Strona 130 z 136

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 22 sty 2017, 21:04
przez tadziol
Janusz626 napisał(a):Podczas jazdy nie można..

Da sie.....nawet sam wielki moderator z tego skorzystał....
Opis powyżej ;)

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 22 sty 2017, 22:28
przez Janusz626
Chyba coś mi umknęło... :(

PostNapisane: 22 sty 2017, 23:11
przez Mac8181
Tadziol podasz numer strony bo przeleciałem kilkanaście stron i mi się mieni już w oczach :)

Re: Odp: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 23 sty 2017, 07:40
przez darrecki
tadziol napisał(a):nagrzej silnik do normalnej temperatury na postoju,podłącz FS,a następnie opcja :ZRESETUJ ZAREJESTROWANE WARTOSCI FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH i ZRESETUJ ZAREJESTROWANE WARTOŚCI CZUJNIKA RÓŻNICY CIŚNIEŃ,potem na drogę i jedź,nie przerywaj jazdy tylko jedź i podpatruj co się dzieje z PM_-ami,powinny spadać.


Zapewne o to chodzi.

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 23 sty 2017, 14:16
przez tadziol
W rzeczy samej.

PostNapisane: 23 sty 2017, 15:26
przez Mac8181
Dzięki Panowie <spoko>

PostNapisane: 25 sty 2017, 22:49
przez jeziorek
Witam,
ostatnio dopadła mnie zapalona kontrolka DPF w trasie. Za pierwszym razem dostałem błąd zbyt długie wypalanie DPF (statycznie się wypalił), za drugim razem PM_ACC doszedł do 7, wypalanie było włączone. Zwolniłem, dałem wyższe obroty i DPF się wypalił ładnie do 0.
Zastanawiam się, czy to nie wina EGR, podczas wypalania filtra powinien być on zamknięty. U mnie jeden wskaźnik w forscan pokazuje 0%, natomiast położenie w milimerach wynosi 0,62 mm.
WIem też, że może być to usterka mechaniczna, której czujnik położenia nie jest w stanie wykryć.
Teraz moje pytanie, czy tam małe otwarcie zaworu (0,61 mm), może zakłócać normalny proces wypalania?
Dodam, że na co dzień jeżdżę w mieście i bez problemu DPF się wypala – w trasie ten sam problem pojawił się dwukrotnie.
Inny trop to uszkodzony dogrzewacz, jednak uszkodził się poprzedniej zimy i DPF zawsze się wypalał.

Temperatury na poszczególnych sondach mam podczas wypalania takie:

cat1 – 350 – 400
cat2 – 550 – 600
cat3 – 550 – 600
z tego co pamiętam, zawsze miałem niższą na cat1.

Prosiłbym o Wasza opinię na ten temat, ewentualnie sprawdzenie u siebie jakie są temperatury podczas wypalania i jaka jest pozycja EGR.
pozdrawiam
jzk


poniżej screen z forcana:
screen_forcan.png

PostNapisane: 25 sty 2017, 23:02
przez darrecki
Z tego co pamiętam były już w tym wątku podobne przypadki (1 lub 2), a jakoś specjalnie nie śledzę tego tematu. Podobne, czyli problem z DPF występujący tylko przy jednostajnej jeździe na autostradzie. Rozwiązaniem (jak dobrze pamiętam) była wymiana czujnika temperatury – tylko nie pamiętam którego.
A jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi <zawstydzony>

PostNapisane: 26 sty 2017, 17:01
przez jeziorek
No własnie próbowałem znaleźć i konkretnie podobnego problemu + wymiana czujnika nie znalazłem. Czy ktoś może podrzucić nr. strony?
jzk

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 27 sty 2017, 08:45
przez darrecki
Przyznaję, sam nie znalazłem... Tu są jedynie sugestie, że winny może być EGR. Może to był wątek o Forscan, tam poszukaj.

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 27 sty 2017, 09:27
przez Janusz626
Awaria jakiegokolwiek czujnika czy temperatury czy ciśnienia itd, prowadzi do zapchania DPF.
Jadąc z kontrolka check engine, narażamy DPF a w szczególności jadąc z trybem serwisowym.

