlem: http://green.autoblog.com/2008/04/24/sa ... ter-award/ – polecam szczegolnie komentarz pod spodem usera o podpisie: Livy1946 ;)
PS3. Kolejne przypadkowe znalezisko: http://www.denso.co.jp/motorshow/2003/e ... df04_e.pdf (znajomy juzer ;) )
PS4. Dobra, poddaje sie, pol dnia szukania i nic – nikt nigdzie nie opisuje DPF Mazdy na tyle dokladnie zeby stwierdzic czy ON plonie od samego poczatku czy tylko na koncu. Wnioskujac po dawnowaniu (szarpaniu) przy koncu wypalania, ja bylbym sklonny uznac jednak teorie "strzalu" na koncu, jesli ktos jest w stanie jakkolwiek rozpedzic te watpliwosci, chetnie dowiem sie ze jest inaczej.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 22 lut 2010, 09:14

Słówko z opisu DPF-u VAG-a. Sorry za polskie znaczki.
Zamontowany w uk∏adzie wydechowym filtr czàstek sta∏ych wychwytuje ze strumienia spalin czàstki sadzy.
Czàstki te sà ca∏kowicie spalane w procesie samooczyszczania, który z du˝à wydajnoÊcià odbywa si´ stale podczas
jazdy. Samooczyszczaniu filtra sprzyja równomierna jazda w Êrednim zakresie pr´dkoÊci obrotowej silnika
(1500-3000 obr./min).
JeÊli mimo to zape∏nienie filtra b´dzie wzrastaç i przekroczy ustalonà wartoÊç progowà, sterownik silnika zainicjuje
oczyszczanie wymuszone. Podczas tej fazy pracy silnika mo˝e wyst´powaç zwi´kszenie pr´dkoÊci obrotowej biegu
ja∏owego, niewielki spadek mocy i charakterystyczny grzechoczàcy odg∏os pracy uk∏adu wtrysku. Wymienione
objawy trwajà kilkadziesiàt sekund.
JeÊli ze wzgl´du na sposób jazdy (liczne krótkie odcinki jazdy, cz´sta jazda w utykajàcym ruchu lub przy du˝ym
obcià˝eniu) zape∏nienie filtra przekroczy kolejny próg, w zestawie wskaêników zapali si´ lampka kontrolna filtra
czàstek sta∏ych. Oznacza ona apel do kierowcy, by pomóg∏ w oczyszczaniu filtra. W tym celu trzeba odbyç jazd´
z pr´dkoÊcià co najmniej 60 km/h na takim biegu, aby pr´dkoÊç obrotowa silnika wynosi∏a 2000-3000 obr./min.
Czas na rozpocz´cie jazdy w celu oczyszczenia filtra wynosi 30 minut roboczych pracy silnika. JeÊli zostanie wy∏àczony
zap∏on, po czym nastàpi ponowne uruchomienie silnika, oprócz lampki kontrolnej filtra czàstek sta∏ych zapali
si´ tak˝e lampka kontrolna sk∏adu spalin. Jazda w celu oczyszczenia filtra mo˝e trwaç kilka minut do pó∏ godziny
i koƒczy si´, gdy zgaÊnie lampka kontrolna.
JeÊli z jakichÊ powodów jazda w celu oczyszczenia filtra nie b´dzie mog∏a zostaç wykonana i zape∏nienie filtra w dalszym
ciàgu b´dzie ros∏o, po osiàgni´ciu kolejnego progu zape∏nienia filtra zapali si´ trzecia lampka kontrolna – lampka
wst´pnego ˝arzenia. Z tà chwilà silnik przechodzi do pracy awaryjnej, umo˝liwiajàc jazd´ z pr´dkoÊcià maksymalnie
60 km/h, aby pozwoliç na dojazd do najbli˝szej Autoryzowanej Stacji Obs∏ugi w celu wykonania serwisowego
oczyszczania filtra.
Zastosowanie filtra wymaga minimalnego zaanga˝owania ze strony kierowcy, a proces oczyszczania spalin
odbywa si´ w warunkach standardowych, bez jego udzia∏u. Dzi´ki zastosowaniu tego nowoczesnego rozwiàzania
otrzymujemy czystsze spaliny, których negatywne oddzia∏ywanie na Êrodowisko jest zdecydowanie mniejsze.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 13:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 22 lut 2010, 12:04

Mi to wyglada na opis FAPa, a poza tym uwaga, ze "Jazda w celu oczyszczenia filtra mo˝e trwaç kilka minut do pó∏ godziny" praktycznie prawie calkiem upewnia, ze u nas to dziala inaczej...

Niestety bez opisu Mazdzianego filtra raczej sie nie obejdzie :/. Ja po takich tez grzebalem, ale Mazda zastosowala rozwiazanie dosc specyficzne (co nie oznacza, ze wypalanie nie trwa caly czas – tak jak mowilem, nie umiem zaprzeczyc, ale przekonany jestem bardziej do innej wersji wydarzen).

[edit]

http://sweep.mine.nu/mazda/many.jpg (nie wklejam jako obrazek, bo rozniesie layout watku)

Z tego wykresu mozna domniemywac dwie rzeczy:
1. Temperatura w DPF rosnie zupelnie bez udzialu spalania paliwa (wykres robiony w trakcie zwyklej jazdy bez wypalania)
2. W przypadkach "katowania" (gaz do dechy, podwyzszone obroty) dochodzi do maks. 400st C (okolo)
3. Jest to wiecej niz polowa temperatury 600 st. C (choc 1 czujnik miewal wiecej, ale olac, niech bedzie 600), ale nadal 600 to bardzo duzo biorac pod uwage jak dlugo sie utrzymuje podczas wypalania (bywa ze i 45 min).

Ok, troche sie rozluznilo z temperaturami, ale niewiele. Nie wyobrazam sobie 45 minut "palowac" mojej M6 i miec spokojne sumienie :> (aby osiagnac temperatury pod 600 st C na 1 czujniku bez wypalania). Jesli do tego dochodzi plonace paliwo tak jak Mcbeth zasugerowal, byc moze watpliowsci mozna zignorowac, ale ja nadal bede trzymal sie wersji mniej przyjemnej dopoki nie bedzie konkretow.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez TuneFORCE » 23 lut 2010, 21:36

Najśmieszniejsze jest to sa FAP/DPFy które sie montuje w układ jak zwykły katalizator, nie wymagają obsługi przez ECU, wymienia się je co kilkadziesiąt tysięcy km...dlaczego takie "ustrojstwa" nie są wkładane przez producentów?

Te normy EURO to temat rzeka...niestety my malutcy musimy za to płacić a jedyne co możemy to sobie ponarzekać...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 16:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez Myjk » 23 lut 2010, 21:50

Ale Ciebie to chyba nie martwi, co? Przecież dzięki temu "ustrojstwu" masz co do paszczy wsadzić... Poza tym, miałeś już skończyć z reklamą...
Natomiast w temacie – napisz po co są DPFy montowane w silnikach diesla. Tak konkretnie, swoimi słowami.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6