Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Summit » 17 wrz 2008, 09:28

mr_t napisał(a):I teraz nie wiem która strona bagnetu mówi prawdę,

Mi w serwisie powiedziano, że odczytywac się powinno tą stron po ktrej jest mniej oleju
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Myjk » 17 wrz 2008, 15:45

Summit napisał(a):Jakbym siebie czytał. Kpina to jest mało powiedziane. I nie ma w tym żadnej przesady

Ja ostatnio nawet nie widzę żeby się ten DPF przepalał, a jeśli widzę, to nie jest dla mnie problemem zwiększenie obrotów. Ostatnio zauważyłem, że bardzo szybko przepala się filtr na "dwójce" – można go przepalić nawet jadąc w korku. Wszystko to jest kwestią akceptacji problemu i utrwalenia pewnych zachowań. Takich samych jak pilnowanie poziomu oleju, czy wymiany opon na zimę – dla mnie to jest jeden z punktów użyteczności samochodu, koniec i kropka. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez iskander1026 » 17 wrz 2008, 22:58

Mam od czasu do czasu ten sam problem. Lampka DPF zapala sie nie zbyt czesto, ale bywa. Ogolna zaleznosc- jazda w "kolo komina", czyli po miescie i na krotkich odcinkach i kontrolka zaczyna razic po oczach. Rozwizanie problemu, ktore u mnie zawsze skutkuje to jazda na obrotach powyzej 3 tys. przez dluzszy czas. jakies 15min. dopoki "rudy" nie zgasnie.
iskander1026
 

Postprzez Summit » 18 wrz 2008, 09:16

Myjk poczytaj co piszą ludzie którzy mają te samochody od np. 2006 roku. Jeśli mam miec takie same problemy to dziekuję bardzo. Dla mnie samochód służy do jazdy, a nie do nutrwalania sobie pewnych zachowań, ktyórymi w zasadzie nie powinienem się przejmowac.
iskander1026 napisał(a):u mnie zawsze skutkuje to jazda na obrotach powyzej 3 tys. przez dluzszy czas. jakies 15min. dopoki "rudy" nie zgasnie.

Znajdź mi w mieście odcinek który pozwala na jazdę ze stałymi obrotami przez 15 minut.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Myjk » 18 wrz 2008, 09:28

Summit napisał(a):Myjk poczytaj co piszą ludzie którzy mają te samochody od np. 2006 roku.

Ale nie mają samochodów od nowości, więc nie wiadomo co się z nimi działo wcześniej, jak były eksploatowane... na tej zasadzie można psioczyć na koło 2M, turbinę, zawieszenie etc.

Summit napisał(a):Dla mnie samochód służy do jazdy, a nie do nutrwalania sobie pewnych zachowań, ktyórymi w zasadzie nie powinienem się przejmowac.

W takim razie zamów sobie taksówkę, będziesz jeździć samochodem i nie będziesz musiał o nic dbać.

Dziwię się, że w ogóle jeździsz tym swoim samochodem, bo tankowanie raz w tygodniu
to strasznie upierdliwa rzecz – wymaga utrwalenia pewnych zachowań i mobilizacji.
W zasadzie brakiem paliwa nie powinieneś się w ogóle przejmować.

Summit napisał(a):Znajdź mi w mieście odcinek który pozwala na jazdę ze stałymi obrotami przez 15 minut.

Jak już pisałem, filtr można wypalić także "na dwójce" – w mieście.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez aarko1 » 18 wrz 2008, 18:51

ps.umnie po przejechaniu 4tys km wskaznik miarki oleju pokazywał w połowie drogi do X a jak zobaczyłem olej ktory sikał dosłownie z korka ja woda to sie przeradziłem (mroga dpf samochodzik i sinik )bez aso nie wyłaczycie tego chyba ze ktos ma najnowszy komputer do resetowania tego to popierwsze po drugie do jakiego wniosku doszłem jesli wam co kolwiek nawali układem wydechowym na lawete nie ryzykowac utraty fitra ,wymotowac go i wtedy naprawiac np turbine ,po wszystkim włozyc ,nie jedzic na krotkich odcinkach5km przystanek 5km spowrotem nie na zakupy ,lepiej kupic nastepne auto za 10tys to sie opłaca hihi zartuje ale na to wygłada .a przez 15 lat jedziłem bezproblemowo roznymi autami nie nazywało sie to mazda z DPF

rada sprzedac poki sie da potem tylko kasa do wydania
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 20:38
Posty: 28
Skąd: koscian
Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.

