Po wymianie SCV dalej problem poniżej -10. Czy to pompa?

Postprzez krzych » 28 sty 2010, 23:32

Globy napisał(a):Tę dyskusję proponuję jednak przenieść do Eksploatacji.

Ona juz tam jest i nie poszla najlepiej, ja sie z niej wylaczam ;)

Globy napisał(a):Jestem otwarty na "konkretne" rady usmiech 2

Hm, to ja jestem na nie otwarty! :D To ja mam sie nauczyc dbac o diesla :) Chodzilo mi tylko o to, ze w zasadzie po przeczytaniu nadal nie wiem co robic, poza tym co juz wiedzialem :D Ale moze faktycznie to nie dla mnie artykul, pewnie wielu osobom i tak pomoze :) (ale oczywiscie jak skonkretyzuje swoje konkrety po tym gdy juz uznam siebie za wystarczajaco doswiadczonego "dieslowca" to nie omieszkam sie podzielic :) )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Globy » 28 sty 2010, 23:45

Spoko, mój naczelny chętnie przeczyta kolejną edycję – artykuł klikał się jak szalony. Wcześniej przejrzałem wiele podobnych, ale o akumulatorze i psikaniu do zamków pisałem już w listopadzie. Mrozy wymogły szerszy arsenał ;) Powodzenia i niech już będzie wiosna, bo nie dość, że ropa lipna, to woskować nie można!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez bezed » 29 sty 2010, 08:04

krzych, nie wiem o co dokładnie chodziło Ci w tym cytowaniu mnie, wnioskuje jednak że o ten bak. Chciałem ukazać że małe podciśnienie w baku jest czymś normalnym i że u każdego występuje. Co do mądrych inaczej, chodziło mi o kłótnie które masowo występują pod wieloma artykułami, a nie lubie tego. To tak tylko dla sprostowania, jak ktoś nie zrozumiał.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 07:03
Posty: 8
Skąd: Wilga
Auto: mazda 6 2005 136hp

Postprzez misztal02 » 29 sty 2010, 18:14

Witam. Dzisiaj byłem u mechanika i zauważył u mnie że trzeba wymienić świece żarowe, to może być przyczyna gaśnięcia samochodu lub niemożliwości jego odpalenia. Jutro wymieniam i zobaczymy jak będzie :–)
misztal02
 

Postprzez MasterB » 29 sty 2010, 19:08

misztal02, jak gaśnie to chyba raczej nie świece?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez k_kawa » 14 lut 2010, 00:13

Witam
Koledzy pozwolą, że wtrące swoje trzy grosze. Jak pomyślę ile mnie nerw kosztowała madzia w te mrozy to aż mnie .....
U mnie gdy -10 to nie ma mowy żeby wogóle zapalić. Raz jak się udało to jak noga z gazu to od razu kontrolki. Masakra
Rozmowa z kolegą (pracuję w serwisie toyoty) i w efekcie dolanie PB. W toyocie na pełny zbiornik leją 8% benzyny i dolewają korek – dwa miksolu.
Po tym zabiegu (bez dolewki miksolu) i przejechaniu +/– 15 km auto przestało gasnąć po zdjęciu nogi z gazu.
Jak dla mnie wina po stronie filtr – paliwo. W ubiegłym tygodniu -14 i nie zagadała. Na linkę i do garażu (nieogrzewanego). 30 min i było widać chęci. I tu zastosowaliśmy mały myk. Podczas odpalania, kolega cały czas wciskał ręczną pompkę na filtrze. Miała problem ale zapaliła.
Czytając wypowiedzi, w dniu dzisiejszym zabrałem się za czyszczenie sitka i tu rozczarowanie, sitko idealne.
Fltr paliwa wymieniałem latem. Oczywiście polecany KNECHT. Zrobiłem na nim z 6 tysięcy km (mazda śmiga zazwyczaj sobota – niedziela). Jednak zakupiłem nowy w serwisie (65 zł – i tu zdziwienie, że tylko tyle). Dziś wymiana – odkręcam stary filtr i masakra. Filtr z jednej i drugiej strony zalepiony na czarno. Zastanawiam się jak docierało paliwo do silnika. Filtr od górnej strony to jakby miał zaślepkę, nie widać faktury filtra. Mało tego. Nowy filtr z serwisu przez środek ma otwór średnicy około śruby ósemki. Stary ma zalepioną z jednej i drugiej strony !!! Masakra a tankuje się na Orlenie.
PO wymianie zaobserwowałem, szybsze wkręcanie się na obroty. Ale obecnie temperatury bliskie zeru

Teraz czekam na mrozy
Pamietaj !!!! Nie jedź szybciej niż Twój Anioł potrafi latać
Początkujący
 
Od: 15 maja 2009, 10:59
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez k_kawa » 12 gru 2010, 20:13

Koledzy,
ja jestem od kilku dni posiadaczem podgrzewacza. Jak na razie mrozów nie ma ale według pogodynki kwestia kilku najbliższych dni.

W pierwsze tego roczne mrozy listopadowe zastosowałem taką taktykę.
Wsiadam, grzeje świece dwa trzy razy, stacyjka i kręce... Jak po chwili nie widze chęci to maska do góry i pompka na filtrze w ruch. Odczuwalny luz na pompce. Następnie ponownie sekunda dwie na rozruch. Wracam do filtra, chwila na pompowaniu i do kabiny. I tu niespodzianka. Przy -15 odpala za trzecim razem. Sprawdzone przez kilka mroźnych dni. Co prawda po odpaleniu silnik tak pracuje, że zastanawiam się czy jeszcze mogę troche posiedzieć czy już mam uciekać bo zaraz się rozleci.

