Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez krystian77 » 20 sie 2014, 09:25

Jeżeli robili sprzęgło to nie powinni odłączać kabli od DPF. Nie wiem jak jest w RF5C ale u mnie czujnik różnicy ciśnień DPF jest właśnie w okolicach sprzęgła połączony z DPF za pomocą gumowych wężyków. Jeżeli ich nie podłączyli to czujnik cały czas będzie pokazywał 0kPa. U mnie te wężyki widać z góry, z tyłu silnika pod turbiną.
Podobnie dzieje się jak ktoś wytnie DPF bez poprawiania oprogramowania. Też po paruset kilometrach PCM przypomina sobie o DPF. Stąd mi się przez analogie nasunęło przypuszczenie.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez glenart » 20 sie 2014, 11:27

kabelkiem ELM dasz rade
Ostatnio edytowano 21 sie 2014, 17:07 przez glenart, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 23 sty 2014, 15:18
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD AMBITION, 2006r,

Postprzez Pioteq25 » 20 sie 2014, 23:04

Odłącz klemę aku na jakąś 1min i sprawdź. Może kupisz tam ELM327?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sandaczon » 21 sie 2014, 00:21

Witam wszystkich, jestem od niedawna na forum. Mój problem dotyczy wypalania DPF-u.
Początkowe objawy to mrugająca kontrolka DPF oraz podwyższony stan oleju. Po wizycie w serwisie Mazdy w Szczecinie usłyszałem, zapchany DPF (nie wiem w jakim stopniu i jakie parametry pokazuje komputer diagnostyczny, usłyszałem tylko 16,8???) oraz wymiana oleju. Po przeanalizowaniu kosztów zgodziłem się na tą operację. Najpierw była wymiana oleju, (po 4 tys.) wgranie oprogramowania sterownika oraz ustawienie wtrysków, kasowanie inspekcji potem nieszczęsne wypalanie.... i NIESTETY po trzech próbach wymuszenia wypalania Pan mechanik stwierdził że już nie jest możliwe wypalenie <zgłupiał> tylko usunięcie DPF. koszt w serwisie 1800zł. :mad:
Zapłaciłem uśmiechnięty za kolejną wymianę oleju :/ i pojechałem. W trasie raz zapaliła się kontrolka DPF i zgasła po ok. 15 km jazdy stałą prędkością.
Od tamtej pory zrobiłem jakieś 400 km. po trasie i 70 km. po mieście na krótkich odcinkach- odpukać na razie kontrolka nie świeci. <spoko>
1.Pytanie czy filtr się wypalił i jest ok? Dlaczego wypalanie serwisowe nie poszło?
2.Czy serwis zarobił na wymianie oleju? ( bo przy poprzedniej wymianie nie była kasowana inspekcja olejowa)
3.Jakie parametry i wartości określają stopień zapchania filtra? Zamierzam jeszcze raz się podłączyć by być pewnym, przed decyzją usunięcia filtra.
sandaczon
 

Postprzez krystian77 » 21 sie 2014, 12:09

Jeżeli kontrolka od razu zaczęła mrugać(nie było to poprzedzone świeceniem) to może rzeczywiście oznaczać nie wykasowaną inspekcje olejową.
Moja rada – kup sobie ELM, sprawdź parametry zapchania DPF(PM-y i różnicę ciśnienia DPF na biegu jałowym). Spróbuj teraz może odpalić serwisowe dopalanie DPF – może ci się nawet uda odpalić z programu :D . Może teraz zadziała. Z wycinaniem się nie spiesz, Tan parametr 16 to pewnie nagromadzenie sadzy. Ja miałem podobne i po tym jak wymyłem sobie DPF chemicznie różnica ciśnień na biegu jałowym spała mi do 0kPa.
Ostatnio edytowano 21 sie 2014, 23:24 przez krystian77, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez sandaczon » 21 sie 2014, 16:43

Kabelek mam tylko muszę jakiś dobry program zainstalować i spróbuje się podpiąć. Dam znać jak po weekendzie co i jak.... Dziękuje za podpowiedź. A ten serwis to serwis Mazdy ten mniejszy w Szczecinie, żeby nie reklamować nie podam ulicy.... :D Pozdrowienia krystian77
sandaczon
 

Postprzez krystian77 » 21 sie 2014, 23:33

Sugerując zainstalowanie programu miałem na myśli http://forscan.org. Mi udało się z niego uruchomić "Statyczne wypalanie DPF" i procedurę "Oceny DPF". Niestety procedura na koniec nie podaje żadnych wyników liczbowych a jedynie informację że DPF jest OK lub nie. Obsługę Forscana masz dość obszernie opisaną w wątku Mazdy 6 GH.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez krzych » 30 sie 2014, 23:07

smile napisał(a):
stokolka napisał(a): Niepowinien się wypalać co pareset kilometrów?

