Ew. błędy to sprawka mojego Nexusa4
Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Mnie dopadł znowu ten przebrzydły DPF. Pałuję auto na Jerozolimskich, gaz w podłodze, a tu nagle hebel, auto przestaje jechać, czuję się jak w Fabii 1.2, choinka na desce. DPF miga, pali się DSC i MIL. Atakuję Jakse następnego dnia. DPF zawalony, konieczne wypalanie. A teraz piętno dla mnie, bo piszę właściwie w złym wątku
bo przyczyną awarii był zacięty EGR. Niestety zaciął się w najgorszej pozycji – całkowicie otwartej – i szybko zmulił DPF. Czyszczenie EGR, wypalenie na kanale, auto śmiga jak nowe. Pozdrawiam tych, co parę lat temu wróżyli mi z fusów, że jak dojadę powyżej 120 tys. to zacznę psioczyć. Cóż, nie zacząłem, bo jak auto zdrowe, to człowiek nie wie co to DPF. 
Ew. błędy to sprawka mojego Nexusa4
Ew. błędy to sprawka mojego Nexusa4
Pozdor Myjk
Na błędy raczej nie licz, bo w tym silniku EGR nie jest tak skrupulatnie sprawdzany. ECU sprawdza elektryczne połączenie między EGR, ale zaślepiony lub otwarty EGR nie generuje błędu.
Ja jeżdżę z zaślepionym EGR już od dawna i mimo że widać różnice na przepływomierzu w odczytach z diagnostyki,to ECU i tak to ignoruje
Wniosek z tego taki, że dobrze co jakiś czas zaglądać do EGR lub przy przebiegach >200tys czyszczenie może nie wiele dać i dla pewności lepiej zaślepić lub wymienić na nowy.
Ja jeżdżę z zaślepionym EGR już od dawna i mimo że widać różnice na przepływomierzu w odczytach z diagnostyki,to ECU i tak to ignoruje
Wniosek z tego taki, że dobrze co jakiś czas zaglądać do EGR lub przy przebiegach >200tys czyszczenie może nie wiele dać i dla pewności lepiej zaślepić lub wymienić na nowy.
Dziwne. U mnie, przy akompaniamencie kontrolek na desce, wywaliły dwa błędy. Właśnie problem z EGR i przepływomierzem. Wykrył to zarówno "zwykły" komputer jak i Mazdowski IDS. Ale fakt jest taki, że dobrze jest wyczyścić EGR od czasu do czasu.
Ew. błędy to sprawka mojego Nexusa4
Ew. błędy to sprawka mojego Nexusa4
Pozdor Myjk
Witam, po wymianie oleju zauważyłem, że DPF wypala mi się znacznie częściej niż przed nią. Przy miejskiej jezdzie co 70 km mam zwiększone spalanie. Jaka częstotliwość wypalania jest u Was w RF7j? Zaglądałem jeszcze w okolice filtra powietrzetrza (obudową hałasowała trochę), zastanawiam się, czy nie odłączyłem przypadkowo jakiegoś przewodu z układu podcisnienia lub nie ma nieszczelności gdzieś. Auto jakby nieznacznie słabsze – to tylko subiektywna opinia, jak wcisnę gaz to ucieka
.
Od czego rozpocząć sprawdzanie ? Może wyjąc obudowę filtra powietrza i od góry sprawdzić węże i ... intercooler (będzie go widać po zdjęciu obudowy filtra powietrza?).
Dodam, ze auto nie ma błędów, nigdy nie było żadnego problemu z DPF-em no i mam przejechane 135 tys.
pozdrawiam
jzk
Od czego rozpocząć sprawdzanie ? Może wyjąc obudowę filtra powietrza i od góry sprawdzić węże i ... intercooler (będzie go widać po zdjęciu obudowy filtra powietrza?).
