PO REMONCE PANEWKI STUKA NA ZIMNYM SILNIKU PRZY PRZYSPIESZANIU

Postprzez bobek1989 » 10 mar 2012, 20:54

wITAM, mam problem z moja mazda 6 2005 rok przed liftem silnik 2.0cd 121km
a wiec nie dawno kupilem autko z niemczech w ktorym padla panewka na czwartym cylindrze oczywiscie silnik dostal szlif walu nowe panewki usczesli itp , wyregulowane zawory ,po 100km pojawil sie problem tzn gdy odpalam silnik rano lub po dluzszym postoju to przez 2 sekundy jest stukot jakby zaworow lecz to ustepuje ale gdy ruszam i daje gazu slychac stukot tzn wbijam np 2 jke wcisklam gaz i slychac metaliczny stukot ale jakby na jednym cylindrze . Gdy silnik juz pochodzi powiedzmy 4min problem znika.
Autko nie dymi nie gasnie .Silnik zostal zalany olejem elf 10w 40
Prosze o pomoc z gory bardzo dziekuje
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 20:36
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6
2.0CD
2005

Postprzez smile » 10 mar 2012, 23:32

Uzupełnij profil skąd jesteś.
Na pracującym zimnym silniku odkręć korek wlewu oleju, sprawdź czy dmucha tamtędy spalinami. Może podkładka pod wtryskiem "klepie".
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bobek1989 » 10 mar 2012, 23:41

przy remoncie wszytskie podkladki wymienilem na nowe ale jeszce rano spradze na zimnym silniku czy dmucha spalinami bo sprawdzalem tylko na cieplym , ogolnie to ten stukot jest bardzo podobny do zaworowych ale regulowalem , byc moze to wtryski potrzebuja kalibracji ??
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 20:36
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6
2.0CD
2005

Postprzez smile » 10 mar 2012, 23:58

Może być mocowanie wtrysku nie odpowiednio dokręcone i powodować klepanie. Zerknij czy wtryski nie skaczą.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bobek1989 » 11 mar 2012, 08:51

dzisiaj sprawdze i napisze co zaobserwowalem
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 20:36
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6
2.0CD
2005

Postprzez mądry » 11 mar 2012, 11:17

albo napinacz paska wielorowkowego straszy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez bobek1989 » 11 mar 2012, 12:34

a wiec tak , podkladki pod wtryskami trzymaja tzn nie ma spalin gdy odkrece korek wlewu oleju , wtryski nie skacza i nie maja luzu czyi sa dobrze dokrecone .Najwiecej slychac ten stukot gdy obciaze silnik tzn wlaczam 3jke zaciagam reczny i probuje ruszyc wtedy sie odzywa tak jak by zawor .
Juz dwa razy regulowalem zawory ,jak silnik sie rozgrzeje to problem prawie do zera znika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 20:36
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6
2.0CD
2005

Postprzez s4v4g3 » 11 mar 2012, 14:36

Możesz nagrać swój problem i wrzucić linka tu?
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez bobek1989 » 11 mar 2012, 15:14

sczerze powiem ze to bedzie problem dlatego ze ten stukot slychac przedewszystkim jak przyspieszam a na komie nie bedzie tego slychac w czasie jazdy,moze sie zawiesza ta dzwigienka na zaworze nie wiem juz sam
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 20:36
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6
2.0CD
2005

Postprzez kubsztyk » 11 mar 2012, 17:19

Może po prostu wtryskiwacze klepią na zimnym silniku lub jak są mocno obciążone..? Takie wysuwam wnioski po przeczytaniu wszystkich postów..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez bobek1989 » 11 mar 2012, 17:31

wynika z tego ze pozostaja tylko wtryski ,jutro umowie sie na kalibracje moze cos to da a jak nie to po raz kolejny zajrze do zaworow
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 20:36
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6
2.0CD
2005

Postprzez bobek1989 » 12 mar 2012, 19:54

bylem na kalibracji i dalej to samo , macie jeszce jakies pomysly?? przy mocnym przysluchaniu sie slychac ten stukot na 1 lub 2 tloku i ewidentnie u gory silnika tzn glowica
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 20:36
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6
2.0CD
2005

Postprzez kowox44 » 12 mar 2012, 22:25

Na pewno to klepie któryś z wtrysków. Po wolisz szukaj nowych...
Początkujący
 
Od: 24 lip 2009, 23:17
Posty: 15
Skąd: POLSKA
Auto: Oczywiście mazda6 CITD

Postprzez bobek1989 » 13 mar 2012, 10:09

dzisiaj popoludniu zrobie jeszce test przelewowy wszytsko powiino sie wyjasnic
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 20:36
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6
2.0CD
2005

Postprzez bobek1989 » 13 mar 2012, 20:52

a wiec jestem juz po tescie przelewowym 1 41ml 2 51ml 3 49ml i 4 51ml ten pierwszy zaczac najpozniej lac inne juz kapaly a ten 1szy dopoiero po 15sekundach , mam jeszce do was pytanie jaka sila dokrecic walek rozrzadu bo to musze sprawdzic
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 20:36
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6
2.0CD
2005

Postprzez banasr » 14 mar 2012, 21:28

25-30 N·m {2.5-3.1 kgf·m, 18-22 ft·lbf} <nauka>
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez bobek1989 » 14 mar 2012, 23:17

dzisiaj jeszce raz ustawialem zawory ,lecz juz wiem ze na 100% stuka jeden wtrysk i teraz pytanie jezeli test przelewowy przeszedl ogolnie ok to moge tak na tym jezdzic ??kupie jeszcze forte i zobaxczymy moze cos pomoze
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 20:36
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6
2.0CD
2005

Postprzez Riki » 15 mar 2012, 23:19

bobek1989 napisał(a):upie jeszcze forte i


Pierwsza butelka – podłącz bańke, nie do baku. (obieg zamknięty) a druga butelka na pełny zbiornik juz do baku.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 24 kwi 2012, 17:36

jesli robiłeś kalibracje i przeszła to wg. wtryski są okay i nie powinny być brake pod uwage jako źródło tych odgłosów a wtedy wg. mnie coś innego stuka..

spytaj w warsztacie czy przy remoncie silnika wyciągali tłoki?
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Carollo » 15 sie 2012, 22:33

Witam, czy kolega rozwiązał problem ze stukaniem. U mnie jest podobnie, rano czy po kilku godzinnym postoju np 2 – 3h. silnik przy ruszaniu około 1500-2500 obr klepie, sytuacja trwa zaledwie około 1-2 min ale jednak denerwuje mnie to, ponieważ myślę że coś się dzieje. Pozdrawiam. :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 mar 2011, 21:39
Posty: 6
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: Mazda 6 2.0 Sport TOP 2002r.
136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron