Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez dareq » 14 paź 2017, 21:17

Cześć
No i skończyło się wizytą w warsztacie. Wcześniej wyzerowałem te odczyty według metody @tadziola i próbowałem wykasować błędy ale nie poszło mimo to spróbowałem wypalić na autostradzie, ale przy choince na desce niestety nie poszło. W warsztacie też próbowali dzisiaj skasować błędy ale też nie dali rady. Powiedział że to może być wina czujnika (zbyt wysoka wartość na wejściu czujnika IAT) że wszystkie błędy od razu powracają. Nie wiem czy na początek wymienić ten czujnik i próbować wypalić filtr według metody @tadziola czy muszę wyciągać i wypalać w piecu mój DPF???
A jeszcze jedno jak zresetowałem te wartości do O % według metody @tadziola to przy wypalaniu PMy wchodzą na ujemne wartości jak filter sie wypala?
Może doradzicie co byście zrobili na moim miejscu
Dzięki z góry Darek
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez dareq » 17 paź 2017, 13:31

Cześć to znowu ja. <glupek2>
Myślę że ogarnąłem w końcu temat DPF!!! (Stan na dzień dzisiejszy <spoko> )
Po pierwsze wiecie dlaczego nie mogłem skasować błędów, jakiś <glupek2> nie podpiął wtyczki spowrotem na na filtrze powietrza po czyszczeniu EGRa (cały tydzień szukania przyczyny).
Sprawa ma się tak: Po skasowaniu błędów wyjazd na autostrade, daleko nie ujechałem wróciły spowrotem. Nie zraziłem sie, jeszcze raz metoda @tadziola ,kasacja błędów i w drogę, i..... znowu wszystko wróciło i tak próbowałem 8 razy!!!!!. Odjechalem od domu jakieś 50km w laptopie zaczęła mi siadać bateria, a mówię jeszcze raz spróbuje jak nie wyjdzie to trudno, spróbuje jutro. Miałem jakieś 30 km do domu. Jadę przy prawie 3 tyś obrotów wpatrując się w lapka jak PMy spadają i na desce nic się nie pokazuje żaden błąd nie wyskoczył!!!! :D . Przed zjazdem do domu:
PM_GEN 0,05
PM_ACC 0,35
PM_ACC_ DSD 3,05
Chyba mi się udało wypalić bo później te wartości po mału zaczęły rosnąć. Teraz jazda z monitoringiem do osiągnięcia tych około 5g/l w PM_GEN i zobaczymy czy komputer w aucie zainicjuje sam proces wypalania. Nie cieszę się zawczasu ale.......kurde sie cieszę!!! <serduszka>
Dzięki kolego @tadziol!!!
Zobaczymy co będzie dalej. Pozdrowionka Darek
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez wujex » 19 paź 2017, 10:05

@dareq
, żeby ECU zainicjowało wypalanie DPF-a musi zaistnieć jeszcze jeden warunek a mianowicie temperatura płynu chłodzącego musi przekroczyć 70 stopni, a więc najpierw grzanie płynu a potem zerowanie czujników i jaaazdaaaa. Jak będziesz miał podłączonego ForSCAN-a to po osiągnięciu ok. zapełniania ok. 5 włączy sie REG ON i mimo tego, że zapchanie filtra będzie rosnąć to rozpocznie się proces wypalania.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 12:46
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM

Postprzez dareq » 19 paź 2017, 10:14

Nie rozumiem jak będzie rosnąć?? Jak rozpocznie się wypalanie to wartości PM_GEN chyba powinny spadać i dojść do 0,00 lub w pobliże?
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez wujex » 23 paź 2017, 06:21

Oczywiście, ale zanim temperatura spalin na DPF-ie osiągnie ok. 600 stopni (warunek do wypalania) to chwile musi to potrwać, a ponieważ wyzerowałeś tylko odczyty czujników zapchania DPFa to ECU czyta je ponownie i w trakcie jak będzie dawkowane dodatkowe paliwo, będzie podnosiła się temperatura spalin to zanim nie osiągnie odpowiedniego poziomu to poziom zapchania będzie się podnosił.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 12:46
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM

