Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala

Postprzez duch1604 » 24 mar 2016, 17:28

Mój SCV ma oznaczenie 03 GB. Czyli jakby ze starej serii. Natomiast zastanawia mnie czy to jego wina, bo ciśnienie na szynie w porządku, obroty też. Tylko te odpalanie po kilku sekundach i sporo siwo-białego dymu zaraz po starcie silnika. Nie chcę wyrzucać kasy w błoto jeżeli się okaże że to nie jego wina.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez tadziol » 24 mar 2016, 20:50

drx8 napisał(a):Zawór SCV zobacz czy masz z serii 006 – jak tak to do wymiany

Po co go wbijasz w ślepy zaułek ? Przecie on ma RF7J....tam nie ma scv o serii 006 czy 066.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez drx8 » 25 mar 2016, 11:02

Napisałem tylko, żeby sprawdził jaki widnieje napis na zaworze. jeżeli będzie 006 to do wymiany. Czytać ze zrozumieniem. To tak jak na wszystkich aukcjach przy sprzedaży samochodu jest napisane 100% bezwypadkowe, a jak jest w rzeczywistości składaki z 4 w 1? więc różnie może być pod maską a sprawdzić nie zaszkodzi.

Może przydałoby się wyczyścić zawór EGR?,
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez duch1604 » 25 mar 2016, 11:43

EGR zaślepiony. SCV nie nosi jakiś śladów zużycia. Rozebrałem go i wyczyściłem, ale w sumie nic tam do czyszczenia nie było. Problem nadal nierozwiązany...
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez tadziol » 25 mar 2016, 12:01

drx8 napisał(a):Napisałem tylko, żeby sprawdził jaki widnieje napis na zaworze. jeżeli będzie 006 to do wymiany.
tadziol napisał(a):Przecie on ma RF7J

Czy do Ciebie dociera ta subtelna różnica,że scv w RF7J jest o całkiem innej konstrukcji i zasadzie działania niż w RF5C ?? SCV w RF5C oznaczany był 006 lub potem 066,ale w RF7J jest oznaczony
duch1604 napisał(a):03 GB.
.
I zawory te nie są zamienne czyli z RF7J do RF5C nie zadziała i odwrotnie też nie.Dlatego polecam Ci
drx8 napisał(a):Czytać ze zrozumieniem.

No chyba,że sugerujesz koledze duch,że ma inny motor pod maską.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez drx8 » 25 mar 2016, 12:42

A może robił swap silnika. Przecież nie zna historii auto od momentu wyprowadzenia z salonu bo nie jest 1 właścicielem.


https://www.youtube.com/watch?v=KEwK0k7OVcg <-----tak dla relaksu :)
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez duch1604 » 25 mar 2016, 13:45

Silnki jest RF7J :P
Zastanawiam się co jeszcze mogę sam sprawdzić. Bo komputer nic złego nie pokazywał, zresztą sam go nie mam. Także ukierunkował bym się na jakąś usterkę mechaniczną. Tylko nie wiem co jeszcze może być przyczyną. Chyba poszukam kogoś kto zmierzy mi ciśnienie na cylindrach...
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez tadziol » 25 mar 2016, 14:20

drx8 napisał(a):A może robił swap silnika.

Nie wiem co odpisać....rozwaliłeś mnie <spoko>
Ale film zaje..bisty,znam go na pamięć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez sebek4781 » 25 mar 2016, 19:50

Nie chcę tutaj nikogo straszyć ale u mnie problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Po naprawie mazda pali na dotyk :)
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2015, 10:06
Posty: 14
Skąd: Łódzkie/okolice Radomska
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143km, 2006r Hatchback

Postprzez duch1604 » 25 mar 2016, 20:07

No myślałem o tym ale nie zaobserwowałem żadnych objawów uszkodzonej uszczelki. I w zasadzie mój problem zaczął się z dnia na dzień a uszczelka zwykle tak z dnia na dzień się nie rozpada...
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez sebek4781 » 25 mar 2016, 20:15

A no właśnie u mnie była maź pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego i kopciła coś tam z wydechu.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2015, 10:06
Posty: 14
Skąd: Łódzkie/okolice Radomska
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143km, 2006r Hatchback

Postprzez lisek996 » 3 cze 2016, 18:49

Witam, mam okazję kupić w dosyć okazyjnej cenie Mazde 6 z 2003 roku z silnikiem 2.0. Problem jest w tym że silnik kręci, a nie chce odpalić. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy?
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2015, 20:38
Posty: 6
Skąd: Bojanowo
Auto: Mazda 3 BK sedan 1.6 CiTD 2004r.

