Aktywne czyszczenie DPF – jak sie objawia ?
Czy ktoś wie jakie sa objawy uruchomienia czyszczenia DPF ? Czy czasowy wzrost spalania (50-100%), wzrost obrotów biegu jałowego i "zapaszek" rozgrzanego wydechu to jest to ? Co ile km może wystąpić taka procedura zakładając, że samochód był eksploatowany w korkach i na niskich obrotach w trasie (1,5k-2,5k). Krótkie odcinki (20-30km).
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Czy czasowy wzrost spalania (50-100%), wzrost obrotów biegu jałowego i "zapaszek" rozgrzanego wydechu to jest to ?
to jest to może jeszcze dojść biały dymek z rury
mcbeth napisał(a):Co ile km może wystąpić taka procedura zakładając, że samochód był eksploatowany w korkach i na niskich obrotach w trasie (1,5k-2,5k). Krótkie odcinki (20-30km).
co ok 150-400km, generalnie jazda po mieści DPF nie służy
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Jak byłem w serwisie na przeglądzie to mi dali taką ulotkę. Z tego wynika, że kontrolka DPF moze się zapalić:
– gdy samochód jedzie dłuższy czas z prędkością niższą niż 15km/h
– przy krótkich trasach (mniej niż 10 min) lub przy jeżdzie na zimnym silniku
– gdy silnik pracuje dłuższy czas na wolnuch obrotach.
Odgłos pracy silnika i zapach spalin może się zmieniać, gdy następuje spalanie cząsteczek sadzy podczas jazdy. Kontrolka pali się, gdy cząsteczki nie są automatycznie niszczone i zbierze się ich określona ilość. By je zniszczyć, należy jechać z prędkością większą niż 40km/h przez 10-15 min,przy obrotach wyższych niż 2000/min.
W przypadku migania kontrolki, należy się udać do serwisu, obniża się wtedy zdolność silnika do ochrony filtra DPF.
Nic jednak nie pisze o innych objawach. U mnie podwyższają się obroty biegu jałowego do ok 1000/min a podczas jazdy spalanie wzrsta o ok.70%. Dotychczas myślałem, że to sprawa dogrzewacza, ale z tego wynika że za to odpowiedzialny jest DPF.
– gdy samochód jedzie dłuższy czas z prędkością niższą niż 15km/h
– przy krótkich trasach (mniej niż 10 min) lub przy jeżdzie na zimnym silniku
– gdy silnik pracuje dłuższy czas na wolnuch obrotach.
Odgłos pracy silnika i zapach spalin może się zmieniać, gdy następuje spalanie cząsteczek sadzy podczas jazdy. Kontrolka pali się, gdy cząsteczki nie są automatycznie niszczone i zbierze się ich określona ilość. By je zniszczyć, należy jechać z prędkością większą niż 40km/h przez 10-15 min,przy obrotach wyższych niż 2000/min.
W przypadku migania kontrolki, należy się udać do serwisu, obniża się wtedy zdolność silnika do ochrony filtra DPF.
Nic jednak nie pisze o innych objawach. U mnie podwyższają się obroty biegu jałowego do ok 1000/min a podczas jazdy spalanie wzrsta o ok.70%. Dotychczas myślałem, że to sprawa dogrzewacza, ale z tego wynika że za to odpowiedzialny jest DPF.
-
M6-fl
Dokładnie jak piszesz. Obroty 1000/min i spory wzrost spalania. U mnie dodatkowo czuć, że coś się rozgrzało – mam dopiero za sobą pierwsze "wypalania", więc może jeszcze wypalała się jakaś fabryczna konserwacja wydechu.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
A co zrobic zeby sie dpf nie wlaczal tak jak u mnie co 80- 100km.?Jezdze na tym lepszym paliwie pol miasto, pol autostrada i moj filterek wkurza mnie od dawna regenerujac sie co chwile – czyscioszek jedenMOj szwagier ma 6 bez DPF i jest spokojny, a poza tym na podobnej trasie spala mu 0,8 litra mniej niz moja. bylem w serwisie 3 razy, podlaczali ja pod komputer i nic nie znalezli. A moze to jakis czujnik , ktory jest popsuty, ale komp tego nie widzi? <jesli ktos z was ma jakis pomysl to prosze o rade. Kupilem ja nowa, zrobilem do dzisiaj prawie 40000 km i tylko z tym mam problem
-
jacor41
Zastanów się, kiedy diesel najbardziej kopci ? Jak turbina się kręci wolno a Ty gwałtownie wciskasz gaz. U mnie taka jazda wyraźnie sprzyja częstszemu wypalaniu DPF. Postaraj się nie 'butować' tak autka. Gaz wciskaj stopniowo – aby turbinka się rozkręciła zanim silnik dostanie 'rzekę' paliwka. U mnie widać to jednznacznie: im więcej jeżdżę w mieście i im więcej wyprzedzam – tym wypalanie odzywa się częściej.