Dodam, ze auto nie ma błędów, nigdy nie było żadnego problemu z DPF-em no i mam przejechane 135 tys.
pozdrawiam
jzk
Częstotliwość wypalania może zależeć nawet od paliwa jakie tankujemy, dokładnie chodzi o biokomponenty. Generalnie jak projektowano ten silnik, to nie przypuszczano, że będzie zawierać tyle % dodatków. Zalecenia na tamte czasy mówiły o nie stosowaniu paliw zawierających 5% lub więcej biokomponentów. Druga kwestia, to te hałasy z obudowy filtra powietrza.. jak by rezonansowe?! Jaki filtr powietrza masz zamontowany? Nie oryginalne, zbyt cienkie powodują problem z właściwym domknięciem obudowy. Jaki olej wlałeś?
Olej Dexelia DPF, wymieniany co 10 tys. FIltr oleju i powietrza Knecht wydaje mi się, że powietrza pasuje dobrze. Inspekcję olejową kasowałem domowym sposobem – jest możliwość, że zerowanie, którejś wartości/elementu nie udało się? Według chłopaków od Jaksy przy kasowaniu inspekcji olejowej zeruje się sondę lamba – cztery zakładki w IDS, tyle zapamiętałem.
Dodam, że przed wymianą oleju zalałem Forte i zdaje się wyjeździłem cały bak.
Pamiętam też, że zaraz po skasowaniu inspekcji olejowej włączyło się wypalanie DPF i dość długo się wypalał. Od tamtej pory zauważyłem zwiększoną częstotliwość wypalania. Auto spalanie ma normalne – tzn. chwilowe wartości są takie jak zwykle.
Można to jakoś sprawdzić – na przykład na podstawie logów z forscana? na co zwrócić uwagę?
Przed wymianą oleju wartość PIDów mówiących o stanie DPF miały wartość chyba 5,5 .. nie pamiętam dwóch pozostałych – ale na pewno nie większe.
Paliwo – w zasadzie to zatankowałem na Orlenie, na którym raczej nie tankuje, ale jest to Verva ON. Zresztą chyba na poprzednim baku też tak było – wiec to nie wina paliwa.
jzk
Dodam, że przed wymianą oleju zalałem Forte i zdaje się wyjeździłem cały bak.
Pamiętam też, że zaraz po skasowaniu inspekcji olejowej włączyło się wypalanie DPF i dość długo się wypalał. Od tamtej pory zauważyłem zwiększoną częstotliwość wypalania. Auto spalanie ma normalne – tzn. chwilowe wartości są takie jak zwykle.
Można to jakoś sprawdzić – na przykład na podstawie logów z forscana? na co zwrócić uwagę?
Przed wymianą oleju wartość PIDów mówiących o stanie DPF miały wartość chyba 5,5 .. nie pamiętam dwóch pozostałych – ale na pewno nie większe.
Paliwo – w zasadzie to zatankowałem na Orlenie, na którym raczej nie tankuje, ale jest to Verva ON. Zresztą chyba na poprzednim baku też tak było – wiec to nie wina paliwa.
jzk
OIL_DIL 0
PM_ACC 0
PM_ACC_DSD 0
PM_GEN 1
500 km od wymiany oleju. Chyba jest ok, to skąd takie częste wypalanie? Przy okazji szybko przezbroiłem elm327 na MSCAN i wyzerowałem czujniki MAF, CO2, pompę paliwa, wtryski. Zobaczymy jak auto będzie teraz jeździć.
Po porannej drodze do pracy myślę, że jest poprawa jeśli chodzi o dynamikę jazdy. Wtryskiwaczy specjalnie nie kalibrowałem od razu, dziś sprawdzę jakie im się automatycznie korekty ustawiły. Zastanawiam się, czy faktycznie przy każdej wymianie oleju nie powinny być resetowane te elementy?.
Ok, jezdzę następne 70 i sprawdzam częstotliwość wypalania.
A co do rezonansu – czy filtr KNECHT'a również może hałasowac?
------------
Ok, po dzisiejszej trasie – okolo 30 km tylko w mieście same korki, średnia prędkość 18 km/h mam takie wartości
OIL_DIL 0
PM_ACC 3
PM_ACC_DSD 3
PM_GEN 2
w sumie od wymiany oleju zrobiłem około 500-1000 km. Czy PM GEN 2 to sporo? Zeruje się dopiero przy wymianie oleju? Stan oleju jest taki jak po zalaniu.
