Strona 8 z 10

PostNapisane: 28 lut 2014, 17:10
przez Enduro
leszekn napisał(a):..
I swoją drogą koło na wale te drgania powinno zniwelować (taka jego funkcja).

poprzez zwiekszenie obrotow te drganie powinny byc nie wyczuwalen, m.in. poprzez ich czestotliwosc..
a na tym kole tlumiennosc jest zadna, bo tam nie ma nic co ma taka funkcje,
tylko metal..

E.

PostNapisane: 28 lut 2014, 17:29
przez leszekn
Enduro napisał(a):a na tym kole tlumiennosc jest zadna, bo tam nie ma nic co ma taka funkcje,
tylko metal.

No co ty? <co?>
Idź pooglądaj sobie to koło, to zobaczysz, że to nie sam metal i jego zadaniem jest tłumienie drgań.

PostNapisane: 28 lut 2014, 21:41
przez Enduro
ide..
zaraz wracam i napisze co i jak ;)

E

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 2 mar 2014, 11:55
przez kingiru
Moje sprzegielko po zablokowaniu wirnika nie obraca sie w zadna strone. Dodam ze po wymianie lozysk, napinacza, rolki prowadzacej oraz zalozeniu nowego paska problem dalej pozostal.
Kolo pasowa odpada, poniewaz po zdjeciu paska dzwiek nie wystepuje.
Napinacz skacze, a dzwiek (powiedzmy "buczenie"), wystepuje na niskich obrotach na kazdym biegu.

Pora kupic sprzegielko... :(

PostNapisane: 2 mar 2014, 12:27
przez Enduro
kingiru napisał(a):...

Pora kupic sprzegielko... :(
<spoko>
E

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 2 mar 2014, 20:16
przez kingiru
nie macie doswiadczenia jakiej firmy sprzegielko kupic bo rozrzut cenowy jest duzy...

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 2 mar 2014, 21:06
przez wujek116
mam INA coś koło 280 zł i jest Ok już rok na nim jeżdżę i nadal się nie popsuło zauważyłem tylko że stare sprzęgło miało napis INA GERMANY a nowe INA CHINA :D ale nadal działa :)

O nawet znalazłem zdjęcia z mojej wymiany :D
Stare sprzęgło
20140302_125036 [800x600].jpg

Nowe sprzęgło
20140302_125022 [800x600].jpg

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 2 mar 2014, 22:33
przez kingiru
No wlasnie znalazlem sprzegielko tez tej firmy, a przedzial cenowy jest kosmiczny. Zakladam ze za 300zl to juz bedzie oryginal, bo sa tez za 170-180 ;)

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 2 mar 2014, 22:47
przez wujek116
te za 170 do 200 zł nie brałem pod uwagę . te do 300 to są na 100% oryginały

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 2 mar 2014, 23:04
przez Hubix
Ja też to wymieniałem, i nie wiem jak to zrobiliście, ale ja rozebrałem cały przód żeby zdemontować alternator. Dumałem z tatą, gimnastykowałem się, w końcu skończyło się na demontażu pasa przedniego i chłodnic. Zdjęcie z demontażu.

Obrazek

PostNapisane: 2 mar 2014, 23:09
przez Enduro
<glupek2> normalna katastrofa.

E

PostNapisane: 2 mar 2014, 23:10
przez bieski
Hubix napisał(a): nie wiem jak to zrobiliście

Ja sprzegięłko wymieniałem w ASO. Znaczy się w ASO wyciągali mi alternator, a ja go sam oddałem do regeneracji + wymianę sprzęgiełka. Z tego co wiem to rozłączyli klimę tylko, nie rozbierali pół auta :P
Cena też jakaś wygórowana nie była :)

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 2 mar 2014, 23:14
przez kingiru
WOW ;)
Takiego przebiegu wydarzen sie nie spodziewalem. A nie da sie wymienic nie wyjmujac alternatora. Wiem wiem, ze jest malo miejsca, ale jak czytalem na forum jest to do zrobienia.

