wujex napisał(a):jakakolwiek jazda zaczyna się po przekroczeniu 3000 obrotów
a to nie to samo co powrót mocy.
www.mazdaspeed.pl
wujex napisał(a):jakakolwiek jazda zaczyna się po przekroczeniu 3000 obrotów
bartek1706 napisał(a):Mogę kupić od siostry M6 GY1 (taaak, oznaczenia już znam ), natomiast auto stoi w Brukseli i ma problem z DPF. Podobno serwis zlecił wymianę, co wiąże się tam ze strasznymi kosztami. Chciałbym auto od niej kupić, wrócić autem na kołach i w Polsce usunąć DPF. Pytanie brzmi następująco. Czy DPF jest w stanie unieruchomić auto kompletnie? Na obecną chwilę pali się check, trakcja i dpf. Moc jest ograniczona.
Tryb serwisowy i ograniczenie prędkości do 140 km/h nie będzie dla mnie problemem.
Czy filtr można spróbować wypalić tak samo jak w następnej generacji? A może kupić emulator, zamontować go samemu, ale filtr fizycznie będę mógł usunąć dopiero 1300 km później.
Potrzebuję najlepsze wyjście z sytuacji.
Dzięki i pozdrawiam
marlad napisał(a):Turbosprężarka ,która w tym siniku jest bardzo prosto skonstruowana , nie ma zmiennej geometrii po sprawdzeniu okazała się sprawna .
marlad napisał(a):Winowajcą w tym przypadku okazał się zawór sterujący turbiną
marlad napisał(a):Problem w tym przypadku okazało się sterowanie turbiną .
smile napisał(a):O jakim silniku Ty myślisz?
marlad napisał(a):samochód bezskutecznie próbowano naprawić w ASO Vw/AUDI
marlad napisał(a):Miałem u siebie (w tt )
krzych napisał(a):I słusznie, że sam nie robiłeś. Masz dwie opcje, używka/wycięcie. Przy czym druga wiąże się z modyfikacją oprogramowania ECU (i jak do tej pory nikt nigdy nie wyjaśnił na czym ona polega, czy na modyfikacji oprogramowania, co byłoby raczej trudne i niekompatybilne z późniejszymi upgradami od Mazdy, czy może na modyfikacji samych parametrów co powinno być teoretycznie kompatybilne – niestety zamiast się reklamować na forum tym, że ktoś coś robi porządnie, wszyscy starają się trzymać wszystko w tajemnicy, bo konkurencja podpatrzy...).
marlad napisał(a):Objaśnienie mojego poprzedniego postu.poziom tłumaczeń – 5 klasa podstawówki:)
Zdarza się ,że w samochodzie (mimo iż turbina jest sprawna i tu nieważne czy z geometrią czy bez ) może być uszkodzone sterowanie turbiną . Objawy np nieharmonijna dystrybucja mocy , efekt turbodziury itd.
Post opisywał przypadek samochodu turbodoładowanego ( w tym przypadku silnik VAG ) w którym turbina była sprawna , a przyczyną niewłaściwej pracy silnika okazało się jej uszkodzony zawór turbiny .
Diagnoza ASO okazała się błędna- Ecu było w porządku
Nazwy których użyłem jak zaznaczyłem były komercyjne – czyli takie pod jakimi niektórzy sprzedawcy je oferowali.
tu nie ma drugiego dna.
marlad napisał(a):Dopisano 30 gru 2014, 21:32:krzych napisał(a):I słusznie, że sam nie robiłeś. Masz dwie opcje, używka/wycięcie. Przy czym druga wiąże się z modyfikacją oprogramowania ECU (i jak do tej pory nikt nigdy nie wyjaśnił na czym ona polega, czy na modyfikacji oprogramowania, co byłoby raczej trudne i niekompatybilne z późniejszymi upgradami od Mazdy, czy może na modyfikacji samych parametrów co powinno być teoretycznie kompatybilne – niestety zamiast się reklamować na forum tym, że ktoś coś robi porządnie, wszyscy starają się trzymać wszystko w tajemnicy, bo konkurencja podpatrzy...).
