Pękł (zerwany) pasek rozrządu

Postprzez Arniwwl » 20 sty 2016, 17:48

Głowicy nie ruszać tylko dobrze pozbierać można wymyć kawałki klawiatury , zdjąć też miskę olejową i wszystko wyczyścić nawet bym powiedział wymyć i wydmuchać silnik od spodu żeby ewentualne szczątki usunąć
Początkujący
 
Od: 7 cze 2009, 16:05
Posty: 29
Skąd: Janów Podlaski 502650537
Auto: Mercedes GL 420 CDI

Postprzez spinach76 » 20 sty 2016, 19:09

Panowie mechanik sie odezwal to jest cud pasek wyszedl przy alternatorze przez obudowe i kola sie rozsynchronizowaly o 2 zabki. Auto złozone chodzi równo i pali bez problemu mam nadzieje ze tloki nie tyknely zaworow jak sadzicie? Do swiat moze dojezdze a pozniej podjade bedac w polsce do Jaksy i niech radzi co dalej. <jupi> Dzieki Enduro i Arniwwl za info jeszcze nie pora na moja madzie ale bardzo wazma rada zapietam jak to ze rozrzad tylko ori. Olej leje Dexelia DPF wszyscy mechanicy w polsce zdziwieni i polecaja inne oleje ze czasy sie zmieniaja ze sa lepsze inne na co ja odpowiadam ze wiem co robie i to auto ma miec ten olej. Micha byla sprawdzana przed awaria 1000km. Jezdze na niemieckim paliwie zawsze z Arala wiec pozwalam sobie co 3 lub 4 zmiane oleju sprawdzanie micha bez opiłków smok zawsze czysciutki ale i tak sprawdzam i nigdy nie leje na naszym Statoilu u babci po jednym razie dostala czkawki i teraz tylko BP. Dla forum i uzytkownikow opis sytuacji. Odpalilem auto ruszylem do pracy po jakichs 5min zmiana z 3 na 4 podczas tej operacji kontrolka baterii sie zapala migiem sprzęgło i wylaczylem silnik lub sam sie wylaczył jesli ja to chyba z prędkoscia swiatla :) zostal na luzie dojechalem na pobocze. Dalsze perypetie opisalem w poscie przydźwiek przy 2200-2400rpm i wyzej. Pozdrawiam i dziekuje wszystkim.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 18:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez laba » 4 lut 2016, 19:48

Panowie nie będę zakładał nowe tematu, więc się podczepię pod ten.
Jechałem 120kmh i nagle szarpnęło, wcisnąłem sprzęgło zjechałem na pobocze, próbowałem odpalic nic z tego. Zawiozłem do mechanika na lawecie. Okazało się że pasek pękł, dźwignie zaworów połamane.... No nic mówi się trudno, ale mechanik mówił jeszcze że jeden wtrysk "był przerysowany czy cos takiego" i ze go sprawdzi. Ostatnio sprawdzał wtryski na takim komputerze z boscha i okazało się że wszystkie wtryski "uszkodzone" przechodziły tylko test minimalnej dawki. Jak dobrze pamiętam to mówił że były jakieś opiłki.

Co mogło spowodować uszkodzenie/padnięcie wszystkich wtrysków?(i te opiłki) Dodam jeszcze że ostatnio(jakieś 5tyś temu) miałem wymieniane podkładki pod wtryskami i jeden wtrysk bo był zapieczony(ten wtrysk tez zostal uszkodzony) Jeszcze miałem taki objaw że jak rano odpalałem auto to przez chwile śmierdziało taką jakby metaliczna spalenizna (myślałem ze może sprzęgło, ale odpalałem na wciśniętym sprzęgle i efekt taki sam) Smród zawsze występował po nocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez Enduro » 4 lut 2016, 22:36

opilki we wtryskach to oznaka zatartej pompy wtryskowej.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez laba » 13 lut 2016, 13:21

Mazda zrobiona :D i odzyskała moc :)

Z tymi opiłkami to nie wiem co mi sie wkreciło, ale nie było zadnych opiłków.
Mechanik mówił że pompa wtryskowa jest ok, najprawdopodobniej pasek pękł z starosci/albo był niewiadomego pochodzenia (na pasku nic nie było widać oprócz jakiś numerów).
Założył oryg. rozrząd, nowe podkladki pod wtryski i dzwignie zaworów. Co do wtrysków to zregenerował bo były padnięte końcówki, przechodzily tylko testy minimalnej dawki.(Końcówki jak się nie mylę zamienniki włoskie cos ok.150-160zl za sztuke. Niby denso ciezko dostepne i drogie)

Teraz wiem co tak "grzechotało/klepało" w silniku po przekroczeniu 2tyś obrotów... wtryski. Po naprawie madzia chodzi cichutko i ma dawnego kopa od dołu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez tommaz94 » 20 lip 2018, 21:50

Witam forumowiczów. Podzielę się również moją przygodą z paskiem rozrządu. Otóż w mojej RF7Jotce pasek strzelił mi przy około 140km/h ; ) Jakie skutki? Pęknięte 3 dźwigienki zaworowe. Koszt kompletu razem z wałkiem 300 zł do tego uszczelka pod pokrywę zaworów 55 zł oczywiście rozrząd 630 zł oryginał bez pompy oraz kilka dupereli typu silikon wysokotemperaturowy itp. Auto częsciowo złożone do sprawdzenia odpala na strzała, nie ma żadnych falowań obrotów, wszystko na pierwszy rzut oka elegancko. Jutro dokończę dzieła, złożę całość do kupy i no jazdy próbne : )
Początkujący
 
Od: 14 lis 2017, 14:08
Posty: 15
Auto: Mazda 6 2005r. Lift, Hatchabck 2.0 Diesel Manual 6 Biegów

Postprzez DooOminO » 21 lip 2018, 12:30

Nie wymieniałeś zaworów ani nie sprawdzałeś czy są proste?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tommaz94 » 21 lip 2018, 22:15

Nie sprawdzałem. Pękły 3 dźwigienki. Zmieniłem razem z wałkiem. Dziś skonczyłem skladac i poki co 50 km zadnych objawów, 0 błędów, spadków mocy, wszystko w jak najlepszym porządku.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2017, 14:08
Posty: 15
Auto: Mazda 6 2005r. Lift, Hatchabck 2.0 Diesel Manual 6 Biegów

Postprzez DooOminO » 22 lip 2018, 09:26

U kolegi na warsztacie przerabiali takie temat, poskładali i po 1000km jak auto dostało bardziej w "tyłek" dwa zawory się urwały i narobiły niezłego pokajania, wydawały się proste, nie przepuszczały i td ale jednak uległy jakiemuś uszkodzoniu jeśli po czasie się urwały :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tommaz94 » 22 lip 2018, 19:36

No zobaczymy, czas pokaże : ) 200km za Madzią i wszystko w porządku. Mam nadzieje że tak zostanie
Początkujący
 
Od: 14 lis 2017, 14:08
Posty: 15
Auto: Mazda 6 2005r. Lift, Hatchabck 2.0 Diesel Manual 6 Biegów

Postprzez DooOminO » 22 lip 2018, 20:49

Również trzymam kciuki, przedstawiłem tylko przykład który pokazał, że w jego przypadku nie warto było oszczędzać na głowicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tommaz94 » 6 sie 2018, 20:33

Uszanowanko. 2k km pękło i Madzia jeździ : ) Jestem mile zaskoczony : )
Początkujący
 
Od: 14 lis 2017, 14:08
Posty: 15
Auto: Mazda 6 2005r. Lift, Hatchabck 2.0 Diesel Manual 6 Biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6