tryb awaryjny, bląd P0093

Postprzez marfal4 » 24 lis 2017, 14:46

ona nie byla peknieta na zewnatrz wiec znajaz zycie sprawdzali na oko i uznali ze dobra
Początkujący
 
Od: 19 mar 2014, 17:10
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003 136km

Postprzez Hubix » 21 sty 2018, 14:24

Witam

Mam następujący problem:

W trakcie jazdy (na ciepłym silniku) zapala się check engine, silnik zaczyna bardziej rechotać, wchodzi w tryb awaryjny (max 1800 obrotów).

Zgłasza błąd: P0093 – FUEL LEAK PROBLEM. Nie raz pomaga zgaszenie i zapalenie ponownie, ale problem wraca za chwilkę.

Od czego zacząć ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kubsztyk » 21 sty 2018, 18:26

Od sprawdzenia okolic filtra paliwa – "fuel leak problem" = "problem z wyciekiem paliwa". Może parafina się wytrąciła z oleju napędowego i zatkała filtr? Zobacz, czy w momencie gdy gaśnie auto grzybek (pompka) na filtrze paliwa się zapada. Możesz zdjąć z filtra przewód doprowadzający paliwo do silnika i podpompować ropę do podstawionego kubeczka – zobacz, czy łatwo się pompuje i czy łatwo wypływa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez smile » 21 sty 2018, 20:19

Może się do czegoś przyda ;)

DTC P0093:00 – Fuel system leak detection

DETECTION CONDITION:
he PCM monitors the fuel quantity corresponding to fuel pressure change from the fuel pressure sensor while the engine running. If the fuel quantity higher than the preprogrammed criteria, the PCM determines fuel system leakage.

POSSIBLE CAUSE:
• Fuel leakage or clogged fuel line
• Suction control valve malfunction
• Supply pump malfunction
• Fuel pressure sensor malfunction
• Fuel injector malfunction
• Fuel pipe improper connection on fuel tank


Powyżej wycinek z diagnostyki dla MZR-CD ( RF-Turbo )

Zazwyczaj w takim momencie pytam: " co było grzebane ostatnio?"
Standardowo, sprawdź podkładki pod wtryskami ( zawsze sprawdzaj ;) przed dalszym szukaniem oczywiście..
Szkoda, że nie ma więcej błędów.. Jeśli nie widać wycieków paliwa w okolicy silnika trzeba szukać głębiej. Najlepiej zrobić jazdę próbną z komputerem, poszukać nieprawidłowości, może się coś trafi.. A jak nie to po kolei sprawdzać drożność układu paliwowego i czujniki.... SCV na celowniku ;) potem wtryskiwacze..
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Hubix » 29 sty 2018, 17:00

Witam

Filtr paliwa wymieniony – dalej problem występuje.

U mnie problem będzie podejrzewam poważniejszy. Jak wywali ten błąd to silnik ma inny dźwięk – głośniej chodzi i rechocze bardziej.

Podczas jazdy aplikacją Torque poprzez interfejs bluetooth gaszę checka i silnik działa normalnie, odgłos jest normalny, moc powraca.

Poczynione kroki:
1. Wymieniony filtr paliwa
2. SCV wymieniałem około 3 lata temu. Miałem z wadliwej serii, wymieniłem na nowy sprawny.
3. Podkładki pod wtryskami wymieniałem 8 lat temu jak kupiłem samochód. Wymieniłem na te okrągłe (nie kwiatki) czyli te wolne od wad. Z korka nie leci dym.

Silnik kondycyjnie w super stanie – zero zużycia oleju, pali w największe mrozy od kopa.


Obejrzałem silnik, nie zauważyłem nigdzie wycieku, nie mniej jednak jeden wtryskiwacz jest trochę spocony, zamieszczam foto. Wokół wtryskiwacza mokra jest ta uszczelka gumowa. Może w tym tkwi problem ?
Załączniki
DSC01109.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez smile » 30 sty 2018, 19:23

Co wyzwala podczas jazdy przejście w tryb awaryjny ( rechotanie ) i zapalenie "czeka"? Umiesz przewidzieć kiedy to się stanie albo sprowokować tę usterkę?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 30 sty 2018, 19:42

Sprawdź i wyczyść konektor czujnika ciśnienia paliwa. Przyjrzyj sie przewodom w okolicy silnika i tym leżącym na IC.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Hubix » 30 sty 2018, 22:12

Kolego "smile " – nic nie wywołuje. Po prostu podczas jazdy jednocześnie zapala się check i dochodzi rechot i tryb awaryjny. Tylko na ciepłym silniku, po przejechaniu około 20km zaczyna się tak dziać. W trakcie jazdy kasuję błąd, silnik normalnie zaczyna pracować. Za jakiś czas znów ten błąd.

Kolego "tadziol" – cenna uwaga, wyczyszczę ten czujnik, zmierzę też rezystancję czy zmienia się na zimnym jak i ciepłym silniku. Co do przewodów, to rozumiem, że są koło intercoolera (IC) ? Ściągnę zderzak i obejrzę je.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 31 sty 2018, 05:52

Hubix napisał(a):Co do przewodów, to rozumiem, że są koło intercoolera (IC) ?

tak jak napisał tadziol
tadziol napisał(a):leżącym na IC
Zdejmiesz zderzak, to będziesz je widział.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6