Brak mocy po wymianie uszczelki pod głowicą

Postprzez t55555 » 11 sty 2017, 21:49

Witam,wymieniłem na warsztacie uszczelke pod głowicą (wywalało płyn chłodniczy) po całym zabiegu wymiany uszczelki auto straciło TURBO tzn. wcześniej (zanim auto poszło na warsztat) na ok 2000 obrotów że tak napisze wgniatało mnie we fotel a teraz...żółw!. Co poszło nie tak? ustawienia jakieś trzeba zrobić po wymianie czy o co chodzi?? :( dodatkowo jeszcze pedał twardnieje od hamulca na biegu jałowym...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2014, 16:43
Posty: 39 (4/1)
Auto: Mazda 6 2004 2.0 121KM CD

Postprzez drx8 » 12 sty 2017, 08:46

sprawdź czy wężyki sterujące podciśnieniem podłączone są do obudowy filtra powietrza. Ja mam podłączone wszędzie gdzie czerwone strzałki. Zdjęcie poglądowe z netu, być może z tego forum.
Załączniki
turbo.jpg
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez t55555 » 12 sty 2017, 13:12

Dziekuje za odpowiedz,byłem teraz sprawdzić i zrobiłem fotkę,no i jak widać na dole nie ma wężyka :\ Czyli to jest winowajcą? gdzie ma być podłączone?? bo nic tam w pobliżu nie widze chyba ze przegapiłem

http://imgur.com/a/YXoiQ
Załączniki
DSC_0828.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2014, 16:43
Posty: 39 (4/1)
Auto: Mazda 6 2004 2.0 121KM CD

Postprzez drx8 » 12 sty 2017, 14:58

najpradwopodobniej tak, jak wrócę do domu to zrobię fotkę jak to u mnie wygląda i gdzie prowadzi tamten wężyk.

Dopisano 12 sty 2017, 19:42:

Wężyk prowadzi do elektrozaworu. Niektórzy mówią na to solenoid o ile się nie mylę.
Załączniki
20170112_182721_komp.jpg
20170112_182727.jpg
Ostatnio edytowano 13 sty 2017, 14:10 przez drx8, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez t55555 » 13 sty 2017, 00:59

drx8 wielkie dzięki mistrzu,faktycznie Twoje odpowiedzi rozwiązały problem. :) Bardzo Ci dziękuje za szybką i fachową podpowiedz.Masz u mnie BIG browarka !! :) Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2014, 16:43
Posty: 39 (4/1)
Auto: Mazda 6 2004 2.0 121KM CD

Postprzez ggrzg » 15 cze 2018, 21:31

Silnik 2.0 121 km. Rocznik 2006.
Auto nie było potrzebne i stało rozgrzebane w garażu i czekało na mój czas przez pół roku z odłączonym akumulatorem.

Po wymianie uszczelki pod głowicą (bo śruby się wydłużyły o 0,5 mm po 240 kkm) silnik odpalił po kilku zakręceniach, no i mocno nierówno pracował (ach myślę to tylko powietrze w układzie...) no ale wyjechałem zrobiłem przegląd i 20 km i dalej to samo.
Silnik nie ma w ogóle mocy, tak jakby dawki wtrysku były za małe do danej sytuacji.
Podłączyłem OBDII do komputera z FORScan-em no i były błędy na 1 i 4 wtryskiwaczu, po wyczyszczeniu błędów na powtórnym scanie już tylko na 4 wtryskiwaczu jest wypadanie zapłonów P0304.
Poza tym nie ma żadnych innych nieprawidłowości.
Z procedur serwisowych udało się tylko wykonać:
Inicjalizację ETB/EGR
Adaptację DPF/DPS
Odczyt kodów korekcyjnych
Reset modułu FFH
Zerowanie adaptacji czujnika O2
Zerowanie adaptacji czujnika MAF
pozostałych procedur nie dało się wykonać gdyż testy były przerywane przez program
A przy:
Kalibracji wtryskiwaczy system zgłosił że "stan pojazdu jest nieprawidłowy"

Wszystko zostało wykonane zgodnie ze sztuką. Prawidłowo poskręcane, ustawione i podłączone.
Mi to wygląda na za niskie dawki wtryskiwaczy.
Pompa podaje ciśnienie od 43100 a nawet powyżej 80 000 kPa (wg. odczytów z oscyloskopa w FORScan-ie – na postoju).
A mocy to silnik nie ma nawet tyle, by ruszyć na jedynce czy wstecznym pod minimalną górkę.
To mi nawet nie jest dziwne, że zapłon wypada jak za niska dawka jest wypluwana...

