Komentarze do artykułu maxkls
to budowa rozrządu,
tylko fotke należy obrócić o 90 stopni w prawo..
wiadać tu wał główny, rolki, napinacz, kółka:
walka rozrządu, pompy wody, pompy wtryskowej
i agregat klimy i no alternator...
E.
tylko fotke należy obrócić o 90 stopni w prawo..
wiadać tu wał główny, rolki, napinacz, kółka:
walka rozrządu, pompy wody, pompy wtryskowej
i agregat klimy i no alternator...
E.
Ostatnio edytowano 6 lut 2009, 00:40 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kurcze Maxkls nie wiem ile czasu dochodziłeś do tego wszystkiego ,ale opisy niesamowite BRAVO,jednak wiedza w tych autach to podstawa,ale trzeba trochę zacięcia żeby coś takiego opisać ,a co dopiero wiedzieć co i jak tu działa ,NIESAMOWITE BRAVO BRAVO
AJST
- Od: 5 wrz 2008, 20:55
- Posty: 87
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel
mcbeth napisał(a):Szkoda,że nie ma takiego do silników poliftowych
na wszystko przyjdzie czas,
a maxkls "nie spi"
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Stwierdzenie "dobra robota" to malo. Nie dosc ze wiedza ogromna zarowno techniczna jak i elektryczna to jeszcze sposob przekazu wzrorowy. Nawet udalo mi sie zgadnac, ze u mnie wlasnie "brzecza srubki" czyli pompa lopatkowa...
Jestem pod wielkim wrazeniem.
Jestem pod wielkim wrazeniem.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Enduro napisał(a):http://img504.imageshack.us/my.php?image=dsc05378qi3.jpg
Vakum pompa oto ona.
bywa też tak, że powoduje ona słyszalne stukanie
szczególnie w zakresie ok. 2000-2500obr/min
i jest to spowodowane luzami łopatek, które są z jakiegoś dziwnego plastiku (<<bakelitu>>..)
i przez to nienaprawialne
i gdy one mają luzy... to hałasują!!!
zdarza się tez czasami, że jak jej wydajność jest gorsza,
to w systemie podciśnień wartości są nieodpowiednie
i wtedy dochodzi do zakłóceń pracy zawórkow elektrycznych (solenoidow) przez co też pracą EGR-a, turbiny...
a w efekcie końcowy wyrzuceniem błedu na zegarach
przez znane nam już kanarkowe kontrolki!
wtedy pompa jest do wymiany!
pozdr
E.[/img]
A jak stukot jest miedzy 1400 a 1600 taki "pach pach pach" bardzo krotko slyszalny, bo po wejsciu na 1600 juz go nie ma, dodatkowo silnik pracuje jakby jednym cylindrem glosniej (nie wiem czy to cylinder, tak opisuje, bo takie wrazenie daje) oraz brzeczy cos pod maska metalicznie w okolicy 3000-3500 z prawej strony silnika stojac przodem do maski przed samochodem pod plastikowa pokrywa jakby to co to moze byc, tez vacuum? Wydaje sie ze po zatankowaniu lepszego paliwa efekt stukotu stal sie bardziej zauwazalny, ale moze to zbieg okolicznosci?
A, i na zimnym silniku lepiej slychac
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
z opisu miejsca lokalizacji halasu
brzmi to na Vaku pompe
E.
brzmi to na Vaku pompe
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A czym to grozi? Przejmowac sie? Kiedy objawy wskazuja na koniecznosc naprawy? Ile moze kosztowac naprawa o ile jest mozliwa, a ile cala pompa? Brzeczenie wydaje sie byc czyms innym niz stukanie – mozliwe ze oba z pompy pochodza? Chyba nieco off-topic, ale licze na wiecej komentarzy wiec nie przenosze na pw. – moze sie innym tez przyda skoro to znany przypadek.
PS. Czym w koncu jest napedzana ta pompa? Doszly mnie sluchy (mechanik z niezaznajomionego serwisu) ze nie sprzeglem a lancuchem... Jest mozliwe, ze w poliftowych jest inaczej?
PS. Czym w koncu jest napedzana ta pompa? Doszly mnie sluchy (mechanik z niezaznajomionego serwisu) ze nie sprzeglem a lancuchem... Jest mozliwe, ze w poliftowych jest inaczej?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):A czym to grozi?Czym w koncu jest napedzana ta pompa? Doszly mnie sluchy (mechanik z niezaznajomionego serwisu) ze nie sprzeglem a lancuchem...
pompa Vaku będzie po prostu coraz głośniej chodziła
nie można jej naprawić, bo to elementy bakelitowe ulegają zużycie
a ich nie można zregenerować lub jest to nieopłacalne!
a jak ona jest zbudowana, możesz obejrzec na fotce,
w rubryce maxklsa mazda 6 diesel
no i może też byc przez to za mało wydajna,
co odbije się na nieidealnej pracy motoru,
bo ona jest odpowiedzialna za podciśnienia w systemie
a pośrednio za prace EGRa, turbiny (geometrii)
no i poszczególnych elektrozaworów...
a napędzana jest przez wałek zaworowy, smarowana olejem z sinika!
tak więc nie słuchaj lub nie podsluchuj lepiej
tego tam pseudomechanika...
koszt używanej pompy to ok. 400pln
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 13 maja 2009, 10:40 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
Mam pytanie odnośnie jednego elementu z pierwszego schematu na pierwszej stronie: komora próżniowa 3. Czy jest to zwykła przestrzeń w obudowie filtra powietrza do której są połączone przewody
Pozdrawiam
M.