Postprzez DooOminO » 4 cze 2016, 09:41

Od zaworu SCV po jakiś głupi czujnik. Okazyjna cena to ile 5 tyś? Żebyś się nie zdziwił jak po zakupie do auta dołożysz drugie tyle <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez kgroszek » 19 gru 2016, 13:21

Witam, mam problem z moja mazdą. Sprawa wygląda tak: od jakiegoś czasu raz chce odpalać raz nie. Gdy po dłuższym postoju odpali to potem nie ma problemu żeby znowu zaskoczyła. Problem Tworzy się wtedy gdy zamknę ją z pilota i otworze już silnik nie chce zaskoczyć, a czas od ostatniego zgaszenia to nawet nie minuta. Bardzo prosze o porady gdyż już mechanicy nie mają pomysłów.Elektrycy i elektronicy też.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2015, 09:16
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 121KM 2006

Postprzez drx8 » 19 gru 2016, 15:12

czy masz dorzucony jakiś dodatkowy alarm z immobilaizerem? może czas zmienić baterie w pilocie, ale zaprogramować pilot jeszcze raz.
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez kgroszek » 19 gru 2016, 15:33

W obydwu pilotach tak sie dzieje. Alarm raczej nie, kontrolka miga jak nie ma kluczyka w stacyjce, po włożeniu i przekręceniu przez chwilkę świeci.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2015, 09:16
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 121KM 2006

Postprzez Dark_Mat » 19 gru 2016, 21:41

A czy jak zamkniesz go z kluczyka i otworzysz z kluczyka to sytuacja jest taka sama, czy wtedy odpala?
Sprawdzałeś czy nie ma żadnych błędów w kompie?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez kgroszek » 20 gru 2016, 08:38

Jak z kluczyka to nie ma problemu. Nie ma błędów.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2015, 09:16
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 121KM 2006

Postprzez duch1604 » 3 sty 2017, 23:08

Witam!
Odgrzewam temat. Mam już problem z odpalaniem prawie rok. Jako że pracuje za granicą samochód prawie non stop stoi i tak jakoś się tułam. Swój problem opisywałem już wcześniej i dokładniej ale nie chcę już powtarzać. Auto po kilku godzinnym postoju odpala po dłuższym kręceniu rozrusznikiem. Zdarza się że muszę kręcić dwa razy po kilka sekund. Czuć że nie łapie na wszystkich cylindrach.Zostawia chmurę białego dymu. A i po samym odpaleniu jak się doda gazu to szarpnie jakby jeden cylinder przygasł. Czasem odpali całkiem nieźle. Na ciepłym zwykle nie ma problemów, choć czasem czuć że szarpnie i pójdzie chmurka dymu. Do tej pory sprawdziłem świece, przekaźnik,prąd na świece dochodzi, próbowałem też podłączać świece bezpośrednio, wymieniłem filtr paliwa,przepompowywanie paliwa nie pomaga,wymieniłem SCV,sprawdziłem wszystkie przewody i wężyki paliwowe i podciśnienia, klin na wałku rozrządu, zmieniałem oprogramowanie na oryginalne,dalej nic. A nawet gorzej bo oczywiście nie mając dpfu nie mogłem jeździć na oryginalnym programie a po wgraniu jakiegoś nowego mam może ze 100KM, słabo idzie po przekroczeniu 2,5tys obrotów a na ekspresówce ledwo 185km/h wydusiłem. Ale to już pomijam, umówię się na powtórną zmianę softu. Mechanik kilka lat pracujący w aso nie ma pojęcia co może być nie tak. Stawiał na soft, ale jak widać się nie udało. Zawału można dostać...
Jedyne czego mógłbym się czepić to olej lub paliwo (ciężko dokładnie określić co to) ciągle zbierające się na łączeniu kolektora ssącego z głowicą. Nie potrafię znaleźć źródła tej substancji. Przewody paliwowe w porządku, uszczelka pod pokrywą zaworów również. Z łaczenia kolektora ssącego chyba nie dawało by żadną cieczą??? Pęknięta głowica?? Nad kolektorem ssącym w sumie jej nie ma tylko ta druga część pokrywy. Dorzucam zdjęcie choć trudno je dobrze wykonać
Załączniki
IMG_20170104_122444.jpg
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez duch1604 » 5 sty 2017, 13:46

Co ciekawe po odłączeniu czujnika wałka rozrządu auto po postoju cała noc, tak przy wysokiej temperaturze jak i np dziś przy -12 odpala po kilku obrotach silnikiem i pracuje od razu równo, na wszystkich cylindrach. Jedyne co zauważyłem to zawsze po odpięciu czujnika jest jakby większy "wybuch" paliwa w silniku, aż dym pójdzieś gdzieś z okolic kolektora wydechowego, prawdopodobnie z łączenia tłumnika. Może to czujnik położenia wałka jest uszkodzony? Komputer nic nie wyświetla. Da się jakoś go sprawdzić?? np mierząc opór czy coś??
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6