Problem z przyspieszaniem przy dużych prędkościach

Postprzez Sahqiel » 27 cze 2011, 14:16

Witam.
Mam takie pytanko, lecę sobie moją mazdą po A2, tempomat ustawiony na 160km/h, lecę lecę zaczynam się nudzić, myślę: a zobaczę ile poleci i daje gaz w podłogę i lecę do 195km/h zapaliła mi się kontrolka ESP, ABS, CHeck Engine (żółty silnik) i auto zaczęło zwalniać do zera, nie reagowało na gaz. Musiałem zjechać na pas awaryjny, zgasić silnik i po ponownym uruchomieniu wszystko było OK. Już nie sprawdzałem ile poleci, zostałem przy 160km/h. Może ktoś z was się spotkał z takim problemem.
Mazda to diesel 2.0
Pozdrawiam Sah.
Sahqiel
 

Postprzez Guiliano » 27 cze 2011, 19:25

Napisz, który masz rocznik i jaki przebieg – generalnie uzupełnij swój profil.
Ja mam "starą" 6 z października 2002 i ostatnio spróbowałem jak się jedzie przy 200 km/h i było wszystko ok, zero problemów – tylko pęd powietrza. Oczywiście o auto dbam i nie przeginam z "szarżowaniem".
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez Grzeggorz » 27 cze 2011, 22:26

Sprawdzałeś kompa pod kątem błędów? Może coś z mieszanką? Albo tak działa odcięcie zapłonu.:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez agnostyk » 28 cze 2011, 17:21

Sahqiel napisał(a):Mazda 6 2.0 TDI 2002 137KM


Trzeba było tak od razu... tak to jest jak się przeszczepi bliżej nieokreślony silnik od VAG do Mazdy hahaha To, że były TDI 2.0 136 KM w ostatnich Paskach B5 FL, czy 140 w B6, to słyszałem, ale o 137 już nie, chyba, że ktoś na hamakach dodał sobie jednego kuca :P

Ps. Jedź na IDS, niech podepną i zobaczą, czy jest jakiś błąd... ewidentnie ECU coś wykrył i odciął moc, zmusił do zatrzymania – turbina, układ chłodzenia, paliwo... itp. Możliwości może być wiele. Sprawdź na kompie, sprawdź błędy.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Sahqiel » 28 cze 2011, 17:28

Czepiasz się szczegółów moc napisałem z głowy a czy ma 135 czy136 czy 137KM to mnie aż tak bardzo nie interesuje. Ale dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam
Sahqiel
 

Postprzez Guiliano » 28 cze 2011, 18:28

TDI też napisałeś z głowy? Bo ma turbinę i jest diesel? Twój silnik to zapewne CiTD
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez agnostyk » 28 cze 2011, 18:30

Sahqiel napisał(a):Czepiasz się szczegółów moc napisałem z głowy a czy ma 135 czy136 czy 137KM to mnie aż tak bardzo nie interesuje. Ale dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam


To nie czepianie, a raczej życzliwa rada. Ciebie może nie interesuje, ale nas jako forumowiczów, logujących się "na serio", a nie "bo musi", bardzo, bo Mazda to Mazda, a nie jakiś tam VAG z Wolfsburga, czy Ingolstadt – w końcu jest temat z Poradnikiem zawieszony na górze działu, tam wszystko jest ładnie napisane, nazewnictwo, parametry motorków itp...
Zmień to TDI ;) M6 ma oznaczenie CiTD, albo MZR-CD – widzę, że nie załapałeś o co tak naprawdę mi chodziło... :P

No offence, także pozdrawiam.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Enduro » 28 cze 2011, 21:17

agnostyk napisał(a):....
Ps. Jedź na IDS, niech podepną i zobaczą, czy jest jakiś błąd... ewidentnie ECU coś wykrył i odciął moc, zmusił do zatrzymania – turbina, układ chłodzenia, paliwo... itp. Możliwości może być wiele. Sprawdź na kompie, sprawdź błędy.

koniecznie sprawdz to, bo moze to byc sygnal wiekszej/drozszej usterki- czego oczywiscie tobie nie zycze!
masz chipa lub powerboxa?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mikolaj » 30 cze 2011, 01:56

Zrób jak pisze Enduro,
może być jeszcze jedna opcja: zabezpieczenie przed kradzieżą.
Ja mam zamontowanego takiego bolca, którego muszę dotknąć zanim silnik zapalę (inaczej odpalę ale po 8 sekundach silnik zgaśnie) jak go nie dotknę, to mam paliwo odcięte i świecą mi się kontrolki, ale na pewno świeci mi się jeszcze kontrolka poślizgu. Sprawdzę jutro i dam Ci znać które dokładnie się palą.
Na przestrzeni dwóch lat, zdarzyło mi się, dwa czy trzy razy, że to ustrojstwo zawiodło i silnik mi zgasł w czasie jazdy, ale to było tylko przy hamowaniu, nie przy przyspieszaniu.

Tak czy siak, jeżeli to będzie odcięcie, to kontrolki powinny się świecić te same co u mnie. Nieważne w jaki sposób doszło do odcięcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Elmerwawa » 31 mar 2014, 11:14

Miałem identyczny problem pomogło czyszczenie sitka w zbiorniku paliwa(pod tylnym siedzeniem) które było totalnie zaklejone "smoła" z ropy, przez co silnik nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa na czas.
Później skutki były takie jak u kolegi wyżej.
Problem występował jedynie w okolicach 200km/h
Dodam że zgaśnięcie silnika przy tej prędkości może skończyć się tragicznie.

Link do fotorelacji z czyszczenia : viewtopic.php?f=90&t=91177&start=20
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Enduro » 31 mar 2014, 11:36

przy zapchanym raczej takiej predkosci sie nie uzyska...
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Elmerwawa » 31 mar 2014, 11:46

Pisze tak jak było, wyczyściłem sitko problem znikł nie zapominajmy że w przewodach i filtrze również jest trochę paliwa, a wiadomo że nawet zatkane sitko coś ropy puści.
Jeżeli możemy poruszać się 160km/h bez problemu to podejrzewam, że paliwa starczy na rozpędzenie do 190-200km/h ja z prędkością w graniach 200km/h przed czyszczenie poruszałem się raptem kila sekund.
Po czyszczeni problem u mnie znikł ,w zeszłym tygodniu zjechałem całe Niemcy, poruszałem się z takim prędkościami dłużej niż kilka sekund, a nic więcej przy aucie nie robiłem.

P.S tak czy inaczej czyszczenie z pewnością nie zaszkodzi.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6