No i jak robiłem te 20 km to jeszcze było tak: że dodaję gazu, a silnik nie reaguje, dopiero po restarcie silnika zaczynał reagować i to czasami nawet co 2 minuty tak miałem.

Po odpaleniu zimnego też tak z początku jest, że nie reaguje na gaz, dopiero tak po minucie reaguje.

Oczekuję na sugestie i pomysły co tu robić? <co?>
Początkujący
 
Od: 6 cze 2018, 22:11
Posty: 16
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6 GY 2.0 D RF-7J 141 kM 2006r.

Postprzez dobrzyn22 » 16 cze 2018, 10:55

łączę z istniejącym wątkiem

EDIT:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ggrzg » 18 cze 2018, 17:01

Co istotne jeszcze czas zweryfikowałem, auto stało ponad 6 m-cy z odłączonym akumulatorem. Wcześniej był tam wgrany soft, który robił z tego silnika 121 Km silnik ponad 140 konny.

Może to ma coś do rzeczy, i ten soft trzeba ponownie wgrać?

Czy ktoś ma taki soft?

Dopisano 18 cze 2018, 16:12:

Co do czystości:

Czyściutki garaż i nie wchodzi tam nikt, a głowicę zdjąłem tylko na 3 dni i przykryłem blok.
Najwięcej nieczystości pochodziło z czyszczenia powierzchni głowicy przed montażem, to trochę do oleju wpadło.

No i jeszcze zanieczyszczenia z kolektora dolotowego po czyszczeniu też mogły wpaść, ale to nie problem, bo to tylko sadza, olej i ropa (bo przemywałem ten kolektor ropą)

Czy ktoś ma taki soft, o którym piszę?

Dopisano 18 cze 2018, 17:20:

Od: dobrzyn22
Do: ggrzg


Co do problemu – skasowałeś błędy, ale nie zmienia to faktu że coś jest nie tak zgadza się ?

Skoro obecnie masz błąd P0304, to zamienił bym 4 wtrysk z dowolnie innym. Jeżeli pojawi się błąd P0301, to oznaczać będzie problemy z samym wtryskiwaczem, natomiast jak pozostanie błąd P0304 oznaczać to będzie problem z silnikiem.

Co do kalibracji wtryskiwaczy -wyskakiwał ci błąd, ponieważ zapewne auto nie miało osiągniętych odpowiednich parametrów temperatury, np. płynu chłodn i paliwa (powinna wyskoczyć taka wiadomość w forscanie )
_____________________________________

Parametry były osiągnięte, kalibracja się rozpoczynała, ale nie była kończona, ja wszystko przypisuję za małym dawkom paliwa – tzn. za krótkim czasom otwarcia wtryskiwaczy.
Nawet ten błąd P0304 – oznacza dla mnie: "za mało paliwa dotarło do cylindra by wzniecić zapłon w odpowiedniej chwili" – dlatego nawet nie widzę sensu zamiany wtryskiwaczy miejscami.

Tym bardziej, że przed zrzuceniem głowicy wszystko chodziło jak należy (poza wyciekiem oleju spod głowicy) (były też przedmuchy pomiędzy cylindrami, bo spadła moc).
Ponadto nawet gdyby w ogóle nie było zapłonu na jednym cylindrze to silnik miałby przynajmniej około 60 kM, a nie ma nawet chyba 5 kM teraz...

