Zwiększone wibracje (rozw. – niedokręcona poduszka silnika)

Postprzez magicadm » 23 maja 2008, 22:44

Grześkowiak85 napisał(a):koło dwumasowe-podono to słaby punkt Mazdy

To słaby punkt, każdego autka w nie wyposażonego :D
Mazda po prostu tutaj "równa w dół"
Grześkowiak85 napisał(a):kosztuje to kułeczko380funtów,czyli około2 tys.złociszy

To chyba połowe tego co w PL
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 24 maja 2008, 14:57

Porównując dumasówkę w MZR-CD do dwumasówki w paskach TDI – to w mazdach są wyjątkowo trwałe.
Sporo zalezy od rodzaju jeżdżenia (przesilanie silnika <1500rpm, bardzo gwałtowne przekładanie biegów, miasto czy trasa).

Poza tym – prosze nie zapominać, że dwumasówka NIE JEST elementem wiecznym, w sposób naturalny ulega zużyciu, można nawet powiedzieć, że jest elementem eksploatacyjnym, podobnie jak sprzęgło.
Jak ktoś nie wierzy – wpiszcie w motoallegro koło dwumasowe, to się zdziwicie ile tego jest.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 25 maja 2008, 01:15

xANDy napisał(a):jest elementem eksploatacyjnym,

Podobno bazując na tym twierdzeniu serwisy odmawiają wymiany jej w ramach gwarancji... :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Dortann » 26 maja 2008, 11:59

Eee, jak 2 tysie to nie tak źle <lol>
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez mr_t » 26 maja 2008, 12:11

To chyba zależy też od przebiegu. Trudno żeby 2M padło po np. 40 tys. i Mazda uznała że to normalne tym samym nie uznając reklamacji. Każdy element – nawet eksploatacyjny – ma jakąś minimalną żywotność. Jak się uprzeć to każda część jest eksploatacyjna i zawsze można się wykręcić od uznania reklamacji, bo to się rusza, a to drga, a przez to płynie prąd i takie tam.
Znam przypadku wymieniania przez ASO nawet amortyzatorów. Tu chyba trochę zależy od dobrej woli. Z tego co ja wiem od znajomych z dieslami różnych marek to żaden nie musiał interesować się 2M poniżej 120tys. km, a Ci co później musieli wymieniać dawali to do regeneracji, dużo niższe koszty. Później podobno wszystko było OK, nie mieli żadnych problemów w wibracjami.

A jeśli nie 2M to może jakiś element zawieszenia silnka? Ja tak miałem w poprzednim samochodzie – na wolnych obrotach było czuć wibracje – szczególnie po np. gwałtowniejszym hamowaniu. Wyrobiła się górna poduszka mocująca silnik i był wybity jeden ze sworzni w saniach/wózku (czy jak to się jeszcze zwie) + wyrobienie się poduszki w tym elemencie. Po wymianie tych 2 rzeczy wszelkie drgania zniknęły, wcześniej sugerowano mi wymianę koła 2M, ale na szczęście nie zrobiłem tego.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Grześkowiak85 » 26 maja 2008, 19:28

Koło wymienione!!!!!!!!!! i co? i Wielkie G..WNO <killer> Właśnie wróciłem od mechanika,zgarną 200 funciaków i dalej jest tosamo.
Ale jest 2opcja skąd to sie bierze-w mojemmadzi był wymieniany pasek rozrządu(niewiadomo kto),możliwe,że przy składaniu przesunęli wałki wyrównowarzające,jade w czwartek sprawdzić.Tylko teraz pytanie,jakie jest położenie prawidłowe tych wałków.Jeżeli niebędzie śladów to raczej lipa.
Niewiem jak to wygląda,czy każde auto ma indywidualnie ustawiane te wałki,czy tez można by podpatrzec u innej Mazdy jak jest ustawione?
Jeżeli tak to prosze o zdjęcia lub jakis opis.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 23:25
Posty: 51
Auto: M6 TS2,TD136k,03r.anglik,

Postprzez Grześkowiak85 » 26 maja 2008, 19:31

Dodam że auto ma 95tys.mil,czyli ok.150 tys.kilometrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 23:25
Posty: 51
Auto: M6 TS2,TD136k,03r.anglik,

Postprzez mr_t » 26 maja 2008, 20:42

Grześkowiak85 napisał(a):Koło wymienione!!!!!!!!!! i co? i Wielkie G..WNO <killer> Właśnie wróciłem od mechanika,zgarną 200 funciaków i dalej jest tosamo.

