Witam.
Mam takie pytanko, lecę sobie moją mazdą po A2, tempomat ustawiony na 160km/h, lecę lecę zaczynam się nudzić, myślę: a zobaczę ile poleci i daje gaz w podłogę i lecę do 195km/h zapaliła mi się kontrolka ESP, ABS, CHeck Engine (żółty silnik) i auto zaczęło zwalniać do zera, nie reagowało na gaz. Musiałem zjechać na pas awaryjny, zgasić silnik i po ponownym uruchomieniu wszystko było OK. Już nie sprawdzałem ile poleci, zostałem przy 160km/h. Może ktoś z was się spotkał z takim problemem.
Mazda to diesel 2.0
Pozdrawiam Sah.
Problem z przyspieszaniem przy dużych prędkościach
Strona 1 z 1
Napisz, który masz rocznik i jaki przebieg – generalnie uzupełnij swój profil.
Ja mam "starą" 6 z października 2002 i ostatnio spróbowałem jak się jedzie przy 200 km/h i było wszystko ok, zero problemów – tylko pęd powietrza. Oczywiście o auto dbam i nie przeginam z "szarżowaniem".
Ja mam "starą" 6 z października 2002 i ostatnio spróbowałem jak się jedzie przy 200 km/h i było wszystko ok, zero problemów – tylko pęd powietrza. Oczywiście o auto dbam i nie przeginam z "szarżowaniem".
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
Sahqiel napisał(a):Mazda 6 2.0 TDI 2002 137KM
Trzeba było tak od razu... tak to jest jak się przeszczepi bliżej nieokreślony silnik od VAG do Mazdy To, że były TDI 2.0 136 KM w ostatnich Paskach B5 FL, czy 140 w B6, to słyszałem, ale o 137 już nie, chyba, że ktoś na hamakach dodał sobie jednego kuca
Ps. Jedź na IDS, niech podepną i zobaczą, czy jest jakiś błąd... ewidentnie ECU coś wykrył i odciął moc, zmusił do zatrzymania – turbina, układ chłodzenia, paliwo... itp. Możliwości może być wiele. Sprawdź na kompie, sprawdź błędy.
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
Czepiasz się szczegółów moc napisałem z głowy a czy ma 135 czy136 czy 137KM to mnie aż tak bardzo nie interesuje. Ale dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam
-
Sahqiel
Sahqiel napisał(a):Czepiasz się szczegółów moc napisałem z głowy a czy ma 135 czy136 czy 137KM to mnie aż tak bardzo nie interesuje. Ale dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam
To nie czepianie, a raczej życzliwa rada. Ciebie może nie interesuje, ale nas jako forumowiczów, logujących się "na serio", a nie "bo musi", bardzo, bo Mazda to Mazda, a nie jakiś tam VAG z Wolfsburga, czy Ingolstadt – w końcu jest temat z Poradnikiem zawieszony na górze działu, tam wszystko jest ładnie napisane, nazewnictwo, parametry motorków itp...
Zmień to TDI M6 ma oznaczenie CiTD, albo MZR-CD – widzę, że nie załapałeś o co tak naprawdę mi chodziło...
No offence, także pozdrawiam.
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
agnostyk napisał(a):....
Ps. Jedź na IDS, niech podepną i zobaczą, czy jest jakiś błąd... ewidentnie ECU coś wykrył i odciął moc, zmusił do zatrzymania – turbina, układ chłodzenia, paliwo... itp. Możliwości może być wiele. Sprawdź na kompie, sprawdź błędy.
koniecznie sprawdz to, bo moze to byc sygnal wiekszej/drozszej usterki- czego oczywiscie tobie nie zycze!
masz chipa lub powerboxa?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Zrób jak pisze Enduro,
może być jeszcze jedna opcja: zabezpieczenie przed kradzieżą.