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 2 mar 2014, 23:27
przez wujek116
Ja pierdu HUBIX <boje się> oczom nie wieżę . mi to zajęło max pół godziny i jedyne co zdemontowałem to zbiornik płynu spryskiwaczy taki metalowy element co trzyma kostki ( zaraz koło zaworu SCV ) i odkręciłem śrubę która trzyma rurkę od bagnetu . i gumowe mocowania tłumiące drgania chłodnicy sztuk dwie z góry ( każdy milimetr się liczył :D ) i nie powiem trzeba się na gimnastykować ale da rady wyjąc go góra bez rozbierania <czarodziej>

A i jak bym miał klucz udarowy z przedłużka około 20 cm to bym nawet nie wyciągał alternatora tylko bym go odkręcił i obrócił sprzęgłem do góry ( już tak robiłem koledze bo on miał kompresor i klucz ) chwila moment i po robocie .

PostNapisane: 2 mar 2014, 23:42
przez Enduro
on przejdzie do międzynarodowej historii, razem z tatą

E.

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 2 mar 2014, 23:45
przez kingiru
Mam pytanie odnosnie samego odkrecenia sprzegielka. Majac odpowiedni klucz, jak je odkrecic. Chodzi mi o sposob zablokowania alternatora.

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 2 mar 2014, 23:50
przez wujek116
jak masz klucz pneumatyczny to nie trzeba blokować a jak masz sama nasadkę i będziesz odkręcać zwykłym kluczem to ja wsadziłem śrubokręt w łopatki wiatraka chłodzącego alternator w środku . dodatkowo popsikałem WD 40 i odczekałem z 15 min. łatwo poszło za pierwszym razem .

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 5 mar 2014, 11:02
przez mner
Panowie a czy w Mazdzie 5 jak w podpisie (2008 r., CR19 czyli RF-7J?) występują te same numery łożysk do tych rolek?

PostNapisane: 5 mar 2014, 12:02
przez Yackoba
kingiru napisał(a):Mam pytanie odnosnie samego odkrecenia sprzegielka. Majac odpowiedni klucz, jak je odkrecic. Chodzi mi o sposob zablokowania alternatora.

musisz miec klucz udarowy i koncówke z 33 ząbkami( ta sama końcówka jest do alternatorów stosowanych w VAG), oczywiscie nie trzeba wyciagać alternatora ale ułatwia to odkrecenie sprzegiełka. Nie polecam blokowania alternatora czymkolwiek-można pozaginać smigiełka od chłodzenia. Dlatego najlepiej jest miec klucz udarowy( ja uzywałem elektrycznego bo mam za mały kmpresor pod klucz pneumatyczny). Co dziwne nie mogłem odkrecic sprzegielka przez przedłużke a gdy alternator wyciaglem i koncówke założyłem bezpośrednio na klucz od razu pusciło. W alternatorach VAG można zablokować wirnik bo jest tam podejscie pod klucz ( Spline lub totx) wewnątrz wirnika, w mazdzie tego nie ma i dlatego nie zablokujesz alternatora. Ja do wyciagniecia alternatora wykreciłem zbiorniczek spryskiwaczy oraz podniosłem i przesunołem silnik w strone kabiny- trzeba odkrecic poduszke , pózniej jest ciasno ale idzie wyciagnąć.

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 12 mar 2014, 21:10
przez kingiru
Witajcie
W mojej MPV (sprzegielko takie same jak w 6), sama wymiana zajela 15 min ;)
Sprzegielko INA, klucz kupilem w casto 33 zeby ;)
W MPV chyba jest wiecej miejsce, wiec klucz spokojnie wlozylem do przegielka. Aczkolwiek sam klucz nie jest duzy. Zablokowalem alternator srubokretem (i tu moja UWAGA zeby odpowiednio dobrac srubokret, aby mogl wesprzec sie na kole od klimy) poniewaz u mnie przy zablokowanym alternatorze ulamal sie kawaleczek metalu od alternatora co widac na zdjeciu.
Nastepnie kluczyk 17, troche mocy i odkrecone ;)
Stare sprzegielko bylo tez INA ale GERMANY a nie CHINA...

Teraz wszystkie ZLE dzwieki ustaly ;)

Dodam, ze zepsute sprzegielko bylo powodem uszkodzenia lozyska rolki napinajacej.