Montaż elektr. podgrzewacza paliwa – fotorelacja (GG/GY)

Postprzez Marek Płock » 21 wrz 2012, 20:05

Może należałoby podpiąć instalację elektryczną w samochodzie, sam podgrzewacz schłodzić z płynem w środku (np. płyn do chłodnic) i na szybko podpiąć podgrzewacz – powinien się ogrzać (teoretycznie). Nie próbowałem więc jest ryzyko uszkodzenia np. przy schładzaniu i <dupa>
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez Krzysiek24 » 29 paź 2012, 00:31

Panie i Panowie,
a jak ze spalaniem po zamontowaniu podgrzewacza?.
Czy spalanie w zimę jak i w lato spadło?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 29 paź 2012, 00:33

a niby dlaczego w lato ma spaść?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 29 paź 2012, 09:35

bo podgrzewacz tak podgrzewa ze jezdzimy na oparach :P <rotfl> <rotfl>
Ostatnio edytowano 29 paź 2012, 16:42 przez boczek86, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez dobrzyn22 » 29 paź 2012, 09:57

Krótko mówiąc, nie ma żadnych logicznych podstaw do tego, żeby spalanie miało się obniżyć – nie takie jest zadanie podgrzewacza.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5155 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kryso » 10 lis 2012, 15:14

miał ktoś problem, że przy zamontowanym podgrzewaczu stanadyne i wymianie filtra paliwa (oryginał) auto po odpaleniu po nocce gasło ? Po ponownym odpaleniu (troche dłuższe kręcenie) wszystko wydaje się działać ok. Mogło się coś zapowietrzyć ? Zjeździłem juz 2 pełne baki od wymiany filtra i dzis rano przy wyjeździe z garażu znowu zgasł. Jakieś sugestie ?
... owoc żywota Twojego je ZUS
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 18:00
Posty: 44 (1/1)
Skąd: Bochnia/Kraków
Auto: M6 GY '04 MZR-CD 136PS Sport Exclusive

Postprzez marex » 10 lis 2012, 16:58

Masz nieszczelny układ paliwowy. Powinieneś dokręcić filtr do obudowy i dolną nakrętkę do spuszczania wody. Sam podgrzewacz jest tak jakby dodatkową rurką wiec nie powinien mieć znaczenia, chyba że połączenia filtr podgrzewacz i gumowe łączniki masz źle spasowane że Ci się sączy.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez s i w y » 10 lis 2012, 17:01

powiedzcie mi jak się podpiąć do bezpieczników? Dobrzyn pisał że najlepiej do INJ.
Opisze ktoś jak to rozwiązał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez dobrzyn22 » 10 lis 2012, 17:13

s i w y napisał(a):powiedzcie mi jak się podpiąć do bezpieczników?


jak chcesz "po swojemu" , to miernik w rękę i szukasz po kolei np. w skrzynce bezpieczników pod maską, gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka...

PS. możesz też poszukać rozwiązań w wątku o dołożeniu świateł do jazdy dziennej – one też potrzebują + po stacyjce ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5155 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez beny79 » 20 gru 2012, 11:59

Cześć. Właśnie zamontowałem ta grzałkę. Zamontowałem to jak kolega wyżej na webasto. Trochę się umordowałem ale się udało. Zajęło mi to jakieś 3 godz. i rozwalony palec ;P Ja też przedłużyłem dopływ paliwka by założyć to ustrojstwo jak należy. Do grzałki do filtra mam jakieś 20 cm wężyka. Ciężko spasować krótszy bo wężyk jest twardy . Załączyłem stacyjkę i po jakiś 5sek. coś zaskoczyło i grzałka błyskawicznie zrobiła się gorąca. Sparzyłem palec :D ok. 5sek. Wężyk też po ok. 30 sek był dobrze ciepły na długości ok 10cm. Nie wiem kiedy się to wyłącza. Odpaliłem samochód, szło to jakieś 5min i wciąż było gorące. Mam tylko nadzieję że to normalne. Trochę mnie przeraziła temperatura, bo króciec grzałki jest naprawdę gorący. Na pewno nie da się go dotknąć, bo parzy. Niech ktoś napisze czy u niego też tak się grzeje. Dodam że na zewnątrz jest -3st.
6.2-7.0 l/100km
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 13:18
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2005

