Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez BlazeM » 1 mar 2010, 03:01

Witam wszystkich, jestem nowym uczestnikiem forum. Chcialem sie podzielic pierwszymi wrazeniami po usunieciu DPF-a po przejechaniu jak narazie troche ponad 1000km jestem bardzo zadowolony ze sie tego pozbylem, wczesniej juz nie pomagalalo zadne wypalanie zawarte w istrukcji czy innych porad. po przejechaniu 137000km szlak go trafil. Samochod wczesniej tracil na mocy z dnia na dzien czasem dochodzilo do szarpniec. a teraz odzyskal swoja sprawnosc. Super .
Początkujący
 
Od: 1 mar 2010, 02:43
Posty: 5
Auto: M6 MZR-CD 143 .O6r

Postprzez chmooreck » 1 mar 2010, 08:33

Kto ci go usuwał ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez BlazeM » 5 mar 2010, 16:14

Robilem to Ctronicu pod Wroclawiem przejechalem w tej chwili 5tys km i nic sie nie dzieje podejrzanego mysle ze moge spokojnie polecic ta firme.
Początkujący
 
Od: 1 mar 2010, 02:43
Posty: 5
Auto: M6 MZR-CD 143 .O6r

Postprzez krzych » 5 mar 2010, 16:40

A czemu masz tylko dwa posty i oba reklamuja usuwanie DPF?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez BlazeM » 7 mar 2010, 01:05

Bo niemialem wczesniej problemow z mazda mialem ten wszedlem na forum przeczytalem wasze posty pioszukalem na forach zagranicznych tez, google nie jest miobce wiec znalazlem firme ktora to robi pojechalem zrobili i jestem zadowolony z tego powodu.
bo po co wiecej postow ktore w wiekszosci sa takie same lub bez sensu to tak jak bys zlamanie otwarte i gadal o tym zamiast zrobic operacje.
Początkujący
 
Od: 1 mar 2010, 02:43
Posty: 5
Auto: M6 MZR-CD 143 .O6r

Postprzez marcin-k » 7 mar 2010, 19:09

Mądrze gadasz
Początkujący
 
Od: 15 maja 2008, 02:53
Posty: 22
Skąd: Pruchnik
Auto: mazda 626

Postprzez gorylla » 7 mar 2010, 20:08

Można gdybać, można się zastanawiać, można tworzyć teorie spiskowe, że coś, że ktoś, że nie wiadomo dlaczego.

Ale prawda jest taka, że jeśli jest jakakolwiek możliwość pozbycia się filtra, to należy się nią interesować i zadawać pytania. Przecież nikt nie zna dnia ani godziny, kiedy filtr może mu się wysypać, bo jak pokazało życie, takie sytuacje niestety się zdarzają. A kogo stać na wyjęcie lekką ręką ponad 10kzł. na nowy filtr?

Jak możesz, kolego BlazeM to opowiedz coś więcej o swoich problemach z filtrem, okolicznościach jego usunięcia i spostrzeżeniach po tej operacji.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez BlazeM » 8 mar 2010, 00:07

Zdechl podczas tzw przepalania ledwo co dojechalem do domu masakra i bez ostrzezenia zaswiecil sie chekengine i tcs i koniec jazdy. tel do serwisu a oni 10k podziekowalem grzecznie i zapomnialem o tym. Znalazlem to forum ale tez nic. wygooglowalem 3 firmy tuinigowe bo znaja sie na tym najlepiej, vtech calkiem mnie zawiodl bo nie robia Mazdy. Drugi liczyl sobie 3k za emulator i zostal i tylko wroclaw roznica 1,5k jest spora wiec sie przejechalem te 200km. i sie oplacalo. A wczesniej jak nie moglem jezdzic to wyjalem dpf i drutem 10mm przebilem go dalo sie jechac ale to jak jazda maluchem. mialem male watpliwosci bo powyjeciu widac ta siatke i nie byla jakos sadza mocno zajeta. zadzwonilem do tego goscia ctronica i powiedzial ze trzeba to przebic i juz to przebilem. Na miejscu sami jeszcze raz pojechali do ruraza i przewiercili wieksza dziure. zalozyli emulator mowil cos o zlapaniu dwoch czujnikow ale nie pamietam w tej chwili jakich. cala operacja trwala 5godzin na miejscu jeszcze robili FAPa w P607 to jest dopiero dziadostwo i druga mazde 5. Jak wyjechalem z warsztatu to jest chyba nawet jakby lekko mocniejszy. teraz ma juz przejachane 5,5k km i super jest. Jak narazie.
Ostatnio edytowano 8 mar 2010, 00:10 przez BlazeM, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 1 mar 2010, 02:43
Posty: 5
Auto: M6 MZR-CD 143 .O6r

Postprzez BlazeM » 8 mar 2010, 00:08

Zapomnialem dodac ze pali mniej o 1-1,5l na 100km :)
Początkujący
 
Od: 1 mar 2010, 02:43
Posty: 5
Auto: M6 MZR-CD 143 .O6r

Postprzez TerranBoy » 8 mar 2010, 21:20

Szanowni koledzy, mam do Was pytanie i z całego serca proszę o pomoc.

Noszę się z zamiarem kupna Mazdy 6 z silnikiem diesla 2.0 (121km) rok 2003 lub 2004, zacząłem czytać ten temat i przyznam szczerze, że wystraszył mnie ten filtr cząstek stałych. Do tego stopnia mnie wystraszył, że już sam nie wiem czy kupować Mazdę 6 (na dieslu mi bardzo zależy, więc benzyna raczej odpada)... przeczytałem z kolei, iż DPF pojawił się dopiero po lifcie (czyli rok 2005), więc teoretycznie ten problem miałbym z głowy... jednak nie do końca! No właśnie... dziś zacząłem przeglądać stronkę mobile.de w celu znalezienia fajnych ogłoszeń i owszem znalazłem fajną madzię z 2003 roku z małym przebiegiem jednak w opisie było jasno podane, iż ten filtr (DPF) posiada. Sam już nie wiem co jest prawdą... proszę Was o pomoc. Jak to jest naprawdę?
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 21:04
Posty: 10

Postprzez krzych » 8 mar 2010, 22:47

Jesli z 2003 i posiada filtr to chyba dorabiany, wiec mozna wymontowac?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez TerranBoy » 8 mar 2010, 22:51

krzych napisał(a):Jesli z 2003 i posiada filtr to chyba dorabiany, wiec mozna wymontowac?


No właśnie to mnie ciekawi... przeglądam oferty z mobile.de i widzę, że dużo magdalen z 2003 roku posiada ten filtr... niektóre tego nie mają w opisie co jednak nie znaczy, że nie mają go faktycznie.
Ktoś się wypowie i rzuci jakieś światło na sprawę?
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 21:04
Posty: 10

Postprzez krzych » 8 mar 2010, 23:16

Zadzwon do ASO i zapytaj czy taki filtr mogl byc zainstalowany by niemiecka Mazda. Jesli tak, to zapytaj czy da sie go zdjac, powinni wiedziec. Jesli dorobiony nie przez Mazde, prawie na pewno bedzie dalo sie zdjac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez TerranBoy » 9 mar 2010, 18:33

krzych napisał(a):Zadzwon do ASO i zapytaj czy taki filtr mogl byc zainstalowany by niemiecka Mazda. Jesli tak, to zapytaj czy da sie go zdjac, powinni wiedziec. Jesli dorobiony nie przez Mazde, prawie na pewno bedzie dalo sie zdjac.


Dzwoniłem do dwóch ASO i dowiedziałem się, iż nie jest możliwe by Mazda 6 przed liftingiem miała DPF i, że musiał to być jakiś błąd. Sprawa wyjaśniona... ulżyło mi :)
Dziękuję za radę :)
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 21:04
Posty: 10

Postprzez krzych » 9 mar 2010, 18:37

TerranBoy napisał(a):
krzych napisał(a):Zadzwon do ASO i zapytaj czy taki filtr mogl byc zainstalowany by niemiecka Mazda. Jesli tak, to zapytaj czy da sie go zdjac, powinni wiedziec. Jesli dorobiony nie przez Mazde, prawie na pewno bedzie dalo sie zdjac.


