Metalowe elementy w misce olejowej
miazga91 napisał(a):1.Panewek nie da się w tym momencie wymienić?2. A co jeśli one już były robione a to co znalazłem w misce to pozostałości? 3.mogą to być drobinki z panewki od turbiny?4. Może poczekać do następnej wymiany oleju, odkręcic ponownie miskę i sprawdzić czy znowu silnik cos "wyrzucił" z siebie?
5.Jeśli nie to lepiej się auta pozbyć czy co?:(..
1.tylko po demontażu silnika
2.to można to jeszcze prawdopodobnie poprawić..
3.nie, abs nie ma takiej opcji, te opilki to panewki
4.im dłużej tym gorzej 100%
5.to twoja idywidualna sprawa.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Poprawialem po "fachowcach" od volkswagenow , opli i innych marek , samo skladanie silnika ( to co widziałem ) daje duzo do myslenia , co do Twojego tematu napisze tak , w tej chwili na rynku wtornym totalny brak uzywanych silnikow , wiadomo ze mazdy z roku 2003-2005 maja obecnie po 500 tys km ( te ktore jeszcze jezdza po europejskich drogach ) Nie kuplbym silnika z takim przebiegiem . Uwazam ze nie powinienes czekac bo moze byc juz za pozno na dłubanie w nim . Podstawą silnikow RF5C jest wał korbowy , gdy wyjmiesz go na zewnatrz , oddasz do dobrego , zaznaczam dobrego szlifierza to masz duzo mniejszy problem . Kazdy wal ma III szlify , wiem ze te pozacierane jednostki nie wydaja nawet na ten III i generalnie wał mozna sprzedac na wage . Im wczesniej to zrobisz tym wał moze byc ok . Robisz szlif , kupujesz panweki korby i glowne , uszczelniacz przod i tyl silnika , dobry silikon i motor masz sprawny . W tej chwili mam 3 silniki do zrobienia w tym jeden RF7J w GH no tam akurat pompa olejowa dała ciała ale to juz inna bajka wady tego silnika . Jak bedziesz mial pytania pisz do mnie na Priv. Pozdrawiam J
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):... Robisz szlif , kupujesz panweki korby i glowne , ..J
+wymieniasz lub jesli to mozliwe naprawiasz korbowod/y
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dokładnie , nie wspomniałem o nich bo to oczywista oczywistość
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Masakra , dobrze ze wal jest okej , juz na dniach Madzia bedzie tykac .
No i nadeszła ta PIĘKNA chwila – Madzia tyka i cyka
U mnie problem rozwiązany jak zwykle u niezawodnego Jaksy
bieski napisał(a):Jarku a co było przyczyną rozwalenia tego motoru? przelot, tak jak kolega Osypiuk pisze ?
Opinia rzeczoznawcy PzMot jest jednoznaczna :
"...zmęczenie materiału, wynikające z wyeksploatowania silnika..."
Ze starego silnika został tylko wał
Jeszcze raz apeluję :
Sprawdzajcie wtryski
Posunę się dalej – kalibrację wtrysków lepiej robić co przegląd – wtedy nie będzie takich przygód jak u Mnie
choinkowy bardzo drogi, jeszcze na swoje 37 wiosen takiego nie miałem i nikomu nie życzę.
A sprzedawca od którego kupiłem Madzię będzie
O wszystkim napiszę w odpowiednim czasie i w odpowiednim dziale.
Miłych Świąt,
Pozdrawiam,
Adamos
- Od: 4 gru 2010, 11:55
- Posty: 44
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi
I ja sie ciesze ze wszystko poszło zgodnie z procedurami producenta , faktycznie silnik pracuje bardzo ładnie . Pozdrawiam J
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
dot. Mazda 6 D, 121km, 2004r, przebieg ok. 230tyś
Auto kupione było przy przebiegu 130tys, ja zrobiłem następne 100tyś.
Przebieg był udokumentowany, sam to auto przywoziłem z niemiec. Regularnie wymieniane filtry,olej (co10tyś). Do tej pory wymieniłem również dwumas i dwa razy czyściłem EGR, więcej niespodzianek nie miałem.
Dzisiaj postanowiłem (dopiero) sprawdzić stan smoka olejowego. Wyglądało to następująco:
Po odkręceniu michy smok czysty , ale znalazłem kawałek twardego metalu (blaszki) którą przyciągnął magnes. Więcej żadnych opiłków w misce nie było, czy ktoś mógłby podpowiedzieć skąd się to tam mogło znaleźć.
Dołączam zdjęcia, duże powiększenie, metal ma ok ok 1,2cm
Auto kupione było przy przebiegu 130tys, ja zrobiłem następne 100tyś.
Przebieg był udokumentowany, sam to auto przywoziłem z niemiec. Regularnie wymieniane filtry,olej (co10tyś). Do tej pory wymieniłem również dwumas i dwa razy czyściłem EGR, więcej niespodzianek nie miałem.