Postprzez algha » 28 wrz 2008, 00:48

Myjk, Twoje braki problemu z DPF sa racze odosobnione ;–) Ja nawet nie wiem kiedy o g... sie wypala. Podobnie jak Summit mam co innego do roboty, niz ciagle wgapianie sie w spalanie chwilowe. Z tego co pamietam, dojezdzasz spod Wawy. Ja niestety jezdze ok. 10 km w jedna strone w miescie i to morduje ten silnik.
Aha. Piszesz, ze przy 2.2 rpm spalanie nie powinno byc wyzsze niz 5l ? U mnie jest ok 6.5-8 przy tych obrotach. ;)
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 03:53
Posty: 34
Auto: Mazda 6 2.0 CD3 '07

Postprzez Myjk » 28 wrz 2008, 01:05

algha napisał(a):Podobnie jak Summit mam co innego do roboty,
niz ciagle wgapianie sie w spalanie chwilowe.

Nie chce mi się więcej polemizować na ten temat.
Wasz samochód, dbajcie sobie o niego jak chcecie.

algha napisał(a):Aha. Piszesz, ze przy 2.2 rpm spalanie nie powinno byc wyzsze niz 5l ?
U mnie jest ok 6.5-8 przy tych obrotach.

Na równej drodze i przy utrzymaniu tych samych obrotów – tak, pomiędzy 4,5 a 5,5.

Ja zacząłem ostatnio jeździć na trochę wyższych obrotach, właśnie deczko powyżej 2k
(chodzi o jazdę spoczynkową – poprzednio na spoczynek jechałem pomiędzy 1,5-1,8).
Spalanie wcale nie wzrosło, natomiast spadły przepalania z 6 do 3 na bak i trwają dużo krócej.
Do tego jest lepszy moment, więc ogólnie same pozytywy.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez algha » 28 wrz 2008, 01:18

Myjk napisał(a):Nie chce mi się więcej polemizować na ten temat.
Wasz samochód, dbajcie sobie o niego jak chcecie.

Myjk, to nie tak. Tu nie chodzi o dbanie lub jego brak. Tylko, pls, nie bron tego dziadostwa (DPF). Ja to juz akceptuje nawet, bo ... nie mam innego wyjscia. Ale na pewno nie polubie.

Na równej drodze i przy utrzymaniu tych samych obrotów – tak, pomiędzy 4,5 a 5,5.

A napisz jeszcze przy jakiej predkosci ;–) Bo to dosc istotne.

Przy okazji. Z jakiego serwisu korzystasz ? Tego w Starej Milosnej ? Bo mi w A2000 powiedzieli, ze na 6 po lifcie nie ma zadnych akcji serwisowych... (vide Twoj IC)
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 03:53
Posty: 34
Auto: Mazda 6 2.0 CD3 '07

Postprzez Myjk » 28 wrz 2008, 01:37

algha napisał(a):Myjk, to nie tak. Tu nie chodzi o dbanie lub jego brak. Tylko, pls, nie bron tego dziadostwa (DPF). Ja to juz akceptuje nawet, bo ... nie mam innego wyjscia. Ale na pewno nie polubie.

Nie bronię. Też uważam że to jest szajs (poszukać Ci postów gdzie już wyrażałem swoją opinię?).
Tylko teraz zrozum(cie), że takie ciągłe smędzenie nic nie da – jest to dla mnie równoznaczne ze
smędzeniem na rząd(y). Można se pogadać, ale i tak to nic nie da. Jedyne wyjście, to skupić
się na sobie i minimalizowaniu strat. Albo zmienić rząd za parę lat. :P

algha napisał(a):A napisz jeszcze przy jakiej predkosci ;–) Bo to dosc istotne.

60-80km/h, czyli 3-4 bieg... Nie pamiętam dokładnie.

algha napisał(a):Przy okazji. Z jakiego serwisu korzystasz ? Tego w Starej Milosnej ?

