Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Uff; Na początek PRZEOGROMNE PODZIĘKOWANIA dla kolegi tadziol i kolegi smile.
Za 4-tym razem się udało wypalić, 3 razy zrzucał ale za kżdym razem dłużej trwało wypalanie (pierwsze zatrzymał podjazd pod wiadukt ).
W sumie potrzebował ok 30 km. Ostatnie wypalanie było przez 20 km jednostajnej jazdy z prędkością 2500 obr/min na 3 biegu. Po wypaleniu PM_GEN 0 PM_ACC 2 PM_ACC_DS 3 ciśnienie różnicowe na 5 biegu w granicach 13kpa.
Zauważyłem też, że przy gwałtownym przyśpieszaniu ciśnienie różnicowe wzrosło do 25kpa a ciśnienie doładowania osiągneło 248kpa; ciśnienie szyny paliwowej 169860kpa – normalne to?
na wolnych obrotach cśnienie różnicowe 1-2kpa ciśnienie doładowania 60kpa a paliwa w granicach 35000kpa
Za 4-tym razem się udało wypalić, 3 razy zrzucał ale za kżdym razem dłużej trwało wypalanie (pierwsze zatrzymał podjazd pod wiadukt ).
W sumie potrzebował ok 30 km. Ostatnie wypalanie było przez 20 km jednostajnej jazdy z prędkością 2500 obr/min na 3 biegu. Po wypaleniu PM_GEN 0 PM_ACC 2 PM_ACC_DS 3 ciśnienie różnicowe na 5 biegu w granicach 13kpa.
Zauważyłem też, że przy gwałtownym przyśpieszaniu ciśnienie różnicowe wzrosło do 25kpa a ciśnienie doładowania osiągneło 248kpa; ciśnienie szyny paliwowej 169860kpa – normalne to?
na wolnych obrotach cśnienie różnicowe 1-2kpa ciśnienie doładowania 60kpa a paliwa w granicach 35000kpa
- Od: 16 kwi 2015, 17:34
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006
Jerzyk napisał(a):na wolnych obrotach cśnienie różnicowe 1-2kpa ciśnienie doładowania 60kpa a paliwa w granicach 35000kpa
na wolnych nie ma doładowania,to wartość MAP (czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym),ale i tak jest OK. FUEL PRESS także i EXPRESS .
możesz jeszcze dla świętego spokoju sprawdzić czy przepływka nie zabrudzona (fałszuje sygnał) i jeśli tak,to odpalaj bo zaraz prezydencka
Myślałem o przepływce ale EGR wyczyściłem na zawsze więc jak jest przykurzona to mniej dawkuje paliwa ( mniej sadzy ) i mniej się gryzie z EGR – dobrze rozumuje? Może jest odwrotnie. Wydaje mi się, że jak większy przepływ to i większe dawkowanie? Chyba że brudna przepływka powoduje większe spalanie.
To pierwsze moje autko z przepływką. Zużycie paliwa mam średnio 9litrów.
A z EGR mam taką teorię:
1). Jść do kibelka
2). odłożyć 1/3
3). z powrotem skonsumować
4). jesteśmy w 1/3 ekologiczni ( może korki zlikwidować? )
Przepraszam moderatorów za swą dygresję
To pierwsze moje autko z przepływką. Zużycie paliwa mam średnio 9litrów.
A z EGR mam taką teorię:
1). Jść do kibelka
2). odłożyć 1/3
3). z powrotem skonsumować
4). jesteśmy w 1/3 ekologiczni ( może korki zlikwidować? )
Przepraszam moderatorów za swą dygresję
- Od: 16 kwi 2015, 17:34
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006
Czy sprawdzał ktoś może jakie są temperatury na czujnikach temperatury spalin w trakcie zwykłej jazdy oraz wypalania filtra? U mnie w trakcie dopalania środkowy czujnik pokazuje nawet ponad 800 stopni i powoduje to błąd P2428 oraz przerwanie całego procesu. Żadnego innego błędu nie wywala. Czujniki już były wymieniane i nic to nie zmieniło.
A w trakcie jazdy autostradą przy prędkości ok. 140km/h temperatury na wszystkich trzech czujnikach bez procesu wypalania przekraczają 400 stopni (na środkowym najwięcej).
