Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników
nie ma technologii naprawy dla wtryskiwaczy w Mazdach
wylko wymiana wtrysku
E
wylko wymiana wtrysku
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Porwałem się na zmianę końcówek, dałem wtrysk do mycia po odebraniu zabrałem się za skręcanie zalałem wszystko ropą i powoli skręciłem dwa wtryski dokręcając je momentem 41Nm (takim momentem skręcają wtryski do forda mondeo niby mało wspólnego ale wtrysk to niby wtrysk wiadome różnica duża ale lepiej dokręcić taką siłą niż "na pałe" kluczem)..
Po teście przelewowym jestem zadowolony, sami oceńcie :
przed
Po
Chyba duża różnica ale czy mogę to nazwać sukcesem? Nie wiem bo tu już trzeba kogoś kto się zna i jestem w punkcie w którym nie wiem co mam zrobić bo auto niby ładniej chodzi ale nadal gaśnie przy próbie zrobienia kalibracji w forscan i klekocze najbardziej słychać to na biegu 5 i 1500 obrotów.
Z tą kalibracją może to po prostu winna programu za 40zł ? Pytałem kilku mechaników z okolic co mają różne programy i żaden nie jest w stanie zrobić mi kalibracji czyli zostaje tylko mazda serwis ale czy ten klekot może być właśnie powodem braku kalibracji? Czekam na odpowiedź mózgów forum, stawiam krate piwa jak naprawimy w końcu ten pojazd który kiedyś jeszcze kochałem
@ a może w tym momencie to wina 1 i 4 wtrysku?
Tu zdjęcie z programu, są dwie korekty przed "regeneracją" nie było żadnej korekty.
Jeśli chodzi o koszty to 220zł za dwie końcówki plus własna robota
Po teście przelewowym jestem zadowolony, sami oceńcie :
przed
Po
Chyba duża różnica ale czy mogę to nazwać sukcesem? Nie wiem bo tu już trzeba kogoś kto się zna i jestem w punkcie w którym nie wiem co mam zrobić bo auto niby ładniej chodzi ale nadal gaśnie przy próbie zrobienia kalibracji w forscan i klekocze najbardziej słychać to na biegu 5 i 1500 obrotów.
Z tą kalibracją może to po prostu winna programu za 40zł ? Pytałem kilku mechaników z okolic co mają różne programy i żaden nie jest w stanie zrobić mi kalibracji czyli zostaje tylko mazda serwis ale czy ten klekot może być właśnie powodem braku kalibracji? Czekam na odpowiedź mózgów forum, stawiam krate piwa jak naprawimy w końcu ten pojazd który kiedyś jeszcze kochałem
@ a może w tym momencie to wina 1 i 4 wtrysku?
Tu zdjęcie z programu, są dwie korekty przed "regeneracją" nie było żadnej korekty.
Jeśli chodzi o koszty to 220zł za dwie końcówki plus własna robota
wszystko dobrze ale klekot znaczy cos niedobrego.
oby nie okazal sie ze to na panewce (na korbowodzie) jest luz a poszukiwania sa w nieodpowiednim kierunku prowadzone..
pozdr.
E
oby nie okazal sie ze to na panewce (na korbowodzie) jest luz a poszukiwania sa w nieodpowiednim kierunku prowadzone..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kurde lany zawsze dobry olej i panewka pada? Na wtryskach miał się zakończyć temat wydatków chociaż na miesiąc a tu takie coś.. Tego klekotania przy 1500 obr nie było przed naprawa wtryskow ale wtedy auto chodziło dużo gorzej.
Ale jeszcze może jest nadzieja bo podczas kalibracji stukanie się najbardziej nasilalo może dlatego że próbowało dostric wtrysk czy to raczej luz na wale? mam 5 sekundowy filmik jitro wrzucę.
Ale jeszcze może jest nadzieja bo podczas kalibracji stukanie się najbardziej nasilalo może dlatego że próbowało dostric wtrysk czy to raczej luz na wale? mam 5 sekundowy filmik jitro wrzucę.
wielu mechanikow nie stwierdzilo poprawnie gdzie puka, bo pukanie sie przenosci
szczegolnie przy przytartej panewce na korbowodzie
przejedz sie autem i sluchaj:
daj gazu- podkrec silnik do gornego pola obrotow i odejmnij gaz,
jak dalej puka, to to nie wtrysk.
czyli sprawa mechaniczna
pozdr.
