Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez mcbeth » 1 wrz 2008, 15:26

Neon napisał(a):również odzyska moc, którą nie wiem dlaczego straciło jakis tydzień przed zapaleniem sie kontrolki DPF.

No wiesz, nieszczelny dolot –> słabe autko, kopci –> DPF się szybko zapycha –> lampka świeci.

U mnie DPF wypala się przy normalnej jeździe. 2k obr. zupełnie wystarcza. Agresywna jazda wyraźnie zwiększa częstotliwość wypalania. Po tankowaniu ECU 'lubi' przepalić DPF.

Ostatnio jest tak gęsto na drogach, że odechciewa mi się wyprzedzać. Skutkiem jest spalanie 6,1/100. No ale idzie 'szkoła', będą znowu korki to i łyknie pewnie znowu 7/100 na baku.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 1 wrz 2008, 15:30

mcbeth napisał(a):U mnie DPF wypala się przy normalnej jeździe. 2k obr. zupełnie wystarcza. Agresywna jazda wyraźnie zwiększa częstotliwość wypalania. Po tankowaniu ECU 'lubi' przepalić DPF.

Właśnie często podkreślasz że jest to u Ciebie normą – po tankowaniu.
U mnie nie wypala po tankowaniu. Może zwykły przypadek u Ciebie zachodzi.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Neon » 1 wrz 2008, 15:54

Widze, że przypadkiem poruszony został temat tankowania. Może przy okazji doradzicie mi na jakiej stacji i jaki ON najlepiej tankować. Tankuje zawsze na orlenie zwykłą rope. Może zmienić rodzaj paliwa lub stacje i lać np. ON ultimate lub VP Diesel lub ON Verwa? Może lepsze paliwo przyczyni sie do zmniejszenia problemów z przepalaniem filtra DPF?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez cristow » 1 wrz 2008, 17:09

Witam.

Widzę ze mimo posiadania DPF w moim autku – ominęły mnie problemy – robię głównie trasy z kilkoma wpadkami do Poznania w miesiącu – od 24.000 km – nie miałem ani razu migającej lampki DPF – nawet nie wiem kiedy mi się wypala ;–).

Po drugie czytając o jakosci paliw stwierdziłem ze lepiej wydac kilka zł wiecej ale miec pewnosc ze leje lepsze paliwko – wiec zalewam go Shell V-Power Diesel ... z drugiej strony penie dzieki temu paliwu wtryskiwacze są w lepszej kondycji :–)

Oby tak było ..

pozdrawiam i szerokości :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez cristow » 1 wrz 2008, 19:59

Witam.

Przed "tankowaniem" lepszego paliwa konsultowałem to w dobrym ASO ! – i powiedzieli ze jak najbardziej nie ma przeszkód do lania lepszego paliwa (V-Power) zastrzegali tylko aby UNIKAĆ dodatków do paliw które kupić można w buteleczkach na stacjach które niby usuwają zanieczyszczenia układu paliwowego ...

pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez mcbeth » 2 wrz 2008, 10:59

Myjk napisał(a):U mnie nie wypala po tankowaniu. Może zwykły przypadek u Ciebie zachodzi.


Coś za często to u mnie jak na zbieg okoliczności. W ciągu pierwszych 50-100km zazwyczaj się wypala. Ale i tak najchętniej to wypala jak mnie wkurzą "emeryci" przede mną. :] .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Neon » 3 wrz 2008, 21:30

Witam ponownie. Dziś byłem w serwisie na przeglądzie i wypalaniu filtra DPF. Za pierwszym razem wypalanie nie powiodło sie. Straszą mnie wymianą tego dziadostwa i kosztem rzędu 12 tyś zł. Czy ktoś może orientuje sie ile filtr DPF do M6 kosztuje np. w niemczech? Słyszałem że podobno cena jest wiele niższa niz w Polsce Czy to prawda? Może ktoś wie gdzie można kupić taniej taki filtr, bo nie uśmiecha mi się wydać 12.000 zł. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez Myjk » 3 wrz 2008, 21:32

Neon napisał(a):Straszą mnie wymianą tego dziadostwa i kosztem rzędu 12 tyś zł.

Ale przecież jeszcze masz gwarancję? To chyba nie możliwe żeby filtr padł po dwóch latach...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Neon » 3 wrz 2008, 21:41

Podobno gwarancja nie obejmuje filtra DPF. Sam sie dziwie, że mógł paść po 39.000 km i po dwóch latach ale niestety :( Jutro wszystko sie wyjaśni. Pozdrawiam
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez Myjk » 3 wrz 2008, 21:47

Neon napisał(a):Podobno gwarancja nie obejmuje filtra DPF.

