Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników
hej
miales napisac dlugiego i wyczerpującego posta z bojow z wtryskami i klekotem...
czekamy
Zrobiłem wczoraj test
Wyniki były 34 20 22 33 ml po 4 min
Generalnie wygląda że 2 wtryski leją za dużo ale wartości nie są bardzo wysokie \Widziałem że u nie których wyniki dochodziły nawet do 100ml
Próbowałem potem skalibrować ale nie daje się, wywala po chwili sie kalibracja.
Zastanawiam sie czy nie są przypchane lub przytarte rozylacze.
miales napisac dlugiego i wyczerpującego posta z bojow z wtryskami i klekotem...
czekamy
Zrobiłem wczoraj test
Wyniki były 34 20 22 33 ml po 4 min
Generalnie wygląda że 2 wtryski leją za dużo ale wartości nie są bardzo wysokie \Widziałem że u nie których wyniki dochodziły nawet do 100ml
Próbowałem potem skalibrować ale nie daje się, wywala po chwili sie kalibracja.
Zastanawiam sie czy nie są przypchane lub przytarte rozylacze.
Koledzy, a czy jest jakoś określone ile max może wtryskiwacz przelewać w czasie ? np: 5 min ?
Generalnie czytam że jeżeli jest odchyłka duża pomiędzy ilością przelaną na wtryskach to wtedy kiepsko z nimi ale ciekaw jestem czy jeżeli wszystkie przelewają równo to czy wiadomo kiedy leją za dużo ?
Pytam o to ponieważ u mnie z wtryskami jest odwieczny problem. Ostatnim razem gdy grzebałem przy nich było tak, że 2 wtryski lały dużo i miały korekte a dwa pozostałe były ok. Po wymianie 2 kiepskich na sprawdzone okazuje sie, że te stare które zostały mają teraz korekte od 0.5 do 1.5 a te nowe maja po 0. Natomiast te nowe przelewają więcej niż te stare. Już nie wiem co o tym sądzić.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Generalnie czytam że jeżeli jest odchyłka duża pomiędzy ilością przelaną na wtryskach to wtedy kiepsko z nimi ale ciekaw jestem czy jeżeli wszystkie przelewają równo to czy wiadomo kiedy leją za dużo ?
Pytam o to ponieważ u mnie z wtryskami jest odwieczny problem. Ostatnim razem gdy grzebałem przy nich było tak, że 2 wtryski lały dużo i miały korekte a dwa pozostałe były ok. Po wymianie 2 kiepskich na sprawdzone okazuje sie, że te stare które zostały mają teraz korekte od 0.5 do 1.5 a te nowe maja po 0. Natomiast te nowe przelewają więcej niż te stare. Już nie wiem co o tym sądzić.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Pytanie do Szpecialisty:
Czy ujemne wartości korekty na wtryskach są lepsze niż dodatnie – teoretycznie można by wnioskować że jeśli komputer zmniejsza dawkę to znaczy że wtrysk nie "ulewa" – czy to błędny trop ?
Jeśli jednak ujemne są tak samo "złe" jak dodatnie to jakie wartości forscanowe świadczą o znacznym zużyciu wtrysków. W moim przypadku wszystkie wartości są ujemne a maksymalna to 52-72 (swoją drogą dziwne że dwa następujące po sobie procesy kalibracji ustawiają różne wartości – różnice nie większe niż 20).
Jaki jest przelicznik wartości forscanowych na bardziej czytelne jednostki np. mm3/suw ?
Czy ujemne wartości korekty na wtryskach są lepsze niż dodatnie – teoretycznie można by wnioskować że jeśli komputer zmniejsza dawkę to znaczy że wtrysk nie "ulewa" – czy to błędny trop ?
Jeśli jednak ujemne są tak samo "złe" jak dodatnie to jakie wartości forscanowe świadczą o znacznym zużyciu wtrysków. W moim przypadku wszystkie wartości są ujemne a maksymalna to 52-72 (swoją drogą dziwne że dwa następujące po sobie procesy kalibracji ustawiają różne wartości – różnice nie większe niż 20).
Jaki jest przelicznik wartości forscanowych na bardziej czytelne jednostki np. mm3/suw ?
Ostatnio edytowano 22 mar 2017, 11:06 przez szym78, łącznie edytowano 1 raz
-
szym78
kiedyś już o tym pisałem – odpowiedź z forum Forscana była taka, że dopuszczalne są wartości +/– 100. Jeżeli po 3 krotnej próbie kalibracji wartości są poza tym zakresem, może to oznaczać zużycie wtryskiwacza.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
trzeba pamietac ze wtrysk musi poprawnie pracowac na wolnych jak i na wysokich obrotach lub przy duzym obciazeniu (np. jazda pod gorke z przyczepa)
i te wartosci odczytu, stwierdzaja czy jest on jeszcze sprawny czy tez nie
pozdr.E
i te wartosci odczytu, stwierdzaja czy jest on jeszcze sprawny czy tez nie
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam serdecznie
Dotychczas w ogóle nie interesowałem się problemem wtrysków w M6.