Postprzez stonoga » 18 sty 2018, 00:01

Do czego służy w Forscan procedura "ocena statyczna filtra cząstek stałych. Filtr z wartościami ponad 11 przeszedł tę procedure choć podczas jazdy nie chciał się wypalić (kontrolki + ograniczenie mocy). Po zresetowaniu czujników wypalił się podczas jazdy. Niestety PM szybko rosną i spróbuję go wyczyścić chemicznie. Może ktoś podpowie jaki rozmiar klucza do nakrętek łączących układ wydechowy oraz do czujników wkręconych w filtr?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 13:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez thomas-cs » 18 sty 2018, 09:30

Czyszczenie chemiczne to fikcja. Wyczyścisz jednorazowo, lecz chemia uszkadza sam filtr, przez co traci on swoje właściwości. Jedyny słuszny ręczny sposób to wypalanie w piecu. Jeżeli są problemy z filtrem to albo już się zużył, albo jest problem ze spalaniem.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2017, 18:37
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 GG HATCHBACK 2007 ACTIVE+ DIESEL 143KM

Postprzez stonoga » 19 sty 2018, 00:33

Chemia jakiej zamierzam użyć to dedykowany do tego Tunap 131. Filtr chcę zdemontować i ocenić kamerka wziernikową w jakim jest stanie. Możliwe że jest popękany i przetopiony tak że chemia go już nie ruszy. Wtedy już tylko wycięcie DPF. Problemów ze spalaniem chyba nie mam. Ciężko jednak określić czy dymi bo wszystko zostaje w filtrze. Parametry podczas jazdy w Forcan wydają się być ok. Rury doprowadzające powietrze czyste. No chyba że turbo puszcza olej ale tylko po stronie gorącej. Jest to mozliwe?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 13:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez smile » 19 sty 2018, 10:03

Zazwyczaj już nieszczelne podkładki pod wtryskami mogą powodować zwiększone wydzielanie sadzy, która zatyka DPF i zmusza go do częstszego wypalania..
stonoga napisał(a):Możliwe że jest popękany i przetopiony tak że chemia go już nie ruszy. Wtedy już tylko wycięcie DPF.

Jest jeszcze opcja wymiany wkładu ceramicznego w filtrze ale te usługi są bardziej popularne "za Odrą", u nas się to wycina bo łatwiej <glupek2> Dodatkowo wymiana wkładu na taki o troszkę większych "porach" polepszy jego sprawność. Z tego co kojażę to w 2,2 już montowano troszkę inne wkłady.. Zresztą te w GH 2,0 są także inne niż te w GG/GG FL które były najbardziej wrażliwe na dodatkowe dymienie silnika.
Wszystko jest możliwe, kamerką możesz zajrzeć w wiele miejsc i zobaczyć czy jest olej w wydechu czy też ile sadzy, nagaru jest np w kolektorze dolotowym..
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 19 sty 2018, 11:36

smile napisał(a):Dodatkowo wymiana wkładu na taki o troszkę większych "porach" polepszy jego sprawność. Z tego co kojażę to w 2,2 już montowano troszkę inne wkłady.. Zresztą te w GH 2,0 są także inne niż te w GG/GG FL


orientujesz się jakie koszty takiego wkładu i czy te od GH by pasowały do GG FL ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez darrecki » 19 sty 2018, 11:42

A mnie zastanawia w jaki sposób chemia może uszkodzić wkład. Ja rozumiem, że wszelkie środki co niby działają bez demontażu czegokolwiek, a potem auto "pluje" pianą są tak skuteczne jak usuwanie nagaru sprayem.
Ale jak zdemontuje wszystko, dokładnie sprawdzę, przedmucham i zaleje chemią to chyba inna para kaloszy i ma prawo działać. Oczywiście jeśli filtr nie jest fizycznie uszkodzony.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez smile » 19 sty 2018, 14:01

dobrzyn22 napisał(a):orientujesz się jakie koszty takiego wkładu i czy te od GH by pasowały do GG FL ?

Dla przykładu zerknij w link poniżej, masz tam "gotowe" filtry z TUV w cenie ~1000 netto

"Filtr posiada certyfikat TUV

objęty jest 24 miesięczną pisemną gwarancją
bez limitów i ograniczeń!!!
Filtr Cząstek Stałych wykonany w nowej technologii
zapobiega to zapychaniu się filtra

dzięki czemu zdecydowanie wydłuża jego żywotność
"

http://e-tlumiki.pl/szukaj?search_query ... =desc&n=60

Tutaj masz nowy wkład zamontowany, zerknij na foto jak wygląda jego struktura ;)

http://allegro.pl/katalizator-filtr-dpf ... ml#thumb/4
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez stonoga » 19 sty 2018, 22:46

Zazwyczaj już nieszczelne podkładki pod wtryskami mogą powodować zwiększone wydzielanie sadzy, która zatyka DPF i zmusza go do częstszego wypalania..

