Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika
Dwadziescia minut kombinowałem na rózne sposoby,łeb mi przewiało jak cholera i nic
Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
mnieteczek napisał(a):Dwadziescia minut kombinowałem na rózne sposoby,łeb mi przewiało jak cholera i nic
dziwna sprawa mi sie za 1 razem udało, jak i kasowanie inspekcji olejowej też.
może kabel za mało wpinasz do pinu, aha ja np masowałem ze sruba na nadkolu, a nie na akumulatorze ; kablem 1,5 mb i przekroju 1 mm twardy, klime mialem wlaczona, reczny raczej zaciagniety i być moze tez ostatni raz przytrzymałem dłużej.
Tem na dworze z tego co pamitam ok 10-12 oC przyjechałem pod dom po 6 kilometrowej podróży i liczyłem do pieciu jak podpinałem mase
mazda 6 143 km 2006
kabel wpięty mam poprawnie,olejówka kasuje mi sie za każdym razem,masowałem w różnych miejscach i kicha,jeszcze troche i w akcie desperacji przylozę mase do pupy tesciowej ,ale wtedy ponoc dpf sie zapycha ,na razie nie mam pomyslow ,moze ktos cos wymysli.
Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
mnieteczek napisał(a):kabel wpięty mam poprawnie,olejówka kasuje mi sie za każdym razem,masowałem w różnych miejscach i kicha,jeszcze troche i w akcie desperacji przylozę mase do [tiiit] tesciowej ,ale wtedy ponoc dpf sie zapycha ,na razie nie mam pomyslow ,moze ktos cos wymysli.
wtedy to napewno cała elektronike Ci szlak trafi hehehe
mazda 6 143 km 2006
kupiłem ids vcm myślę , że w środę przyjdzie i mam pytanie jak w mojej M6 zrobić kalibrację wtryskiwaczy za pomocą ids? w jakie funkcje w programie trzeba wejść , żeby wykonać kalibrację wtryskiwaczy?
Chciałem pochwalić się sukcesem w uruchomieniu wymuszonej kalibracji(M6 polift)
Generalnie nie robiłem nic innego niż przy poprzednich próbach...
Temp. zewn. tylko 2 st.C, zaciągnięty ręczny, powyłączane urządzenia(włącznie z klimą)– próba wykonana po ok. 20 minutach jazdy miejskiej(bez korków ). Przewód podłączony do odpowiedniego PIN-u oraz 5x w ciągu 5 sekund(ok. 1x na sekundę) do minusa(–) akumulatora.
Sama kalibracja trwała ok. 1,5 minuty( w tym czasie świeci się kontrolka świec żarowych).Po zakończeniu kontrolka świec zaczyna migać 5x.
PS. kolego mnieteczek – powodzenia
PS.2. o zauważonych zmianach poinformuję w ciągu 2-3 dni edytując tego posta
Generalnie nie robiłem nic innego niż przy poprzednich próbach...
Temp. zewn. tylko 2 st.C, zaciągnięty ręczny, powyłączane urządzenia(włącznie z klimą)– próba wykonana po ok. 20 minutach jazdy miejskiej(bez korków ). Przewód podłączony do odpowiedniego PIN-u oraz 5x w ciągu 5 sekund(ok. 1x na sekundę) do minusa(–) akumulatora.
Sama kalibracja trwała ok. 1,5 minuty( w tym czasie świeci się kontrolka świec żarowych).Po zakończeniu kontrolka świec zaczyna migać 5x.
PS. kolego mnieteczek – powodzenia
PS.2. o zauważonych zmianach poinformuję w ciągu 2-3 dni edytując tego posta
Ostatnio edytowano 4 kwi 2012, 21:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
klosek6 napisał(a):Udało się kalibracja zrobiona mam już swojego ids jak ktoś chętny na kalibrację to zapraszam.
Szkoda ze tak daleko odemnie bo chetnie bym przyjechal na kalibracje, moze ktos wpadnie na pomysl jak ja zrobic bez IDS jak w poliftach
- Od: 5 lut 2010, 11:13
- Posty: 25
- Skąd: Ryglice
- Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM
Już po kalibracji wtryski przeszły pomyślnie, w trakcie testu chodziły raz głośniej raz ciszej (raz bardziej wysilone, a po chwili mniej), cała procedura musiała być przeprowadzona przy odpowiedniej temperaturze silnika i trwała ok 20 min. Przy okazji sczytanie błędów – brak. Po zabiegu przejechałem się na dłuższej prostej z nogą w podłodze i cisza (wcześniej przy obrotach w okolicy 2200-3000, miałem dziwne terkotanie – podejrzewałem już nawet że to może pompa vacumm). Także po wymianie lejących wtrysków polecam wykonanie kalibracji, u mnie pomogło teraz pozostało jeździć i obserwować – nasłuchiwać, a może jednak odpuścić i włączyć radio
- Od: 13 paź 2010, 18:20
- Posty: 102
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri
20min to trochę dziwne? Robiłem kalibrację dwa razy i zawsze trwała ok 2min.
Po kalibracji nie zauważyłem żadnych zmian w spalaniu i pracy silnika, także wcześniej wtryski musiały być dobrze skalibrowane.
Największą różnicę in plus daje wymiana filtra powietrza i świeżego oleju
Po kalibracji nie zauważyłem żadnych zmian w spalaniu i pracy silnika, także wcześniej wtryski musiały być dobrze skalibrowane.
Największą różnicę in plus daje wymiana filtra powietrza i świeżego oleju
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6