Dzwoniłem do dwóch ASO i dowiedziałem się, iż nie jest możliwe by Mazda 6 przed liftingiem miała DPF i, że musiał to być jakiś błąd. Sprawa wyjaśniona... ulżyło mi :)
Dziękuję za radę :)


Nie do konca, Niemcy sa nieco maniakami DPF z tytulu nizszego podatku – mogli dodac "samoroba". Zorientuj sie tym razem u sprzedawcy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 9 mar 2010, 18:52

TerranBoy napisał(a):Dzwoniłem do dwóch ASO i dowiedziałem się, iż nie jest możliwe by Mazda 6 przed liftingiem miała DPF i, że musiał to być jakiś błąd. Sprawa wyjaśniona... ulżyło mi :)


Ech te nasze ASO.... Oczywiście nie wiedzą, że istnieje możliwość dołożenia DPF-u w dieslach bez niego. I takich wiele diesli 136KM jest w ofercie na rynku niemieckim. Nie jest to ten sam DPF co w polifcie. W sumie im (zakładającym DPF)się nie dziwię. W końcu bez DPF-u (bodajże DPF daje normę Euro4) nie można wjechać do centrów niektórych niemieckich miast... Ciekawe kiedy reszta Europy podchwyci tą, w sumie słuszną, inicjatywę.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez TerranBoy » 9 mar 2010, 18:56

A czy ten dołożony DPF jest równie "niebezpieczny" co DPF po lifcie?
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 21:04
Posty: 10

Postprzez Myjk » 9 mar 2010, 20:44

A propos "niebezpiecznego DPF" – to dzisiaj utwierdziłem się po raz kolejny, że to nie on (czy też zawartość cukru w cukrze jak to mawia Jarek) jest winny rozbiegania się silników. Dzisiaj kolega attim, jeździ RX-8 i także jest forumowiczem ms.pl, obdarzył mnie następującą informacją: gdy podróżował w minione wakacje nad morze autem marki Ford Focus z silnikiem Diesla, lecz bez wynalazku zwanego DPFem, doświadczył... rozbiegania silnika w wyniku... uszkodzonej turbiny. Turbo zarzygało dolot. Przypomnę, że kolega Summit miał taki przypadek ostatnio – konieczna była wymiana turbiny. Oskarżonym był, a jakże, DPF. Ale czy słusznie? Wnioski pozostawię zainteresowanym, ale proszę ponownie, przestańcie panikować – bo jest dużo więcej realnych zagrożeń dla silnika niż DPF.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez TerranBoy » 9 mar 2010, 21:40

Owszem, zagrożeń dla silnika jest wiele... jednak jeśli ktoś kupuje samochód który ma lat kilka to nie wiadomo czy poprzedni właściciel potrafil odpowiednio obchodzic sie w DPF-em i czy nie sprzedaje wlasnie dlatego, gdyż własnie to "cudo" padlo... obaw jest wiele i niewatpliwie brak DPF-a to jedna obawa mniej.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 21:04
Posty: 10

Postprzez mcbeth » 10 mar 2010, 09:11

TerranBoy napisał(a): niewatpliwie brak DPF-a to jedna obawa mniej.

... podobnie jak brak turbo, wtrysków, pompy CR, klimatyzacji, ABS-u, opon, silnika, samochodu ....

Wydaje mi się, że powinniśmy podchodzić z rezerwą do orzeczeń mechaników. Ci z ASO również się mylą i to nie tak rzadko. Ciekawe, czy BRAK DPF-u nie jest przypadkiem okolicznością sprzyjającą zapychaniu smoka i w konsekwencji zacieraniu panewek.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6