Za duże spalanie. Co to moze być?

Postprzez Hubix » 13 paź 2012, 10:20

Mi też pali za dużo.

Ponad 7L w trasie.

-Opony 205
-Hamulce się nie blokują
-Olej 5W30
-Filtry OK

Samochód mocno dymi przy przyśpieszaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez m4ri0 » 14 paź 2012, 14:09

Jak auto mocno dymi to wtryski pewnie leja.
Początkujący
 
Od: 2 paź 2012, 11:08
Posty: 5
Auto: Mazda 6 CITD 143 ps

Postprzez venom200 » 16 paź 2012, 17:50

mi jezdzac tylko po toruniu spalalo 9,5 l zaczolem tankowac paliwa premium i teraz mam max 8,8 po toruniu o dziwo na vervie pali mniej jak na ultimate .Trasa najmniej mi sie udalo na 5,5 zejsc po wypalonym dpf , autostrada przy 140-150 7,1-7,5 wiec uwazam ze u mnie wszystko ok
mazda 6 143 km 2006
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 20:12
Posty: 91 (1/1)
Skąd: toruń
Auto: Mazda 6 GJ 2,0 165 KM

Postprzez nedd » 19 paź 2012, 11:13

zanim zaczęły mi się problemy z dpf na nowych wtryskach miałem takie spalanie:
miasto: 7,3 l
trasa 5,5l – prędkość ok 120 ( cały czas powyżej 2000 obrotów)
Przy problemach z dpf – miasto 8,1 na zwykłym oleju napędowym, 7 l/100km trasa.

EDIT 1
W końcu wyciąłem DPF poza Warszawą- w Krakowie to pół warszawskiej ceny (jeszcze chip-tuning w cenie). W dziale wykresy umieściłem info o wynikach.
Co do spalania po wycięciu DPF i chipowaniu: TRASA- wyszło mi 6,1l/100km wg komputera (na odcinku 350km), miasto- aktualnie mam 6,6l/100km z tym że te wartości zwłaszcza w odniesieniu do miasta wymagają jeszcze trochę testów, bo na razie po mieście zrobiłem tylko ok 400 km. Kilka tankowań i podam dokładniejsze dane. Spodziewam się że w mieście będzie ok 7 l lub nieco więcej.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez lofiks » 23 lis 2012, 18:31

moja madzia 2004 rok, 2.0 diesel 121 km – komp pokazuje 7,3 latem (wskazanie podobne jak z dystrybutora) – teraz zima przy WEBASCIE ponad 8 l /100.. koles ma taka sama madzie tylko 136 koni i jemu pali 6,5.... ???? jakies pomysly?? moja w trasie 5.5 wiec zakaldam ze nic zlego sie z nia nie dzieje... help help help
lofiks
 

Postprzez rdy » 23 lis 2012, 19:16

Przecież to jest normalne spalanie tego samochodu, może minimalnie zawyżone, poczytaj sobie w temacie o spalaniu
Mi pali około 8 litrów w jeździe po warszawie licząc i odcinki normalne i takie w korku, a nogę mam dość ciężką
W trasie zszedłem do 6 litrów przy 130-140.

Zbieram się do kalibracji wtrysków, być może któryś leje za mocno, i może być tak u ciebie też. Ale bez przesady też, scenikiem 1.9 120KM 7.5 litra w mieście to była norma
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez dobrzyn22 » 23 lis 2012, 20:22

rdy napisał(a):Przecież to jest normalne spalanie tego samochodu

popieram i potwierdzam
lofiks napisał(a):moja madzia 2004 rok, 2.0 diesel 121 km – komp pokazuje 7,3 latem

a że tak zapytam z ciekawości – ile byś chciał, żeby Ci to auto w mieście paliło ?? cudów nie ma przykro mi <głaszcze>

lofiks napisał(a):moja w trasie 5.5 wiec zakaldam ze nic zlego sie z nia nie dzieje..

i tego się trzymaj <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lofiks » 23 lis 2012, 23:01

no czytalem nawet w autoswiecie w specyfikacjach mazd 6 ze takie wlasnie to spalanie jest i tyle..nie panikowalem poki koles nie zakupil takiej samej ktora rzekomo pali mu mniej a jezdzi po tym samym miescie..tlumcze sobie ze ja mam 121 koni on 136 a buda wazy tyle samo ...do kalibracji tez sie zabieram ale drogo troche..i boje sie ze spierdziela..staram sie umowic do aso w niemczech bo najblizsze mam w weisswasser -koszt kolo 60 Euro ale zakladam ze jakosc duzo lepsza..w sumie uwazam webasto za przesadne i niepotrzebne..bo jak sie nie wlacza to wciagam ponizej 7.5 litra wiec juz calkim milo..ale jezeli to ma piescic moj silnik...to niech piesci:)
lofiks
 

Postprzez bieski » 24 lis 2012, 00:04

lofiks napisał(a):rzekomo pali mu mniej a jezdzi po tym samym miescie.[/quote
Noga, nodze nie równa, poza tym miasto może to samo, ale czy trasa ta sama ?

lofiks napisał(a): ale zakladam ze jakosc duzo lepsza

Kalibracja wtrysków to podłączenie pod komputer i wybranie odpowiedniej opcji. Jak myślisz czym będzie różnić się wynik tej procedury w przeprowadzonej Niemczech a w Polsce?

