Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika
Mam elm 327 1,3+trochę stary i na tym nie łączy mi się wcale, jakiego elma kupić żeby to chodziło.Pozdrawiam!!!
- Od: 8 kwi 2016, 23:16
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2002r.
Jakie są teraz wymagania przy nowym forscanie żeby zrobić kalibrację? 8C + ciepły silnik?
Kiedyś (tj na starej wersji sprzed roku, niestety nie pamiętam jakiej) robiło bez problemu, teraz od razu wywala błąd z przerwaną kalibracją, nawet nie zaczyna jej robić, ELM łączy się bez problemu
Kiedyś (tj na starej wersji sprzed roku, niestety nie pamiętam jakiej) robiło bez problemu, teraz od razu wywala błąd z przerwaną kalibracją, nawet nie zaczyna jej robić, ELM łączy się bez problemu
krzychu001 napisał(a): jakiego elma kupić żeby to chodziło
zapraszam do lektury odpowiedniego wątku:
viewtopic.php?f=60&t=50971
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Czyli mój rocznik na elm nie pójdzie.
- Od: 8 kwi 2016, 23:16
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2002r.
W 2002r jest komunikacja po can czy lini K.Pozdrawiam
- Od: 8 kwi 2016, 23:16
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2002r.
korekty odczytujesz przy wszystkich wartościach. Dopuszczalny zakres korekcji to + – 100. Jeżeli jest większy na którymś z wtryskiwaczy, próbujesz robić kalibrację. Jeżeli 3 krotna kalibracja nie przynosi rezultatu ( któryś wtrysk ma nadal wartości korekty ponad +-100), to oznacza że najprawdopodobniej jest on do wymiany /regeneracji.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Zrobiłem ok tysiąc km temu korektę i było wszystko super. Dzisiaj zaglądam i są sporo podniesione. Dodam , że mam już tak drugi raz gdzie po korekcie jest ok a potem się nieco psują te wyniki. Gdy korekty są zmienione to podczas przyspieszania na obrotach od 1200 słyszę przez chwilę bardzo dziwny dźwięk. Po korekcie go już nie ma...
witam jestem nowy tutaj i przepraszam jak coś napisałem zle, mam pytanie i proszę o pomoc ....czy kos może powiedzieć coś o moich wtryskach ?mazda 6 silnik rf7j
Dopisano 8 lip 2017, 08:48:
i drugie pytanko czy wtryski są prawidłowo zakodowane ... wydaję mnie się ,że powinny być wartości przy każdym wtrysku ,a nie przy pierwszym i drugim ,proszę o pomoc i z góry bardzo dziekuję
Dopisano 8 lip 2017, 08:48:
i drugie pytanko czy wtryski są prawidłowo zakodowane ... wydaję mnie się ,że powinny być wartości przy każdym wtrysku ,a nie przy pierwszym i drugim ,proszę o pomoc i z góry bardzo dziekuję
-
nudziasz
Panowie, przeszukałem wszystkie wątki ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Otóż nie mogę znaleźć kostki, w które wpina się kabelek a następnie dotyka się nim 5x masy. Nie mam także tej kostki w skrzynce bezpieczników pod maską. Czy w moim modelu ona w ogóle występuje? Mazda 3 2007 2.0 143KM.
- Od: 2 lut 2018, 13:25
- Posty: 8
- Skąd: Krasnystaw
- Auto: m3 bk, 2.0d, RF-7J
Z tego co wiem to jest to w każdym modelu z silnikiem RF7J i R2AA a więc i u Ciebie powinno być. Sam nigdy akurat w BL/BK nie szukałem tej kostki ale wcale niepowiedziane, że będzie w skrzynce z bezpiecznikami. W skrzynce bezpieczników spotkałem tylko w GH, w CX-7 czy w 5 CR w komorze silnika, to i w BL/BK musi być
PS. Uzupełnij profil o dane skąd jesteś.
PS. Uzupełnij profil o dane skąd jesteś.
Ostatnio edytowano 16 lut 2018, 20:24 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
Mam wersję BK, nie BL Przeszukałem naprawdę bardzo dokładnie i nie znalazłem, a przecież nie jest to igła. Nad chłodnicą, a w zasadzie to za przyciskiem otwierania klapy mam tylko jedno złącze, dwupinowe, nie wiem za co jest odpowiedzialne:
Od frontu tuż za grillem jest jakaś metalowa zasłona pod którą jest kolejne złącze którego nie mogę rozpiąć:
A tak wygląda skrzynka z bezpiecznikami:
Na poniższym filmie widać umiejscowienie tego złącza, u mnie go tam nie ma:
Jakieś pomysły?
Od frontu tuż za grillem jest jakaś metalowa zasłona pod którą jest kolejne złącze którego nie mogę rozpiąć:
A tak wygląda skrzynka z bezpiecznikami:
Na poniższym filmie widać umiejscowienie tego złącza, u mnie go tam nie ma:
Jakieś pomysły?