A w trakcie jazdy autostradą przy prędkości ok. 140km/h temperatury na wszystkich trzech czujnikach bez procesu wypalania przekraczają 400 stopni (na środkowym najwięcej).
U mnie podczas normalnej jazdy temperatury są w granicach 300-350 stopni. Zaś podczas wypalania około 600-650 stopni.
Na wszystkich trzech czujnikach są w miarę podobne? U mnie pierwszy i trzeci są jeszcze w miarę sensowne (450-650 stopni, w zależności od prędkości i fazy wypalania), ale na środkowym temperatura rośnie i rośnie aż wywala błąd i przerywa proces. Chyba że jadę stosunkowo wolno (60-80km/h), wtedy dochodzi do 700-730 stopni i udaje się dokończyć wypalanie. W innym wypadku P2428.
Wtryski przelewały, ale teraz jest już założony całkiem inny komplet. I sam filtr też już jest podmieniony, łącznie z czujnikami. I nic...
Pali chyba w normie, koło 7,5.
DPF można wywalić, ale rzadko kiedy on sam jest problemem.
Ja jeszcze myślę o samym ECU albo o wiązce, bo innych pomysłów nie mam.
Pali chyba w normie, koło 7,5.
DPF można wywalić, ale rzadko kiedy on sam jest problemem.
Ja jeszcze myślę o samym ECU albo o wiązce, bo innych pomysłów nie mam.
No właśnie u mnie wyskakuje wcześniej – zawsze przy przekroczeniu 800 stopni, a czasami nawet trochę wcześniej (wg Forscana i Torque) – i to też jest dziwne. Podkładki wymienione przy okazji podmiany wtryskiwaczy.
spalanie bardzo ok, podejrzewam zawężone (popękane) kanaliki w DPF-ie ; stąd kumulacja temperatury
tak w ogóle to PCM ( P 2428) ci podpowiada gdzie leży twój problem; jeszcze podejrzyj turbinę może wali olejem, ale wtedy by się często wypalał. Naprawa DPF jest droga – tańsza ekstrakcja; jak najdalej od emulatorów.
Gdzieś czytałem, że przegrzany DPF tak ma i jest gotowy do usunięcia, ale nie wiem ile wtym prawdy, przecież to ceramika odporna na temperatury
Jakby za dużo dotryskiwał paliwa przy wypalaniu spalanie było by większe
Dobrze przeczytałem? podmieniałeś DPF-a Podłacz forscana na zimno bez odpalania i sprawdź czy czujniki temperatury pokazują to samo; sprawdź wężyki do czujnika ciśnienia różnicowego; jakie pokazuje ciśnienie podczas jazdy? Może poprzedni właściciel przewiercił DPF??
tak w ogóle to PCM ( P 2428) ci podpowiada gdzie leży twój problem; jeszcze podejrzyj turbinę może wali olejem, ale wtedy by się często wypalał. Naprawa DPF jest droga – tańsza ekstrakcja; jak najdalej od emulatorów.
Gdzieś czytałem, że przegrzany DPF tak ma i jest gotowy do usunięcia, ale nie wiem ile wtym prawdy, przecież to ceramika odporna na temperatury
Jakby za dużo dotryskiwał paliwa przy wypalaniu spalanie było by większe
Dobrze przeczytałem? podmieniałeś DPF-a Podłacz forscana na zimno bez odpalania i sprawdź czy czujniki temperatury pokazują to samo; sprawdź wężyki do czujnika ciśnienia różnicowego; jakie pokazuje ciśnienie podczas jazdy? Może poprzedni właściciel przewiercił DPF??
- Od: 16 kwi 2015, 17:34
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006
Drodzy,
Pomarudzę jeszcze chwile apropo DPF. Ostatnio odkryłem, że w Forscanie parametr automatycznej regeneracji DPF jest na OFF i co 130 km wywala błędy filtra, aż do czasu ponownej adaptacji. Jak włączyć automatyczną regenerację? Da radę przez Forscan to włączyć? Albo przez VCM?
Pomarudzę jeszcze chwile apropo DPF. Ostatnio odkryłem, że w Forscanie parametr automatycznej regeneracji DPF jest na OFF i co 130 km wywala błędy filtra, aż do czasu ponownej adaptacji. Jak włączyć automatyczną regenerację? Da radę przez Forscan to włączyć? Albo przez VCM?