A masz dokładnie sprawdzone wszystkie elementy od zawieszenia silnika i skrzyni biegów? Tak jak wyżej pisałem – w poprzednim samochodzie chcieli mi wcisnąć wymianę dwumasówki, a drgania brały się ze zużytych elementów zawieszenia silnika, wymiana 2 elementów (na dobrą sprawę niewiele tańsze niż nowa 2masówka) i wszystkie drgania zniknęły.

Poza tym nie wiem jak duże masz te drgania, ale u mnie są jakieś drgania od nowości. Najpierw myślałem, że to z uwagi na "nowość" i że z czasem się coś wyrobi i będzie lepiej, ale minęło 14 tys. km i nadal są drgania. Generalnie w moim odczuci Mazda narazie nie radzi sobie z dieslem :| Europejczycy robią to lepiej :(
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Grześkowiak85 » 26 maja 2008, 21:55

Za te zawieszenie silnika niejestem pewny,napewno sprawdze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 23:25
Posty: 51
Auto: M6 TS2,TD136k,03r.anglik,

Postprzez xANDy » 27 maja 2008, 09:16

RF-T (MZR-CD) ma wałki wyrównawcze?
Są w nowych 1.8, 2.0 i 2.3 ale benzynówkach...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 27 maja 2008, 10:15

xANDy napisał(a):RF-T (MZR-CD) ma wałki wyrównawcze?

No właśnie....chyba na 99% nie ma :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Grześkowiak85 » 27 maja 2008, 12:25

Aha,no to pozostaje zawieszenie silnika :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 23:25
Posty: 51
Auto: M6 TS2,TD136k,03r.anglik,

Postprzez Dortann » 28 maja 2008, 11:42

Prosiłbym wówczas o usunięcie z tematu tesktu ("Koło dwumasowe?") coby nie napędzać spirali strachu :)
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez lukas27 » 29 maja 2008, 00:37

Grzeskowiak85 moglbys mi podac jakies dane na temat tej hurtowni, z ktorej wyrwales to kolo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 00:31
Posty: 13
Skąd: bradford
Auto: mazda6 Ts2 2.0d

Postprzez arti.sa » 29 maja 2008, 12:43

lukas27 też profilaktycznie planujesz? :)
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez Grześkowiak85 » 29 maja 2008, 20:37

Hurtownia mieści się w Filton 5 milod centrum Bristolu w Anglii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 23:25
Posty: 51
Auto: M6 TS2,TD136k,03r.anglik,

Postprzez Grześkowiak85 » 29 maja 2008, 20:42

Jak się zmienia tytuł tematu,bo się potraciłem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 23:25
Posty: 51
Auto: M6 TS2,TD136k,03r.anglik,

Postprzez arti.sa » 29 maja 2008, 21:03

"zmień" w danym wątku ;) w tym przypadku 1
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez Jaksa » 29 maja 2008, 21:45

Grześkowiak85 napisał(a):możliwe,że przy składaniu przesunęli wałki wyrównowarzające
W tym silniku nic takiego nie ma , co do "drgawek" winne moga byc wtryski lub ich sterownik ktory "na siłe " próbuje je kalibrowac ( gdy niedomagają ) na dniach kupuje ( jednak ) najnowszy tester do szostek bo sam musze dojsc dlaczego tak sie dzieje – nie ukrywam ze rozmowy z kolegami z Warszawskich ASO's nic w temacie mi nie rozswietla . Moja magda była juz w 3 serwisach i <dupa> wszyscy nie potrafią postawic dokładnej diagnozy......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grzyby » 29 maja 2008, 21:51

magicadm napisał(a):Grześkowiak85 napisał:
kosztuje to kułeczko380funtów,czyli około2 tys.złociszy

To chyba połowe tego co w PL

ez problemu kupisz za 1100zł LUK'a
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6