Podkładki zmienione i przejechane ok 45tys. ale je sprawdzę czy nie puszczają. Z obserwacji PID najwięcej zapycha się DPF jak silnik jeszcze jest nierozgrzany oraz podczas dodawana gazu. Odkręcę też czujnik przy dpf i zajrzę do środka kamerką. Jaki rozmiar klucza potrzebuję 22?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 13:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez dareq » 28 sty 2018, 18:33

Cześć to znowu ja.
Po zastosowaniu metody @tadziola w październiku z moim DPF- em niby jak narazie ok. Przejechałem jakieś 3,5 tyś km . W tym czasie poziom oleju wzrósł do 0,5 cm przed x a auto pali po obserwacji dwumiesiecznej 9,8 l na 100 km . Wyciągnąłem teraz 3 litry oleju z ropą! z silnika i dolałem 0,5 l świeżego i teraz mam na max. Trochę sie już wystraszyłem jeśli chodzi o smarowanie silnika, przecież to coś co wyciągnąłem to było takie rzadkie.
Co to może się dziać? Czy to wtryski? Podkładki wymienione i zawór EGR wyczyszczony a wszystko zaczęło się zaraz po tym jak zastosowałem metodę @tadziola. Zbieg okoliczności?
Pozdrowionka Darek
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez chris77 » 16 lut 2018, 11:56

Cześć,
Najpierw opiszę może swoje doświadczenia z DPF. Jeśli to jest nudne, to może przejdźcie do ostatniego akapitu, gdzie mam pytanie.
Mam od nowości Mazdę 5 z przebiegiem ponad 201 tys. km, serwisowaną przez pierwszych 8 lat wyłącznie w niemieckim salonie Mazdy. Do września ubiegłego roku nie miałem żadnych problemów z DPF. Lampka mrugała mi tylko wtedy gdy olej dochodził do X na bagnecie i musiał zostać zmieniony. Działo się to najczęściej tak po 19 tys. km od zmiany. Czasem udało mi się nawet dojechać do 20 tys. (do ponownej zmiany oleju, bez mrugania).
W roku 2016 we wrześniu, przy przebiegu około 170-180 tys. pierwszy raz odczułem problem z DPF. Po jeździe w korku, w Belgii, zaświecił mi się DPF, zmieniłem bieg na niższy, żeby obroty wskoczyły na ponad 2000 rpm, a za jakieś parę km lampka zaczęła mrugać (poziom oleju był niski, bo był niedawno zmieniany). Wezwałem pomoc techniczną. Auto odstawiłem do warsztatu Mazdy w Belgii. Warsztat zrobił przepalanie DPF za pomocą komputera. Do domu wróciłem normalnie i umówiłem się na sprawdzenie samochodu w warsztacie którym zawsze serwisowałem swój samochód. Ze względu na brak wolnych terminów musiałem czekać około miesiąca. W między czasie auto zaczęło mi gasnąć na światłach. Czasem zaświecał się ciągłym światłem DPF i żeby go przepalić, obroty podkręcałem na około 3000 do 4000 rpm, po tym udawało mi się przepalać i DPF gasł – 2000 obrotów niestety mu nie wystarczało. Warsztat mazdy zrobił przepalanie komputerem i kalibrację wtrysków i stwierdził problemy z wtryskami. Jeden z nich w ogóle się nie skalibrował i przestał pracować. Zaproponowali mi wymianę za około 5500 Euro (jeden wtrysk w ich ofercie za około 1200 Euro), za regenerację chcieli o połowę mniej. Ja zacząłem szukać tańszej alternatywy. Znalazłem polski warsztat w swoim mieście, mechanik z warsztatu znalazł jakiś używany wtrysk na ebayu za 150 Euro i go wymienił. Problem za kilka miesięcy powrócił, gdy kolejne wtryski zaczynały wysiadać. W między czasie miałem jeszcze kilka razy problemy z migającym DPF. Zaczynał migać najczęściej po jeździe na tempomacie w Holandii, albo w Belgii – używałem 6 biegu, tempomat i jechałem z prędkościami 120 km lub 130 km. Żeby nie wydawać na warsztat znalazłem sposób na przepalanie kabelkiem. Później kupiłem sobie interfejs diagnostyczny i używałem FORScana. Znalazłem na ebayu firmę, która oferuje regenerowane wtryski na ebayu za 149 Euro. Kupiłem 3 i wymieniłem je. 2 miesiące później wysiadł jeszcze jeden wtrysk – ten wymieniany rok wcześniej (FORScan pokazywał problemy z wypadaniem zapłonu na cylindrze i dawki korekcyjne były na +116) więc go też wymieniłem. W tej chwili wtryski są już dobre, komputer pokazuje spalanie o litr mniejsze niż na starych wtryskach, kupiłem FORScana na Androida i zacząłem monitorować przepalanie DPF w trakcie jazdy.