Krzychu , a teraz zejdź do mojego poziomu na chwilę bo już służę pomocą, droga do tego żeby wiedzieć jak dokładnie usuwa się DPF jest wprost usłana różami i jak chcesz to wiedzieć to ją przejdź .
Jak usuwać DPF w miarę w profesjonalnych warunkach.
Kupujesz / wynajmujesz warsztat samochodowy , klucze podnosniki itd . startujemy od kilkadziesiąt tysięcy zł
Kupujesz sprzęt do elektroniki w masterze – polecam np Kess V2 , i KTAG od Alientecha , plus powiedzmy szwajcarskie CMD ,żeby mieć coś na zapas jak pierwszy sprzęt zawiedzie . Tu policz sobie w podstawowych protokołach z 50 tysięcy . Pamiętaj o corocznych licencjach po kilka tysięcy.
Huby, laptopy i resztę pierdół pomijam bo to nie są duże wydatki
Do tego pasuje mieć oryginalne ze 2-3 testery diagnostyczne . tu w dwóch dychach sie zmieścisz- paiętaj o aktualizacjach , np do Guttmana pasuje co rok kupić za parę tysiecy.
Do tego rama BDM ,plus szpilki do upierdliwych przypadków . z 5 tysięcy
Nastepnie kupujesz :
Winols ze 20 tysiecy z niekoniecznie wypasiony
Swiftec , ponad 20 tysiecy za full opcję .
Możesz też nie kupować tego softu do modyfikacji oprogramowania i kupować gotowe pliki od kogoś kto to umie robić. Wszystko ok , tylko uczysz się może 1/50 z tego co byś mógł .
Możesz startować samodzielnie ,ale... UCZ SIĘ !
I tu się zaczyna problem bo: instrukcji obsługi w praktyce nie ma bądź jest enigmatyczna .
Ale inwestujesz np w jednodniowy trening w Alientech 2500 Eur / dzień i jeśli wcześniej przesiedziałeś pareset godzin nad zgłębieniem tematu i wejściem w podstawy, to może zaczynasz coś jarzyć .
Wtedy dowiadujesz się ,że nie ma jednoznacznych rozwiązań , a tę samą operację mozna wykonać na wiele sposobów.
I ciągle sie uczysz. I kupujesz rozwiązania zostawiając za każde 100, 200 euro
A później praktyka – i to jest to co najpiękniejsze .
tysiące godzin pracy ,wgapiania się w wykresy , mapy etc. Oczy spuchnięte ,przekrwione .
W dzień przy tym robisz , w nocy Ci się to śni.
Krzywe tematy , wtopy , ale też i piękne chwile kiedy wszystko " żre " jak należy. Po jakimś czasie tych fajnych chwil coraz więcej
Jak to mówią :to nie jest sport dla "miękkich" w kroku – pamiętaj ,że pracujesz na np. Denso , gdzie nowy sterownik kosztuje ok 5 tys zł. Ale zakładając ,że pieniądze to nie problem , to pomyśl jak Ci coś nie wychodzi , a Ty świecisz oczami przed klientem jak uwaliłeś sterownik , i unieruchamiasz mu auto na tydzień .
I uczysz się, nabierasz praktyki doświadczenia i ... pokory
Do tego jak jesteś dociekliwy , to pasuje miec hamownię – startujemy od 30 tysięcy za podstawową wersję .
Oczywiście warto się ubezpieczyć z tytułu OC – szanując klientów .
Musisz mieć też zatrudnionego mechanika , menadzera warsztatu, księgowość etc,etc
z konkurencją ścigasz się. czasem współpracujesz
Po roku dwóch latach okazuje się że zaczynasz się w tym orientować . kalkulujesz , przypominasz sobie ile Cię to życia kosztowało i...
zaręczam- wiedzy nikomu łatwo nie oddasz
marlad napisał(a):Dobry Wieczór Krzych ,
byłbyś tak dobry i podał mi numer tel do siebie ?
Nie bój się
marlad napisał(a):Fajnie obrazuje opis Twoich błędów tabelka znaleziona tu na forum :
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6