Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Wrócę jeszcze raz do tego tematu
dziś wyciągałem tłumik, sam filtr (patrząc w rurę) nie jest brudny i nie jest popękany/uszkodzony
ale mimo to wlałem w niego preparat do czyszczenia kominków i później płukanie karcherem
założyłem go na miejsce, odłączyłem aku żeby skasować błędy, i kontrolki nie było, zapaliła się około po 2 minutach a po kolejnych 2 zaczęła mrugać
tam z tego filtra cząstek idą dwa gumowe węże które są podłączone do (nie wiem co to jest )jakiegoś czujnika zaraz przy silniku wycieraczek, wężyki oznakowane są kropkami białą i niebieską, która powinna być od strony silnika ?biała czy niebieska ?
ps: będąc na kanale widziałem że mam wyciek oleju pod turbiną na takiej metalowej rurce, czy awaria turbiny (ubywanie oleju, lub nie szczelność ) może wywoływać błąd dpf ?
dziś wyciągałem tłumik, sam filtr (patrząc w rurę) nie jest brudny i nie jest popękany/uszkodzony
ale mimo to wlałem w niego preparat do czyszczenia kominków i później płukanie karcherem
założyłem go na miejsce, odłączyłem aku żeby skasować błędy, i kontrolki nie było, zapaliła się około po 2 minutach a po kolejnych 2 zaczęła mrugać
tam z tego filtra cząstek idą dwa gumowe węże które są podłączone do (nie wiem co to jest )jakiegoś czujnika zaraz przy silniku wycieraczek, wężyki oznakowane są kropkami białą i niebieską, która powinna być od strony silnika ?biała czy niebieska ?
ps: będąc na kanale widziałem że mam wyciek oleju pod turbiną na takiej metalowej rurce, czy awaria turbiny (ubywanie oleju, lub nie szczelność ) może wywoływać błąd dpf ?
- Od: 18 paź 2012, 18:14
- Posty: 38
- Skąd: Siemiatycze
- Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km
ignacy napisał(a):wlałem w niego preparat do czyszczenia kominków i później płukanie karcherem
założyłem go na miejsce, odłączyłem aku żeby skasować błędy, i kontrolki nie było, zapaliła się około po 2 minutach a po kolejnych 2 zaczęła mrugać
proponije koledze jeszcze raz poczytac ten watek i o tym co to jest filtr DPF i jak w MZR-CD sie wypala sadze...
ignacy napisał(a):z tego filtra cząstek idą dwa gumowe węże które są podłączone do (nie wiem co to jest )jakiegoś czujnika zaraz przy silniku wycieraczek
ignacy napisał(a):– Awaria czujnika różnicowego cisnienia,
sam sobie juz wczesniej odpowiedziales...
ignacy napisał(a):będąc na kanale widziałem że mam wyciek oleju pod turbiną na takiej metalowej rurce, czy awaria turbiny (ubywanie oleju, lub nie szczelność ) może wywoływać błąd dpf ?
tak... i nie tylko wywolac sam blad... ale o tym powinienes juz wiedziec sam... poszukaj o rozbieganych silnikach...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
mam dwa czujniki,podmieniałem je i nic to nie daje
próbowałem włączyć przepalanie za pomocą kabla którym łącze pin w skrzynce z minusem aku, ale przepalanie nie startuje. chociaż jest odpowiednia temperatura i kontrolka DPF tylko się pali (a nawet jak jej nie ma też nie da się włączyć przepalania)
mechanik próbował też programem , najpierw skasował błąd , później włączył przepalanie, które wystartowało tylko na 2 sek i przerwało bo pojawia się kontrolka dpf
myślę że to któryś czujnik, sonda jest padnięte i dlatego blokuje program
wcześniej wrzuciłem zdjęcia z tego programu
próbowałem włączyć przepalanie za pomocą kabla którym łącze pin w skrzynce z minusem aku, ale przepalanie nie startuje. chociaż jest odpowiednia temperatura i kontrolka DPF tylko się pali (a nawet jak jej nie ma też nie da się włączyć przepalania)
mechanik próbował też programem , najpierw skasował błąd , później włączył przepalanie, które wystartowało tylko na 2 sek i przerwało bo pojawia się kontrolka dpf
myślę że to któryś czujnik, sonda jest padnięte i dlatego blokuje program
wcześniej wrzuciłem zdjęcia z tego programu
- Od: 18 paź 2012, 18:14
- Posty: 38
- Skąd: Siemiatycze
- Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km
Witam,
Chciałbym podłączyć się do wątku. Ostatnio bez żadnego ostrzeżenia zaczęła migać kontrolka DPF. Dotychczas filtr czyścił się normalnie (co około 200km), olej niedawno wymieniony, inspekcja skasowana. Pomimo migającej kontrolki silnik pracuje zupełnie normalnie (żadnych ubytków mocy).
