Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez bezed » 7 kwi 2012, 00:28

Może i niektórzy lubią taką autokalibrację, ale niestety w ten sposób nie zobaczą w jakim stanie są ich wtryski. Temperatury które zostały wymienione są ważne, gdyż jak te warunki nie będą spełnione to proces nie wystartuje, a często jest tak że gdy jedną temperaturę dociągniemy do wymaganej wartości, to inna nam wychodzi już poza wartość. Co do DPF nie wypowiem się niestety, gdyż nie mam tego ścierwa :)
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 07:03
Posty: 8
Skąd: Wilga
Auto: mazda 6 2005 136hp

Postprzez dobrzyn22 » 7 kwi 2012, 01:19

bezed napisał(a):Może i niektórzy lubią taką autokalibrację, ale niestety w ten sposób nie zobaczą w jakim stanie są ich wtryski.


Tu nie ma co lubić ;) Po prostu na pewno warto raz na jakiś czas ją wykonać <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Pioteq25 » 7 kwi 2012, 09:24

Kalibracja nie zostanie ukończona jak wtryski nie są sprawne.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Nimrod-PW » 7 kwi 2012, 10:24

Źle się wyraziłem tzn. źle napisałem chodziło mi że cały zabieg trwał ok. 20min, sama kalibracja trwa od 60 d0 380 sek, u mnie też było to ok 2 min. Resztę czasu zajęło sczytywanie błędów wydruki i tym podobne nie związane z samą kalibracją.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez dobrzyn22 » 7 kwi 2012, 11:15

Pioteq25 napisał(a):Kalibracja nie zostanie ukończona jak wtryski nie są sprawne.

albo jak są walnięte podkładki pod wtryskiwaczami <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez seba1177 » 7 kwi 2012, 16:35

Mam pytanie: Żeby nastąpiła automatyczna, samoistna kalibracja w przedliftach to trzeba spełnić te same warunki co do kalibracji wymuszonej w poliftach? tzn. powyłączać radio clime itp.
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez tonidriver » 7 kwi 2012, 17:01

ja jestem na środe umówiony na kalibracje i zawory. Dam znać czy motor pracuje ciszej i czy ogólnie warto wywalić te 400pln w serwisie Mazdy.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez dlysy » 10 kwi 2012, 19:25

seba1177 napisał(a):Mam pytanie: Żeby nastąpiła automatyczna, samoistna kalibracja w przedliftach to trzeba spełnić te same warunki co do kalibracji wymuszonej w poliftach? tzn. powyłączać radio clime itp.


Ja powylaczalem wszystko zostawilem auto zeby chodzilo 30 min i nic nigdy nie zauwazylem w mojej mazdzie kalibracji mam ja juz 2 lata , moze w przedliftach trzeba jechac i podpiac pod IDS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2010, 11:13
Posty: 25
Skąd: Ryglice
Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM

Postprzez seba1177 » 11 kwi 2012, 20:59

Mam jeszcze pewien problem: Wydaje mi się ze auto chodzi nieco za glosno, slychac niekiedy jakis stukot jakby zaworu... W silniku wmienialem podkladki pod wtryskami, regulowalem luzy zaworowe i wlalem nowy olej, nie wiem co moge jeszcze zrobic zeby auto chodzilo ciszej...
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez marex » 11 kwi 2012, 22:35

Mam u siebie podobny problem moje podejrzenia padają na vacum pompkę. Poczytaj sobie ten temat objawy wyglądają jak klepiące zawory na zimnym silniku.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez seba1177 » 12 kwi 2012, 17:58

marex napisał(a): objawy wyglądają jak klepiące zawory na zimnym silniku.


Ale u mnie i jak jest rozgrzany i wkręce go na większe obroty ok 3000 to tez slychac taki delikatny stukot.CZy to mozliwe ze to ta pompa
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez Enduro » 12 kwi 2012, 22:57

seba1177 napisał(a):.....CZy to mozliwe ze to ta pompa

pompa raczej nie stuka, no chyba ze jest uszkodzona mechanicznie/powypadkowo
stuk moze wynikac ze spalania lub z luzu w ukladzie korbowotlokowym lub spowodowany wyeskplatowanym duwmasem..na ale to byloby o wiele bardziej wyczuwalne
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lukasrap » 25 cze 2012, 22:38

Moze ktos mi powie dlaczego w Polsce (mowa o serwisie Mazdy) czy innym nawet ASO, jest taka droga kalibracja wtryskow? 200 zl, 220 zl jak ktos tam wyzej napisal, 150 zl, jak kiedys dzwonilem do nie ASO... ja w zeszlym tygodniu podskoczylem do Niemiec, Autoryzowany Serwis Mazdy, kalibracja wtryskow – 15 euro. A wiec?
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez dobrzyn22 » 26 cze 2012, 12:22

a więc... witamy w PL <lol>
PS. to raczej pytanie do Mazda Poland ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 26 cze 2012, 23:48

lukasrap napisał(a):.. ja w zeszlym tygodniu podskoczylem do Niemiec, Autoryzowany Serwis Mazdy, kalibracja wtryskow – 15 euro. A wiec?

no ale to byla szczegolnie promocyjnia cena.
norma to ok. 30 euro.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kubsztyk » 27 cze 2012, 01:01

Enduro napisał(a):(...)norma to ok. 30 euro.

Co porównując do kieszeni Polaka, powinno wynosić w Polsce 30-50zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 27 cze 2012, 10:45

Wiemy już jaka jest cena z a usługę...proszę skupić się na głównym wątku bo się robi małe OT
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 27 cze 2012, 13:38

kubsztyk napisał(a):
Enduro napisał(a):(...)norma to ok. 30 euro.

Co porównując do kieszeni Polaka, powinno wynosić w Polsce 30-50zł.

mam tez takie zdanie!
osobscie trzykrotnie pyszczylem w ASO w P-niu podczas odwiedzin (za ktore nie ja placilem)
oczekujac miarodajnej odpowiedzi na pytanie, dlaczego klient musi o wiele wiecej palacic i z czego ta polityka cen wynika, bo wg. mnie to tzw. "widzimisie" ASO!
niestety nie uzyskalem zadnej logicznej odpowiedzi, choc rachunek troche sie poprzez te zapytanie zmniejszyl ku uciesze wlasciciela auta.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 27 cze 2012, 14:32

kolejne posty dot. polityki cenowej ASO Mazda będą usuwane <oczy>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Gnat80 » 1 lip 2012, 19:17

Hej,a czy po wymianie podkładek powinienem kalibrować wtryski?Dodam że kalibrowałem w kwietniu,ale w zeszłym tygodniu wymieniłem podkładki i czy mam to zrobić teraz też?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6