Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez tadziol » 17 maja 2015, 09:55

błędy skasować i jazda.
patrz na FS na PM_y,to zobaczysz czy jest reakcja.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Jerzyk » 17 maja 2015, 18:17

<jupi> Uff; Na początek PRZEOGROMNE PODZIĘKOWANIA dla kolegi tadziol i kolegi smile.
Za 4-tym razem się udało wypalić, 3 razy zrzucał ale za kżdym razem dłużej trwało wypalanie (pierwsze zatrzymał podjazd pod wiadukt ).
W sumie potrzebował ok 30 km. Ostatnie wypalanie było przez 20 km jednostajnej jazdy z prędkością 2500 obr/min na 3 biegu. Po wypaleniu PM_GEN 0 PM_ACC 2 PM_ACC_DS 3 ciśnienie różnicowe na 5 biegu w granicach 13kpa.
Zauważyłem też, że przy gwałtownym przyśpieszaniu ciśnienie różnicowe wzrosło do 25kpa a ciśnienie doładowania osiągneło 248kpa; ciśnienie szyny paliwowej 169860kpa – normalne to?
na wolnych obrotach cśnienie różnicowe 1-2kpa ciśnienie doładowania 60kpa a paliwa w granicach 35000kpa
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez tadziol » 17 maja 2015, 19:57

Jerzyk napisał(a):na wolnych obrotach cśnienie różnicowe 1-2kpa ciśnienie doładowania 60kpa a paliwa w granicach 35000kpa

na wolnych nie ma doładowania,to wartość MAP (czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym),ale i tak jest OK. FUEL PRESS także i EXPRESS <spoko> .
możesz jeszcze dla świętego spokoju sprawdzić czy przepływka nie zabrudzona (fałszuje sygnał) i jeśli tak,to odpalaj <piwo> bo zaraz <klotnia> prezydencka ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Jerzyk » 17 maja 2015, 20:24

Myślałem o przepływce ale EGR wyczyściłem na zawsze więc jak jest przykurzona to mniej dawkuje paliwa ( mniej sadzy ) i mniej się gryzie z EGR – dobrze rozumuje? Może jest odwrotnie. Wydaje mi się, że jak większy przepływ to i większe dawkowanie? Chyba że brudna przepływka powoduje większe spalanie.
To pierwsze moje autko z przepływką. Zużycie paliwa mam średnio 9litrów.
A z EGR mam taką teorię:
1). Jść do kibelka
2). odłożyć 1/3
3). z powrotem skonsumować
4). jesteśmy w 1/3 ekologiczni ( może korki zlikwidować? )
Przepraszam moderatorów za swą dygresję
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez kriskus » 1 cze 2015, 21:53

Czy sprawdzał ktoś może jakie są temperatury na czujnikach temperatury spalin w trakcie zwykłej jazdy oraz wypalania filtra? U mnie w trakcie dopalania środkowy czujnik pokazuje nawet ponad 800 stopni i powoduje to błąd P2428 oraz przerwanie całego procesu. Żadnego innego błędu nie wywala. Czujniki już były wymieniane i nic to nie zmieniło.

A w trakcie jazdy autostradą przy prędkości ok. 140km/h temperatury na wszystkich trzech czujnikach bez procesu wypalania przekraczają 400 stopni (na środkowym najwięcej).
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez NightStalker » 1 cze 2015, 23:00

U mnie podczas normalnej jazdy temperatury są w granicach 300-350 stopni. Zaś podczas wypalania około 600-650 stopni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez kriskus » 2 cze 2015, 10:17

Na wszystkich trzech czujnikach są w miarę podobne? U mnie pierwszy i trzeci są jeszcze w miarę sensowne (450-650 stopni, w zależności od prędkości i fazy wypalania), ale na środkowym temperatura rośnie i rośnie aż wywala błąd i przerywa proces. Chyba że jadę stosunkowo wolno (60-80km/h), wtedy dochodzi do 700-730 stopni i udaje się dokończyć wypalanie. W innym wypadku P2428.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Jerzyk » 2 cze 2015, 19:40

albo ci wtryski przelewają albo masz częściowo pozapadany DPF; ile ci pali ? Jeżeli spalanie w normie to wywal DPF-a
ja miałem temperaturę wypalania 600- 630 stopni a normalnie 300-350 stopni.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez kriskus » 2 cze 2015, 22:36

Wtryski przelewały, ale teraz jest już założony całkiem inny komplet. I sam filtr też już jest podmieniony, łącznie z czujnikami. I nic...
Pali chyba w normie, koło 7,5.
DPF można wywalić, ale rzadko kiedy on sam jest problemem.
Ja jeszcze myślę o samym ECU albo o wiązce, bo innych pomysłów nie mam.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez smile » 3 cze 2015, 20:04

P2428 wchodzi gdy temperatura dojdzie do 1000 stopni C na którymś z czujników. Dużo sadzy, spora temperatura... Podkładki pod wtryskami OK?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kriskus » 3 cze 2015, 20:36