Zauważyłem, że auto w trakcie jazdy miejskiej przepala DPF co około 170 km, ale na autostradzie czas pomiędzy przepalaniami DPF to już pomiędzy 80, a około 130 km. Z wcześniejszych postów w tym wątku, to widziałem, że przepalanie jest częstsze podczas jazdy miejskiej. Interwał pomiędzy przepalaniami jest tym mniejszy im szybciej jadę autostradą. Zauważyłem, że wskaźniki:
– PM_GEN zawsze rośnie mniej więcej tak samo w jeździe miejskiej, jak i po autostradzie,
– PM_ACC i PM_ACC_DSD rosną podczas jazdy na autostradzie do około 5 i zaczyna się wypalać DPF (czasami trochę spadają, ale najczęściej tylko rosną), a podczas jazdy miejskiej potrafią rosnąć i spadać.
Przepalanie DPF zaczyna się u mnie gdy któryś ze wskaźników: PM_GEN lub PMM_ACC osiągnie 5 g/l, z tym że po mieście wszystkie 3 potrafią równo dojść do 5, ponieważ PM_ACC i PM_ACC_DSD w trakcie jazdy rosną i spadają, a po autostradzie PM_GEN dochodzi do 2, 3 g/l a reszta potrafi szybciej osiągnąć 5 g/l. Czym może być spowodowane tak częste przepalanie? FORScan nie widzi żadnych błędów.
Myślałem że to może być spowodowane brudnym EGR, ale nie wiem jak to sprawdzić. Sprawdziłem tylko tyle, że położenie EGR w czasie jazdy się zmienia, a przy EGRP 0%, położenie zaworu ma 1,3 mm. Nie chciałbym grzebać w swoim samochodzie, ponieważ nie mam narzędzi i nie chciałbym narobić szkód. Znajomemu mechanikowi, który mi wymieniał wtryski mówiłem o EGR, ale on się nie podejmuje nigdy czyszczenia, jest za tym żeby zawsze wymieniać na nowy.

Pozdrawiam,
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 16 lut 2018, 11:05
Posty: 12 (2/2)
Skąd: Mönchengladbach
Auto: Mazda 5 2008
Diesel 2.0 143 KM

Postprzez dobrzyn22 » 16 lut 2018, 19:48

chris77 napisał(a):Myślałem że to może być spowodowane brudnym EGR, ale nie wiem jak to sprawdzić.

była fotorelacja na forum z czyszczenia EGR – nie jest to takie skomplikowane, z tego co pamiętam to jest tylko utrudniony dostęp do 1 śruby
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 17 lut 2018, 07:37

2 nakrętki na szpilkach i jedna nasadka chyba 40 mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dareq » 19 lut 2018, 06:53

