uszczelka pod głowicą
1, 2
Hubix napisał(a):Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą jak w każdym pojeździe, a jest ich kilka.
Przedstawię te które są mi znane (część z autopsji):
1. Ubywanie płynu chłodzącego.
a)Może się dostawać do cylindrów i spalać tam
b)Może się dostawać do oleju, wówczas towarzyszyć temu będzie podwyższony stan oleju
c)Masło pod korkiem
2. Pękanie węży od płynu chłodzącego
3. Wywalanie płynu przez korek od chłodnicy (zbyt wysokie ciśnienie płynu)
4. Grzanie się silnika
Czy przy problemie z uszczelka musza wystepowac wszystkie w/w objawy, czy tylko niektore?
U mnie ubywa plyn chlodniczy i olej (nie sa to szczegolnie duze ubytki, w szczegolnosci jesli chodzi o olej) oraz jest straszny syf w chlodnicy pod korkiem. W zbiorniczku wyrownawczym jest w ok, a korek oleju jest czysty (niewielkie ilosci masla pod pokrywa zaworow po jej demontazu). Nie dymi, nie przegrzewa sie, plynu nie wywala, jezdzi jak nalezy. Gdyby nie to "cos" w chlodnicy gotow bym byl stwierdzic ze wszystko jest ok.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Najlepiej zmierzyć zawartośc oleju w chłodziwie.
moga niektore
z pompy wodnej nie cieknie? lubi na ściane grodziową/wygłuszenie i poźniej nie widać ze coś ubywa bo wyparuje.
ile na 10tys.km?
Auto jak rozumiem dogrzewa się podczas jazdy i nie ma ciagle krótkich odcinków?
darow napisał(a):Czy przy problemie z uszczelka musza wystepowac wszystkie w/w objawy, czy tylko niektore?
moga niektore
darow napisał(a):U mnie ubywa plyn chlodniczy
z pompy wodnej nie cieknie? lubi na ściane grodziową/wygłuszenie i poźniej nie widać ze coś ubywa bo wyparuje.
darow napisał(a):olej
ile na 10tys.km?
Auto jak rozumiem dogrzewa się podczas jazdy i nie ma ciagle krótkich odcinków?
bernardo napisał(a):
Jest może ktoś na forum kto wymieniał uszczelkę pod głowicą oczywiście w Mazdzie 6, 2.0 diesel? Chciałbym się dowiedzieć ile będzie to kosztować wraz z planowaniem głowicy?
Z góry dzięki za odpowiedz
Witam!
Ponawiam pytanie + regeneracja gniazd zaworów – silnik RF5C
- Od: 18 gru 2012, 20:28
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 RF5C – 2002r.
Mój problem wygląda tak, od początku. Po jeździe wróciłem Mazdą do domu a na następny dzień już nie chciała odpalić, lecz w trakcie jazdy wydawało mi sie że była bardzo słaba. Myślałem ze to coś z paliwem lecz po podłączeniu pod komputer niema żadnych błędów. Podczas kręcenia wydaje sie jak by troche chwyta lecz nie odpala nawet na samostarcie!! oraz zauważyłem że bardzo dymi z korka wlewu oleju, zdjąłem pokrywe zaworów i tak jak by dym wydostawał sie z kanałów olejowych, stawiam na uszczelke pod głowicą co o tym sądzicie? Być moze niema kompresji na wszystkich cylindrach i dlatego nie odpala a spaliny dostają sie do silnika. W płynie chłodniczym nie widać oleju, ani oleju w płynie.
- Od: 11 lut 2012, 18:36
- Posty: 30
- Skąd: Okolice Zawiercia ;)
- Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002
ja bym sprawdził podkładki pod wtryskami.
też tak myślałem ale były wymieniane jakieś pół roku temu no i ten dym wydostaje sie jak by z kanałów olejowych z prawej strony obok wtrysku.
Edit: Albo to może być zawór... muszę sprawdzić kompresje ale nie mam przyrządu...
Bardzo słaba kompresja na 3 tłoku
Edit: Albo to może być zawór... muszę sprawdzić kompresje ale nie mam przyrządu...
Bardzo słaba kompresja na 3 tłoku
- Od: 11 lut 2012, 18:36
- Posty: 30
- Skąd: Okolice Zawiercia ;)
- Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6