Podejrzewam, że mógł uszkodzić czujnik temperatury na intecoolerze, bo wiem, że już kiedyś był naprawiany (uszkodzenie mechaniczne i odlutował się jeden z kabelków) a ostatnio uszczelniali mi IC.
Dodam, że nie jeździłem nigdzie bez potrzeby. Jak najszybciej zaparkowałem bezpiecznie w garażu i dziś wybieram się do mechanika i oby nic się więcej nie przydarzyło i to był tylko kabelek.
Pozdrawiam, Adam
Dopisano 28 lis 2012, 15:56:
po podpięciu komputera pokazuje błąd P2459. Czy to tylko problem kasowania inspekcji?
Chciałbym podłączyć się do wątku. Ostatnio bez żadnego ostrzeżenia zaczęła migać kontrolka DPF. Dotychczas filtr czyścił się normalnie (co około 200km), olej niedawno wymieniony, inspekcja skasowana. Pomimo migającej kontrolki silnik pracuje zupełnie normalnie (żadnych ubytków mocy).
Podejrzewam, że mógł uszkodzić czujnik temperatury na intecoolerze, bo wiem, że już kiedyś był naprawiany (uszkodzenie mechaniczne i odlutował się jeden z kabelków) a ostatnio uszczelniali mi IC.
Dodam, że nie jeździłem nigdzie bez potrzeby. Jak najszybciej zaparkowałem bezpiecznie w garażu i dziś wybieram się do mechanika i oby nic się więcej nie przydarzyło i to był tylko kabelek.
Pozdrawiam, Adam
Dopisano 28 lis 2012, 15:56:
po podpięciu komputera pokazuje błąd P2459. Czy to tylko problem kasowania inspekcji?
Dziękuję, poczytałem. Najwidoczniej mechanik wprowadził mnie w błąd i nie wykasował inspekcji.
Zawsze też myślałem, że inspekcja wyskoczy po przejechaniu 20000km (bo tyle mam wpisane w książce) i nie wpadłem na to, że może to być wcześniej, czyli mniej więcej po 15000km (olej wymieniony na dexelie DPF mniej więcej po 14000km).
Zawsze też myślałem, że inspekcja wyskoczy po przejechaniu 20000km (bo tyle mam wpisane w książce) i nie wpadłem na to, że może to być wcześniej, czyli mniej więcej po 15000km (olej wymieniony na dexelie DPF mniej więcej po 14000km).
Ja bym obstawiał na to że lejesz paliwo lepszej jakości, chociaż technika jazdy też ma znaczenie. Jak masz za dużo pieniędzy to możesz jeszcze zalać Forte DPF cleaner & regenerator i Forte ADFC. U mnie też dało delikatne efekty. Forte ADFC na pewno pomoże na wtryskiwacze
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Witam,
Jeśli powielam temat to bardzo przepraszam i proszę o trochę wyrozumiałości i oczywiście pomocy..
..mianowicie od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem 5 z 2006 roku. Oczywiście jedyny problem w DPF'ie. W wielkim skrócie wyglądało to tak:
najpierw zapaliła się lampka DPF, po czym po kilkunastu km zaczęła mrygać wyskoczyły na desce kontrolka trakcji i silnika. Przebierzka na autostradzie nic nie dała, więc pojechałem do serwisu (w Austrii). W serwisie wypalili ale z tego co zrozumiałem po niemiecku, że mieli problemy bo był zalany zły olej (prawdopodobnie zrobiona dolewka na stacji – bynajmniej oni tak twierdzą), ale na szczęście się im udało (bynajmniej tak twierdzili). Nowy olej, nowy filtr oleju i oczywiście co najważniejsze problem znikł z DPF. Po mniej więcej tygodniu znów zapaliła się lampka DPF, niezastanawiając się długo kierunek autostrada no i po kilku km przeszło.
Problem tkwi w tym, że wydaje mi się, że zbyt często włącza mi się teraz wypalanie. Mianowicie prawie codziennie. Oleju nie przybywa. Kontrolka żadna się nie włącza. Dodatkowo martwi mnie dźwięk przy gaszeniu silnika jak by lądowal concorde albo boeing. Jazda głównie miasto. Praca dom, dom sklep. Staram się jeździć w okolicach 2000 rpm. Jak włącza się wypalanie wbijam tempomat na 3 biegu obroty 2000 rpm prędkość kolo 60 km/h i tak niby do skończenia cyklu. Po czym sytuacja powtarza się codziennie.
