Zwiększone wibracje (rozw. – niedokręcona poduszka silnika)

Postprzez Grześkowiak85 » 20 maja 2008, 17:43

Witam,w mojej M6 podobno jest zużyte koło zamachowe,objawia się to większymi drganiami niż normalnie pomiędzy 1200 a 1300 obr/min.Czy ktoś wie co sie może stać jeżeli niewymienie go w najbliższym czasie,słyszałem że zacznie klekotac jak traktor nawet na wolnych obrotach. :|


PS. by xANDy – zmieniłem w końcu temat...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 23:25
Posty: 51
Auto: M6 TS2,TD136k,03r.anglik,

Postprzez magicadm » 20 maja 2008, 19:43

Jaki masz przebieg i na ile jest on wiarygodny?

Moim zdaniem zwiekszone wibracje niekorzystnie odbiją się na przeniesieniu napędu i zawieszeniu silnika.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez lukas27 » 20 maja 2008, 22:07

u mnie tez wibruje i nie wiem z jakiego powodu ,jakiego typu sa to wibracje? czy wystepuja od razu po odpaleniu ,a moze po kilkunastu sek. tak , jak u mnie i czy drga non stop, czy sa momenty,ze drgania ustaja (tez anglik)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 00:31
Posty: 13
Skąd: bradford
Auto: mazda6 Ts2 2.0d

Postprzez marta6 » 21 maja 2008, 12:12

Ja tak jeżdżę od pół roku i tak naprawdę do końca nie wiadomo co to jest
ps.zapewniali ze napewno nie Dwumasówka
Marta6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 20:00
Posty: 8
Skąd: Łódź
Auto: mazda6 2004r 2000D

Postprzez magicadm » 21 maja 2008, 12:52

marta6 napisał(a):Ja tak jeżdżę od pół roku i tak naprawdę do końca nie wiadomo co to jest

A w Twoim przypadku nie pomogło czyszczenie wtrysków?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez janek kos » 21 maja 2008, 13:08

Czy macie na myśli lekkie drganie silnika, np. podczas dodawania gazu na postoju w okolicach 1100 – 1300 + jeszcze na zimnym silniku troszkę kopci na niebiesko, w okolicach tych obrotów?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2007, 02:07
Posty: 17
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 121KM

Postprzez marta6 » 21 maja 2008, 20:07

pomogło na 2 miesiące
wczoraj znowu klekotała ale to trwa jakies 3 godziny i jest spokój
jak silnik cicho pracuje to nie ma wibracji, jak głośno to trzęsie
Marta6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 20:00
Posty: 8
Skąd: Łódź
Auto: mazda6 2004r 2000D

Postprzez zoltrix » 21 maja 2008, 20:15

Mam te same objawy. Przejechalem wlasnie "caly bak" ze srodkiem do czyszczenia wtryskow i jest poprawa. Samochod chodzi ciszej,ale wibracje w zakresie 1100-1300 obr na biegu jalowym nie zniknely do konca. Choc wydaje mi sie,ze sa nieco mniejsze. Duzo zalezy od jakosci paliwa. Mam przeczucie,ze jeden z wtryskow poprostu juz nie domaga...
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez lukas27 » 21 maja 2008, 20:38

Ja juz mam dosyc tego potrzasania.wlasnie przywiozlem dwomasowke,uzywke,ale co tam,mam nadzieje,ze troche pochodzi.W poniedzialek walcze z tym,czy ktos juz wymienial?chetnie skorzystam z rad
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 00:31
Posty: 13
Skąd: bradford
Auto: mazda6 Ts2 2.0d

Postprzez Jaksa » 21 maja 2008, 20:42

zoltrix napisał(a):Mam te same obiawy
No własnie , moje wtryski byly w Mabi , podobno sa ok ..... od czasu do czasu mam delikatne klekotanie przy 1200 rpm , zalałem tydzien temu srodek do czyszczenia wtrysków e.t.c. ( Forte ) jak dotąd silniczek pracuje równo i cicho , a moze to tylko sugestia ? Wtryski są po kalibracji ( moze to pomogło <lol> ) sam nie wiem ......
marta6 napisał(a):pomogło na 2 miesiące
W Twoim ( jak i w innych przypadkach ) nie sa to wtryski , mysle ze chodzi tutaj o cisnienie w railu lub cos dzieje sie w układzie podcisnieniowym silnika – musze to rozkminic . Sporo mazd ma ten problem ( jezdzę roznymi szóstkami i w co drugiej objaw jest ten sam – dziwne ze klienci nie widza tego problemu.....a moze to " my " wszyscy tu na forum przesadzamy <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 22 maja 2008, 00:08