Nie, nie, nie – to wystarczy dla oceny. To jest ASO, a nie mają nawet komputera. Żałość.

algha napisał(a):Bo mi w A2000 powiedzieli, ze na 6 po lifcie nie ma zadnych akcji serwisowych... (vide Twoj IC)

To nie jest reguła. Niektóre poliftowe mają AS a niektóre nie. Sprawdzają to po VINie na miejscu.
Przypomnij im np. o updejcie softu sterowania silnikiem.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez algha » 28 wrz 2008, 01:51

Myjk napisał(a):Nie, nie, nie – to wystarczy dla oceny. To jest ASO, a nie mają nawet komputera. Żałość.

Ok. To jakie w koncu ASO ?
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 03:53
Posty: 34
Auto: Mazda 6 2.0 CD3 '07

Postprzez Myjk » 28 wrz 2008, 01:53

algha napisał(a):Ok. To jakie w koncu ASO ?

To samo co Ty, A2000.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Neon » 29 wrz 2008, 19:48

Witam. Tym razem mam pytanie wreście nie związane z filtrem dpf. Czy istnieje inna mozliwośc sprawdzenia szczelnosci układu dolotowego niz wizualny? W serwisie podobno wymienili mi na gwarancji IC, okazuje sie, że zrobili mnie chyba w balona bo zauważyłem wyciek przy IC. Po przetarciu oleju szmatą widać drobne pęknięcie. Zadzwoniłem do serwisu i narobiłem drobnego rabanu. Jutro mam do nich jechać aby to sprawdzić. Chciałbym jakoś skutecznie sam sprawdzic szczelnośc całego dolotu, bo mam dośc utraty mocy silnika. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez cristow » 29 wrz 2008, 20:45

Kolego NEON – czyżbyś wymieniał IC w Auto-Wache ????!!!

Jeżeli tak – witam w klubie oszukanych – to chyba ich normalna obsługa klienta – nic nie zrobic a mówić ze zrobili ...


Pozdr
Cristow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez Neon » 29 wrz 2008, 23:32

Witam. Tak to niestety Auto Wache:( Tez cie oszukali?? Też cie oszukali? zdradź szczegóły Chyba przeniosę sie z serwisem do Gorzowa. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez Summit » 14 paź 2008, 12:01

xANDy napisał(a):Ekonomiczne diesle skończyły się wraz z dpf'ami...

Paliwożerność to jeszcze da im się wybaczyć. W sumie średnio 8,3 jak na tą moc i masę samochodu, w warunkach w większości miejskich to nie jest dużo. Moja corolla 1.6 paliła 8,5, a przyjemność z jazdy znacznie mniejsza. Nie czepiam się i jestem usatysfakcjonowany. A ten napis o prawdziwym spalaniu "ekonomicznego" diesla umieściłem w podpisie głównie na użytek ludzi, którzy zechcą zakupić sobie Mazdę z DPF-em, żeby oszczędzać, bo przeczytali taki na przykład test:
http://www.autogaleria.pl/auto_test/test.php?id=49
i sugerując się tym że redaktor sprawdził o czym pisze pomyśleli sobie: "o kurde, ale fajnie, kupię sobie wielkie auto, które pali 6,5 litra i od tej pory będzie tanio jak diabli" A później okaże się że w mieście to 9-10 potrafi wychlać.
Nie da się jej natomiast wybaczyć problemów jakie to ustrojstwo nastręcza użytkownikowi. Po prostu nie da.
Uważam więc, że jako przyzwoity człowiek powinienem ostrzegać potencjalnych kupców modelu, który akurat sam posiadam o konsekwencjach jakie się z tym wiążą. A nie przyłączać się do propagandy ogólnej szczęśliwości jaką zakpiła sobie Mazda z użytkowników tego modelu, wręczając im ulotkę o DPF-ie jako cudownym wynalazku, który odmieni ich życie na lepsze, przy czym sami nawet tego nie zauważymy.
grzehoo napisał(a):ten DPF to troche dziwny wynalazek, co nie?

