wyciek oleju M6 diesel

Postprzez gilek » 31 paź 2010, 13:56

witam.
Moja madzia pobiera olej i kopci przy dynamiczniejszej jezdzie. po przesledzeniu forum bylem pewien ze to uszczelki pod wtryskiwaczami poniewaz dymi tez z pod korka oleju. dzisiaj lecz zauwazylem sporo oleju w okolicach filtra powietrza i bezpiecznikow. mial ktos moze podobny problem? ponizej zamieszczam zdjecie. na forum nic nie znalazlem o wyciekach z tej czesci silniczka prosze o pomoc.

Obrazek

Obrazek
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 20:30
Posty: 12
Skąd: belfast

Postprzez aros87 » 31 paź 2010, 14:34

To sa okolice intercoolera wiec moze cos z tym zwiazane? A podkladki pot wtryskami jezeli nie wymieniles to jaknajpredzej sie za to zabierz, tymbardziej jak ci dmucha spok korka oleju....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez gilek » 31 paź 2010, 14:40

na wymiane uszczelek jestem umowiony na nastepna sobote. a jesli chodzi o ten intercooler to myslisz ze jest szansa samemu znalezienia wycieku? duze sa problemy z dostyaniem sie do niego?

edit.
znalazlem teraz temat odnosnie intercoolera
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=55256
czy ta akcja wymiany IC wciaz trwa? myslicie ze to moze byc problem mojej madzi?
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 20:30
Posty: 12
Skąd: belfast

Postprzez Enduro » 31 paź 2010, 14:54

gilek napisał(a):a jesli chodzi o ten intercooler to myslisz ze jest szansa samemu znalezienia wycieku? duze sa problemy z dostyaniem sie do niego?

nie!
zdemontuj go (IC) wyczysc go i poszukaj gdzie ma rysy..porzadnie je oczysc i klejem do tego celu poklej!
choc ja preferuje spawanie..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Lorento » 31 paź 2010, 15:20

To nie jest wyciek z coolera. On znajduje sie znacznie niżej, a z reguły pęka przy dolnym kroćcu. Tu uwalona jest olejem obudowa filtra powietrza która jest znacznie powyzej coolera. "...Praw fizyki Pan nie zmienisz, ni bądź Pan głąb!.." , jak mówił Kobuszewski w skeczu "Rura"
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez gilek » 31 paź 2010, 16:37

najwiecej oleju jest pod obudowa filtra powietrza tak na szybko go podnioslem. na tygodniu zaglebie sie tam bardziej i moze znajde usterke i wrzuce jakies info. lecz jesli mial ktos taki problem prosze o wypowidz :) (a jak jest z ta wymiana IC mozliwe ze mi go wymienia za jak zadzwonie do aso?)
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 20:30
Posty: 12
Skąd: belfast

Postprzez Enduro » 31 paź 2010, 17:12

Lorento napisał(a):To nie jest wyciek z coolera. On znajduje sie znacznie niżej, a z reguły pęka przy dolnym kroćcu. Tu uwalona jest olejem obudowa filtra powietrza która jest znacznie powyzej coolera. "...Praw fizyki Pan nie zmienisz, ni bądź Pan głąb!.." , jak mówił Kobuszewski w skeczu "Rura"

no, ale podczas jazdy sila wiatru przeciska olej nawet do gory.
ja obstawiam na uszkodzone rury gumowe I lub na sam IC,
pomimo zalecen "Kobuszewskiego". pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 31 paź 2010, 20:09

Ja bym zajrzał do filtra powietrza czy tam gdzieś się nie pojawia olej.

