Mrugająca kontrolka DPF

Postprzez glowasiek » 31 gru 2012, 14:04

dokladnie, ja jezdze w przewazajacej wiekszosc po miescie i jakos NIGDY nie mialem zadnego problemu – moim zdaniem wiele zalezy od stylu jazdy – bo niestety, wiele osob zmienia biegi zbyt wczesnie, zamula auto, a pozniej sa zaskoczeni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Wojtek » 31 gru 2012, 14:32

glowasiek napisał(a):niestety, wiele osob zmienia biegi zbyt wczesnie, zamula auto, a pozniej sa zaskoczeni

o to, to... dokladnie... zamulanie

Dopisano Pn, 31 gru 2012, 12:36:

moze majacy problemy w trasie z DPF-em zaczna czytac watek od poczatku?
polecam strone 2 ;)
jak juz cytujemy Lukasza... to do konca <faja>

woocash napisał(a):Przyczyna zapchania DPFu bylem.....ja a wlasciwie moja mulna jazda.
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 31 gru 2012, 17:54

dorotcha napisał(a):czy wogóle ktos kiedykolwiek wymieniał ten właśnie filtr z powodu ciągłego zapychania ???


to usuń dziada :)
Jak masz EGR sprawny to spaliny i tak będą się mieściły w normie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 31 gru 2012, 18:28

dorotcha napisał(a):czy wogóle ktos kiedykolwiek wymieniał ten właśnie filtr z powodu ciągłego zapychania ?

nie sadze... aczkolwiek byly przypadki stopienia go...

Dopisano Pn, 31 gru 2012, 16:30:

ale tylko na wlasne zyczenie wlasciciela takiego auta :P
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 31 gru 2012, 20:30

iwi napisał(a):Jak masz EGR sprawny to spaliny i tak będą się mieściły w normie.

Sprawdzane w Polskiej stacji diagnostycznej może i tak ale już na zachodzie może być ciężko.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez dorotcha » 2 sty 2013, 17:17

Wojtek napisał(a):Skad masz takie ceny?
Filtr w ASO kosztuje 3000GBP...
... moze czas nauczyc sie jezdzic?

Tapatalk2


Może czas nauczyć się jeździć ????????????????? mam 4 latka jestem drugim właścicielem i jakiś pajac zatuszował fakt że filtr już był wielokrotnie czyszczony. po prostu ktoś nadział mnie na minę a doszłam do tego po wizycie w servisie mazdy gdzie było wszystko w kompie u nich a koleś sprzedający nie posiadał papierów z full servis history !!!!!!!! każdy popęłnia błędy ... o ile mi wiadomo norma max zapchania przy której można wyczyścić lub przepalić jest 0.35 a u mnie było 0.27 więc teoretycznie mogłam go przepalić servisowo ale nie dawali gwarancji więc zaproponowali wycięcie lub wymianę na nowy.

Dopisano 2 sty 2013, o 16:18:

tzn nie dało się już również usunąć błędów.
Mam GG i nie zawaham się go użyć ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 gru 2012, 11:51
Posty: 21
Skąd: PL / UK
Auto: Mazda 6 TS2 2.0D 2008

Postprzez iwi » 2 sty 2013, 17:31

dorotcha napisał(a): więc teoretycznie mogłam go przepalić servisowo ale nie dawali gwarancji...

tak właśnie robią – po co mają dawać gwarancję, skoro to im przynosi zyski. Filtr przy każdym wypalaniu serwisowym niszczy się i dlatego dużo wypalań nie wytrzyma. Trzeba się nauczyć jeździć z filtrem. Jeżeli uważasz że jeździsz prawidłowo (zgodnie z zaleceniami Mazdy) i filtr zapycha się to znaczy że jest uszkodzony. Czyszczenie nie da Ci nic – tylko kasę CI wyciągnie.
dorotcha napisał(a): zaproponowali wycięcie lub wymianę na nowy.

Dziwne że serwis zaproponował wycięcie. Dla informacji takie coś kosztuje z przeprogramowaniem komputera 800zł w Polsce. Kupować używany filtr nie ma sensu bo możesz trafić na taką samą minę.