Ja już trochę aut ponaprawiałem... także wiem jak się zachowują silniki z uszkodzeniami.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2018, 22:11
Posty: 16
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6 GY 2.0 D RF-7J 141 kM 2006r.

Postprzez tadziol » 20 cze 2018, 08:20

ggrzg napisał(a):Skoro obecnie masz błąd P0304, to zamienił bym 4 wtrysk z dowolnie innym. Jeżeli pojawi się błąd P0301, to oznaczać będzie problemy z samym wtryskiwaczem, natomiast jak pozostanie błąd P0304 oznaczać to będzie problem z silnikiem.

Tak Ci napisał dobrzyn22.
Dostałeś bardzo cenną wskazówkę i zamiast postąpić jak radzą ( a radzą dobrze <spoko> ) to wymyślasz swoje teorie
ggrzg napisał(a):błąd P0304 – oznacza dla mnie: "za mało paliwa dotarło do cylindra by wzniecić zapłon w odpowiedniej chwili" – dlatego nawet nie widzę sensu zamiany wtryskiwaczy miejscami.


Czy bierzesz pod uwagę fakt,że powodem powstania błędu P0304 może być nie tylko problem z dawką paliwa,ale również brak kompresji lub paliwo podane w nieodpowiednim momencie ? Dlatego zamiana wtrysku czwartego z dowolnym wiele podpowie i wyjaśni.

ggrzg napisał(a):Ja już trochę aut ponaprawiałem... także wiem jak się zachowują silniki z uszkodzeniami.

Więc chyba proszenie o pomoc na tym i innym forum zbyteczne.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez ggrzg » 20 cze 2018, 19:13

Chylę głowę przed poprzednikami, podmienię wtryski – tu dokładnie z trzecim cylindrem, by jak najmniej ruszać... i zobaczymy co będzie się działo, bo rzeczywiście warto sprawdzić w ten sposób stan czwartego cylindra, czy ma odpowiednią kompresję np. albo czy np. jak pisze Tadziol@ "paliwo jest podawane w nieodpowiednim momencie".

Ale oczywiście nie przypisuję temu wtryskowi utratę 98% mocy silnika.

A to, że wiele lat za sobą mam w mechanice, to nie oznacza, że wszystko wiem, dlatego warto wymienić się wiedzą, bo kto jest wszechwiedzący?
Początkujący
 
Od: 6 cze 2018, 22:11
Posty: 16
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6 GY 2.0 D RF-7J 141 kM 2006r.

Postprzez ggrzg » 25 cze 2018, 12:45

Teraz zaczynam prowadzić dziennik działań zmierzających do przywrócenia mocy silnika

Dopisano 25 cze 2018, 11:49:

no i tylko taki błąd ciągle występuje przed podmianą wtrysków:

Dopisano 25 cze 2018, 13:27:

No i trzecie zdjęcie po wymianie wtrysków

Dopisano 25 cze 2018, 13:47:

Ale teraz nowość.

Pojawił się nowy błąd oprócz P0304
mamy jeszcze P0108 czyli może jeszcze nie komputer...
Załączniki
przed wymianą wtrysków.png
kod błędu.png
po wymianie wtrysków.png
No i żadnych zmian po wymianie wtrysków. Moim zdaniem komputer nawalił tak jak sądziłem
kod błędu nowy.png
P0108
Początkujący
 
Od: 6 cze 2018, 22:11
Posty: 16
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6 GY 2.0 D RF-7J 141 kM 2006r.

Postprzez smile » 25 cze 2018, 15:18

P0108 Boost sensor circuit high input
• The PCM monitors the input signal from the manifold absolute pressure sensor. If the voltage from the manifold absolute pressure sensor is more than 4.8 V, the PCM determines that there is a malfunction in the manifold absolute pressure sensor circuit.