Nie znaczy to nic dobrego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez gilek » 22 lis 2010, 17:12

witam ponownie ;)
dzisiaj rozebralem nadkole i oczyscilem z grubsza IC i wszystkie rurki. i nie znalazlem tam pekniecia lecz gdy zajzalem od gory pod obudowe filtra powietrza znalazlem niewielkie pekniecie ktore bardzo slabo widac na zdjeciu ponizej poniewaz nie moglem zlapac ostrosci.
Obrazek

sadzicie ze moge to uszczelinc czy jechac na zlom po sprawny czy wymienic na nowy choc to troche duzy koszt i wolalbym tego uniknac



jeszcze ciekawi mnie ta wtyczka ktora mage wyciagnac palcami to tak ma byc czy moze jest to urwane??
tutaj wcisniete:
Obrazek

tutaj wyjete:
Obrazek

a teraz jade do mechanika dowiedziec sie czy da rade uszczelnic moj ic.
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 20:30
Posty: 12
Skąd: belfast

Postprzez Enduro » 22 lis 2010, 19:16

gilek napisał(a):tutaj wyjete:
Obrazek
a teraz jade do mechanika dowiedziec sie czy da rade uszczelnic moj ic.

no to to wyjęte swiadczy o uszkodzeniu czujnika temp. IC, no i jesli mozna go wykrecic,
to go wymien koniecznie, na nowz lub uzywany. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gilek » 22 lis 2010, 23:23

mam jeszcze jedno pytanko tam z tylu widac wtyk do ktorego nic nie jest podlaczone tak ma byc?? od czego on jest?? bylem dzisiaj u mechanika i powiedzial ze jesli nie chce wymieniac to on nie jest za klejeniem powiedzial ze lepiej bedzie zaspawac co wy na to?
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 20:30
Posty: 12
Skąd: belfast

Postprzez Enduro » 23 lis 2010, 00:05

gilek napisał(a):.... 1.tam z tylu widac wtyk do ktorego nic nie jest podlaczone tak ma byc?? od czego on jest?? 2.bylem dzisiaj u mechanika i powiedzial ze jesli nie chce wymieniac to on nie jest za klejeniem powiedzial ze lepiej bedzie zaspawac co wy na to?

ad1. jest to wtyk od reg. wysokości xenonów, których nie masz i dlatego on jest niewykorzystany
ad2. jak on chce spawać metal do platiku, nie pojmuje
ten czujnik trzeba wymienić ni inny a przy pomocy klucza możesz zrobic to sam, w jakieś 20 min. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gilek » 23 lis 2010, 00:35

on nie chce spawac tego wtyku, tylko ic poniewaz jest pekniety zamiescilem to na tej niewyraznej fotce. a tego wtyku nie moge wykrecic poniewaz on sie wyjmuje razem z ta nakretka. wiec chyba sie urwal :(
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 20:30
Posty: 12
Skąd: belfast

Postprzez Enduro » 23 lis 2010, 11:57

gilek napisał(a):on nie chce spawac tego wtyku, tylko ic poniewaz jest pekniety zamiescilem to na tej niewyraznej fotce. a tego wtyku nie moge wykrecic poniewaz on sie wyjmuje razem z ta nakretka. wiec chyba sie urwal :(

jesli go nie wykrecisz to mozesz sprobowac rozwiercic i nowy gwint wykonac, jesli nie dasz rady to IC jest do wymiany i wtedy spawanie pekniecia nie ma sensu.pozdr.E
Ostatnio edytowano 7 gru 2010, 23:24 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gilek » 25 lis 2010, 21:55

witam.
dzisiaj odebralem moja madzie od mechanika. iC zostal zaspawany czujnik temperatury wymieniony koszt 70 funtow za za wyyjecie i wlozenie policzyl sobie 50f. przy okazji wymienilem tez uszczelki pod wtryskiwaczami bo kopcilo spod korka oleju za co policzyl sobie 50 funi. dymienie z pod korka ustalo samochod wydaje sie zwawszy. lecz wciaz gdy przycisne troche kopci ale moze musi sie ten olej wypalic wiec poczekam jeszcze teroche.
usterki naprawione wiec temat chyba do zamkniecia.
dziekuje za pomoc
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 20:30
Posty: 12
Skąd: belfast