Ja mam zamontowanego takiego bolca, którego muszę dotknąć zanim silnik zapalę (inaczej odpalę ale po 8 sekundach silnik zgaśnie) jak go nie dotknę, to mam paliwo odcięte i świecą mi się kontrolki, ale na pewno świeci mi się jeszcze kontrolka poślizgu. Sprawdzę jutro i dam Ci znać które dokładnie się palą.
Na przestrzeni dwóch lat, zdarzyło mi się, dwa czy trzy razy, że to ustrojstwo zawiodło i silnik mi zgasł w czasie jazdy, ale to było tylko przy hamowaniu, nie przy przyspieszaniu.
Tak czy siak, jeżeli to będzie odcięcie, to kontrolki powinny się świecić te same co u mnie. Nieważne w jaki sposób doszło do odcięcia.
może być jeszcze jedna opcja: zabezpieczenie przed kradzieżą.
Ja mam zamontowanego takiego bolca, którego muszę dotknąć zanim silnik zapalę (inaczej odpalę ale po 8 sekundach silnik zgaśnie) jak go nie dotknę, to mam paliwo odcięte i świecą mi się kontrolki, ale na pewno świeci mi się jeszcze kontrolka poślizgu. Sprawdzę jutro i dam Ci znać które dokładnie się palą.
Na przestrzeni dwóch lat, zdarzyło mi się, dwa czy trzy razy, że to ustrojstwo zawiodło i silnik mi zgasł w czasie jazdy, ale to było tylko przy hamowaniu, nie przy przyspieszaniu.
Tak czy siak, jeżeli to będzie odcięcie, to kontrolki powinny się świecić te same co u mnie. Nieważne w jaki sposób doszło do odcięcia.
- Od: 24 mar 2008, 21:54
- Posty: 260
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km
Miałem identyczny problem pomogło czyszczenie sitka w zbiorniku paliwa(pod tylnym siedzeniem) które było totalnie zaklejone "smoła" z ropy, przez co silnik nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa na czas.
Później skutki były takie jak u kolegi wyżej.
Problem występował jedynie w okolicach 200km/h
Dodam że zgaśnięcie silnika przy tej prędkości może skończyć się tragicznie.
Link do fotorelacji z czyszczenia : viewtopic.php?f=90&t=91177&start=20
Później skutki były takie jak u kolegi wyżej.
Problem występował jedynie w okolicach 200km/h
Dodam że zgaśnięcie silnika przy tej prędkości może skończyć się tragicznie.
Link do fotorelacji z czyszczenia : viewtopic.php?f=90&t=91177&start=20
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
przy zapchanym raczej takiej predkosci sie nie uzyska...
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pisze tak jak było, wyczyściłem sitko problem znikł nie zapominajmy że w przewodach i filtrze również jest trochę paliwa, a wiadomo że nawet zatkane sitko coś ropy puści.
Jeżeli możemy poruszać się 160km/h bez problemu to podejrzewam, że paliwa starczy na rozpędzenie do 190-200km/h ja z prędkością w graniach 200km/h przed czyszczenie poruszałem się raptem kila sekund.
Po czyszczeni problem u mnie znikł ,w zeszłym tygodniu zjechałem całe Niemcy, poruszałem się z takim prędkościami dłużej niż kilka sekund, a nic więcej przy aucie nie robiłem.
P.S tak czy inaczej czyszczenie z pewnością nie zaszkodzi.
Jeżeli możemy poruszać się 160km/h bez problemu to podejrzewam, że paliwa starczy na rozpędzenie do 190-200km/h ja z prędkością w graniach 200km/h przed czyszczenie poruszałem się raptem kila sekund.
Po czyszczeni problem u mnie znikł ,w zeszłym tygodniu zjechałem całe Niemcy, poruszałem się z takim prędkościami dłużej niż kilka sekund, a nic więcej przy aucie nie robiłem.
P.S tak czy inaczej czyszczenie z pewnością nie zaszkodzi.
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6