Czekam jak będzie z podgrzewaczem. Napewno trzeba będzie przed uruchomieniem czekać kilka minut aż podgrzewacz zrobi swoje.
Pamietaj !!!! Nie jedź szybciej niż Twój Anioł potrafi latać
Początkujący
 
Od: 15 maja 2009, 10:59
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Jaksa » 17 gru 2010, 00:27

k_kawa napisał(a): Co prawda po odpaleniu silnik tak pracuje, że zastanawiam się czy jeszcze mogę troche posiedzieć czy już mam uciekać bo zaraz się rozleci.
<spoko> <lol> .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 17 gru 2010, 00:43

.....za to lubię diesla :D ten dreszczyk emocji <rotfl>

P.S
Moja pali od kopa... ale podgrzewacz założę.. kiedyś <lol> fakt, że w baku często pływa FORTE ADFC :P to i problemów nie ma.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez gorylla » 17 gru 2010, 10:27

Poczytałem o tym Forte, niby rewelacja, ale jakoś dużo się tego leje- 0,4l na jeden bak, np w stosunku do depresatorów typu Skydd. Poza tym czego by nie powiedzieć to sporo kasiuty- za każdym tankiem +70zł na Forte.

Ale z czystej ciekawości zapytam (gdybym się jednak chciał skusić na test Forte), czy nie ma żadnych przeciwwskazań do jego stosowania w silnikach z DPF? Niby pisze, że polecany do CommonRail, ale o DPF-ie nic nie ma.

Na razie leję Skydda i autko działa mi rewelacyjnie- nawet na początku grudnia, gdy przez dwa dni przywaliło poniżej -20st. paliło i jeździło bez zająknięcia. Czym się różni takie Forte (niby ma jakieś dodatkowe właściwości) od takiego Skydda?
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Bandit » 17 gru 2010, 10:52

Skyd zapobiega wytracaniu sie parafiny (zamarzanie paliwa) i dajemy go co tankowanie jak sa mrozy. Forte to co innego dajemy co 10 tys km, czysci uklad paliwowy i wtryski.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez piotz1976 » 30 gru 2010, 09:05

Witam wszystkich,

mam problem z odpaleniem mazda 6 2004 rok , silnik diesel 136 km. Dodam, że akumulator jest ok , rozrusznik tez kręci aż miło, wszystkie przewody paliwowe tez sprawdzone.

Odpala dopiero po 20, 30 próbach przekręcenia świec żarowych (i dodawaniu gazu). Świece są ok. na komputerze nie wykryto żadnych błędów. Czy to może być zawór SCV jak poruszany w wielu wątkach czy może coś innego. Czy ktoś z was miał podobne objawy i ten problem rozwiązał.

Proszę o jakieś podpowiedzi w jakim kierunku mam ewentualnie pójść bo zniechęciłem się trochę do diesli i do Mazdy jeżeli na moich oczach stare diesle startują aż miło a ja walczę z moim autem. :)

Ostatnia prośba. Zna ktoś może dobrego specjalistę od Mazd w okolicach Gorzowa Wielkopolskiego , Kostrzyna nad Odrą , Słubic Lubuskich.
piotz1976
 

Postprzez Grzyby » 30 gru 2010, 10:15

piotz1976 napisał(a):Czy to może być zawór SCV

A co wyczytałeś z forum? Oczywiście że tak.

piotz1976 napisał(a):zniechęciłem się trochę do diesli i do Mazdy

<lol>
Jak kto dba tak ma :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 30 gru 2010, 14:39

piotz1976 napisał(a):Zna ktoś może dobrego specjalistę od Mazd w okolicach Gorzowa Wielkopolskiego
Moj dobry znajomy posiada serwis mazdy w Gorzowie i tam proponuje sie udac tel. 95/728 90 32
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez piotz1976 » 30 gru 2010, 17:15

Dziękuje za pomoc
piotz1976
 

Postprzez Jaksa » 30 gru 2010, 18:18

Bardzo proszę :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez bieski » 30 gru 2010, 19:34

Jaksa napisał(a):dobry znajomy posiada serwis mazdy w Gorzowie


A czy dobry znajomy jest zarazem dobrym mechanikiem? :>

W lubuskim ciężko o dobrego mechanika do Mazdy. W Zielonej Gorze to w ogóle. W jednym zakładzie chcieli mi założyć pasek Conti, a w drugim to za bardzo nie chcieli wymienić :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Jaksa » 30 gru 2010, 23:01

bieski napisał(a):A czy dobry znajomy jest zarazem dobrym mechanikiem?
Szkoleniowiec mazdy na polske musi byc dobry ...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez piotz1976 » 31 gru 2010, 10:13

Dzisiaj przy temperaturze 0 odpalił za 3 razem wiec w sumie bez problemu :)

Mam jeszcze pytanie czy objawy walniętego SCV są również w sytuacji gdy auto nie gaśnie po jakimś czasie, bo ja normalnie cały dzień jeżdżę(nawet przy mrozach rzędu 1 15 stopni jak wczoraj) bez żadnych dodatkowych problemów z autkiem.
piotz1976
 

Postprzez bieski » 31 gru 2010, 11:46

Jaksa napisał(a):
bieski napisał(a):A czy dobry znajomy jest zarazem dobrym mechanikiem?
Szkoleniowiec mazdy na polske musi byc dobry ...


No to dziekuje za namiary :D
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6