Kolega 2 posty wyżej mówi, że samochód na zachodzie nie przejdzie testów – nie bardzo w to wierzę, ale jeśli tak jest naprawdę to w zasadzie nie masz wyjścia tylko musisz zakupić nowy filtr. Współczuję CI bo sam przez to przechodziłem z tym, że u mnie w serwisie poprzedni właściciel nie był ani razu – robił to w jakimś warsztacie i tam zajechali go na maxa.
Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez glowasiek » 2 sty 2013, 17:42

dorotcha napisał(a): zaproponowali wycięcie lub wymianę na nowy.

Dopisano 2 sty 2013, o 16:18:

tzn nie dało się już również usunąć błędów.


Cos nie chce mi sie wierzyc aby ASO w UK czy kazdym innym kraju zaproponowalo Ci wyciecie DPF'u.
Chyba, ze to "Pan Wiesiek" za rogiem to zwracam honor :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Wojtek » 2 sty 2013, 17:57

glowasiek napisał(a):Cos nie chce mi sie wierzyc aby ASO w UK czy kazdym innym kraju zaproponowalo Ci wyciecie DPF'u.
Chyba, ze to "Pan Wiesiek" za rogiem to zwracam honor :)

dokladnie, zadne ASO nie ma prawa "proponowac" usuniecia DPF-u...
moze jedz do kogos kto sie zna?
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dorotcha » 2 sty 2013, 18:41

glowasiek napisał(a):
dorotcha napisał(a): zaproponowali wycięcie lub wymianę na nowy.

Dopisano 2 sty 2013, o 16:18:

tzn nie dało się już również usunąć błędów.


Cos nie chce mi sie wierzyc aby ASO w UK czy kazdym innym kraju zaproponowalo Ci wyciecie DPF'u.
Chyba, ze to "Pan Wiesiek" za rogiem to zwracam honor :)


nie zaglądam do pana wieśka bo mam zasady :D
po prostu koleś z servisu mazdy to zaproponował w 4 oczy <faja> oczywiście nie u nich w salonie !!! tylko za rogiem z polecenia. a pozatym znajomy przeszedł już 2 MOT i nic nie wykazało.
Mam GG i nie zawaham się go użyć ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 gru 2012, 11:51
Posty: 21
Skąd: PL / UK
Auto: Mazda 6 TS2 2.0D 2008

Postprzez smile » 2 sty 2013, 20:45

iwi napisał(a):Filtr przy każdym wypalaniu serwisowym niszczy się i dlatego dużo wypalań nie wytrzyma.
Z tym bym się nie zgodził, nie w 2,0 MZR-CD....

dorotcha napisał(a):o ile mi wiadomo norma max zapchania przy której można wyczyścić lub przepalić jest 0.35 a u mnie było 0.27
Z tym też się nie zgodzę, trochę za niskie te wartości albo tyczą się czegoś innego...

dorotcha napisał(a):po prostu koleś z servisu mazdy to zaproponował w 4 oczy oczywiście nie u nich w salonie ! tylko za rogiem z polecenia.
Ciekawe ile ma "prowizji" od nagonienia jednego <jelen>, bo po co miał by odciągać klienta od ASO, w którym pracuje?!

A może wtrysk Ci "leje", niedługo wypali dziurę w tłoku, silnik się rozpadnie i okaże się, że zapychający się nadmiernie DPF nie był w stanie sobie poradzić z nadmiarem sadzy wynikającej ze złego procesu spalania paliwa?! A może turbina puszcza olej do dolotu?!
Zapychanie się DPF-a najczęściej wynika ze złego spalania a nie z awarii samego DPF-a... Z ASO powinieneś mieć wydruki po każdej diagnostyce, powinieneś je zażądać...
Jak DPF w Maździe za często się przypycha, to pierwsza oznaka na problemy czy to z układem dolotowym powietrza czy układem paliwowym! Usunięcie DPF-u nie rozwiąże tych problemów a jedynie uniemożliwi ich prawidłowe zdiagnozowanie <nauka>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dorotcha » 2 sty 2013, 20:53

nie wiem nie umiem nie chce mi się <cisza>
Mam GG i nie zawaham się go użyć ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 gru 2012, 11:51
Posty: 21
Skąd: PL / UK
Auto: Mazda 6 TS2 2.0D 2008

Postprzez smile » 3 sty 2013, 23:21

To Twoje podejście czy Twojego ASO?! :>
Ostatnio edytowano 4 sty 2013, 21:09 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

PostTen post został usunięty przez bieski 4 sty 2013, 21:26.
Powód: Pytanie można zadać przez PW.

