Wyciek oleju z prawej strony silnika
1, 2
Witam.
Ostatnio madzia mi olej dość ostro wessała (ok 600 ml na 2 tys. km) i zacząłem ją sobie oglądać i ku mojemu przerażeniu zauważyłem ze z prawej strony silnika pod zbiorniczkiem płynu (chyba od wspomagania) jest mokro że hoho... Zwłaszcza przy takiej małej ruchomej części, która przy odpalaniu idzie na dól (na pierwszym foto to cudeńko widać)... Naprawdę jestem laik w tych sprawach i nie chciałbym dać się skroić mechanikowi, który cieszyłby się z łatwego zarobku... Więc proszę bardzo o pomoc skąd to może cieknąć i jakie koszta naprawy mogą być... Oto parę fotek tego miejsca gdzie jest mokro:
Wiem że to co napisałem to może być za mało więc jak coś to czekam na sugestie co mam zrobić zeby można było mi jakoś pomóc:)
Ostatnio madzia mi olej dość ostro wessała (ok 600 ml na 2 tys. km) i zacząłem ją sobie oglądać i ku mojemu przerażeniu zauważyłem ze z prawej strony silnika pod zbiorniczkiem płynu (chyba od wspomagania) jest mokro że hoho... Zwłaszcza przy takiej małej ruchomej części, która przy odpalaniu idzie na dól (na pierwszym foto to cudeńko widać)... Naprawdę jestem laik w tych sprawach i nie chciałbym dać się skroić mechanikowi, który cieszyłby się z łatwego zarobku... Więc proszę bardzo o pomoc skąd to może cieknąć i jakie koszta naprawy mogą być... Oto parę fotek tego miejsca gdzie jest mokro:
Wiem że to co napisałem to może być za mało więc jak coś to czekam na sugestie co mam zrobić zeby można było mi jakoś pomóc:)
- Od: 14 wrz 2010, 16:11
- Posty: 20
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Mazda 6 HB, 2.0 MZR-CD 136 KM, 2003r.
Od kiedy problem występuje? Czy sprawdzałeś, jak dużo oleju Tobie ubywa między wymianami?
Wytrzyj to do sucha i zobacz, czy problem będzie nadal występował. Mnie wygląda to na przepuszczającą uszczelkę pod deklem klawiatury.
Wytrzyj to do sucha i zobacz, czy problem będzie nadal występował. Mnie wygląda to na przepuszczającą uszczelkę pod deklem klawiatury.
- Od: 20 mar 2011, 19:04
- Posty: 88
- Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
- Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku
Od kiedy to ciężko powiedzieć, ponieważ przez półtora roku zrobiłem ok 11.000 km więc za dużo nie śmigam. W listopadzie przy okazji czyszczenia smoka wymieniałem olej i od tego czasu zrobiłem ok 2.000 km i tak jak po wlaniu oleju miałem pod górną kreskę na bagnecie tak teraz miałem przy dolnej. Z wytarciem tego do sucha może być mały problem bo zabunkrowane to jest dość zdrowo a ze mnie mechanik jak z koziej pupy trąba więc boję się że coś sknocę Ale postaram się w miarę możliwości tam dotrzeć i powycierać i podzielę się obserwacjami. Rozumiem że raczej nie będzie to turbina bo ona chyba za silnikiem od strony kabiny jest prawda...
- Od: 14 wrz 2010, 16:11
- Posty: 20
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Mazda 6 HB, 2.0 MZR-CD 136 KM, 2003r.
Zdejmij osłonę silnika-trzyma się na trzech bodajże śrubkach-będziesz miał łatwiej dotrzeć. I dolej oleju do max poziomu i obserwuj jak i kiedy ubywa. I albo to będzie uszczelka(oby), albo niestety turbina. Od turbo są tu fachowcy, którzy podpowiedzą co i jak.
- Od: 20 mar 2011, 19:04
- Posty: 88
- Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
- Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku
Niechaj kolega wyczyści miejsca, gdzie ma nalot z oleju, doleje do górnej kreski i wtedy szuka, skąd przecieka. Inaczej raczej nic nie wskóra. Ten uszczelniacz powiadasz Smile? Jeżeli luźno chodzi, możliwe że puszcza oleum od strony klawiatury?
