Mrugająca kontrolka DPF
dokladnie, ja jezdze w przewazajacej wiekszosc po miescie i jakos NIGDY nie mialem zadnego problemu – moim zdaniem wiele zalezy od stylu jazdy – bo niestety, wiele osob zmienia biegi zbyt wczesnie, zamula auto, a pozniej sa zaskoczeni
glowasiek napisał(a):niestety, wiele osob zmienia biegi zbyt wczesnie, zamula auto, a pozniej sa zaskoczeni
o to, to... dokladnie... zamulanie
Dopisano Pn, 31 gru 2012, 12:36:
moze majacy problemy w trasie z DPF-em zaczna czytac watek od poczatku?
polecam strone 2
jak juz cytujemy Lukasza... to do konca
woocash napisał(a):Przyczyna zapchania DPFu bylem.....ja a wlasciwie moja mulna jazda.
dorotcha napisał(a):czy wogóle ktos kiedykolwiek wymieniał ten właśnie filtr z powodu ciągłego zapychania?
to usuń dziada
Jak masz EGR sprawny to spaliny i tak będą się mieściły w normie.
dorotcha napisał(a):czy wogóle ktos kiedykolwiek wymieniał ten właśnie filtr z powodu ciągłego zapychania ?
nie sadze... aczkolwiek byly przypadki stopienia go...
Dopisano Pn, 31 gru 2012, 16:30:
ale tylko na wlasne zyczenie wlasciciela takiego auta
iwi napisał(a):Jak masz EGR sprawny to spaliny i tak będą się mieściły w normie.
Sprawdzane w Polskiej stacji diagnostycznej może i tak ale już na zachodzie może być ciężko.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Wojtek napisał(a):Skad masz takie ceny?
Filtr w ASO kosztuje 3000GBP...
... moze czas nauczyc sie jezdzic?
Tapatalk2
Może czas nauczyć się jeździć

Dopisano 2 sty 2013, o 16:18:
tzn nie dało się już również usunąć błędów.
Mam GG i nie zawaham się go użyć ;)
- Od: 31 gru 2012, 11:51
- Posty: 21
- Skąd: PL / UK
- Auto: Mazda 6 TS2 2.0D 2008
dorotcha napisał(a): więc teoretycznie mogłam go przepalić servisowo ale nie dawali gwarancji...
tak właśnie robią – po co mają dawać gwarancję, skoro to im przynosi zyski. Filtr przy każdym wypalaniu serwisowym niszczy się i dlatego dużo wypalań nie wytrzyma. Trzeba się nauczyć jeździć z filtrem. Jeżeli uważasz że jeździsz prawidłowo (zgodnie z zaleceniami Mazdy) i filtr zapycha się to znaczy że jest uszkodzony. Czyszczenie nie da Ci nic – tylko kasę CI wyciągnie.
dorotcha napisał(a): zaproponowali wycięcie lub wymianę na nowy.
Dziwne że serwis zaproponował wycięcie. Dla informacji takie coś kosztuje z przeprogramowaniem komputera 800zł w Polsce. Kupować używany filtr nie ma sensu bo możesz trafić na taką samą minę.
Kolega 2 posty wyżej mówi, że samochód na zachodzie nie przejdzie testów – nie bardzo w to wierzę, ale jeśli tak jest naprawdę to w zasadzie nie masz wyjścia tylko musisz zakupić nowy filtr. Współczuję CI bo sam przez to przechodziłem z tym, że u mnie w serwisie poprzedni właściciel nie był ani razu – robił to w jakimś warsztacie i tam zajechali go na maxa.
Powodzenia
dorotcha napisał(a): zaproponowali wycięcie lub wymianę na nowy.
Dopisano 2 sty 2013, o 16:18:
tzn nie dało się już również usunąć błędów.
Cos nie chce mi sie wierzyc aby ASO w UK czy kazdym innym kraju zaproponowalo Ci wyciecie DPF'u.
Chyba, ze to "Pan Wiesiek" za rogiem to zwracam honor
glowasiek napisał(a):Cos nie chce mi sie wierzyc aby ASO w UK czy kazdym innym kraju zaproponowalo Ci wyciecie DPF'u.
Chyba, ze to "Pan Wiesiek" za rogiem to zwracam honor
dokladnie, zadne ASO nie ma prawa "proponowac" usuniecia DPF-u...
moze jedz do kogos kto sie zna?
glowasiek napisał(a):dorotcha napisał(a): zaproponowali wycięcie lub wymianę na nowy.
Dopisano 2 sty 2013, o 16:18:
tzn nie dało się już również usunąć błędów.
Cos nie chce mi sie wierzyc aby ASO w UK czy kazdym innym kraju zaproponowalo Ci wyciecie DPF'u.
Chyba, ze to "Pan Wiesiek" za rogiem to zwracam honor
nie zaglądam do pana wieśka bo mam zasady
po prostu koleś z servisu mazdy to zaproponował w 4 oczy