POSSIBLE CAUSE
• Boost sensor malfunction
• Connector or terminal malfunction
• Short to power supply in wiring harness between boost sensor terminal B and PCM terminal 36
• Short to power supply in wiring harness between boost sensor terminal C and PCM terminal 90
• Open circuit in wiring harness between boost sensor terminal A and PCM terminal 91
• PCM malfunction


P0301, P0302, P0303, P0304 Cylinder No.1/No.2/No.3/No.4 misfire detection
• The PCM monitors the CKP sensor input signal interval time. The PCM calculates the deviation of the interval time for each cylinder. If the deviation of interval time exceeds the preprogrammed criteria, the PCM detects a misfire in the corresponding cylinder. While the engine is running, the PCM counts the number of misfires and
calculates misfire ratio for each crankshaft revolution. If the ratio exceeds the preprogrammed criteria, the PCM determines that a misfire, which can affect emission performance, has occurred.




Pytanie czy wtryskiwacze trafiły na swoje miejsce po wymianie uszczelki i czy są dane kalibracyjne z wtryskiwaczy wprowadzone do PCM ? Zamiana wtrysków bez wpisania ich na nowo w PCM nie daje pełnego obrazu sytuacji wg mnie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ggrzg » 25 cze 2018, 16:19

Właśnie wtryskiwacze trochę pomyliłem, 1 z 4 i kiedy je przestawiłem to wróciły na swoje miejsce.



Silnik odpala za dotknięciem, jedynie ma trochę nierówną pracę, nie wkręca się dynamicznie na obroty z biegu jałowego tylko tak z wielkim ociąganiem – tak jakby siły w ogóle nie miał.

Kalibracji nie jestem w stanie przeprowadzić bo "stan pojazdu są nieprawidłowy"

Teraz wykonałem reset błędów i już żadnych błędów nie wykazuje a mocy dalej nie ma?

Dopisano 25 cze 2018, 15:30:

Jednak ten błąd P0304 dalej powraca.

Znika po resecie i wraca po kilku minutach.

Dopisano 25 cze 2018, 16:50:

I w dalszym ciągu forscan nawet jak chcę zapisać stare ustawienia kody korekcyjne wtryskiwaczy bez zmian czyli te, które są zapisane w module informuje:


"Niepowodzenie kodowania wtryskiwaczy.

Proszę sprawdzić wprowadzone dane wtryskiwacza...."

Dopisano 25 cze 2018, 17:53:

Dalszy ciąg działań.

Kody na wtryskiwaczach zgadzają się z tym co jest w systemie, wczesniej się nie zgadzały.

Przeprowadziłem inicjalizację EGR- profilaktycznie ponownie
Inicjalizacja przebiegła bez zakłóceń, po ibnicjalizacji pojawiły się kontrolki trakcji i check ebngine.

Przedtem też odłączyłem na 5 minut akumulator.
a oto wykres pracy egr-a
Zastanawia mnie tutaj "zarejestrowana wartość zaworu układu recylkulacji spalin – położenie zamknięte [mm]" – EGR_LRN – bo tu wartość cały czas wynosi "0"
Załączniki
egr.png
Wykres pracy EGR w skali do obr/na min
Początkujący
 
Od: 6 cze 2018, 22:11
Posty: 16
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6 GY 2.0 D RF-7J 141 kM 2006r.

Postprzez smile » 25 cze 2018, 20:00

Mnie jakoś tydzień temu po wymianie PCM poniosło i zrobiłem procedurę nauki położeń przepustnicy i EGR. Z ta tylko różnica, że egr sie zacioł w jakims punkcie i procedura została przerwana niepowodzeniem. W efekcie tego EGR_LRN mialem 4 i egr był wiecznie otwarty i sypał błędem. Wymontiwanie i wyczyszczenie rozwiązało problem duszenia się silnika. EGR warto wyczyścić, nawet jak nie sypie błędami.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ggrzg » 25 cze 2018, 20:11

Ok demontuję, wygląda na to ze pracuje, ale ta jedna zmienna EGR_LRN mówi nie.

Czyściłem ten zawór w trakcie wymiany uszczelki pod głowicą bez demontażu, tzn. wygrzebałem stamtąd trochę sadzy. I wyglądał przyzwoicie.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2018, 22:11
Posty: 16
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6 GY 2.0 D RF-7J 141 kM 2006r.