- Od: 2 lut 2018, 13:25
- Posty: 8
- Skąd: Krasnystaw
- Auto: m3 bk, 2.0d, RF-7J
hedd napisał(a):w zasadzie to za przyciskiem otwierania klapy mam tylko jedno złącze, dwupinowe, nie wiem za co jest odpowiedzialne
a ja za to wiem BINGO! O to chodziło Robisz zwarcie tych dwóch pinów do siebie np. spinaczem i możesz się cieszyć kasowaniem inspekcji, kalibracją wtrysków ( na nagrzanym silniku ), wypalaniem DPF
Dobrej zabawy!
Hmm, tylko dlaczego w moim egzemplarzu w taki sposób zostało to rozwiązane? Rozumiem, że wypinam wtyczkę,robię zwarcie i co dalej? Jak uruchomić kalibrację wtrysków? Już nie trzeba dotykać w żaden sposób masy? Te 3 procesy nie uruchomią się w tym samym momencie? Mam na myśli kalibrację wtrysków, wypalanie DPF i kasowanie inspekcji.
- Od: 2 lut 2018, 13:25
- Posty: 8
- Skąd: Krasnystaw
- Auto: m3 bk, 2.0d, RF-7J
Pytaj konstruktorówhedd napisał(a):Hmm, tylko dlaczego w moim egzemplarzu w taki sposób zostało to rozwiązane?
We wtyczce powinieneś mieć dwa piny, jeden diagnostyczny a drugi to masa, nie wiem który jest który więc zwieramy oba do siebie . Po wyjęciu zaślepki oczywiście Choć nie mam pewności czy to ta wtyczka bo znaki na ziemi i niebie mówią o innej wtyczce...
Zakładam, że aby:
1. Wywołać kalibrację wtrysków trzeba:
– uruchomić silnik ( musi on mieć odpowiednią temperaturę )
– zrobić 5 razy zwarcie we wtyczce w ciągu 5 sekund
Jak działa sama kalibracja to inny wątek
2. Skasować inspekcję olejową trzeba:
– zrobić zwarcie we wtyczce na stałe
– włączyć zapłon
– 5 razy wcisnąć do końca i puścić "przyspiesznik"
– w ten czas kontrolka DPF do nas zamruga 5 razy
– wyłączyć zapłon, wyjąć zworkę
3. Wywołać wypalanie DPF także się powinno dać....
Czekamy na relację czy coś z powyższego zadziałało
Chciał bym także zobaczyć zdjęcia wtyczki dokładniejsze.
Do kalibracji potrzebne są odpowiednie warunki jak temp płynu , temp otoczenia itp W obecnej temperaturze na dworze radzę tego nie robić
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
smile napisał(a):We wtyczce powinieneś mieć dwa piny, jeden diagnostyczny a drugi to masa, nie wiem który jest który więc zwieramy oba do siebie . Po wyjęciu zaślepki oczywiście Choć nie mam pewności czy to ta wtyczka bo znaki na ziemi i niebie mówią o innej wtyczce...
Właśnie też się obawiam że to jednak nie jest to złącze (dokładniejsze zdjęcie postaram się wykonać jutro). Tam nie ma zaśleki, jest złącze męskie i żeńskie połączone ze sobą i wychodzi ono pod grill (zaznaczyłem w czerwoną ramkę na drugim zdjęciu w jednym z moich poprzednich postów). Dlatego też trochę się obawiam zwierać piny ze sobą żeby czegoś nie spalić. Druga kwestia to średnie warunki atmosferyczne tak jak pisze Damian. Jak już będę miał absolutną pewność że to o to złącze chodzi, odstawię auto do ciepłego garażu na noc i następnego dnia po rozgrzaniu silnika spróbuję wykonać kalibrację.
EDIT: Załączam zdjęcia złącza
Nie próbowałem zwierać pinów bo trochę strach, rozpiąłem złącze, uruchomiłem silnik, nie stwierdziłem jakichkolwiek konsekwencji rozpięcia ów złącza.
- Od: 2 lut 2018, 13:25
- Posty: 8
- Skąd: Krasnystaw
- Auto: m3 bk, 2.0d, RF-7J
Witam Was.
Otóż dzisiaj przed chwilą, w czasie jazdy, moja Madzia postanowiła trochę zaprotestować. Z silnika dobiega bardzo głośny stukot. Po podłączeniu elm'a forscan pokazał takie wartości jak na zdjęciu. Czy jesteście w stanie wyciągnąć jakieś wnioski czy taki wtryskiwacz może powodować taki stukot w silniku?
Bardzo proszę o pomoc i odpowiedź.
Otóż dzisiaj przed chwilą, w czasie jazdy, moja Madzia postanowiła trochę zaprotestować. Z silnika dobiega bardzo głośny stukot. Po podłączeniu elm'a forscan pokazał takie wartości jak na zdjęciu. Czy jesteście w stanie wyciągnąć jakieś wnioski czy taki wtryskiwacz może powodować taki stukot w silniku?
Bardzo proszę o pomoc i odpowiedź.
- Od: 1 mar 2018, 17:41
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2.0 121KM 2003r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6