Komuś zepsuł się czujnik temperatury, szukaliśmy i wyszło na czujnik temperatury atmosferucznej umieszczony na ścianie grodziowej tuż przy czujnikach ciśnienia DPF.

Może o to chodziło? nie wiem.

W większości problemów z DPF jest EGR, który się zacina w pozycji otwarcia, stąd spaliny a raczej nadwyżka spalin uniemożliwiająca pełne spalenie mieszanki a w konsekwencji zawalenie DPF sadzami.

PostNapisane: 27 sty 2017, 10:50
przez kriskus
Ja miałem uszkodzony czujnik temperatury na DPF (trzeci, z tyłu), ale objawiało się to tym, że temperatura rosła do ponad 800-900 stopni i proces wypalania zatrzymywał się z błędem o zbyt wysokiej temperaturze. Tu raczej będzie coś innego i też sprawdziłbym EGR.

PostNapisane: 27 sty 2017, 23:39
przez jeziorek
No właśnie egr był ostatnio czyszczony, mechanik stwierdził, że nie był bardzo brudny, ale lekko się zacinał. Podobno nasmarowali. W lato zapewne zrobiłbym to sam na działce, ale w przy obecnych temperaturach zleciłem w warsztacie. Problem w tym, że nie wiem jak oni to wyczyścili, na pewno wyjmowali, ale co do smarowania to nie mam pewności. Czy faktycznie 0,61 mm podczas wypalania może robić różnice? W sumie małą, bo przy wyższych obrotach się wypala.

PostNapisane: 20 lut 2017, 04:13
przez robi
Witam
mam pytanko odnośnie tego nieszczęsnego AGR. Jestem po wymianie DPF-a na regenerowany i chodzi jak na razie bez zarzutów. Cała historia pare postów wcześniej. Po tych przejściach z DPF-em i czyszczeniu AGR zacząłem też monitorować AGR i DPF w Forscanie. Wszstko przebiega ok na normalnych trasach tj. nie "autostradowym" przypadku. Dzisiaj pierwszy raz obserwowałem proces wypalanie w Forscanie na normalnej trasie, i wszystko było ok.parametry jak u kolegi jeziorka (podobne wartości temeratur, PM_GEN w okolicy 4,85 przy początku wypalania) Niepokoi mnie tylko ten AGR tzn. nie jestem pewny czy funkcjonuje prawidłowo tj. czy się zamyka całkowicie. Wartość procentowa EGRP była zero a w mm 1.34 i EGRP V 0,92.
Czy to jest normalne czy rzeczywiście nie domyka sie i jaki to bedzie mieć wpływ na wypalanie w przypadku na autostradzie. Czy w obu tych przypadkach AGR zachowuje się tak samo tzn. przy wypalaniu musi być zamknięty tj na normalnych trasach i przy jednostajnej jeździe na autostradzie?
najlepiej wymieniłbym ten AGR na nowy żeby mieć pewność ale cena jest zaporowa, w Niemieckim serwisie Mazdy ok. 700euro. Czy w Polsce też to tyle kosztuje a może są jakieś zamienniki. a może zaślepić i czy da sie z tym jeździć bo podobno wyskakuje błąd gdy jest zaślepka?

Dopisano 20 lut 2017, 04:38:

witam jeszcze raz, sorrki zalogowałem sie na starym koncie, na poście powyżej, poprzednie pisałem pod nikiem robi05

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 20 lut 2017, 11:46
przez Janusz626
Z tym nieszczęsnym EGR jest tak, że nie do końca pracuje tak jak to widać w FORSCANie.
Jego pozycja na pidach jest pozycją wyliczoną wg silnika a nie wg pozycji samego "grzybka".
Tak więc proszę to wziąć pod uwagę...