Postprzez Marek Płock » 20 gru 2012, 15:23

Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez dobrzyn22 » 20 gru 2012, 16:02

tak sobie czytam i widze, że Was oparzył ten podgrzewacz... dziwne skoro ma się nagrzewać do 40 st.C( a amo paliwo do 35)...taka temperatura chyba nie powinna parzyć <co?>
PS. sam z ciekawości sprawdzę jak to u mnie wygląda i dam cynk ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5155 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez s i w y » 20 gru 2012, 17:12

u mnie jest tylko ciepła końcówka podgrzewacza z której "wypływa" ciepłe paliwo. Nie czuję też aby wężyk był ciepły mocno.
Zastanawiąłem się czy w moim przypadku nie działa on za mało wydajnie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez beny79 » 20 gru 2012, 17:34

Dziś szukałem po necie opinii i znalazłem w jednej podobny opis do mojego. Końcówka wylotowa jest gorąca. W sumie to może i logiczne. W końcu to grzałka. Żeby nagrzać paliwo do tych 35st. to grzałka musi być gorąca. Pewnie tak ma działać.

Dopisano 20 gru 2012, 16:37:

Z tego co wyczytałem w necie to te 40st. to maksymalna temperatura paliwa przy której wyłącza się grzałka.

Dopisano 20 gru 2012, 16:41:

Jestem w pracy. Jak wrócę do domu to zobaczę jak działa. Czy wciąż jest gorąca, czy dała rady ogrzać także sam filtr. Żeby rozpuścić parafinę musi do filtra docierać paliwo z dodatnią temperaturą. Tak przynajmniej mi się wydaje.
6.2-7.0 l/100km
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 13:18
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2005

Postprzez s i w y » 20 gru 2012, 17:43

też tak uważam. ;)
Wiem że silnik nie klepie tak na porannym rozruchu..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez beny79 » 20 gru 2012, 17:49

Wybacz ale tu się nie zgodzę. Na zdrowy rozum to nie możliwe. Zanim cieplejsze paliwo dotrze do silnika przejedziesz pewnie nawet kilka km. Więc niemożliwe by była duża różnica w pracy silnika.

Dopisano 20 gru 2012, 16:53:

zadaniem urządzenia jest zapobieganie osadzaniu się parafiny w filtrze. Mam nadzieję że zda egzamin bo w tamtym roku dał mi ostro w kość.
6.2-7.0 l/100km
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 13:18
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2005

Postprzez s i w y » 20 gru 2012, 18:15

Dlaczego? Od wylotu z podgrzewacza do obudowy filtra mam zaledwie 20 cm. Nie trzeba długo czekać aż to cieplejsze paliwo dotrze do silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez beny79 » 20 gru 2012, 18:21

Ale w sumie to jest tam pewnie ze cztery, pięć setek paliwka. Nie spalisz tego w min.
Ale mogę się mylić. Wiem że wcześniej go odpaliłem i na wolnych obrotach szedł jakieś 3 min i ciepłe paliwo nawet nie doszło do filtra. Może jak bym przygazował to by szybciej popchnęło. :D
Ostatnio edytowano 20 gru 2012, 23:29 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: porządki
6.2-7.0 l/100km
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 13:18
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2005

Postprzez marex » 20 gru 2012, 19:04

s i w y napisał(a):Dlaczego?

ponieważ w filtrze znajduje się jakaś ilość paliwa która nie jest ogrzana i zanim się ona wymiesza lub zostanie zastąpiona przez ogrzane paliwko to trochę minie :)

U mnie sam podgrzewacz jest trochę ciepły reszty nie macałem ale jutro zwrócę uwagę na końcówki i filtr i zdam relacje.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez s i w y » 20 gru 2012, 19:16

A czy ja napisałem że on od pierwszego obrotu nie klepie? Ludzie co tak za słówka łapiecie.
Nie wiem ile u was trwa grzanie auta przed jazda ale u mnie kilka min sobie klekocze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6