No właśnie u mnie wyskakuje wcześniej – zawsze przy przekroczeniu 800 stopni, a czasami nawet trochę wcześniej (wg Forscana i Torque) – i to też jest dziwne. Podkładki wymienione przy okazji podmiany wtryskiwaczy.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Jerzyk » 4 cze 2015, 02:39

spalanie bardzo ok, podejrzewam zawężone (popękane) kanaliki w DPF-ie ; stąd kumulacja temperatury
tak w ogóle to PCM ( P 2428) ci podpowiada gdzie leży twój problem; jeszcze podejrzyj turbinę może wali olejem, ale wtedy by się często wypalał. Naprawa DPF jest droga – tańsza ekstrakcja; jak najdalej od emulatorów.
Gdzieś czytałem, że przegrzany DPF tak ma i jest gotowy do usunięcia, ale nie wiem ile wtym prawdy, przecież to ceramika odporna na temperatury
Jakby za dużo dotryskiwał paliwa przy wypalaniu spalanie było by większe
Dobrze przeczytałem? podmieniałeś DPF-a ?? Podłacz forscana na zimno bez odpalania i sprawdź czy czujniki temperatury pokazują to samo; sprawdź wężyki do czujnika ciśnienia różnicowego; jakie pokazuje ciśnienie podczas jazdy? Może poprzedni właściciel przewiercił DPF??
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez bartek1706 » 18 cze 2015, 12:27

Drodzy,

Pomarudzę jeszcze chwile apropo DPF. Ostatnio odkryłem, że w Forscanie parametr automatycznej regeneracji DPF jest na OFF i co 130 km wywala błędy filtra, aż do czasu ponownej adaptacji. Jak włączyć automatyczną regenerację? Da radę przez Forscan to włączyć? Albo przez VCM?
Początkujący
 
Od: 26 lis 2014, 14:54
Posty: 11 (1/0)

Postprzez smile » 18 cze 2015, 19:44

bartek1706 napisał(a):Ostatnio odkryłem, że w Forscanie parametr automatycznej regeneracji DPF jest na OFF

Jeszcze się nie spotkałem, aby był na ON po podłączeniu VCMa.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Janusz626 » 18 cze 2015, 23:18

Pokazuje ON jak włączy się wypalanie automatyczne, podczas drogi. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kriskus » 22 cze 2015, 16:23

DPF był wymieniony (na nowy zamiennik), a błąd pojawia się taki sam jak przy starym (różnica jest taka, że stary nie przechodził już samooceny, a nowy przechodzi).
Wtryskiwacze wymienione i skalibrowane. Podkładki też wymienione.
Czujniki temperatury podmieniane (na "zimno" pokazują 50 stopni, potem temperatura rośnie).
Czujnik różnicy ciśnień też pokazuje prawidłowe wartości (0-3kPA przy jeździe z małym obciążeniem).
Sonda lambda podmieniona.
ECU podmienione.

Ostatnio przy szybkiej jeździe autostradą (160-170km/h) temperatura spalin na środkowym czujniku przekraczała 500 stopni (max doszło do 580) i wartości zapełnienia filtra spadły do 0 bez aktywnego procesu regeneracji. Czy przy takiej jeździe też mieliście temperatury tylko 300-350 stopni?

No i dlaczego błąd pojawia się nie przy 1000, a przy 750-800 stopniach?

Zostaje jeszcze do sprawdzenia turbo – jest ciche i ciągnie dobrze, ale w silniku po przejechaniu 5000km od wymiany zamiast przybyć oleju, to trochę go ubyło (~0,5l). Natomiast parametr OIL_DIL pokazujący zabrudzenie oleju paliwem pokazuje ok. 200g.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez smile » 22 cze 2015, 20:14

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 32000.html

Punkty 5. i 6.
p. 5. A/F Sensor
p. 6. Kompresja silnika ...

PS. Które ECU masz n a myśli?
PS.2. Podłączałeś się pod oryginalny IDS VCM / były sprawdzane czy są dostępne nowsze wersje softu do PCMu?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kriskus » 22 cze 2015, 22:14

Tą stronką też się posługiwałem. Wg mnie A/F sensor to właśnie sonda lambda, którą wymieniłem – czy jest jeszcze jakiś inny czujnik?
Kompresji akurat jeszcze nie mierzyłem.
ECU – mam na myśli PCM.
Podłączałem się Launchem, Torque i Forscanem. PCM obecnie jest założony z auta, które do końca jeździło i nie było tam takich cyrków. W swoim oryginalnym sprawdzę wersję softu, ale raczej też była już aktualizowana, bo DPF wypala się z reguły co ok. 150-170km (a auto z 2006/2007).
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez smile » 22 cze 2015, 23:22

Zastanawia mnie ubytek oleju jeszcze, sprawdź czy turbo nie pluje olejem w odlot. Kompresja też może dużo powiedzieć. Temperatura jest wyższa przed czy na dpf?

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kriskus » 22 cze 2015, 23:26

Turbo jeszcze sprawdzę w tym tygodniu. Na szczęście ubytek oleju nie jest zbyt duży, no ale jest. Najwyższa temperatura jest na czujniku środkowym (w DPF). Mogę wrzucić plik z logami z forscana jeśli to może coś ułatwić.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6