Postprzez tadziol » 25 cze 2018, 21:15

DPF jeszcze jest ?
A jesli nie,to jaki masz kolor spalin ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez ggrzg » 25 cze 2018, 22:33

Spaliny są bezbarwne, a dpf działa. Wymontowałem właśnie zawór EGR no i czyściutki jest, jak na 244 kkm.
Wcześniej tam był za zaworem nagar z sadzy, ale go wygrzebałem bez demontażu w trakcie wymiany uszczelki pod głowicą.

No i kolejna czynność nic nie przyniesie.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2018, 22:11
Posty: 16
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6 GY 2.0 D RF-7J 141 kM 2006r.

Postprzez smile » 25 cze 2018, 23:11

Czysty jak czysty, ważne aby trzpień dawał przesuwać się swobodnie, cztery wkręty, pięć minut i zawór rozebrany.

viewtopic.php?f=396&t=195947

Jakie aktualnie sypie błędy?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ggrzg » 26 cze 2018, 00:24

EGR-a nie rozkręciłem bo dwie śruby mocujące są w takim stanie, ze istnieje ryzyko wymiany całego zaworu. Wiec wyczyszczony został dokładniej bez rozbierania. Sprawdzony na okoliczność poruszania się tłoczka zamykającego, porusza się bez żadnych oporów poza oporem sprężyny.

No i teraz montaż, w tej wersji RF-7J to ponad godzina (demontaż trwał 2 bo nie był prosty, dużo elementów trzeba było zdemontować, a śruby były odkręcane olbrzymimi momentami obrotowymi).

Czekam jeszcze na interpretację pozycji zerowej na poniższym wykresie z oscyloskopu:
"zarejestrowana wartość zaworu układu recylkulacji spalin – położenie zamknięte [mm]" – EGR_LRN – bo tu wartość cały czas wynosi "0".

Spodziewam się ze po złożeniu będzie dalej to samo...

Dopisano 25 cze 2018, 23:47:

smile napisał(a):Czysty jak czysty, ważne aby trzpień dawał przesuwać się swobodnie, cztery wkręty, pięć minut i zawór rozebrany.

viewtopic.php?f=396&t=195947

Jakie aktualnie sypie błędy?



Wielkie dzięki za link do "audycji" Tadziola, bo sam nie znalazłem tego...

Dopisano 26 cze 2018, 00:46:

No i EGR sprawdzony, czysty, działający.
Gdzie szukać kolejnych błędów?
w złaczniku wykres

i dalej mam:

"zarejestrowana wartość zaworu układu recylkulacji spalin – położenie zamknięte [mm]" – EGR_LRN – bo tu wartość cały czas wynosi "0".

Dopisano 26 cze 2018, 00:56:

No i też żadnych błędów silnik już nie wykazuje.
Załączniki
egr.png
Wykres przed demontażem EGR-a
egr II.png
Wykres pracy EGR po czyszczeniu
Początkujący
 
Od: 6 cze 2018, 22:11
Posty: 16
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6 GY 2.0 D RF-7J 141 kM 2006r.

Postprzez tadziol » 26 cze 2018, 08:24

Dajcie spokój temu EGR-owi....przecież to całkowicie zły kierunek.
Wtryski masz kolego niedrożne to wszystko w temacie.
ggrzg napisał(a):Pompa podaje ciśnienie od 43100 a nawet powyżej 80 000 kPa (wg. odczytów z oscyloskopa w FORScan-ie – na postoju).

Takie ciśnienie paliwa na biegu jałowym bez przyczyny się nie bierze.Jeśli wtryski są przytkane,to system musi nadrobić braki w dawce paliwa,a może to zrobić jedynie podnosząc ciśnienie na Rail-u,bo zwiększenie czasu otwarcia wtrysku nic nie da.
ggrzg napisał(a):Auto nie było potrzebne i stało rozgrzebane w garażu i czekało na mój czas przez pół roku

I to może wystarczyć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6