Swap silnika rf2a do mazdy6
Strona 1 z 1
Witam wszystkich.
Moje pytanie brzmi czy ktoś przekładał sam dół silnika z mazdy rf2a do mazdy rf5c.Czy jest to możliwe.Sam wał pasuje tylko jest problem z dwoma spryskiwaczami oleju na tłoki w silniku. Proszę o odpowiedz kogoś kto próbował.
Moje pytanie brzmi czy ktoś przekładał sam dół silnika z mazdy rf2a do mazdy rf5c.Czy jest to możliwe.Sam wał pasuje tylko jest problem z dwoma spryskiwaczami oleju na tłoki w silniku. Proszę o odpowiedz kogoś kto próbował.
- Od: 20 kwi 2007, 02:07
- Posty: 24
- Skąd: Jarosław
- Auto: Mazda 6 GH 2,2 D
Już kiedyś o tym myślałem. Generalnie należy blok z rf2a przykryć głowicą z rf5c. Pozostaje kwestia montażu pompy CR i tu albo trzeba wrzucić pompę CR w miejsce poprzedniej wtryskowej albo zmieniać cała podstawę mocowania z rf5c. Reszta klamorów powinna spasować. Oczujnikowanie i jakieś tam pierdoly typu idm czy wiązka elektryczna to już pikuś. Mogą jeszcze wyjść pierdoly takie jak brak punktów mocowania chłodnicy egr czy inne podejście dolnej części układu chłodzenia.
Ale silnik o epokę starszy klekot pompowtryskow jak w każdym passacie kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Jak już wkładać coś z 2.0 ditd to już nie lepiej cały silnik ? Przecież głowica też jest inna .
Po pierwsze po założeniu tylko dołu silnika ja góra zostanie ta sama to nie będzie żadnego klekotu, bo doły są identyczne. Klekot powodują wtryski i pompa wtryskowa i tyle . A po drugie mam dość tego zacierającego się dołu rf5c. A mechanikę lubię i dlatego zamierzam się pobawić w przeróbkę.
- Od: 20 kwi 2007, 02:07
- Posty: 24
- Skąd: Jarosław
- Auto: Mazda 6 GH 2,2 D
Skoro dół jest taki sam, to może po prostu nie nadaje się on do zastosowania przy nowocześniejszej kontrukcji, systemie wtrysku paliwa i mocy, jakie są w RF5C? To znaczy, może inżyniery z Dalekiego Wschodu przedobrzyli w oszczędnościach?
No to słucham,jaka flaszkę proponujesz ?
KRZYCH – wchodzę z Tobą w ten projekt Jako pomoc on-line.
Masz u mnie wszystkie info jakie potrzebujesz z 20 lat doświadczenia.
Ps. podkręcone ditd wytrzyma ok.150 KM wiec jest na czym bazować.
KRZYCH – wchodzę z Tobą w ten projekt Jako pomoc on-line.
Masz u mnie wszystkie info jakie potrzebujesz z 20 lat doświadczenia.
Ps. podkręcone ditd wytrzyma ok.150 KM wiec jest na czym bazować.
Jako dół silnika zrozumialem, że do cylindrów tzn sam wał i cała reszta 'dolnych' gratów jeśli mowa o przykryciu 'dołu' głowica z rf5c to może się to udać ale czy czasami stopień sprężania będzie ten sam, komora spalania będzie mieć tą samą objętość? Tłok – zawory wszystko będzie działać cacy ? Ogólnie dużo niewiadomych dla których trzeba troche przyorać w książkach i poszukać a to też trochę czasu zajmie jak to mówią czas to pieniądz.
Generalnie da się to zrobić ale sa poważne problemy.
Będzie inny wymiar paska wielorowkowego ponieważ będzie musiała zniknąć 1 rolka prowadząca która jest przykręcona do podstawy miski olejowej (w RF2A tej podstawy nie ma). Najgorsze jest to że będą problemy ze sprężarką klimatyzacji. Łapa trzymająca sprężarkę jest inna w RF2A i nie zmieści się w to miejsce gdzie powinna być (blokuje łapa od alternatora). Można założyć od RF5C ale wtedy będzie trzymała się tylko na 2 śrubach poniewać 2 pozostałe były połączone do podstawy miski olejowej... a podstawy brak na dodatek nie będzie to stabilne połączenie. Przy załączonej klimie będą występować wibracje nie do zniesienia w kabinie.
będzie trzeba też dobierać szpilki do głowicy bo są inne w RF2A.
Kolejna sprawa to katalizator – filtr oleju który jest z tyłu w RF2A (w RF5C jest z przodu) będzie kolidował z katalizatorem. Trzeba go wyciąć i wspawać rurę.
Podsumowując nie polecam tej próby (wiem z własnego doświadczenia)
Sam silnik chodzi ładnie i bez zastrzeżeń ale nie warto....
pozdr
Będzie inny wymiar paska wielorowkowego ponieważ będzie musiała zniknąć 1 rolka prowadząca która jest przykręcona do podstawy miski olejowej (w RF2A tej podstawy nie ma). Najgorsze jest to że będą problemy ze sprężarką klimatyzacji. Łapa trzymająca sprężarkę jest inna w RF2A i nie zmieści się w to miejsce gdzie powinna być (blokuje łapa od alternatora). Można założyć od RF5C ale wtedy będzie trzymała się tylko na 2 śrubach poniewać 2 pozostałe były połączone do podstawy miski olejowej... a podstawy brak na dodatek nie będzie to stabilne połączenie. Przy załączonej klimie będą występować wibracje nie do zniesienia w kabinie.
będzie trzeba też dobierać szpilki do głowicy bo są inne w RF2A.
Kolejna sprawa to katalizator – filtr oleju który jest z tyłu w RF2A (w RF5C jest z przodu) będzie kolidował z katalizatorem. Trzeba go wyciąć i wspawać rurę.
Podsumowując nie polecam tej próby (wiem z własnego doświadczenia)
Sam silnik chodzi ładnie i bez zastrzeżeń ale nie warto....
pozdr
-
kyn3k
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6