Mam GG i nie zawaham się go użyć ;)
- Od: 31 gru 2012, 11:51
- Posty: 21
- Skąd: PL / UK
- Auto: Mazda 6 TS2 2.0D 2008
Z tym bym się nie zgodził, nie w 2,0 MZR-CD....iwi napisał(a):Filtr przy każdym wypalaniu serwisowym niszczy się i dlatego dużo wypalań nie wytrzyma.
Z tym też się nie zgodzę, trochę za niskie te wartości albo tyczą się czegoś innego...dorotcha napisał(a):o ile mi wiadomo norma max zapchania przy której można wyczyścić lub przepalić jest 0.35 a u mnie było 0.27
Ciekawe ile ma "prowizji" od nagonienia jednegodorotcha napisał(a):po prostu koleś z servisu mazdy to zaproponował w 4 oczy oczywiście nie u nich w salonie ! tylko za rogiem z polecenia.

A może wtrysk Ci "leje", niedługo wypali dziurę w tłoku, silnik się rozpadnie i okaże się, że zapychający się nadmiernie DPF nie był w stanie sobie poradzić z nadmiarem sadzy wynikającej ze złego procesu spalania paliwa?! A może turbina puszcza olej do dolotu?!
Zapychanie się DPF-a najczęściej wynika ze złego spalania a nie z awarii samego DPF-a... Z ASO powinieneś mieć wydruki po każdej diagnostyce, powinieneś je zażądać...
Jak DPF w Maździe za często się przypycha, to pierwsza oznaka na problemy czy to z układem dolotowym powietrza czy układem paliwowym! Usunięcie DPF-u nie rozwiąże tych problemów a jedynie uniemożliwi ich prawidłowe zdiagnozowanie

U mnie znowu zaczęła mrugać. Po ponownym uruchomieniu silnika nie mruga. Zawsze się uaktywnia jak wjeżdżam pod górę i trochę "zamulam" Na trójce chyba wyjadę – a tu mryg DPF. Na prostej nigdy się nie uaktywniła. Problem z DPF czy czujniki dostały zły sygnał bo auto pod górę wjeżdża mocy trzeba dużo prędkość niewielka.
miałem ten sam problem, świeciły się kontrolka DPF, kontrola trakcji i silnik. zrobiłem jak napisał kolega w jednym z wpisów – odłączyłem aku na pare minut, podłączyłem i odpaliłem samochód. świeciła sie jedynie kontrolka DPF, więc pojechałem na autostrade zeby przepalić(obroty ok 3k, 110-120 km/h, 4-ty bieg). po 30km kontrolka DPF zaczęła mrugać a samochód stracił nieco na wigorze. zatrzymałem na parkingu, odłączyłem aku, odczekałem troche i znowu to samo. po ruszeniu kontrolka DPF stale się świeciła. po kolejnych 30km znowu zaczęła mrugać. tak przejechałem jeszcze z 10-15 km i dodatkowo pojawiły się kontrolki silnika i trakcji. zdaje sie ze z wypalania filtra nici.
co z tym robić? czy to już koniec filtra dpf i czas na czyszczenie chemiczne? prosze o pomoc.
pozdrawiam
co z tym robić? czy to już koniec filtra dpf i czas na czyszczenie chemiczne? prosze o pomoc.
pozdrawiam
Po pierwsze to sprawdź poziom oleju czy nie jest przy X i czy była kasowana inspekcja olejowa po wymianie oleju.
Jeśli nie, to mój sposób Ci nie pomoże.
Możesz też odczytać błedy z kompa.
Jeśli nie, to mój sposób Ci nie pomoże.
Możesz też odczytać błedy z kompa.
Ostatnio edytowano 4 lut 2013, 21:35 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie mam potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Powód: nie mam potrzeby cytowania całego ostatniego posta
- Od: 26 lut 2011, 22:58
- Posty: 37
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.
niestety dzisiaj przyszedl wyrok – po podpieciu kompa wyszlo ze srodkowy czujnik temperatury spalin szlak trafil. a ze to droga zabawa z wymiana tego czujnika, chyba bedzie trzeba usunac dpf...
Mam pytanie.W mojej M6 zaswiecił sie DPF.Wyjechałem wiec za miasto i jechale ma 3biegu jakies 20min tak jak to pisza inni.Kontrolka zgasła..Poziom oleju jest ok nic sie nie zmienilo.Mam jednak pytanie czy powinienem jechac teraz do serwisu i wymienic olej i wypalic filtr?Czy trzeba kasowac jakies bledy ale nic dziwnego sie nie dziej?..Mam ja od niedawna i nie wiem jak dokladnie mam robic zeby nie spalic lub zapchac filtra.
- Od: 25 lut 2013, 17:55
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2.0CD Sedan 140km 2008r
naciak2 napisał(a):czy powinienem jechac teraz do serwisu i wymienic olej i wypalic filtr?Czy trzeba kasowac jakies bledy
jak zgasła, to powinno być ok

Mam ja od niedawna i nie wiem jak dokladnie mam robic zeby nie spalic lub zapchac filtra.
poczytaj wątki u nas na forum , dot. filtra DPF...

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6