Co to może oznaczać? Może za krótko jadę w czasie cyklu wypalania i się samoczynnie wyłącza i przy następnym uruchomieniu silnika znów się włącza. Może dłuższa trasa, która mnie czeka za tydzień mu pomoże i się w końcu wypali do końca (650km Austria – Polska)
Z góry dzięki za pomoc.
Jeśli powielam temat to bardzo przepraszam i proszę o trochę wyrozumiałości i oczywiście pomocy..
..mianowicie od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem 5 z 2006 roku. Oczywiście jedyny problem w DPF'ie. W wielkim skrócie wyglądało to tak:
najpierw zapaliła się lampka DPF, po czym po kilkunastu km zaczęła mrygać wyskoczyły na desce kontrolka trakcji i silnika. Przebierzka na autostradzie nic nie dała, więc pojechałem do serwisu (w Austrii). W serwisie wypalili ale z tego co zrozumiałem po niemiecku, że mieli problemy bo był zalany zły olej (prawdopodobnie zrobiona dolewka na stacji – bynajmniej oni tak twierdzą), ale na szczęście się im udało (bynajmniej tak twierdzili). Nowy olej, nowy filtr oleju i oczywiście co najważniejsze problem znikł z DPF. Po mniej więcej tygodniu znów zapaliła się lampka DPF, niezastanawiając się długo kierunek autostrada no i po kilku km przeszło.
Problem tkwi w tym, że wydaje mi się, że zbyt często włącza mi się teraz wypalanie. Mianowicie prawie codziennie. Oleju nie przybywa. Kontrolka żadna się nie włącza. Dodatkowo martwi mnie dźwięk przy gaszeniu silnika jak by lądowal concorde albo boeing. Jazda głównie miasto. Praca dom, dom sklep. Staram się jeździć w okolicach 2000 rpm. Jak włącza się wypalanie wbijam tempomat na 3 biegu obroty 2000 rpm prędkość kolo 60 km/h i tak niby do skończenia cyklu. Po czym sytuacja powtarza się codziennie.
Co to może oznaczać? Może za krótko jadę w czasie cyklu wypalania i się samoczynnie wyłącza i przy następnym uruchomieniu silnika znów się włącza. Może dłuższa trasa, która mnie czeka za tydzień mu pomoże i się w końcu wypali do końca (650km Austria – Polska)
Z góry dzięki za pomoc.
- Od: 28 paź 2012, 12:45
- Posty: 12
- Skąd: Berndorf (Austria)
- Auto: Mazda 5 2.0 110 KM 2006 rok
wujeklen napisał(a): Dodatkowo martwi mnie dźwięk przy gaszeniu silnika jak by lądowal concorde albo boeing
tym się nie martw – to zapewne webasto (dogrzewacz) huczy (polecam poczytać )
co do wypalania-faktycznie dziwnie często
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Obroty powinny być powyżej 2000 aby wypalanie miało miejsce. Być może wypala codziennie, bo nie może sobie procedury dokończyć. Kiepski wybór na auto, które ma robić głównie dom-praca, dom sklep ( krótkie dystanse ). Albo pogodzić się z przybywaniem oleju, częstszą jego wymianą i stosować dodatki do paliwa pomagające przepalać DPF.
Uzupełnij profil o dane skąd jesteś, aby można było Cię skierować we właściwe miejsce bo sam sobie w tym modelu nie poradzisz z mrugającym DPF-em.
Uzupełnij profil o dane skąd jesteś, aby można było Cię skierować we właściwe miejsce bo sam sobie w tym modelu nie poradzisz z mrugającym DPF-em.
smile napisał(a):Obroty powinny być powyżej 2000 aby wypalanie miało miejsce.
jak sobie ustawi 2 tys to też zaskoczy
wujeklen napisał(a):Jak włącza się wypalanie wbijam tempomat na 3 biegu obroty 2000 rpm prędkość kolo 60 km/h i tak niby do skończenia cyklu.
hmmm a po czym poznajesz, że cykl się skończył ile wg.Ciebie on mniej więcej trwa w tych warunkach
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
W chwili obecnej mieszkam w Austrii. Mazde też tutaj kupiłem z przebiegiem 120tkm. Głównie jeżdzę po mieście ale oczywiście są wypady na traskę ( autostradę mam pod nosem 9km – kierunki Wien – Graz) .