Dodam jeszcze, że po wyzerowaniu korekt wtrysków PCM sam sobie je dobrał, mniej wiecej takie jak powinny być. Sprawdzę jutro co pokaże kalibracja. Zauważyłem również, że warotść na przepływomierzu MAF jest zbyt niska w porównaniu do oczekiwanej – ale tylko na postoju. Czy tak powinno być?
LInk do krótkiego logu z jazdy https://dl.dropboxusercontent.com/u/11033738/test_auto.fsl
PM_ACC 0
PM_ACC_DSD 0
PM_GEN 1
500 km od wymiany oleju. Chyba jest ok, to skąd takie częste wypalanie? Przy okazji szybko przezbroiłem elm327 na MSCAN i wyzerowałem czujniki MAF, CO2, pompę paliwa, wtryski. Zobaczymy jak auto będzie teraz jeździć.
Po porannej drodze do pracy myślę, że jest poprawa jeśli chodzi o dynamikę jazdy. Wtryskiwaczy specjalnie nie kalibrowałem od razu, dziś sprawdzę jakie im się automatycznie korekty ustawiły. Zastanawiam się, czy faktycznie przy każdej wymianie oleju nie powinny być resetowane te elementy?.
Ok, jezdzę następne 70 i sprawdzam częstotliwość wypalania.
A co do rezonansu – czy filtr KNECHT'a również może hałasowac?
------------
Ok, po dzisiejszej trasie – okolo 30 km tylko w mieście same korki, średnia prędkość 18 km/h mam takie wartości
OIL_DIL 0
PM_ACC 3
PM_ACC_DSD 3
PM_GEN 2
w sumie od wymiany oleju zrobiłem około 500-1000 km. Czy PM GEN 2 to sporo? Zeruje się dopiero przy wymianie oleju? Stan oleju jest taki jak po zalaniu.
Dodam jeszcze, że po wyzerowaniu korekt wtrysków PCM sam sobie je dobrał, mniej wiecej takie jak powinny być. Sprawdzę jutro co pokaże kalibracja. Zauważyłem również, że warotść na przepływomierzu MAF jest zbyt niska w porównaniu do oczekiwanej – ale tylko na postoju. Czy tak powinno być?
LInk do krótkiego logu z jazdy https://dl.dropboxusercontent.com/u/11033738/test_auto.fsl
witam, wyskoczyła mi dziś kontrolka DPFu i miga, dodatkowo MIL i auto w poślizgu, samochód przeszedł w awaryjny tryb pracy i max 130km/h. jako że jestem daleko od domu chciałbym włączyć wypalanie, ale niestety moje gniazdo różni się nie co od tego do które jest opis na forum, może miał ktoś coś podobnego. Pacjent to M6 2007 2.0, dodam że po ściągnieciu +aku i skasowaniu błędów hamulcem kontrolka dalej wyskoczyła po odpaleniu silnika, elmem sprawdziłem błędy i wyskoczyło P242F.
Powie mi ktoś coś o tych gniazdach, czy mogę stosować te procedury, ze strony http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm czy może lepiej nie... wogulę co robić, jutro wracam do domu 200km... eh
Jak widać w moim gnieździe wyprowadzone są inne piny, ten opisany na forum jest też, ale czy to na pewno dobry, czy podanie masy może coś zepsuć... skoro to tylko masa gdyby okazało się że to coś innnego?
dzięki za pomoc!
Powie mi ktoś coś o tych gniazdach, czy mogę stosować te procedury, ze strony http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm czy może lepiej nie... wogulę co robić, jutro wracam do domu 200km... eh
Jak widać w moim gnieździe wyprowadzone są inne piny, ten opisany na forum jest też, ale czy to na pewno dobry, czy podanie masy może coś zepsuć... skoro to tylko masa gdyby okazało się że to coś innnego?
dzięki za pomoc!
- Od: 29 lis 2010, 23:52
- Posty: 11
- Skąd: Będzin
- Auto: MAZDA 6 GG/GY DIESEL 2.0 2007
I mnie dopadł problem z DPF-em.
Od miesiaca w sumie sie borykam.