Postprzez Enduro » 25 lis 2010, 22:35

gilek napisał(a):....1. lecz wciaz gdy przycisne troche kopci ale moze musi sie ten olej wypalic ....
2.usterki naprawione wiec temat chyba do zamkniecia.
dziekuje za pomoc

ad1. ten olej , czy zanieczyszczenia IC (te w normie) nie maja lub nie powinny miec wplywu na kopcenie!
kopcenie swiadczy o niepoprawnej mieszance powietrza i paliwa, czyli nieszczelnosci powietrza (rury gumowe-ale to slychac!) lub uszkodzone/wyeksplatowane wtryski/turbina lub piersicienie...
nalezy to sprawdzic,jaknajszybciej w ASO testerem (kalibracja wtryskow trwa 360 sekund),
bo na razie to niewielkie koszta...potem beda duzo wieksze.
ad.2. raczej nie, no bo jesli podkladki byly nieszczelne, to powinienes bezwzgledenie wyczyscic smoka/sitko w misce olejowej no i wymiec olej.. polecam i pozdr. Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gilek » 26 lis 2010, 00:14

olej mam zamiar wymienic w przyszlym tygodniu wraz z czyszczeniem smoka bo narazie ta naprawa szarpnela mnie po kieszeni. mechanik tez mi doradzal wymienic olej teraz. a jezeli chodzi o kalibracje wtryskow to jaki jest koszt w aso ? ostatnio bylem zapytac sie o ten IC to kazali mi przyjechac na diagnoze ktora kosztuje 79.55 funtow i wtedy moga sie za niego zabrac. moge poprostu pojechac i poprosic o kalibracje wtryskow??
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 20:30
Posty: 12
Skąd: belfast

Postprzez Enduro » 26 lis 2010, 11:27

gilek napisał(a):1.olej mam zamiar wymienic w przyszlym tygodniu wraz z czyszczeniem smoka bo narazie ta naprawa szarpnela mnie po kieszeni.
2. a jezeli chodzi o kalibracje wtryskow to jaki jest koszt w aso ?
3. moge poprostu pojechac i poprosic o kalibracje wtryskow??

ad1.zabrudzony smok=brak smarowania moze spowodowac o wiele większe czyszczenie portfela, absolutnie!
ad2. w prawostronej Europie to koszt ok 100/200 pln
ad3.wg. mnie , tak. no bo całość trwa raptem kilka minut sama kalibracja (ta dluższa) 360 sekund..
pozdr.E
Ostatnio edytowano 8 gru 2010, 15:25 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gilek » 7 gru 2010, 21:33

witam ponownie.
nie zakladam nowego tematu poniewaz mysle ze moj problem dotyczy tego powyzej. a mianowicie przedwczoraj jechalem autostrada i moja madzia roskraczyla sie na srodku drogi cos zaczelo stukac zapalil sie check engine co zmusilo mnie do zatrzymania sie po czym auto zgaslo. podnioslem maske a silnik zachlapany olejem wiec nie pozostalo mi nic innego jak zacholowanie madzi do mechanika. dzisiaj do niego dzwonilem (on wlasnie wymienial mi uszczelki i spawal IC) i powiedzial mi ze wydmuchalo mi dwie uszczelki pod wtryskami i cos sie stalo z dwoma przewodami ale nie pamietam o co dokladnie mu chodzilo wiec nie bede sciemnial. i tego wlasnie dotyczy moje pytanie czy to moglo sie stac przez nieodpowiednio wymienione uszczelki? nie chce mu placic za naprawe jesli to bylo z jego winy wiec moze ktos wie co mogl zrobic nie tak ze doszlo do rozszczelnienia? czy moze mogla byc tez inna przyczyna? sadze ze on bedzie sie upieral ze to nie z jego winy prosze o odp.
z gory dziekuje :)
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 20:30
Posty: 12
Skąd: belfast

Postprzez Enduro » 7 gru 2010, 23:25

musisz wiedziec co sie stalo..?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6