To jest mój pierwszy samochód z DPF i ciągle się go uczę. Nie do końca wyczułem spalanie chwilowe w momencie załączenia sie wypalania DPF (strasznie mi skacze i nie mogę go wyczuć) więc wnioskuję, że się włącza na podstawie dziwnego dźwięku silnika(ciężko opisać takie jakby huczenie wraz z drganiami dającymi się wyczuć w nogach). W pewnym momencie po przejechaniu ok 10 km na tempomacie 2000 rpm wszystko ustaje i silnik pracuje dalej normalnie. Następnego dnia sytuacja się powtarza..
Panowie jeśli mam złe wyobrażenie o momencie wypalania DPF to bardzo proszę o pomoc..
To jest mój pierwszy samochód z DPF i ciągle się go uczę. Nie do końca wyczułem spalanie chwilowe w momencie załączenia sie wypalania DPF (strasznie mi skacze i nie mogę go wyczuć) więc wnioskuję, że się włącza na podstawie dziwnego dźwięku silnika(ciężko opisać takie jakby huczenie wraz z drganiami dającymi się wyczuć w nogach). W pewnym momencie po przejechaniu ok 10 km na tempomacie 2000 rpm wszystko ustaje i silnik pracuje dalej normalnie. Następnego dnia sytuacja się powtarza..
Panowie jeśli mam złe wyobrażenie o momencie wypalania DPF to bardzo proszę o pomoc..
- Od: 28 paź 2012, 12:45
- Posty: 12
- Skąd: Berndorf (Austria)
- Auto: Mazda 5 2.0 110 KM 2006 rok
dobrzyn22 napisał(a):jak sobie ustawi 2 tys to też zaskoczy
OK, dla komputera będzie to temperatura akceptowalna. Ale weź pod uwagę, że jest zima oraz to, że pęd powietrza dodatkowo wpływa na chłodzenie DPF-a ( znajduje się pod samochodem ). Tak więc nie uzyskuje się temperatury, w której się wypali wszystko. Wczoraj przepalałem DPF-a na postoju IDS-em, wystartował od 2 tyś obrotów a podczas wypalania kilka razy zwiększał je sobie do 3 tyś po to, aby podbić temperaturę w samym filtrze, z komory silnika buchało gorąco, za samochodem pod wylotem spalin z tłumika kostka brukowa nagrzana tak, że można jaja smażyć, a to wszystko przy temperaturze -5 st.C
W jednym wypalaniu, które trwało około 40 minut, udało się wypalić filtr do zera, a przed wypalaniem samochód był w trybie awaryjnym właśnie z powodu przekroczenia granicznego zapełnienia DPF-a.
dodatkowo nie zapala mi się żadna kontrolka, nic nie miga, samochód jeździ normalnie żadnych trybów awaryjnych tylko te dziwne dzwięki spod maski no i wg. mnie trochę spalanie chwilowe dość znacznie skacze.
- Od: 28 paź 2012, 12:45
- Posty: 12
- Skąd: Berndorf (Austria)
- Auto: Mazda 5 2.0 110 KM 2006 rok
U mnie problem z DPF polegał na tym że miałem zalany nie do końca dobry olej i lałem nie do końca dobre paliwo. Wymiana oleju dolanie do paliwa uszlachetniaczy a później eksperymenty z różnymi stacjami paliw doprowadziły do tego że przy jeździe w mieście dystans pomiędzy kolejnymi wypalaniami z 60km zwiększył się na chwilę obecną do 130km i chyba jeszcze ciągle rośnie. Wcześniej robiłem wszystko co znalazłem na forum i nic nie pomagało. ale przynajmniej wiem że mój silnik oddycha czystym powietrzem.
Moja rada na dziś do dobre paliwo z Dobrej stacji a następnie sprawdzić dolot.
tak jak to opisałeś to w takich warunkach mniej więcej tyle trwa wypalanie czasem 9 km czasem 12
Co jeszcze mi przychodzi do głowy to to że masz za bardzo zabity (sadzą popiołem) DPF w granicach 40% i temu codziennie ci się proces powtarza bo z tego co kojarzę wypalanie powinno się załączać chyba przy zapełnieniu filtra właśnie 40%.
Moja rada na dziś do dobre paliwo z Dobrej stacji a następnie sprawdzić dolot.
wujeklen napisał(a): W pewnym momencie po przejechaniu ok 10 km na tempomacie 2000 rpm wszystko
tak jak to opisałeś to w takich warunkach mniej więcej tyle trwa wypalanie czasem 9 km czasem 12
Co jeszcze mi przychodzi do głowy to to że masz za bardzo zabity (sadzą popiołem) DPF w granicach 40% i temu codziennie ci się proces powtarza bo z tego co kojarzę wypalanie powinno się załączać chyba przy zapełnieniu filtra właśnie 40%.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6