Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

Postprzez pawelsz » 16 wrz 2016, 14:31

hej
miales napisac dlugiego i wyczerpującego posta z bojow z wtryskami i klekotem...
czekamy :)

Zrobiłem wczoraj test
Wyniki były 34 20 22 33 ml po 4 min
Generalnie wygląda że 2 wtryski leją za dużo ale wartości nie są bardzo wysokie \Widziałem że u nie których wyniki dochodziły nawet do 100ml
Próbowałem potem skalibrować ale nie daje się, wywala po chwili sie kalibracja.
Zastanawiam sie czy nie są przypchane lub przytarte rozylacze.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez Dark_Mat » 24 paź 2016, 00:15

Czy zamiast testu przelewowego na butelkach, można zrobić go za pomocą forscana? Czy wyniki będą porównywalne w obu przypadkach?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez DooOminO » 24 paź 2016, 19:59

Test przelewowy za pomocą forscana? Nie rozumiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Dark_Mat » 24 paź 2016, 21:16

Tak słyszałem, że tak podobno można zrobić.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez zboq » 2 lut 2017, 22:00

Koledzy, a czy jest jakoś określone ile max może wtryskiwacz przelewać w czasie ? np: 5 min ?
Generalnie czytam że jeżeli jest odchyłka duża pomiędzy ilością przelaną na wtryskach to wtedy kiepsko z nimi ale ciekaw jestem czy jeżeli wszystkie przelewają równo to czy wiadomo kiedy leją za dużo ?

Pytam o to ponieważ u mnie z wtryskami jest odwieczny problem. Ostatnim razem gdy grzebałem przy nich było tak, że 2 wtryski lały dużo i miały korekte a dwa pozostałe były ok. Po wymianie 2 kiepskich na sprawdzone okazuje sie, że te stare które zostały mają teraz korekte od 0.5 do 1.5 a te nowe maja po 0. Natomiast te nowe przelewają więcej niż te stare. Już nie wiem co o tym sądzić.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez szym78 » 22 mar 2017, 10:36

Pytanie do Szpecialisty:
Czy ujemne wartości korekty na wtryskach są lepsze niż dodatnie – teoretycznie można by wnioskować że jeśli komputer zmniejsza dawkę to znaczy że wtrysk nie "ulewa" – czy to błędny trop ?
Jeśli jednak ujemne są tak samo "złe" jak dodatnie to jakie wartości forscanowe świadczą o znacznym zużyciu wtrysków. W moim przypadku wszystkie wartości są ujemne a maksymalna to 52-72 (swoją drogą dziwne że dwa następujące po sobie procesy kalibracji ustawiają różne wartości – różnice nie większe niż 20).
Jaki jest przelicznik wartości forscanowych na bardziej czytelne jednostki np. mm3/suw ?
Ostatnio edytowano 22 mar 2017, 11:06 przez szym78, łącznie edytowano 1 raz
szym78
 

Postprzez dobrzyn22 » 22 mar 2017, 10:57

kiedyś już o tym pisałem – odpowiedź z forum Forscana była taka, że dopuszczalne są wartości +/– 100. Jeżeli po 3 krotnej próbie kalibracji wartości są poza tym zakresem, może to oznaczać zużycie wtryskiwacza.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 22 mar 2017, 11:00

trzeba pamietac ze wtrysk musi poprawnie pracowac na wolnych jak i na wysokich obrotach lub przy duzym obciazeniu (np. jazda pod gorke z przyczepa)
i te wartosci odczytu, stwierdzaja czy jest on jeszcze sprawny czy tez nie
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 17 mar 2018, 01:22

Witam serdecznie

Dotychczas w ogóle nie interesowałem się problemem wtrysków w M6.

Mazdą 6 jeżdżę od 2010 roku, nie miałem żadnych problemów z układem wtryskowym aż do teraz.

Kiedyś wracając z pracy mój silnik zaczął dziwnie rechotać i wszedł w tryb awaryjny. Okazało się, że check zaświecił się z powodu błędu: P0093 – Fuel leak problem. Zgasiłem błąd za pomocą aplikacji "torque". Szukałem wycieków – nic nie znalazłem. Z czasem zauważyłem, że silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki – ewidentnie od wtryskiwaczy. Pojawiły się wibracje od silnika, wachlowania obrotów.

Na obecną chwilą silnik wibruje praktycznie cały czas (w danym zakresie obrotów – raz mocniej, raz słabiej). Na wolnych obrotach jest OK. Jak auto się zagrzeje wówczas słychać czasem charakterystyczne dźwięki uszkodzonego wtryskiwacza. Przed chwilą zrobiłem test przelewowy:

Obrazek

Test trwał dwie minuty gdyż po dwóch minutach brakłoby mi czwartego słoika :] W słoikach: 1,2,3 było niewiele, czwarty prawie pełny.

Wnioskuję, że zepsuł się czwarty wtryskiwacz ;] Zepsuł się i to konkretnie.