DPF był wymieniony (na nowy zamiennik), a błąd pojawia się taki sam jak przy starym (różnica jest taka, że stary nie przechodził już samooceny, a nowy przechodzi).
Wtryskiwacze wymienione i skalibrowane. Podkładki też wymienione.
Czujniki temperatury podmieniane (na "zimno" pokazują 50 stopni, potem temperatura rośnie).
Czujnik różnicy ciśnień też pokazuje prawidłowe wartości (0-3kPA przy jeździe z małym obciążeniem).
Sonda lambda podmieniona.
ECU podmienione.
Ostatnio przy szybkiej jeździe autostradą (160-170km/h) temperatura spalin na środkowym czujniku przekraczała 500 stopni (max doszło do 580) i wartości zapełnienia filtra spadły do 0 bez aktywnego procesu regeneracji. Czy przy takiej jeździe też mieliście temperatury tylko 300-350 stopni?
No i dlaczego błąd pojawia się nie przy 1000, a przy 750-800 stopniach?
Zostaje jeszcze do sprawdzenia turbo – jest ciche i ciągnie dobrze, ale w silniku po przejechaniu 5000km od wymiany zamiast przybyć oleju, to trochę go ubyło (~0,5l). Natomiast parametr OIL_DIL pokazujący zabrudzenie oleju paliwem pokazuje ok. 200g.
Wtryskiwacze wymienione i skalibrowane. Podkładki też wymienione.
Czujniki temperatury podmieniane (na "zimno" pokazują 50 stopni, potem temperatura rośnie).
Czujnik różnicy ciśnień też pokazuje prawidłowe wartości (0-3kPA przy jeździe z małym obciążeniem).
Sonda lambda podmieniona.
ECU podmienione.
Ostatnio przy szybkiej jeździe autostradą (160-170km/h) temperatura spalin na środkowym czujniku przekraczała 500 stopni (max doszło do 580) i wartości zapełnienia filtra spadły do 0 bez aktywnego procesu regeneracji. Czy przy takiej jeździe też mieliście temperatury tylko 300-350 stopni?
No i dlaczego błąd pojawia się nie przy 1000, a przy 750-800 stopniach?
Zostaje jeszcze do sprawdzenia turbo – jest ciche i ciągnie dobrze, ale w silniku po przejechaniu 5000km od wymiany zamiast przybyć oleju, to trochę go ubyło (~0,5l). Natomiast parametr OIL_DIL pokazujący zabrudzenie oleju paliwem pokazuje ok. 200g.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 32000.html
Punkty 5. i 6.
p. 5. A/F Sensor
p. 6. Kompresja silnika ...
PS. Które ECU masz n a myśli?
PS.2. Podłączałeś się pod oryginalny IDS VCM / były sprawdzane czy są dostępne nowsze wersje softu do PCMu?
Punkty 5. i 6.
p. 5. A/F Sensor
p. 6. Kompresja silnika ...
PS. Które ECU masz n a myśli?
PS.2. Podłączałeś się pod oryginalny IDS VCM / były sprawdzane czy są dostępne nowsze wersje softu do PCMu?
Tą stronką też się posługiwałem. Wg mnie A/F sensor to właśnie sonda lambda, którą wymieniłem – czy jest jeszcze jakiś inny czujnik?
Kompresji akurat jeszcze nie mierzyłem.
ECU – mam na myśli PCM.
Podłączałem się Launchem, Torque i Forscanem. PCM obecnie jest założony z auta, które do końca jeździło i nie było tam takich cyrków. W swoim oryginalnym sprawdzę wersję softu, ale raczej też była już aktualizowana, bo DPF wypala się z reguły co ok. 150-170km (a auto z 2006/2007).
Kompresji akurat jeszcze nie mierzyłem.
ECU – mam na myśli PCM.
Podłączałem się Launchem, Torque i Forscanem. PCM obecnie jest założony z auta, które do końca jeździło i nie było tam takich cyrków. W swoim oryginalnym sprawdzę wersję softu, ale raczej też była już aktualizowana, bo DPF wypala się z reguły co ok. 150-170km (a auto z 2006/2007).
Turbo jeszcze sprawdzę w tym tygodniu. Na szczęście ubytek oleju nie jest zbyt duży, no ale jest. Najwyższa temperatura jest na czujniku środkowym (w DPF). Mogę wrzucić plik z logami z forscana jeśli to może coś ułatwić.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6