lofiks napisał(a):w sumie uwazam webasto za przesadne i niepotrzebne

Zajrzyj do działu DitD co się dzieje z niedogrzanym silnikiem, ciekawe czy dalej będziesz uważał że webasto jest nie potrzebne. Ja tam lubie webasto jade do przedszkola ok 1 km i auto zdąży się nagrzać przez ten czas :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Neonixos666 » 24 lis 2012, 00:31

bieski napisał(a): Ja tam lubie webasto jade do przedszkola ok 1 km i auto zdąży się nagrzać przez ten czas


jesteś pewien że przez 1 km auto się nagrzeje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rdy » 24 lis 2012, 01:36

Wątpie. Mi wskaźnik pokazuje nagrzanie gdzieś po 2, 2.5 km, a to tylko wskaźnik
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez lofiks » 24 lis 2012, 11:07

lofiks napisał(a): ale zakladam ze jakosc duzo lepsza

Kalibracja wtrysków to podłączenie pod komputer i wybranie odpowiedniej opcji. Jak myślisz czym będzie różnić się wynik tej procedury w przeprowadzonej Niemczech a w Polsce?



No kilka aut miałem już "przyjemność" serwisować w polskich ASO i jedyne co im dobrze wychodzi to wymiana filtrów z dobrych na nowe..– oczywicie nie mówie ze to dotyczy wszystkich autoryzowanych serwisów w polsce ale osobiscie przekonałem się na wlasnej skórze jak to w serwisach wprawy nabieraja praktykanci ze szkół samochodowych..az serce boli jak potrafią sie zająć samochodem...

zaczynamy odbiegać od tematu wiec..koniec:)!!
lofiks
 

Postprzez bieski » 24 lis 2012, 18:48

Neonixos666 napisał(a):jesteś pewien że przez 1 km auto się nagrzeje?


Dwa razy światła, dwa skrzyżowana bez oświetlenia, jedno rondo i minuta postoju przed ruszeniem :)
Taaa.... nagrzeje się:)


lofiks napisał(a): jedyne co im dobrze wychodzi to wymiana filtrów z dobrych na nowe.

Kalibracja wtrysków jest prostsza niż wymiana wtrysków.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Riki » 25 lis 2012, 01:33

bieski napisał(a):Kalibracja wtrysków jest prostsza


dokładnie,
a moze warto spróbować jeszcze z tym skoro dużo spala?
http://forte-nwe.pl/Trudny-Rozruch-Dies ... eslem.html
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Marcinnno » 25 lis 2012, 17:56

A gdzie i jak sie ustawia te ukryte ustawienia trip w komputerze dotyczace spalania ( od -15 do +15) ?? <co?>
..::: MNM :::..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sie 2012, 13:51
Posty: 19
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 6 II

Postprzez Wojtek » 25 lis 2012, 20:34

Marcinnno napisał(a):A gdzie i jak sie ustawia te ukryte ustawienia trip w komputerze

gdzie? – dzial GG/GY, a jak? – trzeba sobie przeczytac... <głaszcze>

slowa kluczowe juz masz... trip komputer
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lofiks » 6 sty 2013, 18:21

Wracając do tematu:

-przeprowadzilem kalibracje wtrysków (zakladam ze skoro sie skalibrowaly – nic im nie dolega)
-podlkadki pod wtryskami wymienione
-olej 5w30

no i...spalanie jak bylo gigantyczne tak jest nadal...

nalalem pod korek coby nie dac sie oszukac odbijajacym w roznych momentach dystrybutorom przejechalem jakies 76 km podjechalem pod dystrybutor i wlalem zas pod korek – zakladam ze w ten sposob margines bledu to moze z pol litra – wyszlo 8,4 litra na 76 km – czyli to tak w granicach 11/100 jak na diesla to ...nie jestem wstanie przyjac do wiadomosci ze mazdy tak maja..koles ma taka sama madzie no moze ta 136 konna i jemu juz wedlug wskazan komputera spalanie pokazuje na poziomie 6.5-7 litrow.. nei mam pojecia co tu dalej zrobic...
lofiks
 

Postprzez Grzyby » 6 sty 2013, 21:00

lofiks napisał(a):przejechalem jakies 76 km

Przejeździj z 500km, wtedy możesz mówić o jakiejś dokładności ...

Możesz sprawdzić czy hamulce Ci lekko nie trzymają.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lofiks » 6 sty 2013, 22:32

w sumie pod tym kątem hample sprawdzalem na wakacje..chyba ze od tej pory cos sie stalo..patrzac na twoje spalanie to az mnie w gardle sciska...i to przy madzi ktora ma duzo wiecej kucykow:(
lofiks
 

Postprzez adriano92 » 7 sty 2013, 00:19

Polecam Ci zrobić test przelewowy wtryskiwaczy, bez problemu możesz go wykonać pod domem. Ja u siebie tym sposobem wykryłem, że 3 wtrysk leje i jest do wymiany, auto teraz więcej mi pali. Sprawdź na początku właśnie to, na forum jest opisane jak taki test wykonać.
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2011, 01:59
Posty: 38
Skąd: Czerwona Woda
Auto: Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6