A swoja drogą: jakie Ci wychodzi spalanie średnie ?
A swoja drogą: jakie Ci wychodzi spalanie średnie ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
spalanie srednie to roznie, najczesciej 6,5l/100 km w jezdzie mieszanej . Mini mialem kiedys 5,8 ale jechalem spokojnie srednio100/h a maxi 7,1 na biodieslu ( wiecej juz tego gowna nie zatankuje) Moj komp zawyza srednie spalanie o 0,2 l/100, wiem bo przy kazdym pelnym biore kalkulator i licze. A moj dpf no coz – wczoraj sie wypalal, dzis sie tez juz wypalal , a miedzy dwoma wypaleniami zrobilem moze ze 20 km- fakt, w miescie. Irytuje mnie to potwornie,a zwlaszcza ze dla mechanikow wszystko jest wporzo.Podlacza walizke, nic nie pokaze to znaczy ze bryka OK, i tylko klient szuka nie wiadomo czego. A twoj sie co ile wypala? i ile pali?
-
jacor41
jacor41 napisał(a):A twoj sie co ile wypala? i ile pali?
Jak wypalał przed zgaszeniem to i będzie zapewne kontynuował po odpaleniu następnego dnia. U mnie wypala co 200-300 km.
Spalanie zazwyczaj w okolicach 7/100.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
zapisalem sobie wczoraj przy ilu km przestal sie wypalac, zobacze przy ilu znowu zacznie. NIe wiesz przypadkiem , gdzie mozna znalezc informacje na temat budowy tego filtra, mam przeglad na 7/09 i jak bede rozmawiac z mechano , nie chce zeby mi glupoty wciskal, jak to oni potrafia. Jak blysne troche wiedza, to moze sie wezma i wreszcie cos dokladnie sprawdza.
-
jacor41
A byly wersje 143-konne bez tego cuda? Przyznam, ze wydaje sie lekko irytujace.
O ile wiem to nie -z ostatnim liftingiem (2005- koncowka ) DPF wprawadzili do obu wersji
120 i 143 konnej ( to moja ) bez wzgledu na rodzaj wyposazenia.
120 i 143 konnej ( to moja ) bez wzgledu na rodzaj wyposazenia.
-
jacor41
jacor41 napisał(a):gdzie mozna znalezc informacje na temat budowy tego filtra
http://www.globaldensoproducts.com/em/dem/egt/index.html
Globy napisał(a):A byly wersje 143-konne bez tego cuda? Przyznam, ze wydaje sie lekko irytujace
Przesadzasz. Gdyby nie nadgorliwość w obserwowaniu spalania chwilowego, to prawie niezauważalne dla użytkownika.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
To masz racje, nie wczytalem sie dobrze w temat. Ja na spalanie nie zwracam zazwyczaj uwagi
Prosze moderatora o przeniesienie tematu do dzialu 6/626...
Prosze moderatora o przeniesienie tematu do dzialu 6/626...
mcbeth napisał(a):jacor41 napisał(a):gdzie mozna znalezc informacje na temat budowy tego filtra
http://www.globaldensoproducts.com/em/dem/egt/index.htmlGloby napisał(a):A byly wersje 143-konne bez tego cuda? Przyznam, ze wydaje sie lekko irytujace
Przesadzasz. Gdyby nie nadgorliwość w obserwowaniu spalania chwilowego, to prawie niezauw ażalne dla użytkownika.
to prawda, poza niewielkim szarpnieciem silnika, przy rozruchu calej procedury, innych objawow nie ma , roznica objawia sie dopiero na stacji paliwowej. Gdyby mi sie wypalal co 200-300 km problemu bym nie robil, ale u mnie to troche za czesto.
-
jacor41
Bardziej po polsku i z szerszymi wyjaśnieniami o DPFie jest napisane na forum tdi tuning (np. http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3300). VW nazywa go FAP ale praktycznie nie różni się niczym konkretnym.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Jeszcze jeden ciekawy artykuł o całym systemie zasilania DENSO:
http://www.denso.co.jp/en/csr/report/2003/pdf/pdf/e23.pdf
http://www.denso.co.jp/en/csr/report/2003/pdf/pdf/e23.pdf
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
dzieno napisał(a):A skąd mogę wiedzieć czy mam DPF? Przy odpalaniu taka kontrolka sie nie świeci. Mam silnik 2 l/136 km z 2003 roku. Ponoć coś takiego już powinno być w tym roczniku.
DPF występuje dopiero w modelach po lifcie czyli po 06.2005 r. Tak więc Ty nie masz DPF tzw." wypalacza sadzy" w katalizatorze i bardzo dobrze,że nie masz . Na tym korzysta tylko ekologia.
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
Gawro57 napisał(a):Na tym korzysta tylko ekologia.
Nie tylko – jeszcze korzystają stacje benzynowe oraz serwisy
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6