Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez DooOminO » 16 mar 2017, 09:34

Zrobisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez krzychu001 » 16 mar 2017, 12:16

Mam elm 327 1,3+trochę stary i na tym nie łączy mi się wcale, jakiego elma kupić żeby to chodziło.Pozdrawiam!!!
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2016, 23:16
Posty: 10
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2002r.

Postprzez rdy » 16 mar 2017, 14:36

Jakie są teraz wymagania przy nowym forscanie żeby zrobić kalibrację? 8C + ciepły silnik?

Kiedyś (tj na starej wersji sprzed roku, niestety nie pamiętam jakiej) robiło bez problemu, teraz od razu wywala błąd z przerwaną kalibracją, nawet nie zaczyna jej robić, ELM łączy się bez problemu
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez dobrzyn22 » 16 mar 2017, 15:21

krzychu001 napisał(a): jakiego elma kupić żeby to chodziło

zapraszam do lektury odpowiedniego wątku:

viewtopic.php?f=60&t=50971
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez krzychu001 » 16 mar 2017, 16:50

Czyli mój rocznik na elm nie pójdzie.
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2016, 23:16
Posty: 10
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2002r.

Postprzez DooOminO » 16 mar 2017, 23:43

Miałem rf5c i u mnie szło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez krzychu001 » 17 mar 2017, 15:11

W 2002r jest komunikacja po can czy lini K.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2016, 23:16
Posty: 10
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2002r.

Postprzez 5en5i » 9 cze 2017, 18:43

Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie. Czy korekty odczytujemy tylko przy 35 MPa ? U mnie przy 35 MPa jest ok ale przy wyższych wartościach mam i -88 na którymś wtrysku.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2017, 11:31
Posty: 9 (1/0)
Auto: Passat b5

Postprzez dobrzyn22 » 9 cze 2017, 20:30

korekty odczytujesz przy wszystkich wartościach. Dopuszczalny zakres korekcji to + – 100. Jeżeli jest większy na którymś z wtryskiwaczy, próbujesz robić kalibrację. Jeżeli 3 krotna kalibracja nie przynosi rezultatu ( któryś wtrysk ma nadal wartości korekty ponad +-100), to oznacza że najprawdopodobniej jest on do wymiany /regeneracji.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez 5en5i » 10 cze 2017, 00:18

Zrobiłem ok tysiąc km temu korektę i było wszystko super. Dzisiaj zaglądam i są sporo podniesione. Dodam , że mam już tak drugi raz gdzie po korekcie jest ok a potem się nieco psują te wyniki. Gdy korekty są zmienione to podczas przyspieszania na obrotach od 1200 słyszę przez chwilę bardzo dziwny dźwięk. Po korekcie go już nie ma...
Początkujący
 
Od: 20 lut 2017, 11:31
Posty: 9 (1/0)
Auto: Passat b5

Postprzez nudziasz » 8 lip 2017, 09:46

witam jestem nowy tutaj i przepraszam jak coś napisałem zle, mam pytanie i proszę o pomoc ....czy kos może powiedzieć coś o moich wtryskach ?mazda 6 silnik rf7j

Dopisano 8 lip 2017, 08:48:

i drugie pytanko czy wtryski są prawidłowo zakodowane ... wydaję mnie się ,że powinny być wartości przy każdym wtrysku ,a nie przy pierwszym i drugim ,proszę o pomoc i z góry bardzo dziekuję
Załączniki
Bez tytułu1.png
Bez tytułu2.png
nudziasz
 

Postprzez hedd » 13 lut 2018, 12:59

Panowie, przeszukałem wszystkie wątki ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Otóż nie mogę znaleźć kostki, w które wpina się kabelek a następnie dotyka się nim 5x masy. Nie mam także tej kostki w skrzynce bezpieczników pod maską. Czy w moim modelu ona w ogóle występuje? Mazda 3 2007 2.0 143KM.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2018, 13:25
Posty: 8
Skąd: Krasnystaw
Auto: m3 bk, 2.0d, RF-7J

Postprzez smile » 15 lut 2018, 19:14

Z tego co wiem to jest to w każdym modelu z silnikiem RF7J i R2AA a więc i u Ciebie powinno być. Sam nigdy akurat w BL/BK nie szukałem tej kostki ale wcale niepowiedziane, że będzie w skrzynce z bezpiecznikami. W skrzynce bezpieczników spotkałem tylko w GH, w CX-7 czy w 5 CR w komorze silnika, to i w BL/BK musi być ;)

PS. Uzupełnij profil o dane skąd jesteś.
Ostatnio edytowano 16 lut 2018, 20:24 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez hedd » 16 lut 2018, 13:02

Mam wersję BK, nie BL ;) Przeszukałem naprawdę bardzo dokładnie i nie znalazłem, a przecież nie jest to igła. Nad chłodnicą, a w zasadzie to za przyciskiem otwierania klapy mam tylko jedno złącze, dwupinowe, nie wiem za co jest odpowiedzialne:
1.jpg


Od frontu tuż za grillem jest jakaś metalowa zasłona pod którą jest kolejne złącze którego nie mogę rozpiąć:
3.jpg


A tak wygląda skrzynka z bezpiecznikami:
20180216_115018.jpg


Na poniższym filmie widać umiejscowienie tego złącza, u mnie go tam nie ma:


Jakieś pomysły? :)
Początkujący
 
Od: 2 lut 2018, 13:25
Posty: 8
Skąd: Krasnystaw
Auto: m3 bk, 2.0d, RF-7J

Postprzez smile » 16 lut 2018, 20:15

hedd napisał(a):w zasadzie to za przyciskiem otwierania klapy mam tylko jedno złącze, dwupinowe, nie wiem za co jest odpowiedzialne

a ja za to wiem :) :) :) BINGO! O to chodziło :) Robisz zwarcie tych dwóch pinów do siebie np. spinaczem i możesz się cieszyć kasowaniem inspekcji, kalibracją wtrysków ( na nagrzanym silniku !! ), wypalaniem DPF <diabełek> <diabełek> <diabełek>

Dobrej zabawy! :D :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez hedd » 16 lut 2018, 20:38

Hmm, tylko dlaczego w moim egzemplarzu w taki sposób zostało to rozwiązane? Rozumiem, że wypinam wtyczkę,robię zwarcie i co dalej? Jak uruchomić kalibrację wtrysków? Już nie trzeba dotykać w żaden sposób masy? Te 3 procesy nie uruchomią się w tym samym momencie? Mam na myśli kalibrację wtrysków, wypalanie DPF i kasowanie inspekcji.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2018, 13:25
Posty: 8
Skąd: Krasnystaw
Auto: m3 bk, 2.0d, RF-7J

Postprzez smile » 17 lut 2018, 18:29

hedd napisał(a):Hmm, tylko dlaczego w moim egzemplarzu w taki sposób zostało to rozwiązane?
Pytaj konstruktorów ;)

We wtyczce powinieneś mieć dwa piny, jeden diagnostyczny a drugi to masa, nie wiem który jest który więc zwieramy oba do siebie ;) . Po wyjęciu zaślepki oczywiście :) Choć nie mam pewności czy to ta wtyczka bo znaki na ziemi i niebie mówią o innej wtyczce...

Obrazek


Zakładam, że aby:

1. Wywołać kalibrację wtrysków trzeba:
– uruchomić silnik ( musi on mieć odpowiednią temperaturę )
– zrobić 5 razy zwarcie we wtyczce w ciągu 5 sekund
Jak działa sama kalibracja to inny wątek ;)


2. Skasować inspekcję olejową trzeba:
– zrobić zwarcie we wtyczce na stałe
– włączyć zapłon
– 5 razy wcisnąć do końca i puścić "przyspiesznik" ;)
– w ten czas kontrolka DPF do nas zamruga 5 razy ;) ;) ;) ;) ;)
– wyłączyć zapłon, wyjąć zworkę

3. Wywołać wypalanie DPF także się powinno dać.... <faja>


Czekamy na relację czy coś z powyższego zadziałało :)

Chciał bym także zobaczyć zdjęcia wtyczki dokładniejsze.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Damian68 » 17 lut 2018, 21:07

Do kalibracji potrzebne są odpowiednie warunki jak temp płynu , temp otoczenia itp W obecnej temperaturze na dworze radzę tego nie robić
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez hedd » 17 lut 2018, 23:03

smile napisał(a):We wtyczce powinieneś mieć dwa piny, jeden diagnostyczny a drugi to masa, nie wiem który jest który więc zwieramy oba do siebie . Po wyjęciu zaślepki oczywiście Choć nie mam pewności czy to ta wtyczka bo znaki na ziemi i niebie mówią o innej wtyczce...


Właśnie też się obawiam że to jednak nie jest to złącze (dokładniejsze zdjęcie postaram się wykonać jutro). Tam nie ma zaśleki, jest złącze męskie i żeńskie połączone ze sobą i wychodzi ono pod grill (zaznaczyłem w czerwoną ramkę na drugim zdjęciu w jednym z moich poprzednich postów). Dlatego też trochę się obawiam zwierać piny ze sobą żeby czegoś nie spalić. Druga kwestia to średnie warunki atmosferyczne tak jak pisze Damian. Jak już będę miał absolutną pewność że to o to złącze chodzi, odstawię auto do ciepłego garażu na noc i następnego dnia po rozgrzaniu silnika spróbuję wykonać kalibrację.

EDIT: Załączam zdjęcia złącza ;)

A.jpg


B.jpg


Nie próbowałem zwierać pinów bo trochę strach, rozpiąłem złącze, uruchomiłem silnik, nie stwierdziłem jakichkolwiek konsekwencji rozpięcia ów złącza.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2018, 13:25
Posty: 8
Skąd: Krasnystaw
Auto: m3 bk, 2.0d, RF-7J

Postprzez esbeks » 25 mar 2018, 17:18

Witam Was.
Otóż dzisiaj przed chwilą, w czasie jazdy, moja Madzia postanowiła trochę zaprotestować. Z silnika dobiega bardzo głośny stukot. Po podłączeniu elm'a forscan pokazał takie wartości jak na zdjęciu. Czy jesteście w stanie wyciągnąć jakieś wnioski czy taki wtryskiwacz może powodować taki stukot w silniku?
Bardzo proszę o pomoc i odpowiedź.
Załączniki
DSC_0041.JPG
Początkujący
 
Od: 1 mar 2018, 17:41
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 121KM 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron