Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez krzych » 30 lis 2009, 15:30

chmooreck napisał(a):Śmiem twierdzić, że koszt wypalania DPF, liczony w litrach ON, jest taki sam przy każdej prędkości

Jesli jedziesz 2500 na dwojce, a 2500 na piatce to musisz miec inne spalanie per kilometr, na samej tej roznicy tracisz wypalajac na niskich biegach. Niestety DPF jest kaprysny i na wysokich biegach (4,5,6) lubi sie wypalac dluzej. Z mojego doswiadczenia 3 jest najbardziej optymalna i to w dodatku niekoniecznie ciaglego 2500 – lepiej raz na minute/dwie przyspieszyc lekko/zwolnic – czesto wtedy dopiero DPF "odpala" wydalone paliwo... Ciezko mi jasno to opisac, ale z doswiadczenia tak wynika. Jedziesz, czekasz az sie wypali, zaczynasz sie juz irytowac, w koncu szlag Cie trafia, depczesz, a ten wtedy wlasnie szarpnie i po wypalaniu. Tak, jakby wlasnie na to czekal.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez chmooreck » 30 lis 2009, 16:25

Mam chyba jakiś dziwny samochód, bo niezależnie czy jadę na 3, 4, czy 5 biegu w okolicach 2k obr./min spala mi ok. 4l/100km (zakładam brak podjazdów/zjazdów i stałą prędkość). Niestety ile pali przy 2,5k obr./min. przy zachowaniu stałej prędkości nie wiem, ponieważ tyle obrotów zwykle mam tylko przy przyspieszaniu.

Z mojego doświadczenia wynika, że nie ma sensu "wyłapywać" wypalania DPF'u. Zamiast tego należy jeździć normalnie, a o DPF'ie zapomnieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Jaksa » 30 lis 2009, 22:40

chmooreck napisał(a):Z mojego doświadczenia wynika, że nie ma sensu "wyłapywać" wypalania DPF'u. Zamiast tego należy jeździć normalnie, a o DPF'ie zapomnieć.

<spoko>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez gorylla » 1 gru 2009, 14:03

chmooreck napisał(a):Z mojego doświadczenia wynika, że nie ma sensu "wyłapywać" wypalania DPF'u. Zamiast tego należy jeździć normalnie, a o DPF'ie zapomnieć.


Też tak myślałem (i dalej tak myślę), ale od naprawy sondy, kiedy nie mam problemów z wyłapywaniem wypaleń, muszę przyznać, że obserwowanie wypaleń jest trochę wciągające. Coś jak taka mała pasja. :P Zaraziła się nią nawet moja rodzina, bo mamy obecnie małe wyścigi, kto pierwszy przyuważy wypalanie. Wiem, że trochę trąca to paranoją, czy obsesją, bo normalnie tego nie da się wytłumaczyć, <lol> ale tak nam się porobiło.
A może czas najwyższy zgłosić się do psychiatry? :(
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 09:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez chmooreck » 1 gru 2009, 14:32

Samo przejdzie...


Może by tak małe podsumowanko w pierwszym poście:
1. DPF jest bezobsługowy (poza tym co w ulotce, czyli kontrola poziomu oleju)
2. Jeśli masz problemy z DPF to najprawdopodobniej są one następstwem złego działania innych elementów:
– sonda lambda
– niewłaściwy olej



Ktoś coś jeszcze dopisze ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Myjk » 1 gru 2009, 14:44

Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez chmooreck » 1 gru 2009, 17:07

właściwie tylko tyle, że ten temat jest w sumie do usunięcia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez MarQs » 2 gru 2009, 00:12

a to juz bylo? przypadkiem trafilem ale nie chce mi sie calego watku przegladac... ja i tak nie mam dpf ;–)

usuniecie dpf:
http://fap-dpf.pl/forum/viewtopic.php?id=2

http://fap-dpf.pl/
Pozdrawiam,
MarQs
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 00:06
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 citd sportbreak ;–) '04

Postprzez chmooreck » 2 gru 2009, 07:19

Tak, było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez krzych » 2 gru 2009, 10:45

chmooreck napisał(a):właściwie tylko tyle, że ten temat jest w sumie do usunięcia...

Tak, Ty juz wiesz wszystko, to po co ma tu byc niepotrzebny ;>
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez chmooreck » 2 gru 2009, 17:36

Wszystko, co wiem (i więcej) jest w poradniku (link podany przez Myjka).
Myślisz, że komuś będzie się chciało czytać 43 strony ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez tombien » 2 gru 2009, 20:08

chmooreck napisał(a):Śmiem twierdzić, że koszt wypalania DPF, liczony w litrach ON, jest taki sam przy każdej prędkości. To, że obserwujesz wyższe wartości spalania chwilowego w l/100km przy wypalaniu jadąc z niższą prędkością wynika z tego, że ta sama ilość ON przy mniejszej prędkości jest dodawana na krótszym dystansie (w takim samym czasie).
Nie ma znaczenia, czy przy wypalaniu jedzie się 40, czy 140 km/h, czy wypali się na odcinku 15, czy 30 km. I tak DPF będzie się wypalać przez określony czas, zużywając określoną ilość paliwa.


W pełni się zgadzam.

krzych napisał(a):Jesli jedziesz 2500 na dwojce, a 2500 na piatce to musisz miec inne spalanie per kilometr, na samej tej roznicy tracisz wypalajac na niskich biegach. Niestety DPF jest kaprysny i na wysokich biegach (4,5,6) lubi sie wypalac dluzej.


Z tym również się zgadzam, zauważyłem też, że gdy podczas procesu zatrzyma się pojazd np. na światłach (np. tylko jeden raz) i potem znowu jedzie się ze stałą prędkością czas wypalania znacznie się wydłuża. Preferuję wypalanie na 4 i 3 biegu.

A teraz ciekawostka, po zmianie opon z letnich (225/45/R18) na zimowe (205/60R16) dopalanie mam rzadziej. Przy trasowych jazdach co 220 km a gdy pojeźdżę trochę więcej po mieście jest cześciej tj. co 180 km. Czyli większy opór przy toczeniu powoduje częstsze wypalanie, wynika z tego, że 170 km to jest minalny przebieg, po którym odbędzie się dopalanie niezależnie od innych czynników. Zmian opon na węźsze i jazda w trasie zwiększa dystans a dodatek ciężkich warunków skraca, w tym momencie jest to dla mnie logiczne. A wcześniej tego nie byłem w stanie stierdzić.

Zauważyłem też, że po tankowaniu proces dopalania zachodzi wcześniej niż napisałem powyżej. Ale to traktuję jako wyjątek od reguły. Bo zachodziło mi to przy przebiegach 155, 165 km od poprzedniego dopalenia a po ok 10 km od momentu zatankowania.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 20:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez Greguk » 2 gru 2009, 20:08

Witam.I mnie tez spotkał problem z dpf.Mazde (06r) mam od 4 miesiecy i zrobiłem w tym czasie 9 tys km i własnie zobaczylem migajaca kontrolke filtra dpf.Jadac do roboty trzymałem mazde na 4 biegu i obr.2600 przez ponad 20 km ale kontrolka nie znikła.Tylko serwis mnie ratuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 14:42
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Manchester
Auto: Mazda CX5 2.0
Mazda 6 GL 2.2 Sport Tourer

Postprzez krzych » 2 gru 2009, 21:03

gorylla napisał(a):Też tak myślałem (i dalej tak myślę), ale od naprawy sondy, kiedy nie mam problemów z wyłapywaniem wypaleń, muszę przyznać, że obserwowanie wypaleń jest trochę wciągające. Coś jak taka mała pasja. język Zaraziła się nią nawet moja rodzina, bo mamy obecnie małe wyścigi, kto pierwszy przyuważy wypalanie. Wiem, że trochę trąca to paranoją, czy obsesją, bo normalnie tego nie da się wytłumaczyć, łoł ale tak nam się porobiło.
A może czas najwyższy zgłosić się do psychiatry? smutny