Idea jest szczytna. Ale wynalazek niedopracowany. I teraz taki gość jak ja czy Ty musimy płacić za przywilej bycia królikami doświadczalnymi inżynierów Mazdy.
Słowem bym się nie odezwał, gdyby producent przyznał się do błędu i ponosił koszty swoich pomyłek. Ale jak po kilku tysiącach zapcha Ci się filtr to TY, a nie Mazda będziesz płacił za wypalanie i ponadplanową wymianę oleju. KPINA i już! Gdzie do jasnej cholery w folderze, lub na umowie napisane było, że powinienem jeździć samochodem ze wzrokiem wlepionym w chwilowe spalanie, co by przypadkiem nie przegapić wypalania tego cholerstwa?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez jack7 » 14 paź 2008, 13:28

Ale jak po kilku tysiącach zapcha Ci się filtr to TY, a nie Mazda będziesz płacił za wypalanie i ponadplanową wymianę oleju

A czy ktoś z autem na gwarancji próbował powalczyć z mazdą o to kto ma zapłacić za akcję z olejem? Może wystarczy się tylko upomnieć. Olej+filtr+wymiana kosztuje co najmniej 350 zł (wystarczyłoby na paliwo na jakieś 1200 km)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez Summit » 15 paź 2008, 08:52

grzehoo napisał(a):orry, ze tu zapytam, ale w jaki sposób jest wypalany DPF w nowych Mazdach? Sam się wypala chemicznie czy jakoś tam temperaturowo, czy trzeba mu pomagać jakoś i martwić się?

Pomagać trzeba, a jakże. Cały pic polega na tym, że kiedy filtr jest pełny, podawana jest dodatkowa dawka paliwa, która ma pomagać w wypalaniu. Ale żeby takowe zostało ukończone w silniku musi być odpowiednio wysoka stała temperatura. Żeby taką temperaturę zachować musisz jechać około 15 minut z prędkością obrotową silnika powyżej 2500 RPM (jak dla mnie w Łodzi się nie da, chyba że na dwójce <glupek2> ) Jeśli powyższe warunki nie zostaną spełnione wypalanie nie zostanie ukończone. W związku z czym kiedy następnego dnia odpalisz samochód cały cykl zacznie się od nowa. Ergo Twój samochód będzie palił jak smok, a w Twoim silniku zacznie gromadzić się ropa, która w pewnym momencie tak rozrzedzi olej, że będziesz zmuszony udać się na ponadplanową wymianę oleju (na Twój koszt oczywiście). Moja rada: sprawdzaj olej. CZĘSTO.
grzehoo napisał(a):dlaczego trzeba się martwić chwilowym?

Ponieważ kiedy chwilowe wzrasta do astronomicznych poziomów, to oznacza, że wypala się DPF i muszisz zacząć odczyniać szopki związane z procedurą wyżej opisaną.

Dla wszystkich zainteresowanych:
http://www.speedyshare.com/449842142.html
Link do ulotki Mazdy na temat DPF-u.
Jak widać według Mazdy to bardzo pięknie mieć DPF i wszyscy użytkownicy tego wynalazku powinni być bardzo zadowoleni że go mają.
No comments.

jack7 napisał(a):A czy ktoś z autem na gwarancji próbował powalczyć z mazdą o to kto ma zapłacić za akcję z olejem? Może wystarczy się tylko upomnieć.

Ja się pytałem. Nie ma mowy. To jest podciągnięte pod koszty eksploatacyjne. Jak chcesz się kłócić bardzo proszę. Ja poczekam na wynik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez jack7 » 15 paź 2008, 09:09

W biuletynach mazdy była następująca informacja: jeżeli w nowych mazdach 6 z dpf, wyprodukowanych bodajże do końca 2006 roku nastąpiło przepełnienie do przebiegu 10kkm wymiana należała się gratis.
Czyli jest precedens.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez grzehoo » 15 paź 2008, 09:45

Dzieki za info, zawsze lepiej to wiedziec.
Summit napisał(a):Żeby taką temperaturę zachować musisz jechać około 15 minut z prędkością obrotową silnika powyżej 2500 RPM

U mnie spoko, praktycznie codziennie uzywam obwodnicy naszej ukochanej, na ktorej osiagniecie 15 minut z 2500-3000 obrotow to zaden problem. Takze mam szczescie.
Ale jak se postoje troche w korkach w miescie, to smrodek czuje, w instrukcji napisane, ze to wlasnie ma zwiazek z DPFem...
--
grzehoo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 21:38
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6