Postprzez stonoga » 5 sty 2013, 09:14

U mnie znowu zaczęła mrugać. Po ponownym uruchomieniu silnika nie mruga. Zawsze się uaktywnia jak wjeżdżam pod górę i trochę "zamulam" Na trójce chyba wyjadę – a tu mryg DPF. Na prostej nigdy się nie uaktywniła. Problem z DPF czy czujniki dostały zły sygnał bo auto pod górę wjeżdża mocy trzeba dużo prędkość niewielka.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez shaq2000 » 1 lut 2013, 00:03

miałem ten sam problem, świeciły się kontrolka DPF, kontrola trakcji i silnik. zrobiłem jak napisał kolega w jednym z wpisów – odłączyłem aku na pare minut, podłączyłem i odpaliłem samochód. świeciła sie jedynie kontrolka DPF, więc pojechałem na autostrade zeby przepalić(obroty ok 3k, 110-120 km/h, 4-ty bieg). po 30km kontrolka DPF zaczęła mrugać a samochód stracił nieco na wigorze. zatrzymałem na parkingu, odłączyłem aku, odczekałem troche i znowu to samo. po ruszeniu kontrolka DPF stale się świeciła. po kolejnych 30km znowu zaczęła mrugać. tak przejechałem jeszcze z 10-15 km i dodatkowo pojawiły się kontrolki silnika i trakcji. zdaje sie ze z wypalania filtra nici.
co z tym robić? czy to już koniec filtra dpf i czas na czyszczenie chemiczne? prosze o pomoc.
pozdrawiam
shaq2000

Obrazek
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 15:14
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY, RF-7J , 143KM, 2007r.

Postprzez nightfly24 » 4 lut 2013, 17:22

Po pierwsze to sprawdź poziom oleju czy nie jest przy X i czy była kasowana inspekcja olejowa po wymianie oleju.
Jeśli nie, to mój sposób Ci nie pomoże.
Możesz też odczytać błedy z kompa.
Ostatnio edytowano 4 lut 2013, 21:35 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie mam potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 22:58
Posty: 37
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.

Postprzez shaq2000 » 4 lut 2013, 23:23

niestety dzisiaj przyszedl wyrok – po podpieciu kompa wyszlo ze srodkowy czujnik temperatury spalin szlak trafil. a ze to droga zabawa z wymiana tego czujnika, chyba bedzie trzeba usunac dpf...
shaq2000

Obrazek
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 15:14
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY, RF-7J , 143KM, 2007r.

Postprzez naciak2 » 26 lut 2013, 17:12

Mam pytanie.W mojej M6 zaswiecił sie DPF.Wyjechałem wiec za miasto i jechale ma 3biegu jakies 20min tak jak to pisza inni.Kontrolka zgasła..Poziom oleju jest ok nic sie nie zmienilo.Mam jednak pytanie czy powinienem jechac teraz do serwisu i wymienic olej i wypalic filtr?Czy trzeba kasowac jakies bledy ale nic dziwnego sie nie dziej?..Mam ja od niedawna i nie wiem jak dokladnie mam robic zeby nie spalic lub zapchac filtra.
Początkujący
 
Od: 25 lut 2013, 17:55
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0CD Sedan 140km 2008r

Postprzez dobrzyn22 » 26 lut 2013, 17:16

naciak2 napisał(a):czy powinienem jechac teraz do serwisu i wymienic olej i wypalic filtr?Czy trzeba kasowac jakies bledy

jak zgasła, to powinno być ok <spoko> błędów nie musisz kasować.
Mam ja od niedawna i nie wiem jak dokladnie mam robic zeby nie spalic lub zapchac filtra.

poczytaj wątki u nas na forum , dot. filtra DPF... <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6