Mam pytanie odnośnie jednego elementu z pierwszego schematu na pierwszej stronie: komora próżniowa 3. Czy jest to zwykła przestrzeń w obudowie filtra powietrza do której są połączone przewody
Pozdrawiam
M.
marcili napisał(a):Witam,
Mam pytanie odnośnie jednego elementu z pierwszego schematu na pierwszej stronie: komora próżniowa 3. Czy jest to zwykła przestrzeń w obudowie filtra powietrza do której są połączone przewody
Pozdrawiam
M.
tak!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Prosba do moda, czy moznaby posprzatac troche watek zeby wygladal bardziej jak poradnik? Dyskusje pod spod, albo gdzies obok do innego watku...? Mysle ze Maxowi by pomoglo
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Witam,
Analizując różnice pomiędzy opisywanym w tym temacie systemem CR a DiTD (na bazie Premacy 2003) znalazłem oprócz podstawowych różnic następujące różnice w budowie bazując na pierwszym schemacie:
1) Brak chłodnicy ciecz – spaliny (pozycja 7) – potwierdzone przez Maxkls'a
2) Siłownik podciśnieniowy ISV (główna przepustnica na wlocie do kolektora ssącego) nie jest dwupołożeniowy a sterowanie nim odbywa się za pomocą tylko jednego elektrozaworu 3/2 a nie za pomocą dwóch elektrozaworów 2/2 (24 i 25).
3) Prawdopodobnie brak elektrozaworu (29) do szybszej wentylacji zaworu EGR ale tego nie jestem pewien bo bez zdjęcia obudowy filtra powietrza ciężko coś zauważyć.
4) W dalszym ciągu nie mogę zlokalizować czujnik temperatury IAT2 (31) – powinien być na IC wg dokumentacji. Czy możliwe że w ogóle go nie ma czy po prostu gdzieś jest umieszczony w innym miejscu.
Czy jest coś co można by było dodać lub może poprawić moje wywody??
Pozdrawiam
M.
Analizując różnice pomiędzy opisywanym w tym temacie systemem CR a DiTD (na bazie Premacy 2003) znalazłem oprócz podstawowych różnic następujące różnice w budowie bazując na pierwszym schemacie:
1) Brak chłodnicy ciecz – spaliny (pozycja 7) – potwierdzone przez Maxkls'a
2) Siłownik podciśnieniowy ISV (główna przepustnica na wlocie do kolektora ssącego) nie jest dwupołożeniowy a sterowanie nim odbywa się za pomocą tylko jednego elektrozaworu 3/2 a nie za pomocą dwóch elektrozaworów 2/2 (24 i 25).
3) Prawdopodobnie brak elektrozaworu (29) do szybszej wentylacji zaworu EGR ale tego nie jestem pewien bo bez zdjęcia obudowy filtra powietrza ciężko coś zauważyć.
4) W dalszym ciągu nie mogę zlokalizować czujnik temperatury IAT2 (31) – powinien być na IC wg dokumentacji. Czy możliwe że w ogóle go nie ma czy po prostu gdzieś jest umieszczony w innym miejscu.
Czy jest coś co można by było dodać lub może poprawić moje wywody??
Pozdrawiam
M.
Ja również przyłączam się do uznania poprzedników dla kolegi maxklsa. Po takiej lekturze,aż chce się zejść do swojej M6 i popatrzeć pod maskę( dziś trochę za późno)
Pewnie szarpnięcie w zimne poranki przy zmianie z 1 na 2 przy niskich obrotach to zasługa któregoś z czujników, tylko niestety w AZ Auto żadnego błędu komp nie wyrzucił jedynie kalibracji nie dało się zrobić, może forte pomoże – co to może być.
Pewnie szarpnięcie w zimne poranki przy zmianie z 1 na 2 przy niskich obrotach to zasługa któregoś z czujników, tylko niestety w AZ Auto żadnego błędu komp nie wyrzucił jedynie kalibracji nie dało się zrobić, może forte pomoże – co to może być.
- Od: 8 lis 2008, 15:54
- Posty: 6
- Skąd: warszawa
- Auto: M6 kombi 136KM 2004 Impresiom
ktos namieszal!
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6