Jaksa napisał(a):jezdzę roznymi szóstkami i w co drugiej objaw jest ten sam


ehhh... to ja zostaje jak najdłużej przy DiTD.. klekota w szóstce chyba się trochę boję <lol> :P dobra nie bić... fajnie jedzie ale czasami odnosze wrażenie że nie jest tak bezproblemowy jak DiTD.. cieszę się ze namówiłem brata na M6 w benzynie.. jesssuu jakby miał takie problemy... :P Corollkę ma w dieslu i na razie (odpukać) jest OK :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez zoltrix » 22 maja 2008, 12:39

Jaksa napisał(a):musze to rozkminic

W takim razie niecierpliwie czekamy na wyniki rozkminiania :) Bo denewrwuje strasznie ten klekot i wibracje :|
Jaksa napisał(a):dziwne ze klienci nie widza tego problemu

Chyba tez wolalbym nie widziec :P
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Myjk » 22 maja 2008, 15:07

lukas27 napisał(a):wlasnie przywiozlem dwomasowke,uzywke,ale co tam,mam nadzieje,ze troche pochodzi.

Ale moment, przecież te wibracje u Was to na jałowym występują, a wtedy koło 2M nie pracuje...
Wymienisz ten podzespół zupełnie bezsensownie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez lukas27 » 22 maja 2008, 21:31

kolo dwumasowe osadzone jest na wale korbowym wiec musi pracowac przez caly czas,gdy silnik jest uruchomiony
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 00:31
Posty: 13
Skąd: bradford
Auto: mazda6 Ts2 2.0d

Postprzez marta6 » 22 maja 2008, 21:35

no własnie Myjk ma rację
Na pewno to nie jest kołodwumasowe
Marta6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 20:00
Posty: 8
Skąd: Łódź
Auto: mazda6 2004r 2000D

Postprzez Myjk » 22 maja 2008, 22:08

lukas27: koło dwumasowe zaczyna pracować w momencie przeniesienia napędu z silnika na koła.
Zatem "pracuje" głównie przy zwalnianiu sprzęgła, lub na niskich obrotach gdy silnik nie ma
stabilnej pracy obrotowej. IMHO wymiana koła 2M w opisywanym przez Was przypadku jest bezsensowna.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez magicadm » 22 maja 2008, 22:21

Myjk napisał(a):koło dwumasowe zaczyna pracować w momencie przeniesienia napędu z silnika na koła

Ale jak jest wyrobione i ma luzy
– to na wolnych obrotach, bez obciążenia będzie najbardziej "odczuwalne"

Ale moim zdaniem nie powinno to mieć charakteru czyklicznego. Powinno drgać cały czas i coraz bardziej.
lukas27 napisał(a):wlasnie przywiozlem dwomasowke


No to mamy pierwszego wymieniającego 2M ...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Myjk » 23 maja 2008, 11:47

Trochę więcej poczytałem na temat kół dwumasowych. Ogólnie mało piszą na ich temat, ale faktycznie,
jeśli koło 2M jest mocno walnięte (głównie element zamachowy), to mogą wystąpić wibracje. Tylko wg mnie
powinno to być nawracające za każdym razem przy określonych obrotach, a nie jak mu się nagle zachce... :|
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grześkowiak85 » 23 maja 2008, 16:16

Wibracje występującały czas,bez wzglądu czy zimny,czy ciepły,czy na luzie ,czy w trakcie jazdy.Byłem z tym problemem w Salonie Mazdy,oraz Polscy mechanicy potwierdzili-koło dwumasowe-podono to słaby punkt Mazdy :|
Właśnie wróciłem z hurtowni-zakupiłem,troche kosztuje to kułeczko380funtów,czyli około2 tys.złociszy :( płakać sie chce.Teraz tylko musze poczekać do poniedziałku na mechanika i zobaczymy.Dam znac jak wróci od lekarza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 23:25
Posty: 51
Auto: M6 TS2,TD136k,03r.anglik,

Postprzez Myjk » 23 maja 2008, 16:33

Grześkowiak85 napisał(a):-koło dwumasowe-podono to słaby punkt Mazdy

W sumie to masz 5-letni samochód – ile ma przeleciane? Od nowości nim śmigasz?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6