Moja madzia pobiera olej i kopci przy dynamiczniejszej jezdzie. po przesledzeniu forum bylem pewien ze to uszczelki pod wtryskiwaczami poniewaz dymi tez z pod korka oleju. dzisiaj lecz zauwazylem sporo oleju w okolicach filtra powietrza i bezpiecznikow. mial ktos moze podobny problem? ponizej zamieszczam zdjecie. na forum nic nie znalazlem o wyciekach z tej czesci silniczka prosze o pomoc.
wyciek oleju M6 diesel
witam.
Moja madzia pobiera olej i kopci przy dynamiczniejszej jezdzie. po przesledzeniu forum bylem pewien ze to uszczelki pod wtryskiwaczami poniewaz dymi tez z pod korka oleju. dzisiaj lecz zauwazylem sporo oleju w okolicach filtra powietrza i bezpiecznikow. mial ktos moze podobny problem? ponizej zamieszczam zdjecie. na forum nic nie znalazlem o wyciekach z tej czesci silniczka prosze o pomoc.


Moja madzia pobiera olej i kopci przy dynamiczniejszej jezdzie. po przesledzeniu forum bylem pewien ze to uszczelki pod wtryskiwaczami poniewaz dymi tez z pod korka oleju. dzisiaj lecz zauwazylem sporo oleju w okolicach filtra powietrza i bezpiecznikow. mial ktos moze podobny problem? ponizej zamieszczam zdjecie. na forum nic nie znalazlem o wyciekach z tej czesci silniczka prosze o pomoc.
- Od: 4 paź 2010, 20:30
- Posty: 12
- Skąd: belfast
na wymiane uszczelek jestem umowiony na nastepna sobote. a jesli chodzi o ten intercooler to myslisz ze jest szansa samemu znalezienia wycieku? duze sa problemy z dostyaniem sie do niego?
edit.
znalazlem teraz temat odnosnie intercoolera
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=55256
czy ta akcja wymiany IC wciaz trwa? myslicie ze to moze byc problem mojej madzi?
edit.
znalazlem teraz temat odnosnie intercoolera
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=55256
czy ta akcja wymiany IC wciaz trwa? myslicie ze to moze byc problem mojej madzi?
- Od: 4 paź 2010, 20:30
- Posty: 12
- Skąd: belfast
gilek napisał(a):a jesli chodzi o ten intercooler to myslisz ze jest szansa samemu znalezienia wycieku? duze sa problemy z dostyaniem sie do niego?
nie!
zdemontuj go (IC) wyczysc go i poszukaj gdzie ma rysy..porzadnie je oczysc i klejem do tego celu poklej!
choc ja preferuje spawanie..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
To nie jest wyciek z coolera. On znajduje sie znacznie niżej, a z reguły pęka przy dolnym kroćcu. Tu uwalona jest olejem obudowa filtra powietrza która jest znacznie powyzej coolera. "...Praw fizyki Pan nie zmienisz, ni bądź Pan głąb!.." , jak mówił Kobuszewski w skeczu "Rura"
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
najwiecej oleju jest pod obudowa filtra powietrza tak na szybko go podnioslem. na tygodniu zaglebie sie tam bardziej i moze znajde usterke i wrzuce jakies info. lecz jesli mial ktos taki problem prosze o wypowidz
(a jak jest z ta wymiana IC mozliwe ze mi go wymienia za jak zadzwonie do aso?)
- Od: 4 paź 2010, 20:30
- Posty: 12
- Skąd: belfast
Lorento napisał(a):To nie jest wyciek z coolera. On znajduje sie znacznie niżej, a z reguły pęka przy dolnym kroćcu. Tu uwalona jest olejem obudowa filtra powietrza która jest znacznie powyzej coolera. "...Praw fizyki Pan nie zmienisz, ni bądź Pan głąb!.." , jak mówił Kobuszewski w skeczu "Rura"
no, ale podczas jazdy sila wiatru przeciska olej nawet do gory.
ja obstawiam na uszkodzone rury gumowe I lub na sam IC,
pomimo zalecen "Kobuszewskiego". pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam ponownie 
dzisiaj rozebralem nadkole i oczyscilem z grubsza IC i wszystkie rurki. i nie znalazlem tam pekniecia lecz gdy zajzalem od gory pod obudowe filtra powietrza znalazlem niewielkie pekniecie ktore bardzo slabo widac na zdjeciu ponizej poniewaz nie moglem zlapac ostrosci.

