Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

Postprzez zboq » 2 kwi 2014, 08:12

Leoo napisał(a):Numer na wtrysku ma się zgadzać z numerem na kablu oporowym.


I tu ja sie wtącę, prawie wszyscy na tym forum znają P. Mariusza z Mysłowic i wiedzą, że jest z niego konkretny mechanik od mazd. W tamtym roku wymieniałem u niego 2 wtryski i w tej chwili mam różne numery na kablach i wtryskach. Przy wymianie Pan Mariusz stwierdził, że to nie ma takiego znaczenia. Zrobił kalibrację po wymianie i tyle. Auto oprócz tego, że dużo pali to jeździ normalnie :)
Przed wymianą komp mi zawyżał spalanie a jest na +15% a po wymianie wydawało się, że spadło a tak na prawdę to zaniża i auto nadal pali tyle ile paliło :/. Muszę zrobić test przelewowy na nowo bo aż jestem ciekaw.

Edit
Z tego wszystkiego podpiąłem się forscanem do madzi. Nie woła mi niestety o mscan wiec zostaje hscan. Po wrzuceniu korekt wtrysków mam +1 na 2 i + 4~6 na 4 na luzie. Do tego miałem zapamiętany błąd egr. Wychodzi na to że Pan Mariusz mi wsadził już lejący wtrysk (1 i 4 był wymieniany) a do tego robił mi EGR a tu dalej ten sam błąd. Muszę powiedzieć, że jestem zawiedziony obsługą niestety....
Ostatnio edytowano 3 kwi 2014, 08:51 przez zboq, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez samson22 » 2 kwi 2014, 08:34

Zrób jestem strasznie ciekaw wyniku.
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez kubsztyk » 30 kwi 2014, 15:08

Witam.
Test trwał 5 minut. Niestety, traf chciał, że przy zdejmowaniu wężyka z króćca pierwszego wtryskiwacza, drugi jego koniec wypadł ze słoiczka i odrobinka ropy się wylała (z wężyka), zanim zdążyłem go złapać. Jednakże były to wężyki fi wewn. 3 mm, pocięte na odcinki 1,25 m, więc obętość w środku tego wężyka to 8,84 ml, a zaznaczam, że wylała się tylko część. Do rzeczy, oto wyniki:
1. 45 ml
2. 58 ml
3. ~59 ml
4. 44 ml
Maksymalna wartość wg danych z ASO (post dobrzyna) wynosi więc: 44 ml * 1,4 = 61,6 ml
Auto odpala normalnie i ładnie, przyspiesza dobrze w każdym zakresie obrotów. Przyczyną, która skłoniła mnie do wykonania testu jest:
1. Deczko mniej kulturalna praca silnika, choć może jestem przewrażliwiony, bo auto ma 227 tys. km, ale też może "fachowcy" pół roku temu wykonali regulację zaworów "na odwal się", a nie chciałem wyciągać wtryskiwaczy.
2. Troszkę większe spalanie, choć tu z kolei mógł się do tego przyczynić niewłaściwy olej, tj. SAE 5W40 ACEA A3/B4.
Od zeszłego lata regularnie do tankowania dolewam 200 ml oleju do dwusuwów na pełny bak, tzn. tankowanie od rezerwy na full co najmniej 50 litrów. Teraz tę dawkę zmniejszę do 100 ml, a może nawet do 50 ml na bak.
Z góry dzięki za opinie. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez zboq » 24 cze 2014, 20:48

No więc, nareszcie udało się zrobić test:
Obrazek
Kolejność wtrysków: 1,2,3,4
Obrazek
Kolejność wtrysków: 4,3,2,1
Test trwał bardzo krótko, może z minutę ale chyba nawet tyle nie. Czwarty wtrysk ewidentnie do zmiany, tego zresztą dostałem w serwisie o którym pisałem pare postów wyżej. Pierwszy też nie jest wypasiony. Najlepszy jest ten który był oryginalnie w tym aucie od momentu zakupu.
Nie wiem tylko ile w ml oznacza podziałka na zbiorniczkach.
A test wykonałem z powodu tego:


Zdjęcia w wyższej rozdziałce
https://lh5.googleusercontent.com/-1nX9Md_-XKk/U6nEtAt-EII/AAAAAAAABso/W4SiKJAjRlg/w1560-h882-no/IMAG6008.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-g1uPxelekzo/U6nE9FDWl6I/AAAAAAAABsw/he5ruGNacu0/w1560-h882-no/IMAG6009.jpg
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez pawelsz » 20 lip 2014, 21:37

Witam
Zrobiłem dzisiaj test przelewowy bo Mazda cos mi ostatnio zaczeła wiecej palić.
No i oczywiscie w tescie wyszło ze 1 mocno leje, jeden tuż ponad dopuszczalną wartość a jeden tuż przed.

wiec przymierzam się do zakupu wtrysków (niestety szukam używek bo już w czerwcu mazda wyczyściła mi kieszenie – rozrząd, sprzęgło, kompletne hamulce i zawieszenie)
wiec szukam wtrysków ale zauważyłem jedną dziwną rzecz – brak kabli oporowych.
Mam mazda z wrzesnia 2005, tuż przed liftową, słyszałem ze były teki wersje bez kabli.
Czy w tym przypadku mogę do niej wrzucić praktycznie dowolny wtrysk przedliftowy i wystarczy kalibracja w ASO?
czy jak wrzuce o tym samym numerze to i tak potrzebuje wizyty w ASO na kalibracje (tu chyba i tak trzeba po wymianie zrobić kalibracje) ?