A ja mysle, ze to calkiem zdrowy objaw dbalosci o samochod. Oczywiscie moglbys byc kompletnym ignorantem i czekac na kolejny przglad czy migajaca lampke, ale z takim samym powodzeniem moglbys byc ignorantem nie patrzac na poziom oleju... (swoja droga, ostatnio rzadko sprawdzam, duzo rzadziej niz obserwuje wypalanie). Dla mnie to tak samo jak sluchanie wtryskow celem wczesnego wykrycia problemow, rownomiernosci szumu opon celem swiadomosci wywazenia czy zlapania gumy, itp, itd, generalnie gluchy nie jestem to i slepy nie zamierzam byc ;D

chmooreck napisał(a):Myślisz, że komuś będzie się chciało czytać 43 strony ?

Tak, komus kto woli fakty konfrontowac z wieloma opiniami szczegolnie, ze w temacid DPF, tyle opinii ile problemow... Nikt procz kilku osob nie "strzelal" faktami na tyle dobitnie, zeby mozna bylo wyjasnic wszystko co z DPFem zwiazane, a dzieki wielosci opisow ja juz swoje wnioski wyciagnalem i jak na razie widze, ze dziala mimo, ze niektore osoby twierdzily co twierdzily.

Greguk napisał(a):serwis mnie ratuje?

Mysle ze nie tyle ratuje co wymienia olej. Czy te 4 miesiace temu wymieniles olej na nowy? (i rozrzad)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 2 gru 2009, 21:19

Greguk napisał(a):Tylko serwis mnie ratuje
Raczej tak , wymienią olej z filtrem , wykasuja co trzeba a przede wszystkim IDS sprawdzi zawartosc sadzy w filtrze .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Greguk » 2 gru 2009, 21:20

Tak ,4 miesiace temu wymieniałem olej,filtry,sparawdzałem smoka samemu.Pozniej podjechałem do serwisu na skasowanie inspekcji olejowej ale uprzejmy pan za biurkiem w serwisie stwierdzil ze jezeli nic sie nie swieci to oni nie maja co kasowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 14:42
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Manchester
Auto: Mazda CX5 2.0
Mazda 6 GL 2.2 Sport Tourer

Postprzez Jaksa » 2 gru 2009, 21:26

Greguk napisał(a):uprzejmy pan za biurkiem w serwisie stwierdzil ze jezeli nic sie nie swieci to oni nie maja co kasowac.
Dobry fachowiec :) Kasowanie oleju , wtrysków ,sond,czujników DPF jest istotnym zabiegiem ale moze ten Pan nie znał tematu ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 2 gru 2009, 21:29

Jaksa napisał(a):
Greguk napisał(a):uprzejmy pan za biurkiem w serwisie stwierdzil ze jezeli nic sie nie swieci to oni nie maja co kasowac.
Dobry fachowiec :) Kasowanie oleju , wtrysków ,sond,czujników DPF jest istotnym zabiegiem ale moze ten Pan nie znał tematu ?


Dokladnie, sluchaj Jaksy, dobrze prawi. Kasacja inspekcji obowiazkowa.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 3 gru 2009, 09:12

krzych napisał(a):DPF jest kaprysny i na wysokich biegach (4,5,6) lubi sie wypalac dluzej


Może kwestia intensywności chłodzenia filtra przez powietrze ?

tombien napisał(a):Zauważyłem też, że po tankowaniu proces dopalania zachodzi wcześniej niż napisałem powyżej. Ale to traktuję jako wyjątek od reguły. Bo zachodziło mi to przy przebiegach 155, 165 km od poprzedniego dopalenia a po ok 10 km od momentu zatankowania.


Też to zauważyłem. W ciągu pierwszych 20-30 km od tankowania wypalanie gwarantowane.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 13:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 3 gru 2009, 10:36

mcbeth napisał(a):Może kwestia intensywności chłodzenia filtra przez powietrze ?

Tez o tym myslalem, ale biorac pod uwage, ze jest z tylu za silnikiem, nie powinno mu to chyba za bardzo szkodzic... Nie wiem :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6