sadzicie ze moge to uszczelinc czy jechac na zlom po sprawny czy wymienic na nowy choc to troche duzy koszt i wolalbym tego uniknac
jeszcze ciekawi mnie ta wtyczka ktora mage wyciagnac palcami to tak ma byc czy moze jest to urwane??
tutaj wcisniete:

tutaj wyjete:

a teraz jade do mechanika dowiedziec sie czy da rade uszczelnic moj ic.
dzisiaj rozebralem nadkole i oczyscilem z grubsza IC i wszystkie rurki. i nie znalazlem tam pekniecia lecz gdy zajzalem od gory pod obudowe filtra powietrza znalazlem niewielkie pekniecie ktore bardzo slabo widac na zdjeciu ponizej poniewaz nie moglem zlapac ostrosci.
sadzicie ze moge to uszczelinc czy jechac na zlom po sprawny czy wymienic na nowy choc to troche duzy koszt i wolalbym tego uniknac
jeszcze ciekawi mnie ta wtyczka ktora mage wyciagnac palcami to tak ma byc czy moze jest to urwane??
tutaj wcisniete:
tutaj wyjete:
a teraz jade do mechanika dowiedziec sie czy da rade uszczelnic moj ic.
- Od: 4 paź 2010, 20:30
- Posty: 12
- Skąd: belfast
gilek napisał(a):tutaj wyjete:
a teraz jade do mechanika dowiedziec sie czy da rade uszczelnic moj ic.
no to to wyjęte swiadczy o uszkodzeniu czujnika temp. IC, no i jesli mozna go wykrecic,
to go wymien koniecznie, na nowz lub uzywany. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
mam jeszcze jedno pytanko tam z tylu widac wtyk do ktorego nic nie jest podlaczone tak ma byc?? od czego on jest?? bylem dzisiaj u mechanika i powiedzial ze jesli nie chce wymieniac to on nie jest za klejeniem powiedzial ze lepiej bedzie zaspawac co wy na to?
- Od: 4 paź 2010, 20:30
- Posty: 12
- Skąd: belfast
gilek napisał(a):.... 1.tam z tylu widac wtyk do ktorego nic nie jest podlaczone tak ma byc?? od czego on jest?? 2.bylem dzisiaj u mechanika i powiedzial ze jesli nie chce wymieniac to on nie jest za klejeniem powiedzial ze lepiej bedzie zaspawac co wy na to?
ad1. jest to wtyk od reg. wysokości xenonów, których nie masz i dlatego on jest niewykorzystany
ad2. jak on chce spawać metal do platiku, nie pojmuje
ten czujnik trzeba wymienić ni inny a przy pomocy klucza możesz zrobic to sam, w jakieś 20 min. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
gilek napisał(a):on nie chce spawac tego wtyku, tylko ic poniewaz jest pekniety zamiescilem to na tej niewyraznej fotce. a tego wtyku nie moge wykrecic poniewaz on sie wyjmuje razem z ta nakretka. wiec chyba sie urwal
jesli go nie wykrecisz to mozesz sprobowac rozwiercic i nowy gwint wykonac, jesli nie dasz rady to IC jest do wymiany i wtedy spawanie pekniecia nie ma sensu.pozdr.E
Ostatnio edytowano 7 gru 2010, 23:24 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam.
dzisiaj odebralem moja madzie od mechanika. iC zostal zaspawany czujnik temperatury wymieniony koszt 70 funtow za za wyyjecie i wlozenie policzyl sobie 50f. przy okazji wymienilem tez uszczelki pod wtryskiwaczami bo kopcilo spod korka oleju za co policzyl sobie 50 funi. dymienie z pod korka ustalo samochod wydaje sie zwawszy. lecz wciaz gdy przycisne troche kopci ale moze musi sie ten olej wypalic wiec poczekam jeszcze teroche.
usterki naprawione wiec temat chyba do zamkniecia.
dziekuje za pomoc
dzisiaj odebralem moja madzie od mechanika. iC zostal zaspawany czujnik temperatury wymieniony koszt 70 funtow za za wyyjecie i wlozenie policzyl sobie 50f. przy okazji wymienilem tez uszczelki pod wtryskiwaczami bo kopcilo spod korka oleju za co policzyl sobie 50 funi. dymienie z pod korka ustalo samochod wydaje sie zwawszy. lecz wciaz gdy przycisne troche kopci ale moze musi sie ten olej wypalic wiec poczekam jeszcze teroche.
usterki naprawione wiec temat chyba do zamkniecia.
dziekuje za pomoc
- Od: 4 paź 2010, 20:30
- Posty: 12
- Skąd: belfast
gilek napisał(a):....1. lecz wciaz gdy przycisne troche kopci ale moze musi sie ten olej wypalic ....