Wypala się bez wiedzy kierowcy. Możesz to zaobserwować po spalaniu chwilowym, co około 200-300 km spalanie chwilowe rośnie o 2-3 litry. Należy także kontrolować stan oleju, przy wymianie wlewa się dokładnie 4,2 litra. Jeżeli stan wzrośnie do poziomu X natychmiast wymień olej, dzieje się to tylko w wwarunkach miejskich ( użytkowanie auta na dystansach poniżej 50 km ).

Na przyszłość uzupełnij dane skąd jesteś aby w razie problemu wiedzieć gdzie szukać porady ( pomocy ). Stosuj olej C1 ( Mazda oryginal oil 5W30 lub inny z normą C1 ) i zwykłe paliwo ze sprawdzonych stacji ( DPF nie lubi paliw o zbyt dużej zawartości biokomponentów (Tesco / Cerfur inne marketowe ) ).

Rozumiem, że dajesz na to gwarancję?

Wszystko zależy od stanu podzespołów (działających teoretycznie poprawnie) oraz techniki jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez smile » 31 sie 2014, 08:24

Ale że o co Tobie chodzi?
Jeżeli masz nieszczelne turbo to stan oleju na pewno nie wzrośnie...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez krzych » 31 sie 2014, 22:30

Nie rozumiem kontekstu – czy stokolka pisał cokolwiek o dziurawej turbinie albo jakichkolwiek innych uszkodzeniach niż "brak zauważonego wypalania"?

Ewidentnie dałeś info od czapy komuś, kto nie wiadomo w jakim stanie ma samochód (a w domyśle – normalnym, bo nie zgłasza innych problemów) twierdząc, że "olej do poziomu X wzrasta tylko w warunkach miejskich" i to jeszcze dodając coś o dystansie 50 km (to już kompletny absurd).

...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez smile » 31 sie 2014, 23:13

krzych napisał(a):Nie rozumiem kontekstu
I ta analiza zajęła Tobie bite dwa tygodnie? :) I ciągle kontekstu nie łapiesz... :D
Jeżeli 14 dni Tobie mało, to i kolejne 14 nic nie pomoże. I na to daję Ci gwarancję!
A może działasz na czyjeś zlecenie? :P PiS czy jak?!

A żeby nie był totalny OT to wyjaśnię... DPF aby się wypalić potrzebuje się nagrzać do odpowiedniej temperatury, wtedy zacznie się wypalać. Potrzebuje na to mniej więcej od zimnego startu kilkadziesiąt kilometrów do wypalenia. Nawet wypalanie po zapaleniu kontrolki DPF trwa jakieś 15 minut do zgaszenia kontrolki i kolejne 15 minut do całkowitego oczyszczenia.
Oleju przybywa jeśli filtr zaczyna się wypalać i proces zostaje przerwany. Nie od jednego oczywiście razu a od wielokrotności tego zjawiska...

Pozdrawiam myślących!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez krzych » 31 sie 2014, 23:18

Widzę, że idziesz w zaparte. Jeszcze raz zatem spytam – naprawiasz za darmo silniki tym, którzy jeżdząc wyłącznie w trasie rozbiegną silnik, bo nie będą sprawdzać poziomu oleju skoro ponad X może wyjść tylko w mieście i tylko na krótszych dystansach niż 50 km?

Tylko niech ta Twoja gwarancja obejmuje wymianę silnika na NOWY to będę pierwszym kilentem który Ci udowodni jakie pier...erm, bzdury wypisujesz.

PS. Cytat ostatniego posta celowy – "żeby nie zniknął" lub nie zmienił nagle swojej zawartosći.
Ostatnio edytowano 1 wrz 2014, 08:55 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez smile » 31 sie 2014, 23:28

krzych, nie wiem o co się tak ciskasz ale Twoje wypowiedzi pozostawię do oceny innym, zwłaszcza moderatorom. A jak silnik masz na wykończeniu to Twój problem, nie mój. Gwarancja się skończyła?! Przejrzałem na szybko Twoje ostatnie posty i mam wniosek... zmarnowałeś noc je pisząc ;) Ale widocznie tak się żyje w Stolicy :)

Wrócę tu jutro i zobaczę czy dałeś upust swojej frustracji. Pewnie tego postu już nie będzie, bo to już sam OT ale mimo wszystko zajrzę! papa papa papa papa
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez krzych » 31 sie 2014, 23:33

Jaki OT?
1. Temat jest o problemach z wypalanie DPF i dokładnie takie problemy można mieć na trasie wbrew temu co piszesz i wbrew Twojemu przekonaniu, że do tego jest niezbędny niesprawny samochód
2. To Ty w tymże właśnie temacie udzieliłeś informacji z czapy i dlatego to w tym temacie zostałeś skorygowany przeze mnie.

Jak dla mnie koniec głupiej dyskusji.