E
szczegolnie przy przytartej panewce na korbowodzie
przejedz sie autem i sluchaj:
daj gazu- podkrec silnik do gornego pola obrotow i odejmnij gaz,
jak dalej puka, to to nie wtrysk.
czyli sprawa mechaniczna
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Zrobiłem tak jak piszesz i nie było żadnych stukow, ogólnie trochę one ucichly po naprawie wtryskow np przy Ruszaniu na zimnym wcześniej waliło i telepalo autem teraz delikatnie klekocze. Jeszcze jedna ważna informacja taki sam stukot mogę wywołać odłączeniem kabel zasilający wtrysk w momencie odłączenia wtrysku jest jeszcze cisza przez jakieś 2-3 sekundy a później zaczyna klepac tak samo jak rano przy ruszaniu na zimnym. Może taki opis wam coś powie? Przydało by się drugie takie auto do porównania :p
jak dla mnie to wtrysk jest uszkodzony.
dla pewnosci zainwestuj w kalibracje (w ASo ) ,
to dowiesz sie wiecej, duzo wiecej..
pozdr.E
dla pewnosci zainwestuj w kalibracje (w ASo ) ,
to dowiesz sie wiecej, duzo wiecej..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dwóch mechaników potwierdziło ze to nie panewka uff... Może za słabo lub za mocno dokrecilem wtryskiwacz czy to raczej nie to? Albo jest opcja ze wtrysk leje mimo małego przelewu może coś wyżej jest uszkodzone.. Rozkręca i skrece wszystko jeszcze raz dam nowe podkładki, ustawie zawory i wtedy będę myśleć co dalej. Aso na Podkarpaciu poleci ktoś jakieś?
DooOminO napisał(a):Tu zdjęcie z programu, są dwie korekty przed "regeneracją" nie było żadnej korekty.
zerknij sobie na mój ostatni post w tym wątku:
viewtopic.php?f=410&t=174872&start=20
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Dziś skręciłem juz wszystko tak jak ma być nowe podkładki i td, wtryski z nową końcówka dałem parą na 3 i 4 cylinder i teraz się niby zgadza korekta o której pisałem wyżej i dałem zdjęcie w tym momencie korektę ma 1 i 2 wtrysk 0.125 i 1.438 to chyba nie dużo? Nie wiem czy zostawić to i narazie jeździć? Kusi mnie żeby zmienić końcówki na wtrysku 1 i 2 ale nie ze przyniesie to zamierzamy efekt. Skręcanie w własnym garażu...
Aha ważna sprawa znalazłem poradnik w pdfie jak bosh regeneruje wtryski denso świetna sprawa kopalnia wiedzy wrzucę link jak będę na komputerze
Bosh końcówkę wtrysku denso skręca siła 45 Nm bardzo ważna rzecz w tej całej zabawie (moment jest idealny bo dla pewności zrobiłem sobie znaki jak był wcześniej skrecony, wszystko się zgadzało )
Aha ważna sprawa znalazłem poradnik w pdfie jak bosh regeneruje wtryski denso świetna sprawa kopalnia wiedzy wrzucę link jak będę na komputerze
Bosh końcówkę wtrysku denso skręca siła 45 Nm bardzo ważna rzecz w tej całej zabawie (moment jest idealny bo dla pewności zrobiłem sobie znaki jak był wcześniej skrecony, wszystko się zgadzało )
ale dalej klepie?
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Klepie dalej a pieniądze się już skończyły.. Podjadę jeszcze do jakiegoś mechanika z okolic może wie więcej na temat tych silników bo tych co dotychczas pytałem nie wiedzą więcej niż ja ostatecznie aso. Może przed tym wszystkim jeszcze wyciągnę wtryski i oddam do serwisu bosh w okolicy na sprawdzenie (50zł sztuka). Jestem w pukcie w którym nie wiem w co inwestować
Co do tego klepania to co tak właściwie moze klepać w wtrysku, sam wtryskiwacz wydaje takie dźwięki czy np "wybuch" mieszanki która nie została rozpylona?
