Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

Postprzez d&d » 25 lut 2015, 10:59

Kubsztyk dzięki za info.
Miło że już można dostać wtryski w przystępnej cenie.

Pozdr
Początkujący
 
Od: 25 sty 2010, 15:35
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007

Postprzez Myjk » 30 mar 2015, 14:30

tadziol napisał(a):jeśli test przelewowy,to tylko w RF5C...zaś RF5C nie miał DPF-u,więc coś tu się kłóci... :|

Przecież radkacz ma RF7J.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez tadziol » 30 mar 2015, 15:24

no właśnie,a w RF7J nie wykonuje się testu przelewowego :|
Ostatnio edytowano 30 mar 2015, 16:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Myjk » 30 mar 2015, 16:07

Aha, to co się robi w RF7J żeby sprawdzić czy wtryski nie leją?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez tadziol » 30 mar 2015, 21:14

sprawdzasz zarejestrowaną przez PCM wartość korekty wtrysku np. przy 35 MPa.
widać to na IDS-ie lub ForScanie
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janusz626 » 30 mar 2015, 22:55

A jaka to jest prawidłowa wartość korekty? Jak ją odczytać lub porównywać względem pozostałych wtryskow?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tadziol » 30 mar 2015, 23:12

Janusz powiedz,że sobie jaja robisz ze mnie :> ,bo nie uwierzę w to pytanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Myjk » 31 mar 2015, 08:15

tadziol napisał(a):sprawdzasz zarejestrowaną przez PCM wartość korekty wtrysku np. przy 35 MPa.
widać to na IDS-ie lub ForScanie

Innymi słowy, jest łatwiej i przyjemniej. Ale czy ten fakt wyklucza możliwość wykonania "klasycznego" testu przelewowego? Tylko z ciekawości pytam, bo oczywiście dużo sensowniejszym wyjściem będzie podpięcie wtyczki i poklikanie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez tadziol » 31 mar 2015, 12:13

Nie,no....to jakiś program "mamy cię"?? Ty też mnie wkręcasz <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Myjk » 31 mar 2015, 12:35

Nie, zwyczajnie nie wiem. Nie jestem mechanikiem samochodowym. Ty prawdopodobnie też nie wiesz z jaką liniaturą i jakim punktem rastra należy naświetlić blachy żeby dobrze wydrukować kolorową instrukcję obsługi, z której zapewne mniej lub bardziej kiedyś korzystałeś. :P Kiedyś lejące wtryski się diagnozowało testem przelewowym i na tym etapie się zatrzymałem, ot co.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez tadziol » 31 mar 2015, 14:14

Myjk napisał(a):Nie, zwyczajnie nie wiem. Nie jestem mechanikiem samochodowym.

joł men....ol rajt.... :P napiszę Ci wieczorem,bo teraz to ni mom casu :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 31 mar 2015, 17:33

Da się zrobić test przelewowy w RF7 ale trzeba dorobić króćce do wtryskiwaczy. Można dopasować jakieś łączniki gwintowane albo np. wykorzystać jak się ma zbędną rurkę jak poniżej... poobcinać, pozaślepiać, co zbędne i zamocować na śrubki oryginalne. Przewody gumowe wyprowadzić przez korek wlewu oleju.

Aha, znalazłem 3 sztuki uszczelnień gumowych na metalowe przewody paliwowe ( te zasilające wtryskiwacze z szyny paliwowej do pokrywy zaworów ).
Jak by ktoś potrzebował, to pisać na PRIV.
Załączniki
5160643179.jpeg
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 31 mar 2015, 21:03

smile napisał(a):Da się zrobić test przelewowy w RF7 ale trzeba dorobić króćce do wtryskiwaczy.

a po co :P tam są wtryski na zewnątrz,wkręcone w głowicę i przelewy są ogólnodostępne..... :P
no chyba,że zapomniałeś dodać J,to wtedy zwracam honor.
ale wracając do rzeczy :
wykonywanie tego typu testu mija się z celem,bo PCM sam nas informuje o kondycji wtrysków w formie liczby zwanej wartością korekty wtrysku.odczytując te parametry wiemy czy wtrysk jeszcze da się "uratować" np, poprzez Forte,czy raczej zostaje wizyta w Denso.

Myjk napisał(a):Ty prawdopodobnie też nie wiesz z jaką liniaturą i jakim punktem rastra należy naświetlić blachy żeby dobrze wydrukować kolorową instrukcję obsługi

ja nie wiem ?! jak to jaką ?? właściwą i odpowiednio dobranym :P <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 31 mar 2015, 21:11

tadziol napisał(a):PCM sam nas informuje o kondycji wtrysków w formie liczby zwanej wartością korekty wtrysku.odczytując te parametry wiemy czy wtrysk jeszcze da się "uratować" np, poprzez Forte,czy raczej zostaje wizyta w Denso.


to może niech ktoś jeszcze, przy okazji od razu napisze jakie są te wartości korekt, które mają o tym świadczyć ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 2 kwi 2015, 07:57.
Powód: Off-Topic

Postprzez Janusz626 » 31 mar 2015, 22:14

:) się uśmiałem, i to zdrowo ;)

Wiedza co poniektórym normalnie wychodzi z głowy i leje się po uszach.... Mnie też... hehe :)

Niemniej ednak, wartości powinny być zbliżone do siebie i nie powinny przekraczać -80 i +80, takie wartości obowiązywały rok wstecz, teraz nie jestem trendy i nie wiem czy dalej są na topie. Stąd pytanie ;)

Cholera zjadłem "j" ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tadziol » 31 mar 2015, 22:19

Janusz626 napisał(a):Wiedza co poniektórym normalnie wychodzi z głowy i leje się po uszach

nie bardzo rozumiem.... :(
Janusz626 napisał(a):nie powinny przekraczać -80 i +80

no,powiedzmy do +/– 100,potem trzeba panikować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 1 kwi 2015, 07:29

tadziol napisał(a):
Janusz626 napisał(a):Wiedza co poniektórym normalnie wychodzi z głowy i leje się po uszach


nie bardzo rozumiem.... :(

Wartości te zostały podane już dawno temu( jest nawet odpowiedni wątek) , więc może coś się zmieniło w tej kwestii – chciałem po prostu, żeby autor się wypowiedział do końca, skoro posiada odpowiednią wiedzę :P


Dopisano 1 kwietnia 2015, o 07:30:

tadziol napisał(a):no,powiedzmy do +/– 100,potem trzeba panikować.

tak też zostało podane wcześniej.

PS. Wszystkie posty dot. korekt wtrysków i testu przelewowego zostaną wydzielone do odpowiedniego wątku – z tym ma to niewiele wspólnego ...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tadziol » 1 kwi 2015, 08:18

Myjk napisał(a):Aha, to co się robi w RF7J żeby sprawdzić czy wtryski nie leją?
Janusz626 napisał(a):A jaka to jest prawidłowa wartość korekty?
dobrzyn22 napisał(a):może niech ktoś jeszcze, przy okazji od razu napisze jakie są te wartości korekt,

dobrzyn22 napisał(a):Wartości te zostały podane już dawno temu

więc po co pytacie,skoro wiecie ? taki test na wiedzę ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 2 kwi 2015, 07:58

1. warto powielać takie istotne sprawy co pewien czas na forum
2. dane te mogły zostać zaktualizowane od ostatniego wpisu dot. tego tematu
3. nikt na pewno Cię nie testuje – mało tego, zapewne wiele osób jest wdzięcznych, że masz chęć i potrafisz przekazywać swoją wiedzę dalej <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6