Czyszczenie EGRa nie jest trudne i nic skomplikowane. Nawet taki zupełny laik jak ja dałem radę :D . A powiem Ci że warto tam zajrzeć, bo mój po 240 tyś. był prawie kompletnie zatkany. Wracając do mojej mazdy. Po zastosowaniu metody @tadziola ujechałem 4 tyś km i problem powrócił. Po pierwsze auto zaczęło palić 9,8l a po drugie znowu weszło w tryb awaryjny. Doszedłem do wniosku że po 244 tyś km żadna cudowna metoda już niestety nie pomoże. Zresztą będąc w salonie mazdy w Niemczech z problemem mojego DPF-u dziwili się ze to auto jeszcze jeździ! Nie mieli jeszcze na warsztacie auta z takim przebiegiem! Myślę że wszystko ma swoją żywotność a czas mojej mazdy się skończył i poszła niestety na schrot. Nie chciałem inwestować znowu we wtryski bawić się w wypalanie bo podejrzewam że problem znowu by powrócił. Dziękuję jednak wszystkim za pomoc na tym forum, bez was nie dałbym rady z moimi naprawami. Super forum i super relacje. Czas się wylogować bo teraz już jeżdżę vw :D
Dzięki i pozdrawiam Darek
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez chris77 » 19 lut 2018, 12:28

Trochę mnie zasmuciłeś tym że po 244 tys. musiałeś oddać auto na schrot. Myślałem, że dla diesla taki przebieg to nie jest żaden problem. W gazetce od Mazdy, którą dostawałem co jakiś czas, w czasie gdy jeszcze auto było na gwarancji, była opisana Mazda 5 która przejechała 350 tys. bez żadnych większych problemów. Nawet sprzęgło nie było w niej wymieniane, co podkreślali – fakt, że już nie pamiętam dokładnie ile lat miało, ale nie było wiekowo stare. Właściciel pokonywał nim 2 razy w tygodniu trasę z Monachium do Paryża i z powrotem.
Ja wolałbym na razie się auta nie pozbywać, bo jestem z niego zadowolony. W razie problemów z DPF, widziałem już jakieś za 350 Euro nowe na Ebayu (jakiegoś angielskiego producenta, który jest podobno największym producentem filtrów, katalizatorów i układów wydechowych w Europie). Wtryski regenerowane można kupić za 150 Euro, nowe już też potaniały, bo w sklepie intenetowym są po 319 Euro. 1,5 roku temu gdy szukałem, to nowe w internecie były po około 700 Euro, a w salonie Mazdy chcieli mi policzyć po 1200 Euro za sztukę.
Tak jak pisałem, auto mam od nowości. Pasuje mi ten model, choć już nie jest produkowany. Myślę, że dopóki Niemcy mi nie zabronią nim wjeżdżać do miasta, to będę nim jeździł – niektóre miasta podobno mają zakazać wjazdu diesla, który nie spełnia normy euro 6.

Pozdrawiam,
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 16 lut 2018, 11:05
Posty: 12 (2/2)
Skąd: Mönchengladbach
Auto: Mazda 5 2008
Diesel 2.0 143 KM

Postprzez dareq » 20 lut 2018, 07:24

Zawsze zdarzają się jakieś wyjątki np jak wyżej wymieniona mazda :) . Może jakbym był jakimś mechanikiem albo chociaż trochę interesował się naprawą aut, mooooże bym jeszcze zinwestował w to auto. Oprócz tego nieszczęsnego DPF-a i wtrysków wszystko inne było jeszcze ok. No właśnie jeszcze! Później może to albo tamto jeszcze. Jeśli teraz bym zainwestował to już musiał bym jeździć moją mazdą do końca. Podkreślę że zarówno mi jak i żonie mazda 5 bardzo się podoba, ale już traciłem nerwy do niej (chodzi o mazde :D ). Ja też tak jak Ty mieszkam w Niemczech , i tak jak zapowiadają z tymi dieslami tak pewnie zrobią. Może jeszcze moja maździnka trafi do Polski a tam już na pewno dobrze się nią zajmą i pojeździ jeszcze parę tyś :D <spoko> . Myślę że to był ostatni moment żeby jeszcze jakąś kasę za nią dostać, chociaż na mobile.de można już z takim przebiegiem za 2 tyś€ kupić z dobrym DPF em! a moja już miała przecież DPF do <dupa> . Ja na szczęście wyciągnąłem jeszcze 3750 (Umwelt Prämie) :D . Także widzisz, tak po krótce wyglądała historia mojej Madzi <serduszka> . Decyzja jednak należy do każdego z nas osobno. Jak masz zacięcie do mechaniki i lubisz w aucie pogrzebać to można przecież dużo samemu zrobić a to forum na pewno Ci pomoże <spoko> . Ja niestety takiego nie mam i musiałem zainwestowałem w rocznego benzyniaka :D
Pozdrowionka i powodzenia z Madzią
Darek
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6