Mazdą 6 jeżdżę od 2010 roku, nie miałem żadnych problemów z układem wtryskowym aż do teraz.
Kiedyś wracając z pracy mój silnik zaczął dziwnie rechotać i wszedł w tryb awaryjny. Okazało się, że check zaświecił się z powodu błędu: P0093 – Fuel leak problem. Zgasiłem błąd za pomocą aplikacji "torque". Szukałem wycieków – nic nie znalazłem. Z czasem zauważyłem, że silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki – ewidentnie od wtryskiwaczy. Pojawiły się wibracje od silnika, wachlowania obrotów.
Na obecną chwilą silnik wibruje praktycznie cały czas (w danym zakresie obrotów – raz mocniej, raz słabiej). Na wolnych obrotach jest OK. Jak auto się zagrzeje wówczas słychać czasem charakterystyczne dźwięki uszkodzonego wtryskiwacza. Przed chwilą zrobiłem test przelewowy:
Test trwał dwie minuty gdyż po dwóch minutach brakłoby mi czwartego słoika W słoikach: 1,2,3 było niewiele, czwarty prawie pełny.
Wnioskuję, że zepsuł się czwarty wtryskiwacz ;] Zepsuł się i to konkretnie.
W związki z powyższym chciałem zapytać jakie kroki powinienem poczynić ?
Czy:
1. Wykręcić zepsuty wtryskiwacz (ma oznaczenie 16)
2. Kupić np. używany sprawny, ale z taką samą liczbą.
3. Założyć nowy sprawny wtryskiwacz.
4. Jechać na kalibrację ?
Mój przypadek wydaje się dość prosty. Proszę o pomoc. Średnio mam czas studiować cały temat.
Dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
Dotychczas w ogóle nie interesowałem się problemem wtrysków w M6.
Mazdą 6 jeżdżę od 2010 roku, nie miałem żadnych problemów z układem wtryskowym aż do teraz.
Kiedyś wracając z pracy mój silnik zaczął dziwnie rechotać i wszedł w tryb awaryjny. Okazało się, że check zaświecił się z powodu błędu: P0093 – Fuel leak problem. Zgasiłem błąd za pomocą aplikacji "torque". Szukałem wycieków – nic nie znalazłem. Z czasem zauważyłem, że silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki – ewidentnie od wtryskiwaczy. Pojawiły się wibracje od silnika, wachlowania obrotów.
Na obecną chwilą silnik wibruje praktycznie cały czas (w danym zakresie obrotów – raz mocniej, raz słabiej). Na wolnych obrotach jest OK. Jak auto się zagrzeje wówczas słychać czasem charakterystyczne dźwięki uszkodzonego wtryskiwacza. Przed chwilą zrobiłem test przelewowy:
Test trwał dwie minuty gdyż po dwóch minutach brakłoby mi czwartego słoika W słoikach: 1,2,3 było niewiele, czwarty prawie pełny.
Wnioskuję, że zepsuł się czwarty wtryskiwacz ;] Zepsuł się i to konkretnie.
W związki z powyższym chciałem zapytać jakie kroki powinienem poczynić ?
Czy:
1. Wykręcić zepsuty wtryskiwacz (ma oznaczenie 16)
2. Kupić np. używany sprawny, ale z taką samą liczbą.
3. Założyć nowy sprawny wtryskiwacz.
4. Jechać na kalibrację ?
Mój przypadek wydaje się dość prosty. Proszę o pomoc. Średnio mam czas studiować cały temat.
Dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
1. tak
2. Ciężko znaleźć dobry używany ale nóż się uda, tylko aukcje z gwarancją kupuj. Numer nie musi być taki sam jeśli do nowego wtryskiwacza dostaniesz również kebelek z takim samym oznaczeniem.
3. tak
4. tak, możesz spróbować sam ją przeprowadzić.
To przedlift? Proponuję jeszcze sprawdzić korekty wtryskiwaczy tak z ciekawości
2. Ciężko znaleźć dobry używany ale nóż się uda, tylko aukcje z gwarancją kupuj. Numer nie musi być taki sam jeśli do nowego wtryskiwacza dostaniesz również kebelek z takim samym oznaczeniem.
3. tak
4. tak, możesz spróbować sam ją przeprowadzić.
To przedlift? Proponuję jeszcze sprawdzić korekty wtryskiwaczy tak z ciekawości
DooOminO napisał(a):1. tak
2. Ciężko znaleźć dobry używany ale nóż się uda, tylko aukcje z gwarancją kupuj. Numer nie musi być taki sam jeśli do nowego wtryskiwacza dostaniesz również kebelek z takim samym oznaczeniem.
3. tak
4. tak, możesz spróbować sam ją przeprowadzić.
To przedlift? Proponuję jeszcze sprawdzić korekty wtryskiwaczy tak z ciekawości
Witaj
Tak, to przedlift 2004 rok.