Że niby jest to część eksploatacyjna? Nie no, bez kitu... :/
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gieroj » 3 wrz 2008, 23:21

nieprawdopodobne to nie opona ani klocek hamulca filtr DPF to niefiltr powietrza oleju tym bardziej że w założeniach Mazdy jest on ....dożywotni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 19:27
Posty: 43
Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB

Postprzez Myjk » 3 wrz 2008, 23:26

Po za tym nawet w tej ulotce serwowanej od niedawna w serwisach Mazdy jest napisane,
że jest to element BEZOBSŁUGOWY i użytkownik nie zauważy jego obecności...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Neon » 4 wrz 2008, 09:49

Witam. Filtr DPF uratowany, udało sie go jednak wypalic. Niestety nadal brak mocy, sprawdzaja teraz turbine i intercooler. Dowiedziałem się, że sam filtr DPF w Niemczech kosztuje niecałe 2.500 euro. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez Neon » 4 wrz 2008, 13:58

Jednak okazało się, że intercooler jest do wymiany. Podobno jest uszkodzony. Całe szczęście że obejmuje go gwarancja. Pozdrawiam
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez Myjk » 4 wrz 2008, 14:13

Lepiej, jest na to akcja serwisowa – jest to także opisane na forum.

Jeśli możesz, zapytaj się czy ten IC miał coś wspólnego z "zafajdaniem" DPF.
Myślę, że to całkiem możliwe, ponieważ mniej powietrza = słabsze spalanie = więcej sadzy.

PS przykasowali Cię za przepalanie DPF?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Neon » 4 wrz 2008, 15:02

Akcja serwisowa była owszem ale podobno tylko do modeli przed liftingiem (tak mi powiedzieli w serwisie). Pytałe czy IC ma cos wspólnego z zabrudzeniem DPF i odpowiedzieli, że raczej nie. Auto bede odbierał jutro lub w poniedziałek, więc wtedy sie wszystkiego dowiem dokładnie.
Pozdrawiam
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez Myjk » 4 wrz 2008, 15:15

Neon napisał(a):Akcja serwisowa była owszem
ale podobno tylko do modeli przed liftingiem (tak mi powiedzieli w serwisie).

Weź Ty ich pacnij tam przy okazji. ;)
Ja mam poliftową i też miałem uszczelniany IC
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=54571


Neon napisał(a):odpowiedzieli, że raczej nie

Na mój chłopski rozum ma, i to spore.

Może tutejsze autorytety w kwestii diesla się wypowiedzą na ten temat?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Neon » 4 wrz 2008, 15:48

Mnie sie też wydaje, że IC ma wiele wspólnego z DPF ale prawdy od nich nigdy sie nie dowiesz. Zawsze będą się bronic. Za wypalenie policzyli mi 300 zł :(
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez aarko1 » 5 wrz 2008, 19:13

Neon napisał(a):Mnie sie też wydaje, że IC ma wiele wspólnego z DPF ale prawdy od nich nigdy sie nie dowiesz. Zawsze będą się bronic. Za wypalenie policzyli mi 300 zł :(


WITAM TO JUZ PODNIESLI KWOTE TEN SAM SERWIs DWA MIESIACE TEMU 250 ZŁ i przygotuj sie na wymiane oleju wraz z filtrem (1000zł razem) ,JAK WCZESNIEJ PISAŁEM PO 140 km MIGOTENIE FITRA USTAŁO PO RESECIE CZYLI WYŁACZENIE STACYJKI I POTEM PRZEJECHAŁEM W TRASIE 3500 KM WIEKSZOSC ATUTOSTRADY BEZ PROBLEMOW.TERAZ ZNOWU MIGA DLA POCIESZENIA DZWONIŁEM DO SERWISU MAZDY W NIEMCZECH NOWY FILTR Z MONTAZEM I GWARANCJA NA DWA LATA 800 EURO .
tylko pytanie jak przejade 50tys.km czy bedzie powtorka .narazie szukam sposobu ominiecia dpf to tylko filtr tylko jak ustawic komputer .tu jest problem czy sie da wyłaczyc wszyskie czujniki ktore uruchamiaja procedure wypalania (pobierania paliwa do wypalenia bo jak nie to po 1000km olej do wymiany ,poniewaz go przybedzie)

i co powiedzieli w serisie neon zaczynasz miec te same problemy co ja
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 20:38
Posty: 28
Skąd: koscian
Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.

Postprzez Myjk » 5 wrz 2008, 20:15

aarko1 napisał(a):przygotuj sie na wymiane oleju wraz z filtrem (1000zł razem)

Co proszę? 300 zł płaciłem za taką usługę.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6