Pozdr
Paweł
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez tomaszek3 » 16 gru 2014, 14:13

Witam! Panowie mam taki problem że mój dieselek strasznie klekocze,porównując z inna M6 jest bardzo głośny jakiś czas temu padł mi czujnik wysokiego ciśnienia na listwie paliwa, od tego czasu klekocze zrobiłem test przelewowy i mam podejrzenia co do 2 wtrysku czy moglibyście ocenić swoim okiem. Z góry dzięki za podpowiedz.
Załączniki
DSC_0104.jpg
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 20:53
Posty: 16
Auto: Mazda 6 Sport kombi 2.0 TDi 121km 2002 rok.

Postprzez tomaszek3 » 21 gru 2014, 01:32

I co nikt nie pomorze ?
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 20:53
Posty: 16
Auto: Mazda 6 Sport kombi 2.0 TDi 121km 2002 rok.

Postprzez pawelsz » 21 gru 2014, 16:41

na oko to cięzko powiedzieć.
Nie podałeś żadnych wartości z pomiaru wiec nie wiemy czy to jest +30% czy +50% DO NAJNIŻSZEGO WYNIKU
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez tomaszek3 » 22 gru 2014, 17:44

Wartości od lewej 1-20ml 2-50ml 3-30ml 4-20ml takie były wartości
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 20:53
Posty: 16
Auto: Mazda 6 Sport kombi 2.0 TDi 121km 2002 rok.

Postprzez qzym » 2 lut 2015, 22:49

Elo,

A przy jakich obrotach wykonujecie test przelewowy?
Z opisu ze str. 2 -wynika ,że jałowe- ale to chyba niewłaściwe podejście!!
Czy nie powinno się w czasie testu utrzymywać obroty "eksploatacyjne" tj. ok.3--4 tys????

Wyniki będą zdecydowanie różne- na jałowych inne i na eksploatacyjnych inne.
Więc, moim zdaniem – bardziej wiarygodny jest test przy obr. eksploatacyjnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Koniu25 » 19 lut 2015, 12:10

Proszę o poradę. Ogólnie z silnikiem nic się nie dzieje.
Zrobiłem kalibrację wtryskiwaczy forscan'em. Poszczególne korekty wyglądają tak:
1. 0,438 mm3
2. 0,063 mm3
3. 0,438 mm3
4. 0,000 mm3

Zrobiłem test przelewowy. Wyniki wyglądają tak:
1. 110ml
2. 70ml
3. 55ml
4. 60ml

Dlaczego jest taka mała korekta na 1 wtrysku, a tak mocno leje?
Czy kupować forte i liczyć, że to coś da, czy wtrysk do wymiany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez Enduro » 20 lut 2015, 01:20

tomaszek3 napisał(a):I co nikt nie pomorze ?

jesli chodzi o morze, to najlepiej w wakacje :]
jesli chodzi o pomoc, to powinno byc napisane "pomoze..".
wg. mnie roznica jest spora niekorzystna dla 2 i 3 wtrysku.
forte + kalibracja, jak nie skoryguje to wymiana nieunikniona
niezbyt to widac, bo pojemniki dosc szerokie
do testu przel. najlepiej uzywc menzurek lub strzykawek

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 20 lut 2015, 08:59

Różnica to jest u zboq'a wyżej, a forte to pomoże jak umarłemu kadzidło.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 20 lut 2015, 11:29

ok.
ale z kolei wg. tych danych
1. 110ml
2. 70ml
3. 55ml
4. 60ml wynika ze 1 i 2 maja ponadt 100% roznicy, co jest wartoscia krytyczna,
ponac 10,15 czy do 20 % jest w normie reszta nie.

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Koniu25 » 20 lut 2015, 12:02

Według wzoru min. x 1,4 to 55ml x 1,4= 77ml czyli 2 mieści się w normie.
Proszę o odpowedzi:
1. Dlaczego jest taka mała korekta na 1 wtrysku, a tak mocno leje?
2. Czy kupować forte i liczyć, że to coś da, czy wtrysk do wymiany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez Enduro » 20 lut 2015, 12:06

jak jestes z i w miescie Bydgosczy to podjedz do Krzysztofa, on powie tobie prawde i nie bedzie tak drogo jak u wrozki.
polecam.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Koniu25 » 20 lut 2015, 12:21

Krzysztof chory :(
Czasami trzeba sobie radzić samemu :)
To jak z moimi pytaniami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez Enduro » 20 lut 2015, 16:20

Koniu25 napisał(a):...czy wtrysk do wymiany?
ok.
jak dla mnie to kalibracja decyduje, jesli przechodzi do konca jest okay, jesli nie to lipa.
test przelewowy to grubsze sprawdzenie sprawnosci, ktore wskazuje ktore wtryski sa lepsze a ktore gorsze.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez d&d » 24 lut 2015, 21:12

Witam
Mam takie pytanie, mamy 2015 rok i czy jest już możliwa regeneracja wtrysków Denso do madzi 6 RF7J? Mam na myśli regenerację z prawdziwego zdarzenia a nie tylko wyczyszczenie ich. Jeśli tak to polecicie kogoś w tym temacie?
Z góry dziękuję

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 sty 2010, 15:35
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY mz-cd 143KM 2007

Postprzez kubsztyk » 24 lut 2015, 21:48

Tak, bodajże w sklepie mazdaparts są takowe dostępne, po kompleksowej regeneracji. http://www.mazparts.pl/oferta-specjalna ... znie-denso
Nie wiem gdzie jeszcze.
Szkoda tylko, że o RF5C już nikt nie myśli...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6