Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Myjk » 9 maja 2014, 19:50

Mnie dopadł znowu ten przebrzydły DPF. Pałuję auto na Jerozolimskich, gaz w podłodze, a tu nagle hebel, auto przestaje jechać, czuję się jak w Fabii 1.2, choinka na desce. DPF miga, pali się DSC i MIL. Atakuję Jakse następnego dnia. DPF zawalony, konieczne wypalanie. A teraz piętno dla mnie, bo piszę właściwie w złym wątku :P bo przyczyną awarii był zacięty EGR. Niestety zaciął się w najgorszej pozycji – całkowicie otwartej – i szybko zmulił DPF. Czyszczenie EGR, wypalenie na kanale, auto śmiga jak nowe. Pozdrawiam tych, co parę lat temu wróżyli mi z fusów, że jak dojadę powyżej 120 tys. to zacznę psioczyć. Cóż, nie zacząłem, bo jak auto zdrowe, to człowiek nie wie co to DPF. ;P

Ew. błędy to sprawka mojego Nexusa4 ;P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Pioteq25 » 9 maja 2014, 23:15

Właśnie zacięty EGR w pozycji otwartej to numer jeden takich problemów.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Myjk » 10 maja 2014, 07:42

Ano. A ludzie zamiast zdiagnozować, wyczyścić za 300 zł to wycinają DPF za 2000. A auto jak było chore tak zostaje chore.

Ew. błędy to sprawka mojego Nexusa4 ;P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez alchemyx » 10 maja 2014, 09:24

Jak wykryles problem z EGR? To był jakiś blad w komputerze czy trzeba obserwować jakieś wskaźniki?


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Pioteq25 » 10 maja 2014, 19:11

Na błędy raczej nie licz, bo w tym silniku EGR nie jest tak skrupulatnie sprawdzany. ECU sprawdza elektryczne połączenie między EGR, ale zaślepiony lub otwarty EGR nie generuje błędu.
Ja jeżdżę z zaślepionym EGR już od dawna i mimo że widać różnice na przepływomierzu w odczytach z diagnostyki,to ECU i tak to ignoruje ;)
Wniosek z tego taki, że dobrze co jakiś czas zaglądać do EGR lub przy przebiegach >200tys czyszczenie może nie wiele dać i dla pewności lepiej zaślepić lub wymienić na nowy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Myjk » 12 maja 2014, 07:14

Dziwne. U mnie, przy akompaniamencie kontrolek na desce, wywaliły dwa błędy. Właśnie problem z EGR i przepływomierzem. Wykrył to zarówno "zwykły" komputer jak i Mazdowski IDS. Ale fakt jest taki, że dobrze jest wyczyścić EGR od czasu do czasu.

Ew. błędy to sprawka mojego Nexusa4 ;P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez jeziorek » 14 maja 2014, 09:27

Witam, po wymianie oleju zauważyłem, że DPF wypala mi się znacznie częściej niż przed nią. Przy miejskiej jezdzie co 70 km mam zwiększone spalanie. Jaka częstotliwość wypalania jest u Was w RF7j? Zaglądałem jeszcze w okolice filtra powietrzetrza (obudową hałasowała trochę), zastanawiam się, czy nie odłączyłem przypadkowo jakiegoś przewodu z układu podcisnienia lub nie ma nieszczelności gdzieś. Auto jakby nieznacznie słabsze – to tylko subiektywna opinia, jak wcisnę gaz to ucieka :).
Od czego rozpocząć sprawdzanie ? Może wyjąc obudowę filtra powietrza i od góry sprawdzić węże i ... intercooler (będzie go widać po zdjęciu obudowy filtra powietrza?).
Dodam, ze auto nie ma błędów, nigdy nie było żadnego problemu z DPF-em no i mam przejechane 135 tys.
pozdrawiam
jzk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez smile » 14 maja 2014, 17:56

Częstotliwość wypalania może zależeć nawet od paliwa jakie tankujemy, dokładnie chodzi o biokomponenty. Generalnie jak projektowano ten silnik, to nie przypuszczano, że będzie zawierać tyle % dodatków. Zalecenia na tamte czasy mówiły o nie stosowaniu paliw zawierających 5% lub więcej biokomponentów. Druga kwestia, to te hałasy z obudowy filtra powietrza.. jak by rezonansowe?! Jaki filtr powietrza masz zamontowany? Nie oryginalne, zbyt cienkie powodują problem z właściwym domknięciem obudowy. Jaki olej wlałeś?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez jeziorek » 14 maja 2014, 19:14

