Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników
no właśnie,a w RF7J nie wykonuje się testu przelewowego
Ostatnio edytowano 30 mar 2015, 16:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
tadziol napisał(a):sprawdzasz zarejestrowaną przez PCM wartość korekty wtrysku np. przy 35 MPa.
widać to na IDS-ie lub ForScanie
Innymi słowy, jest łatwiej i przyjemniej. Ale czy ten fakt wyklucza możliwość wykonania "klasycznego" testu przelewowego? Tylko z ciekawości pytam, bo oczywiście dużo sensowniejszym wyjściem będzie podpięcie wtyczki i poklikanie.
Pozdor Myjk
Nie, zwyczajnie nie wiem. Nie jestem mechanikiem samochodowym. Ty prawdopodobnie też nie wiesz z jaką liniaturą i jakim punktem rastra należy naświetlić blachy żeby dobrze wydrukować kolorową instrukcję obsługi, z której zapewne mniej lub bardziej kiedyś korzystałeś. Kiedyś lejące wtryski się diagnozowało testem przelewowym i na tym etapie się zatrzymałem, ot co.
Pozdor Myjk
Da się zrobić test przelewowy w RF7 ale trzeba dorobić króćce do wtryskiwaczy. Można dopasować jakieś łączniki gwintowane albo np. wykorzystać jak się ma zbędną rurkę jak poniżej... poobcinać, pozaślepiać, co zbędne i zamocować na śrubki oryginalne. Przewody gumowe wyprowadzić przez korek wlewu oleju.
Aha, znalazłem 3 sztuki uszczelnień gumowych na metalowe przewody paliwowe ( te zasilające wtryskiwacze z szyny paliwowej do pokrywy zaworów ).
Jak by ktoś potrzebował, to pisać na PRIV.
Aha, znalazłem 3 sztuki uszczelnień gumowych na metalowe przewody paliwowe ( te zasilające wtryskiwacze z szyny paliwowej do pokrywy zaworów ).
Jak by ktoś potrzebował, to pisać na PRIV.
smile napisał(a):Da się zrobić test przelewowy w RF7 ale trzeba dorobić króćce do wtryskiwaczy.
a po co tam są wtryski na zewnątrz,wkręcone w głowicę i przelewy są ogólnodostępne.....
no chyba,że zapomniałeś dodać J,to wtedy zwracam honor.
ale wracając do rzeczy :
wykonywanie tego typu testu mija się z celem,bo PCM sam nas informuje o kondycji wtrysków w formie liczby zwanej wartością korekty wtrysku.odczytując te parametry wiemy czy wtrysk jeszcze da się "uratować" np, poprzez Forte,czy raczej zostaje wizyta w Denso.
Myjk napisał(a):Ty prawdopodobnie też nie wiesz z jaką liniaturą i jakim punktem rastra należy naświetlić blachy żeby dobrze wydrukować kolorową instrukcję obsługi
ja nie wiem ?! jak to jaką właściwą i odpowiednio dobranym
tadziol napisał(a):PCM sam nas informuje o kondycji wtrysków w formie liczby zwanej wartością korekty wtrysku.odczytując te parametry wiemy czy wtrysk jeszcze da się "uratować" np, poprzez Forte,czy raczej zostaje wizyta w Denso.
to może niech ktoś jeszcze, przy okazji od razu napisze jakie są te wartości korekt, które mają o tym świadczyć
się uśmiałem, i to zdrowo
Wiedza co poniektórym normalnie wychodzi z głowy i leje się po uszach.... Mnie też... hehe
Niemniej ednak, wartości powinny być zbliżone do siebie i nie powinny przekraczać -80 i +80, takie wartości obowiązywały rok wstecz, teraz nie jestem trendy i nie wiem czy dalej są na topie. Stąd pytanie
Cholera zjadłem "j"
Wiedza co poniektórym normalnie wychodzi z głowy i leje się po uszach.... Mnie też... hehe
Niemniej ednak, wartości powinny być zbliżone do siebie i nie powinny przekraczać -80 i +80, takie wartości obowiązywały rok wstecz, teraz nie jestem trendy i nie wiem czy dalej są na topie. Stąd pytanie
Cholera zjadłem "j"
Janusz626 napisał(a):Wiedza co poniektórym normalnie wychodzi z głowy i leje się po uszach
nie bardzo rozumiem....
Janusz626 napisał(a):nie powinny przekraczać -80 i +80
no,powiedzmy do +/– 100,potem trzeba panikować.
tadziol napisał(a):Janusz626 napisał(a):Wiedza co poniektórym normalnie wychodzi z głowy i leje się po uszach
nie bardzo rozumiem....
Wartości te zostały podane już dawno temu( jest nawet odpowiedni wątek) , więc może coś się zmieniło w tej kwestii – chciałem po prostu, żeby autor się wypowiedział do końca, skoro posiada odpowiednią wiedzę
Dopisano 1 kwietnia 2015, o 07:30:
tadziol napisał(a):no,powiedzmy do +/– 100,potem trzeba panikować.
tak też zostało podane wcześniej.
PS. Wszystkie posty dot. korekt wtrysków i testu przelewowego zostaną wydzielone do odpowiedniego wątku – z tym ma to niewiele wspólnego ...
Myjk napisał(a):Aha, to co się robi w RF7J żeby sprawdzić czy wtryski nie leją?
Janusz626 napisał(a):A jaka to jest prawidłowa wartość korekty?
dobrzyn22 napisał(a):może niech ktoś jeszcze, przy okazji od razu napisze jakie są te wartości korekt,
dobrzyn22 napisał(a):Wartości te zostały podane już dawno temu
więc po co pytacie,skoro wiecie ? taki test na wiedzę ?
1. warto powielać takie istotne sprawy co pewien czas na forum
2. dane te mogły zostać zaktualizowane od ostatniego wpisu dot. tego tematu
3. nikt na pewno Cię nie testuje – mało tego, zapewne wiele osób jest wdzięcznych, że masz chęć i potrafisz przekazywać swoją wiedzę dalej
2. dane te mogły zostać zaktualizowane od ostatniego wpisu dot. tego tematu
3. nikt na pewno Cię nie testuje – mało tego, zapewne wiele osób jest wdzięcznych, że masz chęć i potrafisz przekazywać swoją wiedzę dalej
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6