W związki z powyższym chciałem zapytać jakie kroki powinienem poczynić ?

Czy:

1. Wykręcić zepsuty wtryskiwacz (ma oznaczenie 16)
2. Kupić np. używany sprawny, ale z taką samą liczbą.
3. Założyć nowy sprawny wtryskiwacz.
4. Jechać na kalibrację ?

Mój przypadek wydaje się dość prosty. Proszę o pomoc. Średnio mam czas studiować cały temat.

Dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez DooOminO » 17 mar 2018, 16:52

1. tak
2. Ciężko znaleźć dobry używany ale nóż się uda, tylko aukcje z gwarancją kupuj. Numer nie musi być taki sam jeśli do nowego wtryskiwacza dostaniesz również kebelek z takim samym oznaczeniem.
3. tak
4. tak, możesz spróbować sam ją przeprowadzić.

To przedlift? Proponuję jeszcze sprawdzić korekty wtryskiwaczy tak z ciekawości ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Hubix » 17 mar 2018, 17:39

DooOminO napisał(a):1. tak
2. Ciężko znaleźć dobry używany ale nóż się uda, tylko aukcje z gwarancją kupuj. Numer nie musi być taki sam jeśli do nowego wtryskiwacza dostaniesz również kebelek z takim samym oznaczeniem.
3. tak
4. tak, możesz spróbować sam ją przeprowadzić.

To przedlift? Proponuję jeszcze sprawdzić korekty wtryskiwaczy tak z ciekawości ;)


Witaj

Tak, to przedlift 2004 rok.
Czy możesz mnie w takim razie naprowadzić:

1. Jak samemu przeprowadzić kalibrację ?
2. Jak sprawdzić korekty wtryskiwaczy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez DooOminO » 18 mar 2018, 18:34

Zakup elma i pobierz program forscan :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Enduro » 18 mar 2018, 19:18

wtrysk do wymiany,absolutnie
wszelkie kalibrcje tak,ale po wymianie
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 18 mar 2018, 21:04

Lm327 mam – torque na telefonie kasowałem błąd jak jechałem i wskakiwał mi check.

Enduro – tak do wymiany, źle się jeździ już. Silnik cały czas wibruje praktycznie, non stop wywala błąd i wchodzi w tryb awaryjny.

Wtrysk kupię używany.

PYTANIE:

CZY JEŚLI KUPIĘ WTRYSK I ZAŁOŻĘ TO OD RAZU MAM WYKONAĆ TEST PRZELEWOWY ? JEŚLI ILOŚĆ ROPY BĘDZIE PODOBNA DO RESZTY ROZUMIEM, ŻE WTRYSK JEST OK ? (WIADOMO, ŻE MOŻNA TRAFIĆ NA USZKODZONY UŻYWANY).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 19 mar 2018, 06:49

a mnie ciekawi jaką wartość korekty w forscanie ma ten zużyty wtryskiwacz ..
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 19 mar 2018, 23:12

po wymianie: kalibracja
potem mozna sprawdzac na przelewach
przy okazji podregulowac luzy na zaworach i wymienic podkladki

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 25 mar 2018, 02:43

Witam

Samochód naprawiony. tzn:

Zakupiłem wtryskiwacz. Niestety nie było takiego jaki był u mnie, czyli z numerem 16. Zapłaciłem za wtrysk 200zł.

Kupiłem z numerem 8, niestety bez kabelka oporowego.

Zakupiony wtrysk to 13H50B.

Zacząłem rozbierać samochód, wyciągnąłem wtrysk, okazało się ,że siedział u mnie 13H50A

No cóż, założyłem więc 13h50B który kupiłem, uprzednio wymieniając podkładkę.

Odnośnie podkładek, to w 2010 roku byłem w "MazVagTech" w Mysłowicach gdzie wymieniano mi podkładki pod wtryskami. Podkładki założono tym rantem (wcięciem) do dołu, tzn wcięciem do cylindrów.
Na forum czytałem, że ten rant powinien być w górę tzn. w stronę głowicy. Wg. mnie montowanie go wcięciem do góry jest beze sensu. Wcięcie nie pełnie wówczas żadnej roli. Powinien być do dołu.

Mniejsza o to.

Odpalam samochód. Odpalił bez problemu. Przejechałem się kilka km i:

– Zniknęły wibracje na całym samochodzie
– Nie ma błędu P0093

Mówiąc po krótce: założyłem nowy wtrysk o nr 8, podłączyłem na starym przewodzie o nr 16, nie skalibrowałem wtrysków (tak jak mówię, skończyłem o 2 w nocy). Mino to wtryskiwacz działa 100 razy lepiej niż ten stary który lał...

W tym tygodniu spróbuję załatwić nowy przewód i zrobić kalibrację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez DooOminO » 25 mar 2018, 10:55

Zawsze wymieniaj również podkładkę wtryskiwacza obok, co do wtryskiwacza bez komputera nie można tu nic powiedzieć bo to, że działa nie znaczy, że nie leje . Powodzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6