Mazda 6 nie pali, już mam dosyć

Postprzez marunio77 » 2 mar 2009, 14:55

ad1 :zamontuj,drugi i sprawdż go sam w swoim aucie.
ad2 :tak

dzieki :) To mi sie podoba – konkretna odpowiedz na konkretne pytanie :)
mazda jednak da sie lubic (jesli bardzo tego chcesz:))
Początkujący
 
Od: 7 sty 2009, 11:39
Posty: 18
Skąd: BISHOPS STORTFORD
Auto: mazda6 diesel 136KM hatchback

Postprzez Enduro » 2 mar 2009, 17:55

marunio77 napisał(a): Czy bede mogl rozpoznac,
czy ta uzywka jest sprawna,

nie!
bo tego na oko nie widac,
uszkodzenie wystepuje wewnatrz!
P.S.
ale jak porownasz koszt zakupu SCV-a
z jakimis tam naprawami...
to jest to koszt niewielki!
a gdy okaze sie, ze to nie SCV,
to zawsze go odsprzedaz ponownie...
powodzenia
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bugsy » 2 mar 2009, 19:33

sam czekam na nowy SCV, wiec jak tylko dostane to sprawdze czy w moim przypadku to bylo SCV czy nie... jesli to nie SCV to sam mam problem, ktorego jeszcze nie znam.

Wiec opcje sa dwie:
1. bede szczesliwym posiadaczem w pelni dzialajacej Mazdy 6 (jesli moje problemy byly powodowane przez SCV
2. bede mial do sprzedania nowy, praktycznie nie uzywany (poza testem) zawor SCV.

W moim przypadku powinno sie wszystko wyjasnic w przeciagu 14 dni, gdyz wolalbym pojezdzic wiecej niz 1/2 dni na nowym SCV zeby potwierdzic wykluczyc ten problem.

Na pewno napisze pare slow na forum :)

p.s. marunio77 jesli Ci sie nie spieszy z zakupem SCV, mozesz poczekac te pare dni, gdyz moge wtedy szukac kupca, choc wolalbym aby w moim przypadku bylo to wlasnie SCV... zreszta zobaczymy :)
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 23:45
Posty: 39
Skąd: Tychy
Auto: Xedos 6 V6 2.0l

Postprzez marunio77 » 3 mar 2009, 01:55

troche zalezy mi na czasie, bo samochodu uzywam na co dzien i teraz, jak nie moge jezdzic, to mi to troche komplikuje zycie. Tymniemniej dzieki za propozycje. Nie wiem ile potrwaja moje poszukiwania, bo na angielskiej ziemi, mazda nadal nie sprzedaje samych scv, tylko razem z pompa :((/ koszt w zlotowkach ok 9000!!! / Musze poprobowac u niezaleznych dostawcow czesci. Jesli jeszcze go nie dostane, a ty Bugsy bedziesz sprzedawal – dogadamy sie.
mazda jednak da sie lubic (jesli bardzo tego chcesz:))
Początkujący
 
Od: 7 sty 2009, 11:39
Posty: 18
Skąd: BISHOPS STORTFORD
Auto: mazda6 diesel 136KM hatchback

Postprzez marunio77 » 4 mar 2009, 14:31

wlasnie trzymam w reku nowiutki scv. Mam zamiar sie zaraz zabrac za jego wymiane, wiec moze jakies ostatnie wskazowki?.... Czy jest cos, o czym powinienem wiedziec??
mazda jednak da sie lubic (jesli bardzo tego chcesz:))
Początkujący
 
Od: 7 sty 2009, 11:39
Posty: 18
Skąd: BISHOPS STORTFORD
Auto: mazda6 diesel 136KM hatchback

Postprzez marunio77 » 4 mar 2009, 16:32

wymienilem scv!!!! zapalila po chwili wachania w klebach dymu i smrodu z webasto ;) Przejechalem sie i... ciagnie jak zloto :)))) Zapala na dotkniecie! Nie pamietam, zeby silnik kiedykolwiek chodzil tak rowno i spokojnie. Po prostu bomba! Mam ochote pojechac do tych "specjalistow" od diesli, u ktorych bylem i powiedziec glosno: YOU SUCK!!! Wielkie dzieki Bogu za to forum!! Dzieki Enduro
mazda jednak da sie lubic (jesli bardzo tego chcesz:))
Początkujący
 
Od: 7 sty 2009, 11:39
Posty: 18
Skąd: BISHOPS STORTFORD
Auto: mazda6 diesel 136KM hatchback

Postprzez Enduro » 4 mar 2009, 18:05

no widzisz!
małe a cieszy!
ja też się ciesze, że ty się cieszysz..
P.S.
i nie ufaj rudym angolom i nie tylko...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bugsy » 31 mar 2009, 15:18

Podobnie jak w drugim temacie, chciałbym tylko potwierdzić, iż w moim przypadku również był to SCV. Od wymiany SCV, filtra paliwa i powietrza przejechałem 250-300km i jak ręką odjął – zero problemów.

