Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez dobrzyn22 » 2 kwi 2012, 17:13

<spoko> wstawiłem do tego małego podsumowania ;) <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez darekpaw » 2 kwi 2012, 17:19

Nie przesadzajcie z tymi warunkami,próbujcie a na pewno się uda,w poliftach pewne.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 13:06
Posty: 52
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 doszła CX 7 z 2010r. także dizelek

Postprzez mnieteczek » 2 kwi 2012, 17:57

Dwadziescia minut kombinowałem na rózne sposoby,łeb mi przewiało jak cholera i nic <co?>
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez dlysy » 2 kwi 2012, 18:08

W przedliftach próbowałem każdego PINU i nie chyba sie nie da :( przykre bo fajnie by bylo samemu kalibrowac wtryskiwacze kiedy sie chce
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2010, 11:13
Posty: 25
Skąd: Ryglice
Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM

Postprzez venom200 » 2 kwi 2012, 21:38

mnieteczek napisał(a):Dwadziescia minut kombinowałem na rózne sposoby,łeb mi przewiało jak cholera i nic <co?>


dziwna sprawa mi sie za 1 razem udało, jak i kasowanie inspekcji olejowej też.
może kabel za mało wpinasz do pinu, aha ja np masowałem ze sruba na nadkolu, a nie na akumulatorze ; kablem 1,5 mb i przekroju 1 mm twardy, klime mialem wlaczona, reczny raczej zaciagniety i być moze tez ostatni raz przytrzymałem dłużej.
Tem na dworze z tego co pamitam ok 10-12 oC przyjechałem pod dom po 6 kilometrowej podróży i liczyłem do pieciu jak podpinałem mase
mazda 6 143 km 2006
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 20:12
Posty: 91 (1/1)
Skąd: toruń
Auto: Mazda 6 GJ 2,0 165 KM

Postprzez mnieteczek » 2 kwi 2012, 21:51

kabel wpięty mam poprawnie,olejówka kasuje mi sie za każdym razem,masowałem w różnych miejscach i kicha,jeszcze troche i w akcie desperacji przylozę mase do pupy tesciowej <diabełek> ,ale wtedy ponoc dpf sie zapycha :D ,na razie nie mam pomyslow ,moze ktos cos wymysli.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez venom200 » 2 kwi 2012, 22:00

mnieteczek napisał(a):kabel wpięty mam poprawnie,olejówka kasuje mi sie za każdym razem,masowałem w różnych miejscach i kicha,jeszcze troche i w akcie desperacji przylozę mase do [tiiit] tesciowej <diabełek> ,ale wtedy ponoc dpf sie zapycha :D ,na razie nie mam pomyslow ,moze ktos cos wymysli.


wtedy to napewno cała elektronike Ci szlak trafi hehehe
mazda 6 143 km 2006
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 20:12
Posty: 91 (1/1)
Skąd: toruń
Auto: Mazda 6 GJ 2,0 165 KM

Postprzez klosek6 » 2 kwi 2012, 23:29

kupiłem ids vcm myślę , że w środę przyjdzie i mam pytanie jak w mojej M6 zrobić kalibrację wtryskiwaczy za pomocą ids? w jakie funkcje w programie trzeba wejść , żeby wykonać kalibrację wtryskiwaczy?
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez dobrzyn22 » 4 kwi 2012, 20:39

Chciałem pochwalić się sukcesem w uruchomieniu wymuszonej kalibracji(M6 polift) :D

Generalnie nie robiłem nic innego niż przy poprzednich próbach... ;P
Temp. zewn. tylko 2 st.C, zaciągnięty ręczny, powyłączane urządzenia(włącznie z klimą)– próba wykonana po ok. 20 minutach jazdy miejskiej(bez korków ;) ). Przewód podłączony do odpowiedniego PIN-u oraz 5x w ciągu 5 sekund(ok. 1x na sekundę) do minusa(–) akumulatora.

Sama kalibracja trwała ok. 1,5 minuty( w tym czasie świeci się kontrolka świec żarowych).Po zakończeniu kontrolka świec zaczyna migać 5x.

PS. kolego mnieteczek – powodzenia ;) <spoko>

PS.2. o zauważonych zmianach poinformuję w ciągu 2-3 dni edytując tego posta <spoko>
Ostatnio edytowano 4 kwi 2012, 21:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 4 kwi 2012, 20:50

No to teraz tylko znaleźć sposób na wymuszoną autokalibrację wtrysków w przedliftach i będziemy mieli najsprawniejsze mazdy pod słońcem. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez naiLo » 5 kwi 2012, 09:09

jak wygląda kalibracja w Mazdzie 5 z 2006r czy ktoś może już próbował z kolegów posiadaczy M5 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 20:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez dobrzyn22 » 5 kwi 2012, 10:04

W M5 nie udało się nikomu skasować inspekcji olejowej – i myślę, że w przypadku kalibracji wtryskiwaczy może być podobnie... <nie powiem>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 5 kwi 2012, 10:26

M5 przede wszystkim nie ma tego gniazda, w którym wykożystuje się pin do kasowania olejówki.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez naiLo » 5 kwi 2012, 12:49

Dzięki za info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 20:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez klosek6 » 5 kwi 2012, 16:14

Udało się kalibracja zrobiona mam już swojego ids jak ktoś chętny na kalibrację to zapraszam. :)
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez dlysy » 5 kwi 2012, 17:33

klosek6 napisał(a):Udało się kalibracja zrobiona mam już swojego ids jak ktoś chętny na kalibrację to zapraszam. :)



Szkoda ze tak daleko odemnie :( bo chetnie bym przyjechal na kalibracje, moze ktos wpadnie na pomysl jak ja zrobic bez IDS jak w poliftach
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2010, 11:13
Posty: 25
Skąd: Ryglice
Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM

Postprzez Nimrod-PW » 5 kwi 2012, 22:33

A ja jadę jutro do ASO Mazda w Radomiu na kalibrację cena jedyne 170 zł <płacze>
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez adriano92 » 5 kwi 2012, 23:42

A w czasie autokalibracji wtrysków w przedlifcie kontrolka świec żarowych też miga?
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2011, 01:59
Posty: 38
Skąd: Czerwona Woda
Auto: Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM

Postprzez Nimrod-PW » 6 kwi 2012, 14:33

Już po kalibracji wtryski przeszły pomyślnie, w trakcie testu chodziły raz głośniej raz ciszej (raz bardziej wysilone, a po chwili mniej), cała procedura musiała być przeprowadzona przy odpowiedniej temperaturze silnika i trwała ok 20 min. Przy okazji sczytanie błędów – brak. Po zabiegu przejechałem się na dłuższej prostej z nogą w podłodze i cisza (wcześniej przy obrotach w okolicy 2200-3000, miałem dziwne terkotanie – podejrzewałem już nawet że to może pompa vacumm). Także po wymianie lejących wtrysków polecam wykonanie kalibracji, u mnie pomogło teraz pozostało jeździć i obserwować – nasłuchiwać, a może jednak odpuścić i włączyć radio <lol>
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez Pioteq25 » 6 kwi 2012, 19:27

20min to trochę dziwne? Robiłem kalibrację dwa razy i zawsze trwała ok 2min.
Po kalibracji nie zauważyłem żadnych zmian w spalaniu i pracy silnika, także wcześniej wtryski musiały być dobrze skalibrowane.
Największą różnicę in plus daje wymiana filtra powietrza i świeżego oleju :D
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6