PS. A dla Twojej edukacji – od posiadacza DPF (przeoczyłeś skanując moje posty? :P) – viewtopic.php?p=2910722#p2910722
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tp_td » 16 paź 2014, 11:40

Witam, mam do kolegów dwa pytania :)
1. Póki co mam zamontowany filtr, dopala się różnie, w trasie co około 300km, w mieście... średnio 120-170, problem jest w czasie trwania dopalania, potrzebuję aż 30km nim się dopali. Z góry zaznaczam, że 30km jadę stosunkowo na równych obrotach z równą prędkością. Czy taki dystans potrzebny do wypalenia jest normalny?
2. Chciałbym zaytać czy przy zamontowanym emulatorze również występują wypalania? Jako, że jest on wpięty w czujnik różnicowy to teoretycznie ECU widzi filtr cały czas jako czysty, ale czy nie są uruchamiane jakieś rutynowe/cykliczne dopalania?
Początkujący
 
Od: 15 maja 2014, 21:14
Posty: 15

Postprzez dobrzyn22 » 16 paź 2014, 13:16

tp_td napisał(a): 30km jadę stosunkowo na równych obrotach z równą prędkością

im niższy bieg (przy zachowaniu odpowiednich obrotów) tym wypalanie się szybciej kończy

tp_td napisał(a):czy przy zamontowanym emulatorze również występują wypalania?

z tego co wiem, to nie.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tp_td » 16 paź 2014, 13:58

Problem w tym, że mogę go wypalić w sumie na dwójce, trójce, itd. lecz w każdym przypadku dystans jaki muszę pokonać to około 30km. Nie byłoby w tym kompletnie nic złego, gdyby nie to, że muszę jechać 15km w jedną stronę gdy akurat zaczyna się dopalać przy parkowaniu pod domem.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2014, 21:14
Posty: 15

Postprzez krzych » 16 paź 2014, 18:54

dobrzyn22 napisał(a):im niższy bieg (przy zachowaniu odpowiednich obrotów) tym wypalanie się szybciej kończy

Z moich obserwacji (mojej Mazdy) wynika, że to co napisałeś zupełnie mija się z prawdą. U mnie jest jak poniżej, zawsze w przybliżeniu 25-27km (zaokrąglam zawsze do 30 jak kolega, bo nie zawsze wiem dokładnie kiedy się zaczyna). Gdyby zależało od biegu to na 6-tce wypalałbym 60 km, gdy na 3-ce 30 (na oko ;P), a tak nie jest, bo dwukrotność zauważyłbym na pewno.

tp_td napisał(a):Problem w tym, że mogę go wypalić w sumie na dwójce, trójce, itd. lecz w każdym przypadku dystans jaki muszę pokonać to około 30km. Nie byłoby w tym kompletnie nic złego, gdyby nie to, że muszę jechać 15km w jedną stronę gdy akurat zaczyna się dopalać przy parkowaniu pod domem.

Taki urok Mazdy z dieslem. Jest możliwość teoretyczna, że w zależności od wersji oprogramowania zachowanie może ulec zmianie, ale się nie spotkałem. Być może Dobrzyn ma inną wersję i inne zachowanie.

Co zaś do zaślepki DPF, wszystko zależy od tego jak zrobiona zaślepka. Jeśli dobrze to nie powinno być w ogóle wypalania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez bartek1706 » 26 lis 2014, 15:05

Mogę kupić od siostry M6 GY1 (taaak, oznaczenia już znam :D ), natomiast auto stoi w Brukseli i ma problem z DPF. Podobno serwis zlecił wymianę, co wiąże się tam ze strasznymi kosztami. Chciałbym auto od niej kupić, wrócić autem na kołach i w Polsce usunąć DPF. Pytanie brzmi następująco. Czy DPF jest w stanie unieruchomić auto kompletnie? Na obecną chwilę pali się check, trakcja i dpf. Moc jest ograniczona.
Tryb serwisowy i ograniczenie prędkości do 140 km/h nie będzie dla mnie problemem.
Czy filtr można spróbować wypalić tak samo jak w następnej generacji? A może kupić emulator, zamontować go samemu, ale filtr fizycznie będę mógł usunąć dopiero 1300 km później.
Potrzebuję najlepsze wyjście z sytuacji.

Dzięki i pozdrawiam <oczko>
Początkujący
 
Od: 26 lis 2014, 14:54
Posty: 11 (1/0)

Postprzez krzych » 26 lis 2014, 20:06

Generalnie chyba conajwyżej może Cię spowolnić do tempa ślimaczego za pomocą komputera pokładowego, bo chyba nie całkowicie unieruchomić, ale to nadal nie jest dobre, bo możesz zatkać DPF całkiem, a to znów oznacza brak wydechu... Skutki mogą być różne, w najlepszym wypadku rozszczelnienie układu, ale to zapewne jest najmniej prawdopodobne – prędzej padnie jakiś wrażliwy element. Ja bym odradzał robienie takiego dystansu chyba, że udałoby się wypalić w trybie serwisowym do jakiejś niskiej zawartości sadzy, wtedy jest szansa że dojedziesz.

Ale ja się nie znam, ja nie mechanik ;). Może ktoś z mechaników podpowie.

PS. Albo zarezerwuj znajomego z lawetą i jakby co, zaczekasz na niego w połowie trasy? Nie wiem ile kosztuje taka przejażdżka, ale pewnie taniej niż wymiana DPF w Brukseli ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6