Olej Dexelia DPF, wymieniany co 10 tys. FIltr oleju i powietrza Knecht wydaje mi się, że powietrza pasuje dobrze. Inspekcję olejową kasowałem domowym sposobem – jest możliwość, że zerowanie, którejś wartości/elementu nie udało się? Według chłopaków od Jaksy przy kasowaniu inspekcji olejowej zeruje się sondę lamba – cztery zakładki w IDS, tyle zapamiętałem.
Dodam, że przed wymianą oleju zalałem Forte i zdaje się wyjeździłem cały bak.
Pamiętam też, że zaraz po skasowaniu inspekcji olejowej włączyło się wypalanie DPF i dość długo się wypalał. Od tamtej pory zauważyłem zwiększoną częstotliwość wypalania. Auto spalanie ma normalne – tzn. chwilowe wartości są takie jak zwykle.
Można to jakoś sprawdzić – na przykład na podstawie logów z forscana? na co zwrócić uwagę?
Przed wymianą oleju wartość PIDów mówiących o stanie DPF miały wartość chyba 5,5 .. nie pamiętam dwóch pozostałych – ale na pewno nie większe.

Paliwo – w zasadzie to zatankowałem na Orlenie, na którym raczej nie tankuje, ale jest to Verva ON. Zresztą chyba na poprzednim baku też tak było – wiec to nie wina paliwa.
jzk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez Pioteq25 » 14 maja 2014, 20:21

Podłącz forscan i napisz co wyczyta w pozycjach:
PM_ACC
PM_ACC_DSD
PM_GEN
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jeziorek » 14 maja 2014, 23:36

OIL_DIL 0
PM_ACC 0
PM_ACC_DSD 0
PM_GEN 1
500 km od wymiany oleju. Chyba jest ok, to skąd takie częste wypalanie? Przy okazji szybko przezbroiłem elm327 na MSCAN i wyzerowałem czujniki MAF, CO2, pompę paliwa, wtryski. Zobaczymy jak auto będzie teraz jeździć.

Po porannej drodze do pracy myślę, że jest poprawa jeśli chodzi o dynamikę jazdy. Wtryskiwaczy specjalnie nie kalibrowałem od razu, dziś sprawdzę jakie im się automatycznie korekty ustawiły. Zastanawiam się, czy faktycznie przy każdej wymianie oleju nie powinny być resetowane te elementy?.
Ok, jezdzę następne 70 i sprawdzam częstotliwość wypalania.

A co do rezonansu – czy filtr KNECHT'a również może hałasowac?

------------
Ok, po dzisiejszej trasie – okolo 30 km tylko w mieście same korki, średnia prędkość 18 km/h mam takie wartości

OIL_DIL 0
PM_ACC 3
PM_ACC_DSD 3
PM_GEN 2

w sumie od wymiany oleju zrobiłem około 500-1000 km. Czy PM GEN 2 to sporo? Zeruje się dopiero przy wymianie oleju? Stan oleju jest taki jak po zalaniu.
Dodam jeszcze, że po wyzerowaniu korekt wtrysków PCM sam sobie je dobrał, mniej wiecej takie jak powinny być. Sprawdzę jutro co pokaże kalibracja. Zauważyłem również, że warotść na przepływomierzu MAF jest zbyt niska w porównaniu do oczekiwanej – ale tylko na postoju. Czy tak powinno być?
LInk do krótkiego logu z jazdy https://dl.dropboxusercontent.com/u/11033738/test_auto.fsl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez korzeń » 29 maja 2014, 22:27

witam, wyskoczyła mi dziś kontrolka DPFu i miga, dodatkowo MIL i auto w poślizgu, samochód przeszedł w awaryjny tryb pracy i max 130km/h. jako że jestem daleko od domu chciałbym włączyć wypalanie, ale niestety moje gniazdo różni się nie co od tego do które jest opis na forum, może miał ktoś coś podobnego. Pacjent to M6 2007 2.0, dodam że po ściągnieciu +aku i skasowaniu błędów hamulcem kontrolka dalej wyskoczyła po odpaleniu silnika, elmem sprawdziłem błędy i wyskoczyło P242F.
Powie mi ktoś coś o tych gniazdach, czy mogę stosować te procedury, ze strony http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm czy może lepiej nie... wogulę co robić, jutro wracam do domu 200km... eh
moje1.JPG
moje gniazdo