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 6 mar 2017, 15:30
przez Tomala85
Witam,
Jakiś czas temu zainstalowałem sobie Forscan i zaskoczyło mnie bardzo szybkie zapełnianie filtra dpf. Parametr PM_ACC potrafi dojść od 0 do 5 już po 40-50 km. Samo wypalanie przebiega poprawnie, lecz zbyt często. Paliwo ze Statoilu, egr dawno nie czyszczony, korekty wtryskiwaczy FI_LRN przy różnych ciśnieniach nie przekraczają +/– 40. Olej zmieniany był 3000 km temu, a rozcieńczenie oleju OIL_DIL doszło już do 1200g.
Zaobserwowaliście kiedyś u siebie tak szybkie generowanie sadzy?

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 14 mar 2017, 10:16
przez jeziorek
Wracam znów do tematu, obserwowałem wypalanie DPF na trasie, w mieście i mniej więcej zlokalizowałem problem, co niestety nie oznacza, że jest to równoznaczne ze znalezieniem rozwiązania. Do rzeczy:
PROBLEM: auto ma problem z wypalaniem DPF, ale tylko na trasie, w mieście nie zaobserwowałem problemu
Objawy: EGR wyczyszczony, korekty wtryskiwaczy ujemne, w większości od -80 do -10. Auto ma problem z korelacją wskaźników PM_ACC, PM_ACC_DSD oraz PM_GEN.
PM_ACC_DSD najszybciej wzrasta. Normalnie w jeździe miejskiej wartość PM_ACC jest synchronizowana z PM_ACC_DSD. Oznacza to, że co jakiś czas oba wskaźniki synchronizują się. Problem z wypalaniem filtra na trasie polega na tym, że jadąc na tempomacie ze stałą prędkością wskaźnik PM_ACC nie synchronizuje się z PM_ACC_DSD. Synchronizacja pojawia się dopiero, gdy PM_ACC_DSD osiągnie wartość powyżej 80% zapchania DPF. Wtedy na kilka sekund zapala się kontrola DPF, a później od razu zaczyna migać i samochód ma ograniczoną moc. Jeżeli jeżdzę po mieście, po każdym włączeniu/wyłączeniu zapłonu obie wartości zrównują się. Problemu nie ma, gdyż po przekroczeniu 4,5 filtr zaczyna się wypalać i wypala się skutecznie. Zjawisko synchronizacji obu parametrów jest widoczne podczas normalnej jazdy, nie trzeba się zatrzymywać. Co jakiś (niedługi czas) obie wartości się zrównują.
Wartość PM_GEN jest zwykle dużo mniejsza od PM_ACC.
Czy któryś z kolegów zna relacje pomiędzy tymi parametrami i może podpowiedzieć gdzie szukać problemu. Jakiś czas temu resetowane były ustawienia czujnika różnicy ciśnień, DPF-u, wypalany był statycznie. Po zresetowaniu włączony był proces adaptacji DPF w Forscanie. Być może sama procedura adaptacji wymaga innego postępowania.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki od czego zacząć, co może być problemem.
pozdrawiam
jzk

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 14 mar 2017, 10:29
przez Janusz626
Daleko poszedles, wydaje mi się że Twój zaobserwowany związek między wartościami jest... nieznaczacy...

Zaślep EGR.

PostNapisane: 14 mar 2017, 11:38
przez jeziorek
Niby był czyszczony, choć nie mam pewności, że się nie zawiesza. Z drugiej strony widać, że korelacja pomiędzy tymi wartościami nie zawsze jest taka sama. Problem dotyczy tylko jazdy na trasie, a ponieważ głównie jeżdżę w mieście – można z tym żyć. Zna ktoś procedurę adaptacji DPF?
jzk

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 14 mar 2017, 14:06
przez Janusz626
Ja też czyscilem...
Jak kiedyś go wyjąłem to grzybek nie był domkniety, miał luz około 0.5mm, po czyszczeniu niby było ok aż do ponownej awarii... DPF.

Mam wrażenie że ciągle się nie domykał a wskazywało to parametry DPFu.

Zaślepilem EGR i mam problem z głowy :–)
Wystarczyło dno puszki po ciastkach, jakieś nożyczki, śruba i nakrętka M8 do zrobienia otworów pod oryginalne śruby za pomocą młotka i uszczelka a raczej zaślepka gotowa, 5 minut...


Nowego EGR nie kupiłem do tej pory...