Przez 2,5 roku użytkowania zdarzyło mi sie 2 razy ze sie zapalił.Ale wtedy wystarczyła jazda na wysokich obrotach przez 5-10 min i wszystko było ok.
Teraz problem jest wiekszy.Bo nie tylko świeci a miga kontrolka DPF i nie da sie go przepalić jazdą na wysokich obrotach.Do tego zapaliły sie kontrolki od trakcji i silnika.
Po pierwszym przepaleniu komputerowo filtr dzialał poprawnie przez miesiac pozniej znowu sie to pozapalało.
Przepalony został znowu komputerem i teraz po 5 dniach znów kontrolki mnie rażą w papeterie i nie ma mocy.
Olej i filtr był wymieniany w styczniu i zrobiłem na nim do tej pory z 7 tys km.
Co radzicie zrobić??
Od miesiaca w sumie sie borykam.
Przez 2,5 roku użytkowania zdarzyło mi sie 2 razy ze sie zapalił.Ale wtedy wystarczyła jazda na wysokich obrotach przez 5-10 min i wszystko było ok.
Teraz problem jest wiekszy.Bo nie tylko świeci a miga kontrolka DPF i nie da sie go przepalić jazdą na wysokich obrotach.Do tego zapaliły sie kontrolki od trakcji i silnika.
Po pierwszym przepaleniu komputerowo filtr dzialał poprawnie przez miesiac pozniej znowu sie to pozapalało.
Przepalony został znowu komputerem i teraz po 5 dniach znów kontrolki mnie rażą w papeterie i nie ma mocy.
Olej i filtr był wymieniany w styczniu i zrobiłem na nim do tej pory z 7 tys km.
Co radzicie zrobić??
Nightfallówna
W poniedziałek jestem umówiony w serwisie Aso MAzdy w Gorzowie i zobaczymy co zdiagnozuja.Ale dziekuje za podpowiedz 
Nightfallówna
smile napisał(a):Dobrze trafiłeśSławek ze swoim teamem to ogarnięci ludzie
No ja kontynuuje serwisowanie u Kordyla a przynajmniej sie staram zeby była jakaś ciągłość.Wiem ze oddaje samochód w fachowe ręce i to ju nie pierwszy raz
Dopisano 21 cze 2014, 18:45:
Takie coś znalazłem
http://eurovat.info.pl/regeneracja-filt ... -opel-ford
Nightfallówna
Mazdeczka już wyleczona
Zrobiona zostala w serwisie Aso Mazdy w Gozowie Wlkp.I to zrobili od ręki co najważniejsze
.Co prawda zajęło to 6 godzin ale śmiga już jak powinna.
Głównym powodem moich problemów był przerwany przewód od zaworu EGR – więc został wymieniony,Filtr DPF został wypalony,wyczyszczony i od razu wymieniony został olej oraz filtr olejowy ponieważ za duzo było juz diesla w oleju gdyż nie przepalal filtra jak nalezy.Ogólnie poziom zapchania filtra był juz naprawde duży. Teraz po tych wszystkich zabiegach pokazuje ze filterek jest juz ok.
No i najważniejsze koszt – całość wyniosła mnie 980 zł.



Głównym powodem moich problemów był przerwany przewód od zaworu EGR – więc został wymieniony,Filtr DPF został wypalony,wyczyszczony i od razu wymieniony został olej oraz filtr olejowy ponieważ za duzo było juz diesla w oleju gdyż nie przepalal filtra jak nalezy.Ogólnie poziom zapchania filtra był juz naprawde duży. Teraz po tych wszystkich zabiegach pokazuje ze filterek jest juz ok.
No i najważniejsze koszt – całość wyniosła mnie 980 zł.
Nightfallówna

EGR potrafi uprzykrzyć życie.. no ale dobrze, że masz to zrobione. DPF masz bezpieczny
Szkoda tylko, że większość użytkowników Mazd, którzy nie wiedzą "o co kaman" w dieslach polecieli by na kastrację ( usunięcię DPFu ) co jest zazwyczaj niepotrzebne, nie mówiąc już o dekompletowaniu istotnego wyposażenia pojazdu

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6