Swap silnika rf2a do mazdy6

Postprzez KRZYCH.C4 » 6 lut 2017, 15:23

Witam wszystkich.
Moje pytanie brzmi czy ktoś przekładał sam dół silnika z mazdy rf2a do mazdy rf5c.Czy jest to możliwe.Sam wał pasuje tylko jest problem z dwoma spryskiwaczami oleju na tłoki w silniku. Proszę o odpowiedz kogoś kto próbował.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 02:07
Posty: 24
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 GH 2,2 D

Postprzez DooOminO » 6 lut 2017, 18:05

Wal z rf2c nie ma "spryskiwaczy" na tłoki ? Bez tego się raczej nie obejdzie bo chłodzą one tłoki .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez rafakulus » 6 lut 2017, 23:14

komora spalania w tloku jest inna.sam wal tez ma inny skok.korbowody w rf5c maja skosny leb na sworzeń a tamte prosty.nawet dlugosc korbowodow jest inna
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 21:27
Posty: 32
Skąd: szczecin
Auto: mazda 6 rf5c

Postprzez KRZYCH.C4 » 7 lut 2017, 12:07

Witam, bardziej interesuje mnie wymiana dołu silnika wraz z tłokami.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 02:07
Posty: 24
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 GH 2,2 D

Postprzez tadziol » 7 lut 2017, 20:39

Już kiedyś o tym myślałem. Generalnie należy blok z rf2a przykryć głowicą z rf5c. Pozostaje kwestia montażu pompy CR i tu albo trzeba wrzucić pompę CR w miejsce poprzedniej wtryskowej albo zmieniać cała podstawę mocowania z rf5c. Reszta klamorów powinna spasować. Oczujnikowanie i jakieś tam pierdoly typu idm czy wiązka elektryczna to już pikuś. Mogą jeszcze wyjść pierdoly takie jak brak punktów mocowania chłodnicy egr czy inne podejście dolnej części układu chłodzenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez KRZYCH.C4 » 8 lut 2017, 15:51

Chyba zacznę szukać dołu od rf2a i do roboty.Fajnie by było gdyby ktoś powiedział ze takie coś robił, ale trudno zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dzięki za podpowiedzi będę opisywał co się dzieje i jak trwają prace.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 02:07
Posty: 24
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 GH 2,2 D

Postprzez DooOminO » 8 lut 2017, 20:42

Po co tak kombinować to ja nie wiem no chyba ze mechanika to twoje hobby i robisz sobie projekt .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tadziol » 8 lut 2017, 21:15

A zauważyłeś czy któryś z użytkowników ditd narzekał na rozwaloną panewkę lub koło 2M ?
O takich pierdołach jak sprzęgiełko alternatora już nie wspominam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DooOminO » 9 lut 2017, 10:58

Ale silnik o epokę starszy :D klekot pompowtryskow jak w każdym passacie kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Jak już wkładać coś z 2.0 ditd to już nie lepiej cały silnik ? Przecież głowica też jest inna .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tadziol » 9 lut 2017, 22:30

Po pierwsze to skąd te pompowtryski ?
A po drugie ditd to najtrwalszy diesel mazdy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DooOminO » 10 lut 2017, 09:22

Dobra tam jest zwykła pompa wtryskowa i nie ma dwumasu a turbo jest idioto oporne czyli jak we wszystkich passatach 1.9 TDI jak dla mnie to już przestarzałe silniki i klekoczą jak stado bocianów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez KRZYCH.C4 » 10 lut 2017, 13:31

Po pierwsze po założeniu tylko dołu silnika ja góra zostanie ta sama to nie będzie żadnego klekotu, bo doły są identyczne. Klekot powodują wtryski i pompa wtryskowa i tyle . A po drugie mam dość tego zacierającego się dołu rf5c. A mechanikę lubię i dlatego zamierzam się pobawić w przeróbkę.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 02:07
Posty: 24
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 GH 2,2 D

Postprzez kubsztyk » 10 lut 2017, 20:02

Skoro dół jest taki sam, to może po prostu nie nadaje się on do zastosowania przy nowocześniejszej kontrukcji, systemie wtrysku paliwa i mocy, jakie są w RF5C? To znaczy, może inżyniery z Dalekiego Wschodu przedobrzyli w oszczędnościach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez DooOminO » 10 lut 2017, 20:45

To zmień na benzynę. Mogę się założyć o flaszkę że dół nie jest taki sam i zda to egzaminu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tadziol » 11 lut 2017, 12:22

No to słucham,jaka flaszkę proponujesz ?
KRZYCH – wchodzę z Tobą w ten projekt <spoko> Jako pomoc on-line.
Masz u mnie wszystkie info jakie potrzebujesz z 20 lat doświadczenia.
Ps. podkręcone ditd wytrzyma ok.150 KM wiec jest na czym bazować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DooOminO » 11 lut 2017, 17:11

Jako dół silnika zrozumialem, że do cylindrów tzn sam wał i cała reszta 'dolnych' gratów jeśli mowa o przykryciu 'dołu' głowica z rf5c to może się to udać ale czy czasami stopień sprężania będzie ten sam, komora spalania będzie mieć tą samą objętość? Tłok – zawory wszystko będzie działać cacy ? Ogólnie dużo niewiadomych dla których trzeba troche przyorać w książkach i poszukać a to też trochę czasu zajmie jak to mówią czas to pieniądz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez KRZYCH.C4 » 20 lut 2017, 15:05

Decyzja padła na przełożenie samego wału który miałem nominalny.Jak wcześniej mówiłem problem był z wtryskiwaczami oleju na tłoki ale zostały one przerobione , cała reszta pasuje.Zobaczymy czy coś z tego będzie.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 02:07
Posty: 24
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 GH 2,2 D

Postprzez DooOminO » 13 kwi 2017, 13:48

No i jak tam działacie coś ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez kyn3k » 18 sie 2017, 18:13

Generalnie da się to zrobić ale sa poważne problemy.
Będzie inny wymiar paska wielorowkowego ponieważ będzie musiała zniknąć 1 rolka prowadząca która jest przykręcona do podstawy miski olejowej (w RF2A tej podstawy nie ma). Najgorsze jest to że będą problemy ze sprężarką klimatyzacji. Łapa trzymająca sprężarkę jest inna w RF2A i nie zmieści się w to miejsce gdzie powinna być (blokuje łapa od alternatora). Można założyć od RF5C ale wtedy będzie trzymała się tylko na 2 śrubach poniewać 2 pozostałe były połączone do podstawy miski olejowej... a podstawy brak :( na dodatek nie będzie to stabilne połączenie. Przy załączonej klimie będą występować wibracje nie do zniesienia w kabinie.
będzie trzeba też dobierać szpilki do głowicy bo są inne w RF2A.
Kolejna sprawa to katalizator – filtr oleju który jest z tyłu w RF2A (w RF5C jest z przodu) będzie kolidował z katalizatorem. Trzeba go wyciąć i wspawać rurę.
Podsumowując nie polecam tej próby (wiem z własnego doświadczenia)
Sam silnik chodzi ładnie i bez zastrzeżeń ale nie warto....
pozdr
kyn3k
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6