Tymsamym chciałbym raz jeszcze podziękować wszystkim za pomoc! Panowie macie więcej wiedzy i doświadczenia jak widać niż niejeden serwis autoryzowany Mazdy w którym sprawdzenie sprowadza się do podłączenia komputera ;)

Dzięki raz jeszcze!

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 23:45
Posty: 39
Skąd: Tychy
Auto: Xedos 6 V6 2.0l

Postprzez arekzat » 24 lip 2009, 23:31

marunio77 napisał(a):wymienilem scv!!!! zapalila po chwili wachania w klebach dymu i smrodu z webasto ;) Przejechalem sie i... ciagnie jak zloto :)))) Zapala na dotkniecie! Nie pamietam, zeby silnik kiedykolwiek chodzil tak rowno i spokojnie. Po prostu bomba! Mam ochote pojechac do tych "specjalistow" od diesli, u ktorych bylem i powiedziec glosno: YOU SUCK!!! Wielkie dzieki Bogu za to forum!! Dzieki Enduro



Witam jestem nowy i nie wiem jeszcze co i jak.Mam pytanie,czy ten zawor to musi wymienic mechanik czy mozna to zrobic samemu.Ja nie wiem jak sie go wymienia.Jesli mozna to prosze o wskazowki.
arekzat
 

Postprzez xANDy » 25 lip 2009, 10:51

arekzat – poczytaj chociażby ten temat. Jest kilka podobnych opisujących bardzo dokładnie jak to wymienić. Sam się wysil a nie, że wszyscy będą teraz dla Ciebie szukać tego co jest Twoim zadaniem...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez arekzat » 25 lip 2009, 18:47

Jak juz wczesniej pisalem jestem tu nowy,zadaje pytania nie dlatego ze nie chce mi sie szukac tylko poprostu nie za bardzo umiem a po za tym nie mam zbyt wiele czasu poniewaz pracuje.Moj problem jest nastepujacy:
jechalem moja mazda i nagle stracila moc i zaczela kopcic,kuzyn powiedzial ze to raczej przeplywomierz i zebym go odpiol.Zrobilem tak i samochod jechal jak trzeba.Na drugi dzien chcialem jechac do serwisu,ujechalem kawalek i znow przestal jechac nawet na wypietym przeplywomierzu.Znajomi doradzili mi zebym umyl przeplywomierz wiec tak zrobilem ale nie pomoglo.Pojechalem powolutku do serwisu a tam powiedzieli ze przeplywomierz i zawor egr jest dobry i ze musze wymienic pompe bo nie ma cisnienia.Pytam bo byc moze sa inne przyczyny.Czytalem o zaworze SCV ale moje objawy sa troche inne:kopci okropnie i obroty maksymalne to 2000.Prosze o pomoc i z gory dziekuje.
arekzat
 

Postprzez Piterx » 25 lip 2009, 19:46

ano przejrzyj kolego moje posty... moze cos pomogą....zwłaszcza te o odkręconej blaszce od przepustnicy.. i zanim mechanicy dobiorą sie do rozbierania całego auta niech przejrzą przepustnicę... ale pewnie im sie niechce, bo to duzo roboty i brudna praca... mechanicy jak to mechanicy jadą po nalżejszej lini oporu w koncu to ty bedziesz płacic...