- Od: 20 mar 2011, 19:04
- Posty: 88
- Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
- Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku
No więc szanowni koledzy to co byłem w stanie rozkręcić tj. osłonę z góry i dołu to zrobiłem a tak silnik wygląda pod nimi:
z góry sucho, przy tym elemencie o którym mówi Smile również zero śladów oleju
ten element (1) wydaje mi się być najbardziej mokry i nad nim nie widzę już żeby gdzieś było mokro od oleju
pod zbiorniczkiem z prawej str silnika tez trochę mokro choć nie wiem skąd to może się brać...
z tyłu też jakby lekko zapocony ten gruby wąż przy turbinie
a teraz kilka zdjęć z dołu. Najpierw również zalana skrzynia biegów
oraz przód silnika z dołu
Teraz pojeżdżę trochę bez osłon i będę obserwować jak to się zachowuje. A oleju na razie nie mogę dolać do górnej kreski bo muszę Dexelię zamówić na allegro (możecie polecić którąś aukcję? czemu jedne są za ok 120 zł a inne za 170 zł jak oba niby do auta bez DPF?) Tyle ile miałem wcześniej tyle wlałem. Aha filtr oleju suchy i śruba od spuszczania oleju też. I jak to się nazywa ta część przy silniku co zaznaczyłem nr 1 ją ktoś wie?
z góry sucho, przy tym elemencie o którym mówi Smile również zero śladów oleju
ten element (1) wydaje mi się być najbardziej mokry i nad nim nie widzę już żeby gdzieś było mokro od oleju
pod zbiorniczkiem z prawej str silnika tez trochę mokro choć nie wiem skąd to może się brać...
z tyłu też jakby lekko zapocony ten gruby wąż przy turbinie
a teraz kilka zdjęć z dołu. Najpierw również zalana skrzynia biegów
oraz przód silnika z dołu
Teraz pojeżdżę trochę bez osłon i będę obserwować jak to się zachowuje. A oleju na razie nie mogę dolać do górnej kreski bo muszę Dexelię zamówić na allegro (możecie polecić którąś aukcję? czemu jedne są za ok 120 zł a inne za 170 zł jak oba niby do auta bez DPF?) Tyle ile miałem wcześniej tyle wlałem. Aha filtr oleju suchy i śruba od spuszczania oleju też. I jak to się nazywa ta część przy silniku co zaznaczyłem nr 1 ją ktoś wie?
- Od: 14 wrz 2010, 16:11
- Posty: 20
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Mazda 6 HB, 2.0 MZR-CD 136 KM, 2003r.
Skoro masz zdjete osłony umyj wszystko dokładnie i zostaw do obserwacji , sprawdz jeszcze czy na laczeniu coolera nie wystepuja wycieki .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
intercooler – patrząc od przodu auta znajduje się po prawej stronie za zderzakiem(wlot powietrza). Możesz rozebrać nadkole-też będziesz go widział
I jak z tą usterką, udało się coś ustalić? Bo mam podobne objawy, tylko ze u siebie zauważyłem że przewód od intercoolera mam mokry i olej mi nakapał w garażu od strony chlodnicy powietrza. Obawiam się, że padło turbo. Ale auto przyspiesza normalnie, oleju nie ubywa. Dziwne jest to że dopiero teraz to się okazalo, od kupna zrobiłem 21 tysięcy.
- Od: 23 lip 2011, 22:46
- Posty: 15
- Skąd: Bolesławiec
- Auto: M6 kombi, MZR-CD (143 KM), 2006
Niedawno zauważyłem w garażu plamki oleju (chyba oleju) przy lewym, przednim kole.
Szybko przeszukałem forum i znalazłem opis usterki intercoolera więc zabrałem się do naprawy. Po "dojściu" okazało się, że tam wszystko jest ok a wyciek pojawia się po prawej stronie silnika (stojąc przodem do auta) między akumulatorem a silnikiem. Znajduje się tam wiele rureczek, i coś jakby czujniki. Dobrałem się do ustrojstwa, wszystko dokładnie obejrzałem, nawet wymieniłem jeden wężyk, wszystko wyczyściłem, złożyłem do kupy, odpaliłem silnik i niby wszystko gra, żadnego wycieku.
Po pewnym czasie okazało się, ze znowu wszystko tam jest mokre, za cholerę nie mogę zlokalizować miejsca wycieku, wygląda tak jakby coś "sikało" w pobliżu tycz wężyków – tylko nie wiem co. Po odpaleniu silnika nic nie widać. Sam wyciek jest niewielki – pojawia się dopiero po kilku dniach użytkowania auta, oleju nie ubywa, wszystkie płyny w zbiorniczkach są. Sprawdzałem też pod blachą na której są te ustrojstwa i dalej nic nie widzę.
Wiem, że cudów nie ma ale za cholerę nie mogę odnaleźć tego wycieku.