Dzisiaj postanowiłem (dopiero) sprawdzić stan smoka olejowego. Wyglądało to następująco:
Po odkręceniu michy smok czysty , ale znalazłem kawałek twardego metalu (blaszki) którą przyciągnął magnes. Więcej żadnych opiłków w misce nie było, czy ktoś mógłby podpowiedzieć skąd się to tam mogło znaleźć.
Dołączam zdjęcia, duże powiększenie, metal ma ok ok 1,2cm
- Od: 29 sie 2004, 19:15
- Posty: 17
- Skąd: Jelcz-Laskowice
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel
Witam wszystkich! Mam problem z Mazdą 6 136Km 2003r. Dzisiaj zabrałem się za wymianę oleju i czyszczenie smoka. Po zdjęciu miski olejowej zauważyłem małe kawałki jakiegoś stopu metali(magnes ich nie przyciąga). Auto bardzo dobrze odpalało, ale przy energicznym dodaniu gazu słychać było dziwne zgrzytanie. Myślałem, że owe zgrzytanie dochodzi z turbiny i na nią padł wybór bo auto bardzo kopciło na czarno. Po zdjęciu turbiny wałek nie ma dużego luzu max. 1 mm na boki. Sprawdzałem dźwigienki zaworów, ale są całe.Dodam jeszcze, że samochód nie miał mocy i ciężko było wjechać do garażu.
- Od: 24 lut 2014, 20:52
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 GG
Diesla (RF-5C / RF-7J)
połączyłem
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Nie chciałem odświeżać:P na przyszłość będę pamiętał
Zostaje jeszcze problem braku mocy...
Auto ciężko wkręca się na obroty, przy ponad 2 tys. słychać dziwny zgrzyt z okolic turbiny i bardzo kopci na czarno. Jest taki spadek mocy, że ciężko było mi wjechać do garażu. Co może byc przyczyną? jednak to turbo czy może wtryski?
Zostaje jeszcze problem braku mocy...
Auto ciężko wkręca się na obroty, przy ponad 2 tys. słychać dziwny zgrzyt z okolic turbiny i bardzo kopci na czarno. Jest taki spadek mocy, że ciężko było mi wjechać do garażu. Co może byc przyczyną? jednak to turbo czy może wtryski?
- Od: 24 lut 2014, 20:52
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 GG
Diesla (RF-5C / RF-7J)
matani napisał(a):Co może byc przyczyną? jednak to turbo czy może wtryski?
Zdejmij gumowy przewód wlotowy do turbiny i sprawdź palcami luz promieniowy osi. Niewielki luz osiowy jest dopuszczalny ale promieniowy nie może dać się wyczuć. Przy okazji sprawdź, czy wnętrze przewodu jest suche.
to na 100% elementy aluminiowe czyli dzwigenek popychaczy zaworow.matani napisał(a):... Po zdjęciu miski olejowej zauważyłem małe kawałki jakiegoś stopu metali(magnes ich nie przyciąga)..
koniecznie zdemontuje dekiel glowicy i krytyczenie obejrzyj wszystkie dzwignie..
moze ktoras sie rozlatuje..
E.
Dopisano 24 lut 2014 20:17:
Leoo napisał(a):matani napisał(a):... czy wnętrze przewodu jest suche.
przewody powietrzne turbiny musza byc zaolejone.
wynika to z tego, ze powietrze z odmy glowicy jest zaciagane od wlotu .
dlatego nie ma mozliwosci aby tam bylo kpl. sucho.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jak zobaczyłem te kawałki od razu o tym pomyślałem. Zdjąłem dekiel pokrywy głowicy i starannie obejrzałem wszystkie dźwigienki. O dziwo, żadna nie jest pęknięta. Może pozostałości po starych?
Przewody moim zdaniem mają ca dużo oleju.
Niestety jest luz promieniowy i osiowy znaczy, że turbo na szrot? :/
Przewody moim zdaniem mają ca dużo oleju.
Niestety jest luz promieniowy i osiowy znaczy, że turbo na szrot? :/
- Od: 24 lut 2014, 20:52
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 GG
Diesla (RF-5C / RF-7J)
matani napisał(a):...Niestety jest luz promieniowy i osiowy znaczy, że turbo na szrot? :/
tak.
El.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
matani napisał(a):To przez padnięte turbo jest, aż taki spadek mocy, że ciężko nawet do garażu wjechać? :/
na pewno jest spory spadek mocy rzedu ok. 40-50 KM!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No tak, ale odejmując 50KM zostaje jeszcze 86 a wjeżdżając do garażu potrafił mi zgasnąć. Miałem uczucie jak by się dławił. W najbliższych dniach dorwę na test jakieś sprawne turbo poskładam do kupy i się zobaczy co z tego będzie.
- Od: 24 lut 2014, 20:52
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 GG
Diesla (RF-5C / RF-7J)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6