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez arekzat » 6 wrz 2009, 12:01

Dzieki za rade Poterx.Wrocilismy wlasnie z polski i to juz naszym autem.Okazalo sie,ze to faktycznie byla klapka w kolektorze ktora zatkala doplyw powietrza.Odpisuje dopiero teraz,bo niedawno to naprawili a tu we francji chcieli wymieniac mi pompe wtryskowa co mialo kosztowac 3300euro i do tego nic by to nie dalo.Wiec jeszcze raz wielkie dzieki.Pozdrawiam
arekzat
 

Postprzez Piterx » 6 wrz 2009, 19:49

hehe, nic tak niepoprawia samopoczucia jak trafna diagnoza <jupi> najwazniejsze ze auto zrobione i nie dałes sie ostrzyc... bo mechanicy jak to mechanicy... najpierw by cie skroili... wymienili pół samochodu i skasowali jak za zboze...
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Widelec » 6 wrz 2009, 20:24

a ja miałem kiedyś podobną sytuację – auto odpalało i zaraz gasło. było to po tym jak grzebałem pod deską rozdzielczą, w okolicach kolumny kierowniczej. po złożeniu wszystkiego do kupy objawy jak wyżej.
przyczyną okazały się zamienione dwie kostki – były identyczne, i w jakiś sposób podpiąłem je ze sobą na odwrót :]
to tak chyba mały off ;–)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez sprysiu » 6 mar 2010, 00:10

witam szanownych Kolegów w niedoli!
Jak chyba wszyscy mam problem z Madzią...
Przed zimą wszystko było ok, niestety jak przyszły mrozy to zaczęło się. Problemy zaczęły się już przy -5st, aktualnie czasem nawet przy +5. Mianowicie kręcę i kręcę a tu nic, silnik nie chce zaskoczyć. Jak już się uda to mogę go zgasić i wtedy zapala jak marzenie. Niestety pierwszy "zapłon" jest najtrudniejszy. Pewnego razu zauważyłem, że po podpompowaniu tą ręczną pompką na filtrze jest ok – zapala jak marzenie. Nie sądzę, żeby to była nieszczelność i paliwo cofało się.
Dodatkowo teraz na zimnym silniku szaleją mi obroty na jałowym (nawet jak podpompuję ręcznie). Jak się nagrzeje jest ok. Wygląda to następująco – obroty się trzymają aż tu nagle w dół na ułamek sekundy i spowrotem. Czasami ten spadek jest niewielki czasami tak duży że silnik prawie gaśnie na ten ułamek sekundy. Często gdy czekam na zielone światło trzymam nogę na gazie "dżost in kejs".
Serwis sprawdził wszystko (3.03), profilaktycznie wymienił filtr paliwa (wymieniany dopiero 2mies temu) wgrał nowe oprogramowanie, sprawdził/ustawił wtryski, sprawdził świece żarowe i oczywiście nic nie pomogło. Oczywiście brak błędów w kompie.
W ostatni poniedziałek (1.03) silnik gasł mi non-stop po wciśnięciu sprzęgła i zdjęciu nogi z gazu... masakra. Do tego po każdym gaśnięciu silnika na sterowniku Webasto miałem dyskotekę. Nie wiem jak Webasto jest powiązane z silnikiem ale mają chyba wspólny problem.
Oczywiście mam agenta 006, ale gdy zasugerowałem wymianę tego zaworu to mechanik się bardzo zdziwił. Jego zdaniem nie ma żadnego problemu z zaworami SCV w M6. Sam nie wiem co robić. Do tego po wgraniu nowego softu jedynie Webasto padło...ewentualnie padło w poniedziałek ale dopiero w czwartek to zauważyłem.
Może ktoś z Was coś mi poradzi?
PS próbowałem już FORTE, troszeczkę pomogło na około 1,5 mies. Tankuję na niemieckim Aralu itp.
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 17:22
Posty: 31
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM

dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY

Postprzez krzych » 6 mar 2010, 01:56

sprysiu napisał(a):"dżost in kejs"

Jeśli już to "dżast".
Rozwiązanie masz pewnie pod haslem "falują obroty" w wyszukiwarce. Obecna dziala o wiele sprawniej niz stara.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mila23 » 16 lis 2010, 17:38

witam jestem posiadaczką mazdy 6 2.0 td 136 km w moim przypadku tak jak i w wielu innych auto gaśnie czy ciepłe czy zimne... jestem w anglii jak wiadomo SCV nie można kupić osobno tylko kąpletną pompe :( więc może ktoś ma jakiś namiar na firmę zajmującą się dostawą takich części do angli?? z góry dzięki za posty :)
pozdrawiam
mila23
 

Postprzez Grzyby » 16 lis 2010, 18:11

Minuta szukania:
http://cgi.ebay.co.uk/Suction-Control-V ... 1e5fa0308e
A jaki problem żeby ktoś kupił w PL za 570zł i wysłał Ci paczkę?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 16 lis 2010, 19:40

Zawór SCV – mam od ręki parę sztuk :) (tylko nowe – używek na chwilę obecną brak)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6