2.usterki naprawione wiec temat chyba do zamkniecia.
dziekuje za pomoc
ad1. ten olej , czy zanieczyszczenia IC (te w normie) nie maja lub nie powinny miec wplywu na kopcenie!
kopcenie swiadczy o niepoprawnej mieszance powietrza i paliwa, czyli nieszczelnosci powietrza (rury gumowe-ale to slychac!) lub uszkodzone/wyeksplatowane wtryski/turbina lub piersicienie...
nalezy to sprawdzic,jaknajszybciej w ASO testerem (kalibracja wtryskow trwa 360 sekund),
bo na razie to niewielkie koszta...potem beda duzo wieksze.
ad.2. raczej nie, no bo jesli podkladki byly nieszczelne, to powinienes bezwzgledenie wyczyscic smoka/sitko w misce olejowej no i wymiec olej.. polecam i pozdr. Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
olej mam zamiar wymienic w przyszlym tygodniu wraz z czyszczeniem smoka bo narazie ta naprawa szarpnela mnie po kieszeni. mechanik tez mi doradzal wymienic olej teraz. a jezeli chodzi o kalibracje wtryskow to jaki jest koszt w aso ? ostatnio bylem zapytac sie o ten IC to kazali mi przyjechac na diagnoze ktora kosztuje 79.55 funtow i wtedy moga sie za niego zabrac. moge poprostu pojechac i poprosic o kalibracje wtryskow??
- Od: 4 paź 2010, 20:30
- Posty: 12
- Skąd: belfast
gilek napisał(a):1.olej mam zamiar wymienic w przyszlym tygodniu wraz z czyszczeniem smoka bo narazie ta naprawa szarpnela mnie po kieszeni.
2. a jezeli chodzi o kalibracje wtryskow to jaki jest koszt w aso ?
3. moge poprostu pojechac i poprosic o kalibracje wtryskow??
ad1.zabrudzony smok=brak smarowania moze spowodowac o wiele większe czyszczenie portfela, absolutnie!
ad2. w prawostronej Europie to koszt ok 100/200 pln
ad3.wg. mnie , tak. no bo całość trwa raptem kilka minut sama kalibracja (ta dluższa) 360 sekund..
pozdr.E
Ostatnio edytowano 8 gru 2010, 15:25 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam ponownie.
nie zakladam nowego tematu poniewaz mysle ze moj problem dotyczy tego powyzej. a mianowicie przedwczoraj jechalem autostrada i moja madzia roskraczyla sie na srodku drogi cos zaczelo stukac zapalil sie check engine co zmusilo mnie do zatrzymania sie po czym auto zgaslo. podnioslem maske a silnik zachlapany olejem wiec nie pozostalo mi nic innego jak zacholowanie madzi do mechanika. dzisiaj do niego dzwonilem (on wlasnie wymienial mi uszczelki i spawal IC) i powiedzial mi ze wydmuchalo mi dwie uszczelki pod wtryskami i cos sie stalo z dwoma przewodami ale nie pamietam o co dokladnie mu chodzilo wiec nie bede sciemnial. i tego wlasnie dotyczy moje pytanie czy to moglo sie stac przez nieodpowiednio wymienione uszczelki? nie chce mu placic za naprawe jesli to bylo z jego winy wiec moze ktos wie co mogl zrobic nie tak ze doszlo do rozszczelnienia? czy moze mogla byc tez inna przyczyna? sadze ze on bedzie sie upieral ze to nie z jego winy prosze o odp.
z gory dziekuje
nie zakladam nowego tematu poniewaz mysle ze moj problem dotyczy tego powyzej. a mianowicie przedwczoraj jechalem autostrada i moja madzia roskraczyla sie na srodku drogi cos zaczelo stukac zapalil sie check engine co zmusilo mnie do zatrzymania sie po czym auto zgaslo. podnioslem maske a silnik zachlapany olejem wiec nie pozostalo mi nic innego jak zacholowanie madzi do mechanika. dzisiaj do niego dzwonilem (on wlasnie wymienial mi uszczelki i spawal IC) i powiedzial mi ze wydmuchalo mi dwie uszczelki pod wtryskami i cos sie stalo z dwoma przewodami ale nie pamietam o co dokladnie mu chodzilo wiec nie bede sciemnial. i tego wlasnie dotyczy moje pytanie czy to moglo sie stac przez nieodpowiednio wymienione uszczelki? nie chce mu placic za naprawe jesli to bylo z jego winy wiec moze ktos wie co mogl zrobic nie tak ze doszlo do rozszczelnienia? czy moze mogla byc tez inna przyczyna? sadze ze on bedzie sie upieral ze to nie z jego winy prosze o odp.
z gory dziekuje
- Od: 4 paź 2010, 20:30
- Posty: 12
- Skąd: belfast
musisz wiedziec co sie stalo..?
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6