Moja madzia to MPV DIESEL 2.0 136 km 2004 r.
Czy ktoś już miał podobny problem ?
Dodam tylko, że u mnie ten wyciek jest dość wysoko.
Do Pana moderatora bieski – założyłem nowy temat, gdyż twierdzę, że to inny typ wycieku niż opisany w tym, skoro zablokowałeś mój temat to jak mam uzyskać odpowiedź, dlatego też przenoszę zapytanie tutaj. P.s. jesteś lepszy niż ACTA
Szybko przeszukałem forum i znalazłem opis usterki intercoolera więc zabrałem się do naprawy. Po "dojściu" okazało się, że tam wszystko jest ok a wyciek pojawia się po prawej stronie silnika (stojąc przodem do auta) między akumulatorem a silnikiem. Znajduje się tam wiele rureczek, i coś jakby czujniki. Dobrałem się do ustrojstwa, wszystko dokładnie obejrzałem, nawet wymieniłem jeden wężyk, wszystko wyczyściłem, złożyłem do kupy, odpaliłem silnik i niby wszystko gra, żadnego wycieku.
Po pewnym czasie okazało się, ze znowu wszystko tam jest mokre, za cholerę nie mogę zlokalizować miejsca wycieku, wygląda tak jakby coś "sikało" w pobliżu tycz wężyków – tylko nie wiem co. Po odpaleniu silnika nic nie widać. Sam wyciek jest niewielki – pojawia się dopiero po kilku dniach użytkowania auta, oleju nie ubywa, wszystkie płyny w zbiorniczkach są. Sprawdzałem też pod blachą na której są te ustrojstwa i dalej nic nie widzę.
Wiem, że cudów nie ma ale za cholerę nie mogę odnaleźć tego wycieku.
Moja madzia to MPV DIESEL 2.0 136 km 2004 r.
Czy ktoś już miał podobny problem ?
Dodam tylko, że u mnie ten wyciek jest dość wysoko.
Do Pana moderatora bieski – założyłem nowy temat, gdyż twierdzę, że to inny typ wycieku niż opisany w tym, skoro zablokowałeś mój temat to jak mam uzyskać odpowiedź, dlatego też przenoszę zapytanie tutaj. P.s. jesteś lepszy niż ACTA
Szwarc ! I wszystko jasne.
- Od: 21 cze 2011, 23:23
- Posty: 16
- Skąd: Złotoryja
- Auto: Mazda MPV 2.0 136 Km, 2003 r.
Tomi1 napisał(a):przez Tomi1 » 40 minut temu
I jak z tą usterką, udało się coś ustalić? Bo mam podobne objawy, tylko ze u siebie zauważyłem że przewód od intercoolera mam mokry i olej mi nakapał w garażu od strony chlodnicy powietrza. Obawiam się, że padło turbo. Ale auto przyspiesza normalnie, oleju nie ubywa. Dziwne jest to że dopiero teraz to się okazalo, od kupna zrobiłem 21 tysięcy.
Sprawdzania zacznij od interculera, możliwe że masz pękniety kruciec. Była akcja serwisowa na wadliwe IC – słyszałeś, byłeś, wymieniłeś?
smile napisał(a):Tomi1 napisał(a):przez Tomi1 » 40 minut temu
I jak z tą usterką, udało się coś ustalić? Bo mam podobne objawy, tylko ze u siebie zauważyłem że przewód od intercoolera mam mokry i olej mi nakapał w garażu od strony chlodnicy powietrza. Obawiam się, że padło turbo. Ale auto przyspiesza normalnie, oleju nie ubywa. Dziwne jest to że dopiero teraz to się okazalo, od kupna zrobiłem 21 tysięcy.
Sprawdzania zacznij od interculera, możliwe że masz pękniety kruciec. Była akcja serwisowa na wadliwe IC – słyszałeś, byłeś, wymieniłeś?
Własnie wróciłem z warsztatu, pęknięty spód od intercoolera! Masz rację:)
Pytanie tylko czy jak pojadę do serwisu to mi to zrobią? Auto już nie nowe, książka serwisowa niby jest ale tam ani słowa o tym. Auto w lutym 2011 sprowadziłem z Niemiec.
I jeszcze jedno: czy to możliwe by turbosprężarka tak pluła olejem przez intercooler??? Myslę że tam ze 150 gram musiało pójść skoro zrobiła mi się plama w garażu.
- Od: 23 lip 2011, 22:46
- Posty: 15
- Skąd: Bolesławiec
- Auto: M6 kombi, MZR-CD (143 KM), 2006
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6