Jak widać w moim gnieździe wyprowadzone są inne piny, ten opisany na forum jest też, ale czy to na pewno dobry, czy podanie masy może coś zepsuć... skoro to tylko masa gdyby okazało się że to coś innnego?

dzięki za pomoc!
Załączniki
moje2.JPG
moje gniazdo
forum.jpg
gniazdo z forum
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2010, 23:52
Posty: 11
Skąd: Będzin
Auto: MAZDA 6 GG/GY DIESEL 2.0 2007

Postprzez Nightfall » 19 cze 2014, 20:13

I mnie dopadł problem z DPF-em.
Od miesiaca w sumie sie borykam.
Przez 2,5 roku użytkowania zdarzyło mi sie 2 razy ze sie zapalił.Ale wtedy wystarczyła jazda na wysokich obrotach przez 5-10 min i wszystko było ok.
Teraz problem jest wiekszy.Bo nie tylko świeci a miga kontrolka DPF i nie da sie go przepalić jazdą na wysokich obrotach.Do tego zapaliły sie kontrolki od trakcji i silnika.
Po pierwszym przepaleniu komputerowo filtr dzialał poprawnie przez miesiac pozniej znowu sie to pozapalało.
Przepalony został znowu komputerem i teraz po 5 dniach znów kontrolki mnie rażą w papeterie i nie ma mocy.
Olej i filtr był wymieniany w styczniu i zrobiłem na nim do tej pory z 7 tys km.
Co radzicie zrobić??
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4117 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez Wojtek » 20 cze 2014, 00:31

odczytac bledy... :)

Tapatalk
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 20 cze 2014, 19:40

Wyczyścić EGR :) Sprawdzić aktualizacje PCM-u. Sprawdzić poziom oleju i sprawdzić jakie wypluje błędy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Nightfall » 21 cze 2014, 00:34

W poniedziałek jestem umówiony w serwisie Aso MAzdy w Gorzowie i zobaczymy co zdiagnozuja.Ale dziekuje za podpowiedz :)
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4117 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez smile » 21 cze 2014, 10:47

Dobrze trafiłeś <spoko> Sławek ze swoim teamem to ogarnięci ludzie ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Nightfall » 21 cze 2014, 18:33

smile napisał(a):Dobrze trafiłeś <spoko> Sławek ze swoim teamem to ogarnięci ludzie ;)

No ja kontynuuje serwisowanie u Kordyla a przynajmniej sie staram zeby była jakaś ciągłość.Wiem ze oddaje samochód w fachowe ręce i to ju nie pierwszy raz :D

Dopisano 21 cze 2014, 18:45:

Takie coś znalazłem
http://eurovat.info.pl/regeneracja-filt ... -opel-ford
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4117 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez Nightfall » 24 cze 2014, 22:10

Mazdeczka już wyleczona <jupi> Zrobiona zostala w serwisie Aso Mazdy w Gozowie Wlkp.I to zrobili od ręki co najważniejsze <spoko> .Co prawda zajęło to 6 godzin ale śmiga już jak powinna. <jupi>
Głównym powodem moich problemów był przerwany przewód od zaworu EGR – więc został wymieniony,Filtr DPF został wypalony,wyczyszczony i od razu wymieniony został olej oraz filtr olejowy ponieważ za duzo było juz diesla w oleju gdyż nie przepalal filtra jak nalezy.Ogólnie poziom zapchania filtra był juz naprawde duży. Teraz po tych wszystkich zabiegach pokazuje ze filterek jest juz ok.
No i najważniejsze koszt – całość wyniosła mnie 980 zł.
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4117 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez smile » 24 cze 2014, 22:17

<spoko>
EGR potrafi uprzykrzyć życie.. no ale dobrze, że masz to zrobione. DPF masz bezpieczny ;)
Szkoda tylko, że większość użytkowników Mazd, którzy nie wiedzą "o co kaman" w dieslach polecieli by na kastrację ( usunięcię DPFu ) co jest zazwyczaj niepotrzebne, nie mówiąc już o dekompletowaniu istotnego wyposażenia pojazdu <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6