Czy możesz mnie w takim razie naprowadzić:
1. Jak samemu przeprowadzić kalibrację ?
2. Jak sprawdzić korekty wtryskiwaczy ?
wtrysk do wymiany,absolutnie
wszelkie kalibrcje tak,ale po wymianie
wszelkie kalibrcje tak,ale po wymianie
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Lm327 mam – torque na telefonie kasowałem błąd jak jechałem i wskakiwał mi check.
Enduro – tak do wymiany, źle się jeździ już. Silnik cały czas wibruje praktycznie, non stop wywala błąd i wchodzi w tryb awaryjny.
Wtrysk kupię używany.
PYTANIE:
CZY JEŚLI KUPIĘ WTRYSK I ZAŁOŻĘ TO OD RAZU MAM WYKONAĆ TEST PRZELEWOWY ? JEŚLI ILOŚĆ ROPY BĘDZIE PODOBNA DO RESZTY ROZUMIEM, ŻE WTRYSK JEST OK ? (WIADOMO, ŻE MOŻNA TRAFIĆ NA USZKODZONY UŻYWANY).
Enduro – tak do wymiany, źle się jeździ już. Silnik cały czas wibruje praktycznie, non stop wywala błąd i wchodzi w tryb awaryjny.
Wtrysk kupię używany.
PYTANIE:
CZY JEŚLI KUPIĘ WTRYSK I ZAŁOŻĘ TO OD RAZU MAM WYKONAĆ TEST PRZELEWOWY ? JEŚLI ILOŚĆ ROPY BĘDZIE PODOBNA DO RESZTY ROZUMIEM, ŻE WTRYSK JEST OK ? (WIADOMO, ŻE MOŻNA TRAFIĆ NA USZKODZONY UŻYWANY).
po wymianie: kalibracja
potem mozna sprawdzac na przelewach
przy okazji podregulowac luzy na zaworach i wymienic podkladki
pozdr.
E
potem mozna sprawdzac na przelewach
przy okazji podregulowac luzy na zaworach i wymienic podkladki
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
Samochód naprawiony. tzn:
Zakupiłem wtryskiwacz. Niestety nie było takiego jaki był u mnie, czyli z numerem 16. Zapłaciłem za wtrysk 200zł.
Kupiłem z numerem 8, niestety bez kabelka oporowego.
Zakupiony wtrysk to 13H50B.
Zacząłem rozbierać samochód, wyciągnąłem wtrysk, okazało się ,że siedział u mnie 13H50A
No cóż, założyłem więc 13h50B który kupiłem, uprzednio wymieniając podkładkę.
Odnośnie podkładek, to w 2010 roku byłem w "MazVagTech" w Mysłowicach gdzie wymieniano mi podkładki pod wtryskami. Podkładki założono tym rantem (wcięciem) do dołu, tzn wcięciem do cylindrów.
Na forum czytałem, że ten rant powinien być w górę tzn. w stronę głowicy. Wg. mnie montowanie go wcięciem do góry jest beze sensu. Wcięcie nie pełnie wówczas żadnej roli. Powinien być do dołu.
Mniejsza o to.
Odpalam samochód. Odpalił bez problemu. Przejechałem się kilka km i:
– Zniknęły wibracje na całym samochodzie
– Nie ma błędu P0093
Mówiąc po krótce: założyłem nowy wtrysk o nr 8, podłączyłem na starym przewodzie o nr 16, nie skalibrowałem wtrysków (tak jak mówię, skończyłem o 2 w nocy). Mino to wtryskiwacz działa 100 razy lepiej niż ten stary który lał...
W tym tygodniu spróbuję załatwić nowy przewód i zrobić kalibrację.
Samochód naprawiony. tzn:
Zakupiłem wtryskiwacz. Niestety nie było takiego jaki był u mnie, czyli z numerem 16. Zapłaciłem za wtrysk 200zł.
Kupiłem z numerem 8, niestety bez kabelka oporowego.
Zakupiony wtrysk to 13H50B.
Zacząłem rozbierać samochód, wyciągnąłem wtrysk, okazało się ,że siedział u mnie 13H50A
No cóż, założyłem więc 13h50B który kupiłem, uprzednio wymieniając podkładkę.
Odnośnie podkładek, to w 2010 roku byłem w "MazVagTech" w Mysłowicach gdzie wymieniano mi podkładki pod wtryskami. Podkładki założono tym rantem (wcięciem) do dołu, tzn wcięciem do cylindrów.
Na forum czytałem, że ten rant powinien być w górę tzn. w stronę głowicy. Wg. mnie montowanie go wcięciem do góry jest beze sensu. Wcięcie nie pełnie wówczas żadnej roli. Powinien być do dołu.
Mniejsza o to.
Odpalam samochód. Odpalił bez problemu. Przejechałem się kilka km i:
– Zniknęły wibracje na całym samochodzie
– Nie ma błędu P0093
Mówiąc po krótce: założyłem nowy wtrysk o nr 8, podłączyłem na starym przewodzie o nr 16, nie skalibrowałem wtrysków (tak jak mówię, skończyłem o 2 w nocy). Mino to wtryskiwacz działa 100 razy lepiej niż ten stary który lał...
W tym tygodniu spróbuję załatwić nowy przewód i zrobić kalibrację.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6