Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

Postprzez tadziol » 2 kwi 2015, 08:08

dobrzyn22 napisał(a):zapewne wiele osób jest wdzięcznych, że masz chęć i potrafisz przekazywać swoją wiedzę dalej

ostatnimi czasy zaczynam w to powątpiewać,ale dzięki za dobre słowo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janusz626 » 2 kwi 2015, 20:41

Tadziol, nie chce żeby wyszło że cukruje itp, itd, ale ja osobiście nigdy ciebie nie zwątpiłem ;)

Wiec jeszcze w temacie napisz czy jak jeden ma – 99 a reszta ma +99 to klient ma powody do zmartwień?

Nie, przecież tak to nigdy nie będzie. Bo w rf7j korekty wtryskow są podawane jako wielokrotność liczby cztery "4". A może 6...
Więc np oara z -86 i reszta +86? To i tak norma?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tadziol » 2 kwi 2015, 21:31

Janusz626 napisał(a): ja osobiście nigdy ciebie nie zwątpiłem

zawsze może być ten pierwszy raz....

Janusz626 napisał(a):czy jak jeden ma – 99 a reszta ma +99 to klient ma powody do zmartwień?
Janusz626 napisał(a): np oara z -86 i reszta +86? To i tak norma?

czasami wyniki badań najlepiej interpretować w obecności pacjenta.
mam kilka log-ów ale na innym kompie,jutro mogę wrzucić screen-y.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janusz626 » 2 kwi 2015, 21:59

Posiadasz jakiś zapis korekt wtryskow pacjenta, u którego stwierdzono lanie wtrysku?
Bądź jakiś inny zapis, jakiś "całokształt", stwierdzający lanie wtrysku?
Ps, ja tylko tankuje i jeżdżę, forscan uruchamiam z nudów, mechanika auto miało tylko jednego jakse od ponad dwóch lat, pozatym moje auto jeszcze jeździ z Twoja pomocą tadziol :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tadziol » 2 kwi 2015, 22:24

posiadam z dwóch silników.w jednym dwa wtryski poszły do wymiany,w drugim jeden.jutro dam screen.

Dopisano 03 kwi 2015 17:36:

proszę,to jeden przypadek.można podziwiać i wyciągać wnioski.oba screen-y z tego samego silnika.
Załączniki
fs1.jpg
fs2.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 3 kwi 2015, 21:03

Różnica w nich jest taka, że jeden był na wolnych obrotach a drugi przy np. 2tyś obrotach?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 3 kwi 2015, 21:40

pierwszy KOEO, drugi KOER at idle.
ale nie oto chodzi...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janusz626 » 3 kwi 2015, 22:59

W pierwszym przypadku, 3 i 4 wtrysk szrot .
W drugim przypadku wtrysk 1 i 2 szrot.

Tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tadziol » 4 kwi 2015, 16:54

tadziol napisał(a):oba screen-y z tego samego silnika.

dobra,ogłaszam koniec konkursu i podaję prawidłową odpowiedź:
1 przypadek 3,4 wtrysk wskazuje na drastyczne zużycie kwalifikujące je do wymiany.ale ponieważ silnik był nieużywany dłuższy okres czasu (kolizja drogowa) istniało podejrzenie,że to może być efekt słabszej kondycji 3 i 4 cylindra.dlatego na próbę wtryski 1-2 i 3-4 zostały zamienione miejscami i po autokalibracji otrzymałem wartości jak na drugim obrazie.
to potwierdziło konieczność wymiany tych dwóch wtrysków.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 4 kwi 2015, 17:06

Ja podejrzewałem, że drugi obrazek tyczy się sytuacji kiedy wymieniłeś wtryski na nowe i były takie super, że dwa stare ( 1 i 2 ) musiały się do nich dostosować by silnika nie rozerwało :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Janusz626 » 4 kwi 2015, 21:27

Czyli wygrałem konkurs :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tadziol » 4 kwi 2015, 21:41

w zasadzie komisja sędziowska w składzie Ja i tylko Ja,postanowiła po długim namyśle uznać Twoją odpowiedź za najbliższą prawdy,a tym samym nagrodzić Cię jedynym w swoim rodzaju wyróżnieniem :
z prawej dłoni samego Tadziola otrzymujesz Pan polubienie owego postu,który zawiera odpowiedź
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez qzym » 17 gru 2015, 07:57

Cześć,
Czy możecie ocenić sytuację??
Poniżej screen z FORscana i test przelewowy.
To który wtrysk jest padniety?? 1 czy 3 ????
Załączniki
INJ.jpg
FORscan
DSC_0124.JPG
na biegu jałowym
DSC_0125.JPG
przy ok. 3000 obr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Koniu25 » 17 gru 2015, 14:53

Silnik coś niedomaga?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez qzym » 17 gru 2015, 15:40

Tak. Nieoczekiwanie gaśnie e przypadkowych
momentach.
Pojawia się błąd P0093.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Koniu25 » 17 gru 2015, 15:49

To błąd o nieszczelności w układzie paliwowym.
Ja chyba nie czepiałbym się Twoich wtrysków, tylko sprawdził czy układ paliwowy się nie zapowietrza.
Szczelność przewodów paliwowych, które dochodzą do filtra.
Pompka paliwa na postoju nie robi się miękka?
Odpala dobrze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez qzym » 17 gru 2015, 16:00

Odpala OK, silnik pracuje równo, nie kopci, ma dynamikę ...etc
Kody błędów mam :–)., dzieki

Gaśnie całkowicie w bardzo przypadkowych momentach, nieoczekiwanie- brak jakieś szczególnej regularności. Jak zgaśnie w czasie jazdy zapala się Check engine i kontrolka trakcji.
Po uruchomieniu gasną i jest OK..... do następnego razu .... nie wiadomo kiedy!!!!
3 dni jeździłem – żadnych problemów, na kolejny dzień zgasła 2x.
Układ paliwowy sprawdzony, wymieniony filtr, wycieków nie widać żadnych.....
Przebieg mam słuszny(377kkm) stąd moje podejrzenie na wtryski.....

FORscan pokazuje co innego a test przelewowy co innego!!!!!
I bądz tu mądry <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Leoo » 17 gru 2015, 16:29

qzym napisał(a):Gaśnie całkowicie w bardzo przypadkowych momentach

Przejrzyj punkty styku masy, może który puszcza.
qzym napisał(a):FORscan pokazuje co innego a test przelewowy co innego!!!!!

Ciekawe jak się to ma do RF7?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Pioteq25 » 17 gru 2015, 17:49

SCV? :|
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez qzym » 17 gru 2015, 17:57

SCV zmieniony na "ten dobry" kilka m-cy temu ( miałem 006)

Dopisano 17 gru 2015 18:03:

Sugeruję się raczej tym opisem:

Wezmę chyba laptoka, odpale FORscana i będę nagrywał parametry w czasie realnej jazdy aż do wystąpienia usterki- no a potem analiza!!!

Zastanawia mnie tylko DLACZEGO silnik nie wchodzi w tryb awaryjny tylko od razu gaśnie????
Załączniki
p0093.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6