Tutaj ten pdf o którym wspomniałem wcześniej, jeśli ktoś myśli sam modzić przy tym w domowych warunkach co nie powinno mieć miejsca bo za duża dokładność wyrobu części żeby pchać tam swoje brudne paluchy
http://www.ein.org.pl/sites/default/fil ... 02-14p.pdf
Co do tego klepania to co tak właściwie moze klepać w wtrysku, sam wtryskiwacz wydaje takie dźwięki czy np "wybuch" mieszanki która nie została rozpylona?
Tutaj ten pdf o którym wspomniałem wcześniej, jeśli ktoś myśli sam modzić przy tym w domowych warunkach co nie powinno mieć miejsca bo za duża dokładność wyrobu części żeby pchać tam swoje brudne paluchy
http://www.ein.org.pl/sites/default/fil ... 02-14p.pdf
DooOminO napisał(a):... wyciągnę wtryski i oddam do serwisu bosh w okolicy na sprawdzenie (50zł sztuka). ..
nie polecam!
to kolejne wyrzucone pieniadze.
bo albo stwierdza ze sa wszystki poza normami
lub ze sa uszkodzone
co i tak bedzie daleko od prawdy, tej realnej-rzezczywistej
sam to kilka raz przerabialem !wielokrotnie
polecam wizyte w ASO
kalibracja wyjasni wiele
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ok. 200+ pln
to sporo za ok. 400sek pracy testera!
pozdr.E
to sporo za ok. 400sek pracy testera!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Korekta wtrysku na 2 cylindrze teraz skacze mi nawet do +3.8 mg3/suw a na pierwszym +1.0mg/suw 2 i 3 czyli te co zmieniłem końcówkę mają po 0 korekty. Rozmawiałem z mądrymi ludźmi i powiedziano mi ze na korekcie do 3 można jeszcze śmiało jeździć u mnie jest trochę więcej wiec wskazuje na to, że wtrysk 2 jest przytarty i nie wtryskuje wystarczająco paliwa czyli końcówka do wymiany, tyle się dowiedziałem od mądrych ludzi plus po przeczytaniu 180 stron z regeneracji wtryskow w alfie
Moje dalsze plany :
Kupno jeszcze dwóch końcówek tylko mam dylemat czy nie wziąc tych włoskiej produkcji kosztują 175 zł a te co teraz mam są po 105 zł i są produkcji polskiej warszawa coś tam nie pamiętam .
Co planuje zrobić
W pierwszej kolejności zmienię końcówkę drugiego wtrysku złoże i jeśli wszystko wróci do normy to skręcam i Ciesze się naprawionym autem a ostatnia końcówkę zwracam.
Oby była to poprawna diagnoza bo jeśli się mylę to niestety padnięta będzie piezoelektryka a tego juz nikt nie naprawia w naszych wtryskach..
Po skończonych pracach jeśli zakończy się sukcesem napisze długi post z wiedzą która nabyłem przez ten czas, właściwie to czytałem o tym wszędzie w każdej wolnej chwili . Beda zdjęcia, momenty dokręcania, nr części i wykresy z programów na pewno komuś się to w przyszłości przyda przy tej zabawie
Moje dalsze plany :
Kupno jeszcze dwóch końcówek tylko mam dylemat czy nie wziąc tych włoskiej produkcji kosztują 175 zł a te co teraz mam są po 105 zł i są produkcji polskiej warszawa coś tam nie pamiętam .
Co planuje zrobić
W pierwszej kolejności zmienię końcówkę drugiego wtrysku złoże i jeśli wszystko wróci do normy to skręcam i Ciesze się naprawionym autem a ostatnia końcówkę zwracam.
Oby była to poprawna diagnoza bo jeśli się mylę to niestety padnięta będzie piezoelektryka a tego juz nikt nie naprawia w naszych wtryskach..
Po skończonych pracach jeśli zakończy się sukcesem napisze długi post z wiedzą która nabyłem przez ten czas, właściwie to czytałem o tym wszędzie w każdej wolnej chwili . Beda zdjęcia, momenty dokręcania, nr części i wykresy z programów na pewno komuś się to w przyszłości przyda przy tej zabawie
no chyba, ze w okolicy stoi piec
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6